Iz tujih železnic...

Železnica v gibljivah slikah.
Uporabniški avatar
sikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 892
Pridružen: 28.01.2012, 20:10
Kraj: Dolenjska

Re: Iz tujih železnic...

OdgovorNapisal/-a sikos » 11.02.2013, 20:36

Potemtakem bi lahko tale stvar oz. "čudo" če se lahko tako izrazim, prihrumela na Dolenjsko, pobrala stvari in jih do cilja pripeljala brez potrebne zamenjave lokomotive. Na dizel pogon iz Dolenjske, od Ljubljane naprej pa na elektro. :)
Danes storite prijazno dejanje "kar tako". Kadar naredite nekaj dobrega za druge, postanete sami srečnejši.
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 688
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

Re: Iz tujih železnic...

OdgovorNapisal/-a 1216-001 » 11.02.2013, 21:37

O tej novosti,ki se imenuje LMD (last mile diesel ), si lahko prebereš v poročilu iz lanskega INNOTRANSA, kjer ga je predstavljalo več proizvajalcev.Npr.
Bombardier na Traxxsu,Simens na Vektronu. Namenjen pa je samo kratkotrajnem premiku vlaka,kot je prestavitev iz luškega terminala na izvozni elektrificiran tir.
Uporabniški avatar
raziskovalec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 345
Pridružen: 03.10.2012, 15:56
Kraj: včasih na dolejnski, včasih na kraški progi

Re: Iz tujih železnic...

OdgovorNapisal/-a raziskovalec » 12.02.2013, 7:33

Ja, ampak je Siemens tudi predstavil hibridnega Desirota. Tale Desiro, zaenkrat ga preizkušajo v Nemčiji, ima kombinirano dizelski in električni pogon. Sicer pa so Švicarji imeli že v osemdesetih tak hibrid, dvosistemsko-dizelsko ranžirko. Uporabljali pa so jo na meji z Italijo.
Lep pozdrav, raziskovalec.
Luč na koncu tunela ni nujno rešitev, lahko je vlak
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4306
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Iz tujih železnic...

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 12.02.2013, 8:04

1216-01:
O tej novosti,ki se imenuje LMD (last mile diesel ), si lahko prebereš v poročilu iz lanskega INNOTRANSA, kjer ga je predstavljalo več proizvajalcev.Npr.
Bombardier na Traxxsu,Simens na Vektronu. Namenjen pa je samo kratkotrajnem premiku vlaka,kot je prestavitev iz luškega terminala na izvozni elektrificiran tir.


Vendar je tale LMD raztegljiv kot harmonika, na eni strani je omejen z rezervarjem za gorivo, na drugi strani pa z ekonomijo prevoza.

LPL
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3452
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Iz tujih železnic...

OdgovorNapisal/-a mkx » 12.02.2013, 8:23

1216-001 napisal/-a:O tej novosti,ki se imenuje LMD (last mile diesel ), si lahko prebereš v poročilu iz lanskega INNOTRANSA, kjer ga je predstavljalo več proizvajalcev.Npr.
Bombardier na Traxxsu,Simens na Vektronu. Namenjen pa je samo kratkotrajnem premiku vlaka,kot je prestavitev iz luškega terminala na izvozni elektrificiran tir.

To, kar Siemens ponuja v izvedbi diesel+elektrika, je res tisto, kar opisuješ. Diesel v tej izvedbi ima samo 180kW moči, torej manj kot naš Jembah.
Pogled na Poljsko Wikipedijo pove, da ima Pesina Gama vgrajen Caterpillarjev C15, ki ima do 625 KM (dobrih 460kW), kar je že kar dobra premikalka.

Če pa se za osnovo vzame polnokrvno dizelko in doda ustrezen trafo, se dobi polnokrvno večsistemsko dizel+elektro lokomotivo.

Še malce o elektro španki: dimenzijsko bi en mali trafo moči 1,2MW lahko vtaknili v kratki konec, tam kjer je včasih bil kotel za parno gretje. Edino teža bi najbrž vseeno bila malce večja, predvsem pa bi bila drugače razporejena. Kotel parnega gretja je najbrž tehtal precej manj kot 4,5 tone, rezervoar za vodo pa je bil že pod fremom med podstavnima vozičkoma.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4306
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Iz tujih železnic...

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 12.02.2013, 10:51

mkx:
Še malce o elektro španki: dimenzijsko bi en mali trafo moči 1,2MW lahko vtaknili v kratki konec
....


mkx, v članku je opisan kompleten modul, vključno hlajenje, ne samo traflc.

Torej vsa elektrika razen motorjev za moč 1,2 MW v teži 4,5 tone. Seveda je to samo pilotni izdelek na preiskušnji.

The overall weight is 4.5 tonnes, including cooling. Compared with traction transformers of the same power rating, Pett not only replaces the actual transformer but also the low-voltage rectifier. The main aim of the pilot is to study the feasibility of this technology.


In ne pozabimo, namen je raba v električnih vlakih, kar nakazuje povzetek članka:

A prototype power-electronic traction transformer know as Pett has been developed by ABB and is currently being tested in an electric locomotive. The objective is to develop a compact, lightweight but powerful and energy-efficient converter for use on multiple-units where space and weight are at a premium.


Vsekakor se pa lepo sliši in ni hudič, da se ta princip kaskadnih konverterjev na visoki napetosti ne bo uveljavil, kajti prihranek na teži v primerjavi z VN, nizko frekvenčni trafčcom je ogromen in potencialno res omogoča hibridno "španko"

Vir:
chttp://www.railjournal.com/index.php/l ... ction.html:
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Iz tujih železnic...

OdgovorNapisal/-a trance0 » 28.04.2013, 14:40

V zadnjem času sem na youtube naletel na nekaj zanimivih posnetkov tujih železnic, ki bi jih delil z vami. Če je kaj od tega že kdaj bilo objavljeno na forumu, se vnaprej opravičujem.

1. Spodaj nekaj zanimivih posnetkov s Tajske 'železniške tržnice':

http://www.youtube.com/watch?v=MTE0Vk7f ... 4F04B59AD1

http://www.youtube.com/watch?v=Dsi_ItK-j30

http://www.youtube.com/watch?v=AmYLHD6Otb0

2. Najslabše vzdrževana železnica na svetu: http://www.youtube.com/watch?v=TrvLK24VlEs :lol:

3. Vstop in izstop več kot 3000 ljudi na vlak v eni minuti: http://www.youtube.com/watch?v=7zw8Sz-u ... 4F04B59AD1

4. Pluženje snega z vlakom: http://www.youtube.com/watch?v=7zw8Sz-u ... 4F04B59AD1

5. testna vožnja vlaka s 574.8 km/h: http://www.youtube.com/watch?v=sE4A0nPj ... 4F04B59AD1 :shock:

6. Železniška postaja v Bangladešu: http://www.youtube.com/watch?v=sE4A0nPj ... 4F04B59AD1 :mrgreen:

7. Ena najbolj bizarnih zadev, kar sem jih v zadnjem času videl, so tako imenovani porivači vlakov ali po japonsko oshiye na podzemni železnici v Tokiu. Že od leta 1955 so na podzemni v Tokiu zaposleni ljudje, ki skrbijo za to, da so vlaki maksimalno 'izkoriščeni'. Video pove več kot 1000 besed:

http://www.youtube.com/watch?v=33qxTMA9 ... 4F04B59AD1

http://www.youtube.com/watch?v=E7kor5nH ... 4F04B59AD1

Kot se vidi iz zgornjih posnetkov, oshiye jemljejo svojo službo zelo resno. :lol:

8. Za konec pa še 'železnica smrti' znova s Tajske, konkurenca najslabše vzdrževani progi iz druge točke:

http://www.youtube.com/watch?v=yRHecqfd ... 4F04B59AD1 :twisted:
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: Iz tujih železnic...

OdgovorNapisal/-a Čišo » 28.04.2013, 21:58

trance0 napisal/-a:8. Za konec pa še 'železnica smrti' znova s Tajske, konkurenca najslabše vzdrževani progi iz druge točke:

http://www.youtube.com/watch?v=yRHecqfd ... 4F04B59AD1 :twisted:


Del tajskega "železniškega rodea" sem tudi sam doživel. Vse proge so ozkotirne, metrske, ustroj je slabši kot na večini naših lokalnih prog, vseeno pa po njih vozijo tudi do 120 km/h. Med vožnjo te na vsakem mostičku vrže pol metra v zrak :) Kako izgleda potovanje v spalniku, si lahko samo mislite; spanja je bolj malo. In na 1000 km razdalje je ena ura zamude nekaj čisto normalnega.

Moja žena je vožnjo s tajskim vlakom primerjala z vožnjo na našem muzejcu; seveda v korist muzejca :mrgreen: Je pa res nekako tako, kot če bi z našo dvoosno muzejsko garnituro s 100 km/h divjali skozi Sotesko :D
Tako počasi se prebujamo ...
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Iz tujih železnic...

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 29.04.2013, 7:22

Pozdrav

Mogoče samo majhna informacija. Omenjena proga nima svojega imena zaradi slabega ustroja in nesreč, temveč zaradi ogromnega števila umrlih med njeno gradnjo. Ta železnica je bila povezava med Tajsko in Burmo, ki so jo gradili Japonci med II svetovno vojno. Med njeno gradnjo je umrlo okoli 90.000 azijskih delvcev in 16.000 vojnih ujetnikov (točno število smrtnih žrtev ni znano), ki so bili prisiljeni graditi omenjeno progo. Na tej progi je tudi most, ki ga poznamo kot prosluli most na reki Kwai....

LP

Jože
Hribovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 207
Pridružen: 24.02.2009, 1:17

Re: Iz tujih železnic...

OdgovorNapisal/-a Hribovc » 29.04.2013, 8:04

Pod 3 in 4 ter 5 in 6 sta ista videa.
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Iz tujih železnic...

OdgovorNapisal/-a trance0 » 29.04.2013, 16:14

Ker ne morem več popraviti svojega prispevka, dajem tule popravke:

3. vkrcanje 3000-3500 folka na vlak v minuti:

http://www.youtube.com/watch?v=7zw8Sz-u ... 4F04B59AD1

4. plužni vlak:

http://www.youtube.com/watch?v=6acPX_00 ... 4F04B59AD1

5. testna vožnja najhitrejšega konvencionalnega vlaka na svetu:

http://www.youtube.com/watch?v=sE4A0nPj ... 4F04B59AD1

6. železniška postaja Dhaka v Bangladešu:

http://www.youtube.com/watch?v=h-qRhn_i ... 4F04B59AD1
Uporabniški avatar
sikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 892
Pridružen: 28.01.2012, 20:10
Kraj: Dolenjska

Re: Iz tujih železnic...

OdgovorNapisal/-a sikos » 03.05.2013, 0:26

Zakaj ima ta Avstrijska Živa (upam da mi ne zamerite ker sem lokomotivo tako imenoval) takšen čuden zvok pri speljevanju, kot da bi nekdo igral na instrument in stopnjeval...? :shock: Pri naših Živah tega še nisem slišal :hmm :hmm

Povezava na video

Danes storite prijazno dejanje "kar tako". Kadar naredite nekaj dobrega za druge, postanete sami srečnejši.
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 838
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: Iz tujih železnic...

OdgovorNapisal/-a Tomy » 03.05.2013, 7:25

Saj tudi enaki lokomotivi nista.

Lep dan
Tomaž
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1185
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Iz tujih železnic...

OdgovorNapisal/-a desiro » 03.05.2013, 11:43

Tako igrata seriji 1016 in 1116 ki sta z našimi živami 541 (1216) povezane le tako da prihajajo iz iste eurosprinter družine.
Prva 1016 je enosistemska, zdi se mi da ima ta zvok bolj izrazit.
1116 pa je dvosistemska 15kV in 25kV, nekatere lokomotive 1116 pa imajo celo 3 odjemnike, zakaj pa nevem.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 498
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Iz tujih železnic...

OdgovorNapisal/-a dingo » 03.05.2013, 16:27

nekatere lokomotive 1116 pa imajo celo 3 odjemnike, zakaj pa nevem.



Zaradi širše poligonacije vozne mreže na Madžarskem. Samo kot vem so Madžari to porihtali, tako da imajo zdaj vse lokomotive samo dva.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost