Meh 362 in konstrukcija

Debata okoli voznega parka
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 12.03.2007, 9:59

Še eno vprašanje glede mehov (gre malo v OT)

Opažam, da strehe mehov začnejo prej rjaveti nad kabinami, kot pa na delu, kjer so izhodi (ali vhodi) ventilatorjev. Ali je to povezano z obratovalnimi temperaturami? Mislim v smislu, da se meh v okolici prej omenjenih ventilatorskih izhodov/vhodov bolj greje, pa voda prej izpari in je zato streha lepo sprebrna, ali pa je kaj drugega vmes....

LP

Jože
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 12.03.2007, 10:26

Uspelo mi je temo prestavit v ta del, kjer mogoče še kaj nastane iz nje. =D>

Po moje gre le za izpostavljenost tega dela lokomotive. Poleg tega, je na strehi nad kabino vsaj pol "karjole" kita.

Če pa bolje razmislim, imaš pa seveda tudi prav. Namreč, cel osrednji del lokomotive je precej topel in poleti tudi neznosno vroč. Takšno segrevanje je normalno, saj v notranjosti obratujejo vsi pomožni stroji, glavno pa seveda dajo upori. Zato se tudi vlaga neprestano in hitro suši. Za razliko od Brižite, sta Moped in Meh v osrednjem delu zelo vroča, kadar obratujeta.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 13.03.2007, 12:19

Sedaj pa še malo na "horuk", da se dvigneta datum in ura. Tako ne bo ostala pozabljena in zametana. :idea:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 13.03.2007, 12:58

En pomislek še v to smer. Nedavno tega sem slišal, da so bili menda vsi mehi že stolčeni v preteklosti pri kabinah? Da o presaditvah ne govorimo... Glede na to, da je precej kita pred barvo (pa ne samo na mehih, tudi na ostalih vozilih, z izjemo 541) in dvomim, da je med kitom in plehom kaj minija, se vedno najde kje kaka minimalna razpokica, kjer voda pronica do pleha in počasi rjavi. Potem nastane mehurček pod kitom, ki se veča, rja pa raste in raste...
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1282
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

OdgovorNapisal/-a bart » 13.03.2007, 13:27

Dolfe, pravo temo si odpru. =D>

Meh sestavljen iz dveh enakih polovic in treh podstavnih vozičkov, ki so enaki kot pri mopedih. (samo kratek povzetek)

Zanima pa me iz česa je harmonika na sredini, (ceradi podoben material ali guma)?

Katerega leta so zamenjali odjemalnike toka?

Zakaj so kljukice med okni, tiste male, po šest na vsaki strani? Sem že pomislil, da se je lokomotive pokrivalo in so služile za pripenjanje jermenov.

Srečno
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 13.03.2007, 13:46

Popravek: podstavni vozički so zelo podobni onim na mopedu, nikakor pa niso enaki. Meh ima ločeno peskanje in ima na vozičkih peskovnike, moped pa na šasiji, za povrh pa sta vozička na mopedu med seboj povezana zaradi boljšega vodenja v ovinkih. Pa mislim, da bi se še kako malenkost dalo najti.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 13.03.2007, 14:28

Gorchi napisal/-a:Popravek: podstavni vozički so zelo podobni onim na mopedu, nikakor pa niso enaki. Meh ima ločeno peskanje in ima na vozičkih peskovnike, moped pa na šasiji, za povrh pa sta vozička na mopedu med seboj povezana zaradi boljšega vodenja v ovinkih. Pa mislim, da bi se še kako malenkost dalo najti.


Gorchi, podstavni vozički so povsem enaki kot Mopedovi. Peskovniki in povratna naprava, tisto kar omenjaš za boljše vodenje, se po potrebi odstrani ali doda. Verjetno je razlika še o kakšni cevni inštalaciji, vendar nič bistvenega. Osnova je ista.

Meh v sredini je iz cerade.

Kljukice so za dvigovanje lokomotive. Vsaj meni to deluje tako. Videl pa hvalabogu še nisem.

Odjemniki toka so se menjavali konec osemdesetih let. Če se še prav spomnim, nekje med 1986 in 88. Mogoče kako leto prej ali pozneje. Takrat se je šlo na poenotenje odjemnikov z Brižitinimi, ki so se pokazali za precej bolj vzdržljive. Zamenjava pa se je delala postopoma. Na začetku so bile velike težave, predvsem na Mopedih, ker je zaradi dokaj težke konstrukcije pokala streha. Ko so streho pojačali, so težave izginile.

Kar se tiče stolčenih Mehov, naj povem, da to ni tako grozno kot se sliši. Meh ima zelo visoko nameščen frem, šasijo po domače. Odbojniki pa seveda pridejo precej nižje. Poleg tega je spredaj še ošpičen, tako ga v bistvu že zračni upor zvija. Vsekakor, malo trši pristanek na odbojnike, .... vse kar je več kot 7km/h je za njegovo konstrukcijo usodno. Pravijo da zine kot riba. :lol:

V preteklosti so ajzenponarji rekli: "Premik in pleh-muska se morata slišat!"

No, danes je vse drugače, zato so se tudi Mehovom že zdavnaj zacelile rane. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1282
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

OdgovorNapisal/-a bart » 13.03.2007, 20:40

Dolfe je napisal/a:

Kljukice so za dvigovanje lokomotive. Vsaj meni to deluje tako. Videl pa hvalabogu še nisem.


Nočem učiti starih mačkov ampak se mi zdi, da so tiste kljukice namenjene čemu drugemu, kot dvigovanju cele lokomotive. Mogoče samo dvigu nadgradnje, prazne lupine ne pa cele mašine. Gotovo so še za kaj drugega.

Slika

Z vsem spoštovanjem Dolfe in ostali, ki se na to spoznate.

dokaz:

Slika

Znak predstavlja mesto za vpetje kljuke za dvig, če se nemotim.

Slika

Pa še novo vpračanje: Kaj je z zeleno puščico označen cilinder na podstavnem vozičku? (mogoče peskovnik)

Srečno
Uporabniški avatar
dax
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 285
Pridružen: 02.01.2007, 10:45
Kraj: sLOVEnija

OdgovorNapisal/-a dax » 13.03.2007, 20:56

tole z zeleno je posoda za mast,za mazanje tirnic
seize the day
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 13.03.2007, 21:23

Dober večer

Da malo fotodokumentiram tisto, kar sem misli s streho:

Slika

Se mi pa dozdeva, da je ta Meh (gre za našega mariborskega "kurjača") bil tako popravljen, saj so razmejitve med srebrnim in manj srebrnim delom le preveč geometrijsko natančne.

Dolfe, ko praviš, da so podstavni vozički identični, kot so pri Mopedu. Kako je s sredinskim vozičkom? Ali ima le-ta sedišče sojemalnega (kronskega) čepa tudi v sredini (v tem primeru mora en polovica frema ležati na drugi polovici), ali pa ima dve ležišči?

LP

Jože
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a milchy » 13.03.2007, 22:03

moje mnenje o strehi ..... srednji del je popravljen in na novo pobarvan, zato taka očitna razlika ......

tisto kar pa je bart označil .... kljukice so za dvigovanje gornjega dela lokomotive, kar pa je označil spodaj, pa je za dvih lokomotive, če npr iztiri .... in jo je potrebno dvigniti ter postaviti nazaj na tirnice....
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 14.03.2007, 7:44

milchy napisal/-a:moje mnenje o strehi ..... srednji del je popravljen in na novo pobarvan, zato taka očitna razlika ......

tisto kar pa je bart označil .... kljukice so za dvigovanje gornjega dela lokomotive, kar pa je označil spodaj, pa je za dvih lokomotive, če npr iztiri .... in jo je potrebno dvigniti ter postaviti nazaj na tirnice....


Milči, v celoti se strinjam s teboj.

Gorchy, Italijani so napravili mesta za dvig lokomotive z zajlami in dvigalom. Očitno so imeli kakšne čudne izkušnje s pobegom po bregu pod progo ali pa je namenjeno za kakšen pretovor, na ladjo naprimer. Spodnja mesta za dvig so namenjena temu, kot je omenil Milchy in pa seveda za dvigalo v CD-Mostah.

Jože, srednji voziček ima svojevrstno vpeteje. Na njem slonita obe polovici groda lokomotive. Bom malo pobrskal, če je kaj uporabnega v omari in to poskeniral. Samo nekaj časa rabim ......

Še glede rje na strehi. Milči ima prav. Osrednja dela sta očitno na novo pobarvana. Sicer pa to ni klasično rjavenje, ampak gre za nanos od bakra. Posledica obrabe voznega voda. Ti delci se zajedo v barvo in jih je skoraj nemogoče odstranit. Sicer pa se streha običajno ne pere.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 14.03.2007, 13:59

Dolfe napisal/-a:Gorchi, podstavni vozički so povsem enaki kot Mopedovi. Peskovniki in povratna naprava, tisto kar omenjaš za boljše vodenje, se po potrebi odstrani ali doda. Verjetno je razlika še o kakšni cevni inštalaciji, vendar nič bistvenega. Osnova je ista.

Se strinjam. Osnova je ista, dejansko pa so prilagojeni vsakemu tipu lokomotive posebej.
Sicer pa dejmo postrečt še s kako sliko:
Slika Slika Slika Slika

Tole je (sredinski) voziček od Meha. Imam tudi fotke od mopedovih vozičkov, sam moram prej priti domov, da jih dam gor...
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 14.03.2007, 17:05

Slika
Slika

Srednji kraljevi čep je vpet v poseben vmesni člen, ki povezuje obe polkabini. Vse skupaj omogoča vertikalno in horizontalno gibanje. Polkabini se opirata z nogami na zibelko, med tem ko kraljevi čep prenaša vzdolžne in prečne sile.

V Gorchijevem albumu sem opazil fotko, ki prikazuje spodnji del nog obeh pokabin. Upam da jo bo obesil zraven, saj se na njej lepo vidi kako je izvedena konstrukcija.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 15.03.2007, 0:37

Dolfe,
s temi tehniškimi slikami si me pa kar osrečil. Maš še kaj podobnega na zalogi, še posebej me zanima moped?
Upam, da so to one slike, ki si jih imel v mislih:
Slika Slika

Mmg, ni nobenega problema, če kdorkoli "sune" slike iz webshotov in jih objavi na forumu - celo povezave za forum so narejene. Ne bi pa bil vesel, da se brez dovoljenja pojavijo slike v kaki reviji ipd...

Pa še za primerjavo nekaj slik mopedovih vozičkov, kolikor sem jih lahko fotografiral:
Slika Slika Slika Slika Slika Slika

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov