jembahi = Jenbachi

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Dolfe napisal/-a:
Gorchi napisal/-a:Čuj, a KMB maneverke si gledal? Če bi vzel italijansko podvozje in zgornji del recimo tele ÖBB maneverke, bi bil blizu Jenbacha 731...?

Pa saj tole jenaša 731. Tisti ĐĐ na njej je samo zaradi lepšega. :wink:

Torej, tovarniško ime JŽ 731 je JW 400.
Dolfe, žal Kleinbahnov model ima le 2 osi :cry: Tud sam iščem kakega Jenbacha za svojo zbirko (oz. bodoči vitrini) pa nisem še našel pravega. Mogoče ima pa H0 amater kakega v zbirki ? ;)
Goran
boris
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 293
Pridružen: 10.09.2006, 21:22
Kraj: Obala

jenbach in diesel motor

Odgovor Napisal/-a boris »

zanima me čim več podatkov o diesel motorju vgrajenem na jembahu..
proizvajalec, tip, št. valjev, prostornina...
kakšna slika..
;o)
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Katerem?

Dva sta, precej različna. 731 ima 8 valjni dvo-taktni dizel, 732 pa 12 valjni dvo-taktni dizel motor.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Podatki za Jenbach JŽ 731.

Tip motorja JW 400

Št. valjev ....... V-8 90°
Vrsta ............... 2 - taktni diesel s prehranjevanjem
Premer valja ..... 150 mm
Hod bata ............ 170 mm
Prostornina ......... 24.000 ccm
Št. vrtljajev ........ 1500°/min
Največja moč motorja ......... 400KM (HP)
Trajna moč motorja .... 360 KM (HP)
Min. št vrtjajev ....... 500°/min
Vbrizg goriva ..... direktno
Poraba goriva KM/h ... 160 - 170 gr
Poraba maziva ..... 0,5 - 0,8 kg/h
Prehranjevanje s svežim zrakom s puhalom

To je to, skoraj pokojno čudo. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3867
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Kolikor mi je danes uspelo izvedeti o posodobitvi novomeškega 194 ferarija, boste bili vsi prijetno presenečeni. Tu gre predvsem za notranjost kabine.

Žal ni uspela želja po sireni Španke. Bo potrebno še naprej intezivno piskanje na relaciji Novo mesto - Straža.
Tine
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

In še za Jenbach JŽ 732

Tip motorja JW 600 - JenbachWerke
2- taktni diesel motor, prehranjevan z mehansko gnanim puhalom.
Nazivna moč motorja ..... 600KM (HP) [441,6KW]
Število valjev .................V-12 90°
Največje št. vrtljajev ....... 1500°/min
Št. vrtljajev v prostem teku .....580°/min
Hlajenje ......... vodno
Premer valja ...... 150 mm
Hod bata ............. 170 mm
Prostornina .......... 36.000 ccm
Poraba goriva pri max. obr. .... cca170 gr/KM/h
Poraba maziva ....................... cca 0,77 kg/h

Še moje mnenje. Izredno potraten, ekološko sporen in negospodaren motor. :?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Ja, 731 se skriva v lopi na Jesenicah. No upam, da je še. :lol:
boris
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 293
Pridružen: 10.09.2006, 21:22
Kraj: Obala

Odgovor Napisal/-a boris »

dolfe hvala!!
torej, motorja imata isto prostornino po cilindru, 732 ima pripopane 4 cilindre več..
Dolfe napisal/-a:Še moje mnenje. Izredno potraten, ekološko sporen in negospodaren motor. :?
zanimivo, kajti vsi strojniški priročniki pravijo, da ima dvotaktni dizel daleč najboljši izkoristek... tja do 48%
v svetovni industriji pa vidimo (odmislimo velike ladijske motorje, kateri imajo več kot 10MW), da dvotaktne motorje izdeluje le še EMD. vsi ostali izdelujejo 4 taktne, celo EMD je začel izdelovati 4 taktne dizle z prostornino 16.6 litra po cilindru(H-engines)

se sploh še dobi od proizvajalca JenbachWerke originalne rezervne dele??
al naši pri vzdrževanju inprovizirajo...??
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

boris napisal/-a:dolfe hvala!!
torej, motorja imata isto prostornino po cilindru, 732 ima pripopane 4 cilindre več..
Motorja imata enako vrtino in gib, ter V-90° zasnovo. To pa je tudi vse. Že navzven sta povsem različna.

Ta tip motorja dobesedno meče napol izgorelo nafto skozi svoj izpuh. Morda ima dober izkoristek pri svojih maksimalnih vrtljajih, čeprav mislim da ne.
Zanimiva je primerja med Đuro 642 in Jenbachom 732 pri enakem delu, v obdobju 12. ur dela. Đura 642 s svojim 4-taktnim motorjem in 662KW moči porabi cca 150 do 200 l goriva. Jenbach 732 z 442 KW, pa za isto delo, v enakem času, 200 do 270 litrov.

Amerikanci so na 2-taktnem dizlu (npr. Kendy 661) znali najti kompromis. Vgradili so izpušne ventile, s katerimi so močno pridobili na izkoristku stroja.

Pa še kot zanimivost. Vsi Jenbachi so praviloma smeli teči v prostem teku največ 15 minut. Nato je bilo potrebno za kakšno minuto "nabiti" maksimalne obrate, (sturirati motor), da je izčistilo izpušni lonec. V nasprotnem primeru je prišlo do zamaščenosti saj in pri prvi večji obremeniti lokomotive je prišlo do vžiga saj. In pri tem požaru je bil veličasten ognjeni steber, visok vsaj 10 metrov. ........ in panika, da te kap. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
boris
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 293
Pridružen: 10.09.2006, 21:22
Kraj: Obala

Odgovor Napisal/-a boris »

Dolfe napisal/-a: Amerikanci so na 2-taktnem dizlu (npr. Kendy 661) znali najti kompromis. Vgradili so izpušne ventile, s katerimi so močno pridobili na izkoristku stroja.
a ta motor nima izpušnih ventilov v glavi???
ima izpušne kanale, kod mopedi??
obstaja kakšna shema motorja v prerezu ali karkoli


heheee.. sem se hmalu usraw.. tisto z ognjenim stebrom
;o))
ni čudno da pije, če moraš še med prostim tekom nabivat...
jaa, kako je z orig. rez. deli???

včasih đure tudi slabo uro laufajo na mestu.. pa jim nič ne škodi... ja nooo, spustijo dimno zaveso, pol ko jih obremeniš...

recimo tudi Regan, ko se pelje iz severa proti NG, laufa večino fure v leru..
sej po moje lih kej dosti ne koristi to, da je mašina ves čas v leru.. takrat je slabo izgorevanje, plini se slabo izmenjujejo, mazanje je slabše ker oljna črpalka ima v leru manjši pritisk in pretok... in še in šee...
boris
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 293
Pridružen: 10.09.2006, 21:22
Kraj: Obala

Odgovor Napisal/-a boris »

Dolfe napisal/-a: Prehranjevanje s svežim zrakom s puhalom
to mi ni najbolj jasno,
ima vgrajen roots kompresor ali radialno puhalo "polža" ;o)
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Specialno za forum www.vlaki.info

Srajčka ali puša, valj ali pa cilinder dizel-motorja JW 600, kakor bo komu bolj razumljivo. Gre za Jenbach 732.

1.Slika

2.Slika

3.Slika


@borisu sem dožan še en odgovor. Prevetrovanje valjev s svežim zrakom je izvedeno z mehansko gnanim lopatastim ventilatorjem. Nekakšna €U izvedba Rootovih puhal.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
parna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 484
Pridružen: 17.03.2008, 20:01

Odgovor Napisal/-a parna »

Kaj se je naredilo z SŽ 731,ali še vozi,ali je spravljena v kaki lopi ali pa je že kasirana.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Nekaj je že kasiranih-razrezanih. Nekaj so jih odprodali na na industrijske tire. Nekaj pa jih počiva v Mariboru, CD-Studenci.

MMG, to je bila tako lesena, "bukova" lokomotiva, da tudi crknt ni hotela. #-o
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Odgovor Napisal/-a Signal »

boris napisal/-a: . . .
recimo tudi Regan, ko se pelje iz severa proti NG, laufa večino fure v leru..
sej po moje lih kej dosti ne koristi to, da je mašina ves čas v leru.. takrat je slabo izgorevanje, plini se slabo izmenjujejo, mazanje je slabše ker oljna črpalka ima v leru manjši pritisk in pretok... in še in šee...
Je v leru, le da so obrati DM višji kot v praznem teku, ker je ročica za izbiro smeri v položaju NAPREJ.
Pri el.-dinamičnem zaviranju pa so obrati še višji, tako kot če bi bil manipulator vleke na 4. stopnji.


Lep pozdrav Signal
Odgovori