Nagibni vlaki

Debata okoli voznega parka
Odgovori
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

Nagibni vlaki

Odgovor Napisal/-a bojan »

Verjetno se nekateri še spomnite Trena Zero, ki je bil leta 2005 pri nas. Šlo je za raziskave o vplivu nagibne tehnike na počutje potnikov pa tudi za preizkus novega aktivnega bočnega vzmetenja in preizkus novih senzorjev, ki so potrebni pri nagibnih vlakih. Tudi kasneje smo z Alstomom sodelovali, nazadnje z njihovo merilno ekipo lani, ko smo z našo garnituro preizkušali nov način kontrole sil na podstavni voziček in koš vagona. Ta zadeva pravzaprav še traja in nedolgo nazaj smo se dobili in dogovorili o nadaljevanju preizkusov.
Vse te stvari seveda imajo svoj namen, nadaljnji razvoj nagibnih vlakov, pri katerem tako na svoj način tudi mi sodelujemo. Nekateri morda poznate smer v katero se razvija "tilting" tehnologija, ostali pa si lahko na http://bojan.dremelj.info/tilting/ o tem nekaj malega ogledate. Upam, da vam bo zanimivo... :wink:
LPB
IC-Pohorje503

Re: Nagibni vlaki

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

bojan napisal/-a:Verjetno se nekateri še spomnite Trena Zero, ki je bil leta 2005 pri nas. Šlo je za raziskave o vplivu nagibne tehnike na počutje potnikov pa tudi za preizkus novega aktivnega bočnega vzmetenja in preizkus novih senzorjev, ki so potrebni pri nagibnih vlakih. Tudi kasneje smo z Alstomom sodelovali, nazadnje z njihovo merilno ekipo lani, ko smo z našo garnituro preizkušali nov način kontrole sil na podstavni voziček in koš vagona. Ta zadeva pravzaprav še traja in nedolgo nazaj smo se dobili in dogovorili o nadaljevanju preizkusov.
Vse te stvari seveda imajo svoj namen, nadaljnji razvoj nagibnih vlakov, pri katerem tako na svoj način tudi mi sodelujemo. Nekateri morda poznate smer v katero se razvija "tilting" tehnologija, ostali pa si lahko na http://bojan.dremelj.info/tilting/ o tem nekaj malega ogledate. Upam, da vam bo zanimivo... :wink:
to je Pendolino in firma je Alstom v italijo, "ETR 600" da že vsem vem, tudi bo novo za Cisalpino za "ETR 610"!

ETR600 za samo 3kV!
ETR610 za samo 3+15+25 kV!

LP :)
kondukter
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 931
Pridružen: 15.11.2005, 0:04
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a kondukter »

Zanimivo...pa vendar se mi zdi zakomplicirano! No, saj za kakšen bolj enostaven način, pa dvomim da obstaja...Koliko teh senzorjev pa mora biti potem na garnituri? In če jih je več, pa da se en pokvari, kakšen je potem rezultat? :?: :idea: :arrow:
A karte so?!? Pa tačke s sedežev......prosim!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

kondukter napisal/-a:Zanimivo...pa vendar se mi zdi zakomplicirano! No, saj za kakšen bolj enostaven način, pa dvomim da obstaja...Koliko teh senzorjev pa mora biti potem na garnituri? In če jih je več, pa da se en pokvari, kakšen je potem rezultat? :?: :idea: :arrow:


Deset tipal več ali manj se sploh ne pozna veliko. Vsekakor gre za podvojene sisteme. Če pa kaj crkne pa še vedno ostane normalna vožnja, takšna - brez guncanja.

Žal nas bo še vedno nekaj, ki slabo prenašamo vožnjo z nagibanjem. Ampak ""defekt" je v naših glavah in ne v nagibni tehniki, da se razumemo.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Spoštovani g. Bojan,

To je bilo pa zanimivo. Do sedaj nisem nikoli pomislil, da bi nagibanje ne sledilo dejanskemu stanju. Sem pa sam že občutil občasne neprijetne bočne sunke pri vožnji z 310, naprimer ovinek pred/na nadvozu avtoceste v Polju.
Imam pa vprašanje, kise tipično povezuje s teorijo kontrole. Ali se interaktivna kontrola opremljena s kakšnimi parametri, kot so v PID kontrolerjih (naprimer temperaturnih za peči). V teh primerih se lahko odziv lepo prilagodi. Res pa so časovne konstante daljše, vlak pa gre v ovinek takoj. Pa še to, ali se bodo obstoječi sistemi nadgradili?

LP

Ljubitelj
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

Bojan lahko rečem samo hvala. :D
Zanimivo samo tistih 10-30ms zakasnitve, pa da povzroča toliko težav?
To je v bistvu 1m pri 200km/h.
Odgovori