SZ 342

Debata okoli voznega parka
Odgovori
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: SZ 342

Odgovor Napisal/-a cokla »

Jeklenih drsalk se ne uporablja več vse od "prihoda" grafita....niti bakrenih. Če se ne motim....vsled bakrenih.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Žiga
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 225
Pridružen: 16.09.2009, 21:36

Re: SZ 342

Odgovor Napisal/-a Žiga »

zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: SZ 342

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Žiga napisal/-a:http://www.youtube.com/watch?v=4s78Eoeo ... re=related

SŽ 342-024, ko je še vozil :wink:
Kdaj pa je IC ustavljal na Brezovici?
Tomaž97
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1709
Pridružen: 07.06.2009, 19:30
Kraj: Proga št. 62

Re: SZ 342

Odgovor Napisal/-a Tomaž97 »

zelencek napisal/-a:Kdaj pa je IC ustavljal na Brezovici?
To ni IC. Je skoraj zagotovo čisto navaden lokalni potniški vlak, ki je tokrat vozil v klasični sestavi. :wink:

IC-ji imajo ponavadi še vagon ABl (1. in 2. razred). Na posnetku so pa trije Bl (2. razred) vagoni.
Uporabniški avatar
Žiga
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 225
Pridružen: 16.09.2009, 21:36

Re: SZ 342

Odgovor Napisal/-a Žiga »

Zakaj je sploh toliko mopedov prenehalo voziti pa čeprav so bili še vozni :?:
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: SZ 342

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Žiga napisal/-a:Zakaj je sploh toliko mopedov prenehalo voziti pa čeprav so bili še vozni :?:
Definiraj, kaj pomeni biti "vozen".

Avto npr., je po tvojem vozen, čeprav mu je poteklo tehnično in prometno dovoljenje. Pa sme voziti v prometu?

Enako velja za lokomotive. Vsaka, ki bi želela voziti v prometu, mora imeti dovoljenje. In ko to dovoljenje poteče, je pač konec muzike. Simpl, mar ne? :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Žiga
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 225
Pridružen: 16.09.2009, 21:36

Re: SZ 342

Odgovor Napisal/-a Žiga »

To mi je jasno ampak ali se ne, da tega dovoljenja podaljšati, obnoviti ... :?:
Ne mi zameriti glede mojega železniškega neznanja ampak potem to pomeni, da so bili ti mopedi, ki še vozijo kupljeni kasneje glede na to, da še imajo dovoljenje :?: :roll:
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: SZ 342

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Žiga,
mopedi, ki so prišli iz Italije (velja tudi za mehe in še kaj) so imeli kot izolacijo nanešen azbest. Zoper elektriko in malce zoper toploto. Na rdečih mopedih so to izolacijo pobrali dol, na rumenih pa je še vedno gor. Vozijo se le rdeči, rumeni pa čakajo ali na denar za odstranitev azbesta, ali na prodajo ali na razkosanje. To je vse...
Goran
Uporabniški avatar
Žiga
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 225
Pridružen: 16.09.2009, 21:36

Re: SZ 342

Odgovor Napisal/-a Žiga »

Gorchi, hvala za obrazložitev :wink:
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: SZ 342

Odgovor Napisal/-a cokla »

Žiga napisal/-a: Ne mi zameriti glede mojega železniškega neznanja ampak potem to pomeni, da so bili ti mopedi, ki še vozijo kupljeni kasneje glede na to, da še imajo dovoljenje :?: :roll:
Ti Mopedi, ki še vozijo ( kot je Gorchi omenil ) so deazbestirani . Vsi pa imajo opravljeno tudi revizijo....zato tudi še vozijo.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: SZ 342

Odgovor Napisal/-a mkx »

Žiga napisal/-a:To mi je jasno ampak ali se ne, da tega dovoljenja podaljšati, obnoviti ... :?:
Revizija je nekaj podobnega kot tehnični pregled pri avtomobilih, le da je interval malo daljši (glede na tip revizije) - tudi avto brez opravljenega tehničnega pregleda načeloma ne sme na cesto. Je pa revizija bistveno dražja kot tehnični pregled, saj se ponavadi železniško vozilo (vagone, lokomotive, motorniki) pregleda precej podrobno, obenem pa ponavadi naredi še kakšne (bolj ali manj) obsežne servisne posege. Zato je vse skupaj, kot so že drugi napisali, precej drago in je potem stvar odločitve lastnika železniškega vozila (ena izmed firm SŽ-nekaj) ali tisto vozilo potrebuje in je torej strošek upravičen, ali pa vozila (začasno) ne potrebuje in ga torej lahko pusti nekje stati (in propadati ](*,) )
LP, Metod
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: SZ 342

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Žiga napisal/-a:To mi je jasno ampak ali se ne, da tega dovoljenja podaljšati, obnoviti ... :?:
Ne mi zameriti glede mojega železniškega neznanja ampak potem to pomeni, da so bili ti mopedi, ki še vozijo kupljeni kasneje glede na to, da še imajo dovoljenje :?: :roll:
Nič ti ni jasno in nič ni v zvezi z azbestom.

Evo površne in poenostavljene razlage. Ko lokomotiva pridobi dovoljenje za vožnjo v prometu, to dovoljenje velja za dobo 5. let. Po poteku petih let, je potrebno lokomotivo revizijsko obnoviti. V "reviziji" kot se poenostavljeno reče, se razdre celotna lokomotiva. Pregledajo, obnovijo in zamenjajo se vsi sklopi, kateri so iztrošeni. Lokomotivo se ponovno pripravi tako, da bo vse zdržalo za naslednje 5. letno obdobje. In to ni glih ravno poceni. Če še prav vem, se pri takšni reviziji opravi do 7.000 ur dela, plus materijal in novi sklopi.

Po izteku revizije sta dovoljena dva podaljška, s po eno leto. Se pravi, lastnik lokomotive lahko zaprosi še za eno leto podaljšanja. Posebna komisija pregleda lokomotivo in oceni njeno stanje in iztrošenost, če bo takšna kot je, zdržala še eno letno obdobje dela. Po izteku šestega leta, se na isti način lahko podaljša še za eno leto in potem je konec. Lokomotiva mora brez pogojno v revizijsko popravilo ali pa v koprive.
Torej lahko rečemo, da revizijsko obdobje teoretično velja za 7 let. Oziroma: 5 + 1 + 1, s tem, da ni nujno, da uspe pridobiti 1. oz. 2. podaljšanje.

lp,
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 387
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: SZ 342

Odgovor Napisal/-a miha30 »

Dolfe napisal/-a: V "reviziji" kot se poenostavljeno reče, se razdre celotna lokomotiva. Pregledajo, obnovijo in zamenjajo se vsi sklopi, kateri so iztrošeni.
Ja, hm, dobro... Z vsem dolžnim spoštovanjem, če smem vprašat... zakaj je potem npr. Meh na stara leta postal tako 'star in utrujen'?
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: SZ 342

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Mogoče zato, ker se je vedelo, da bo počasi konec z njihovo uporabo, uporabilo se je določene materiale, ki so zdržali še nekako predvideno obdobje in to je to.
Goran
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: SZ 342

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

miha30 napisal/-a:
Ja, hm, dobro... Z vsem dolžnim spoštovanjem, če smem vprašat... zakaj je potem npr. Meh na stara leta postal tako 'star in utrujen'?
Kljub opravljeni reviziji, med delovnem obdobjem prihaja do določenih okvar. Le te se odpravljajo tekoče, z namestitvijo novih elementov (delov).
Pri Mehu pa je bilo tako. Vedelo se je, da so mu ure in kilometri šteti. Zato se v primeru okvare posameznega dela ni zamenjevalo z novim. Temveč so skušali popraviti star istrošen del. Oziroma ga zamenjati s starim - a še dobrim, iz drugega Meha, ki ni bil več v uporabi. Tako rekoč, kot bi na odpadu pobirali še "pogojno" dobre dele in z njimi flikali vozečo lokomotivo.
Nekaj časa tako že gre. Potem pa se ustavi. Flika na fliko - ne drži nič. Niti vode.

Saj v bistvu, kar se zunanjih vitalnih sklopov tiče, ni Mehu falilo nič opaznega. Drobovje pa je bilo hin, s kablovjem vred. Pravzaprav je bilo kablovje še najbolj v malori in posledično je prihajalo do številnih prebojev in požarov.

Skratka, če kakšnemu zadnjemu Mehu, ki je proti koncu še vozil, napravijo VR (velika revizija), bi bil uporaben ravno toliko, kot Mopedi ali Brižite. Vprašanje je le v smiselnosti investicije, glede na ceno in koristnega donosa lokomotive.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Odgovori