Stran 1 od 10

Ex DMU - vprašanje

Objavljeno: 04.02.2006, 15:03
Napisal/-a gapi_1
Doma sem našel tole sliko.

Slika

Slika je še črno-bela, posneta pa naj bi bila v letih po drugi svetovni vojni. DMU na sliki pa mi tudi ni ravno poznan.
Zdi se mi, da bi lahko bil nekdanji DMU italjanskih železnic (FS), serije ALn 556, ki so po drugi svetovni vojni ostali ŽG Ljubljana.
Mogoče lahko kdo to potrdi, ali se motim?

Re: Ex DMU - vprašanje

Objavljeno: 04.02.2006, 15:34
Napisal/-a jaffa
Ja, Gapi, gre za nekdanje italijanske motornike-tale ima devet oken, obstajala pa je tudi varianta z osmimi.
Imas morda podatek kje in kdaj je nastala slika-imas morda se kaksno sliko iz obdobja nekdanje JZ?
Je pa zelo malo podatkov o teh vozilih, recimo kje in kdaj so vozile-obstajalo je vec vrst teh motornikov.
lp

Objavljeno: 04.02.2006, 18:55
Napisal/-a Josef Pospichal
...another picture of this DMU you can see on this site:
http://www.pospichal.net/lokstatistik/0 ... -yuvt2.htm

Best regards
Josef

Objavljeno: 04.02.2006, 19:19
Napisal/-a jaffa
Hello Josef,
I know for your web page but for previouse foto I saw it first time.
regards to Austria

Ne morem verjeti svojim očem....

Objavljeno: 04.02.2006, 19:51
Napisal/-a Dirigent
Excellent pictures!!!! Thank you!

DMU

Objavljeno: 04.02.2006, 19:54
Napisal/-a Dirigent
Take DMU so vozile tudi na Vrhniko. Poleg klasične garniture s kakšno 17 ali 53-tko. Ti vlaki so bili vedno dogodek dneva....čista eksotika takorekoč....

Objavljeno: 04.02.2006, 20:41
Napisal/-a IC-Pohorje503
tudi,staro vlak serija "312" v postojna-ljubljana-postojan ,nevem točen leta in ima muzejski vlak slika..! :)

Re: Ex DMU - vprašanje

Objavljeno: 05.02.2006, 14:47
Napisal/-a gapi_1
jaffa napisal/-a:Ja, Gapi, gre za nekdanje italijanske motornike-tale ima devet oken, obstajala pa je tudi varianta z osmimi.
Imas morda podatek kje in kdaj je nastala slika-imas morda se kaksno sliko iz obdobja nekdanje JZ?
Je pa zelo malo podatkov o teh vozilih, recimo kje in kdaj so vozile-obstajalo je vec vrst teh motornikov.
lp
Kolikor mi je uspelo izvedeti, naj bi bila slika posneta na postaji Sava (proga Ljubljana - Zidani Most), točne letnice pa žal nisem uspel ugotoviti.

Ima mogoče kdo podatek, do kdaj so ti DMU-ji vozili po naših tirih in kaj se je z njimi zgodilo potem?

Objavljeno: 06.02.2006, 9:22
Napisal/-a Čišo
O teh motornikih obstaja žal bolj malo podatkov in tudi mene bi zanimalo kaj več. Vem le to, da so prišli približno leta 1938 na Bohinjsko progo (v kurilnico Gorica) in vozili lokalne potniške vlake ("treno Omnibus") do Trsta in Podbrda. Izdelani naj bi bili v glavnem v tovarnah Fiat in OM, imeli pa so oznako FS Aln 556, morda tudi Aln 56 (razlika je, kolikor mi je znano, v tem, da je serija 556 že imela sinhronizator, torej upravljanje dveh garnitur z enega komandnega mesta (it. commando multiplo), serija 56 pa ne). Po vojni so te motornike obnavljali v podjetju Avtoobnova v Šempetru pri Gorici (ob današnji postaji Vrtojba, kjer je danes Iskra Avtoelektrika), bili so pobarvani belo-modro, po obnovi pa jih je za nekaj časa prevzela SV Ljubljana. Če se ne motim, je ta garnitura v letu 1968 vozila tudi direktni vlak Ljubljana - Prevalje. Nato so garniture končale na bratskem Jugu. Nekje na internetu je slika ene od teh garnitur v Požarevcu - bom malo pobrskal.

Objavljeno: 06.02.2006, 11:40
Napisal/-a strojevodja
Slika iz Požarevca je bila objavljena na Lukovi strani o vlakih ampak je nenajdem sedaj :?

Objavljeno: 06.02.2006, 12:29
Napisal/-a gomulka014
Živjo!

Leta 1991 so bili v treh zaporednih številkah Nove proge objavljeni treije zanimivi članki. Najprej o električnih vlečnih vozilih, potem o dizel lokomotivah, na koncu pa še o dizelmotornih vlakih, ki so v voznem parku SŽ.

Bom pretipkal uvodni odstavek iz članka o dizelmotornih vlakih:
"Dizelski motorni vlaki (DMV), ki imajo korenine v 50-tih letih, so bili za takratne čase revolucionarna pridobitev. Nadomeščali so takrat že zelo zastarelo parno vleko in dvoosne potniške vagone in bili nepogešljivi v primestnem prometu. V tistih časih so bili najpomembnejši "ta plavi" OM-i in iz njih predelani FAP-i. Med najboljšimi je bil OM-členkar, ki je imel izredno udobno notranjo opremo in ogrevanje s "centralno kurjavo" na drva. Redno je povezoval Mursko Soboto in Ljubljano.
Morda kdo ve, kateri so ti vlaki, ki so omenjeni v tem odstavku; torej "ta plavi" OM-i, FAP-i in OM-členkarji! Ko sem prebiral sporočila v tej temi na forumu, sem se takoj spomnil, da bi na fotografiji, ki jo je našel gapi_1, lahko morda bila katera izmed teh garnitur.

Objavljeno: 06.02.2006, 19:00
Napisal/-a strojevodja
Slika

Objavljeno: 06.02.2006, 19:02
Napisal/-a strojevodja
Slika
Slika
Slika
Slika

Objavljeno: 06.02.2006, 21:15
Napisal/-a gapi_1
1. Ogledal sem si stran, na katero nas je napotil Josef Pospichal, zelo zanimiva stran. Glede na info na tej strani, so OM-i bili Ex FS ALn 772.

2. Zanimiv pa je tudi drug seznam, ki ga na svoji strani objavlja Frank Válóczy:

http://www.geocities.com/hvithrafn/sz/railcars.html

3. Glede slike iz Požarevca, ali je to ta, ki je tudi na portalu Railfaneurope?

Slika

Objavljeno: 06.02.2006, 22:12
Napisal/-a IC-Pohorje503
Slika

LP :)