Ex DMU - vprašanje
Re: Ex DMU - vprašanje
Najbolj zanimivo je to, da ves čas pravijo, da je motornik izdelan doma, v Mariboru. Kaj je res, kaj ni? Namreč popolnoma identičen vlak je prišel iz Fiata pod oznako Aln 665 (oz. 65) in se sprašujem, ali gre tu za politično propagando, da je bil pri nas narejen, dejansko pa je bil samo temeljito pregledan in dodelan? Vozilo naj bi jih samo 5 po Sloveniji, kaj je s podobnimi vozili po bivši Jugi pa (še) ne vem točno...
Goran
Re: Ex DMU - vprašanje
Saj bi najbrž 20 ali 30 let bolj zgodaj tudi za naše Regane trdili, da so bili izdelani doma.
LP, Metod
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Ex DMU - vprašanje
Nekoč smo bili pač frajerji. Danes v ubogi Sloveniji še zdaleč nismo sposobni več takšnega podviga (sodoben vlak v lastni proizvodnji). Zanimivo, da Hrvati v položaju kakršnem pač so, na tem podočju še zmeraj nekaj migajo.
preglednik
Re: Ex DMU - vprašanje
Pa saj je jasno,da so k nam prišli enako kot Brede in litorine po nekakšnem nasledstvu.So jih pa pošminkali itd.Ena slika je na forumu,ko so še vozili v originalni barvi.V Mariboru so pa zagotovo znali narediti marsikaj,med drugim tudi vagone modrega vlaka.Sam hudič ve,komu je šlo to v nos,da je šlo vse zugrund.
LP Miloš
LP Miloš
Re: Ex DMU - vprašanje
Gorchi, tole pa ne vem, če bo držalo. Originalna Fiatova oznaka je ALN 556, kasneje ALN 56, v Sloveniji jih je pa bilo kar nekajGorchi napisal/-a:Najbolj zanimivo je to, da ves čas pravijo, da je motornik izdelan doma, v Mariboru. Kaj je res, kaj ni? Namreč popolnoma identičen vlak je prišel iz Fiata pod oznako Aln 665 (oz. 65) in se sprašujem, ali gre tu za politično propagando, da je bil pri nas narejen, dejansko pa je bil samo temeljito pregledan in dodelan? Vozilo naj bi jih samo 5 po Sloveniji, kaj je s podobnimi vozili po bivši Jugi pa (še) ne vem točno...
Mislim da je bilo v JŽ oznake prenumerirano 7 Fiatov in 5 Omov, čeprav jih je po koncu vojne ostalo v Sloveniji precej več (40 vozil, od katerih so jih kasneje vrnili Italiji 13).
H0 amater
---------------------------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/user/H0amater
---------------------------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/user/H0amater
Re: Ex DMU - vprašanje
H0 amater, hvala za popravek, nisem vedel točnega podatka!
Ampak vseeno, bistveno pri mojem vprašanju je, kaj so v Mariboru naredili:
- predelavo italijanskih motornikov (kar se mi zdi, da je bilo res) ali
- so jih na novo naredili (kot trdijo v članku)?
Ampak vseeno, bistveno pri mojem vprašanju je, kaj so v Mariboru naredili:
- predelavo italijanskih motornikov (kar se mi zdi, da je bilo res) ali
- so jih na novo naredili (kot trdijo v članku)?
Goran
Re: Ex DMU - vprašanje
Da bo vse skupaj, še slaba kopija članka/reportaže iz 7dni:glajz napisal/-a:29. februar 1957 - Novi motorni vlak delavnice vozil Boris Kidrič v Mariboru na prvi poskusni vožnji;
Foto: Danilo Škofic:
http://ris.vecer.com/risstorage2/bor/ve ... 86261F.JPG
http://ris.vecer.com/risstorage2/bor/ve ... 86260F.jpg
http://ris.vecer.com/risstorage2/bor/ve ... 86259F.jpg
http://ris.vecer.com/risstorage2/bor/ve ... 86262F.jpg
K zgornjim fotografijam verjetno pritiče tudi navedena novička iz Večera (27.1.1957)
Re: Ex DMU - vprašanje
Zdravo!
Če se prav spominjam, je bil to res izdelek TŽV Boris Kidrič in ni šel v serijo. Ne vem , če ni imel motorjev OM. Tudi ne vem, ali je šlo za licenčno izdelavo ali lastno konstrukcijo.
Garnitura je nato obratovala kot poslovni vlak na relaciji Maribor - Ljubljana (in nazaj) - odhod iz MB ob ca 6.00h, povratek iz Ljubljane ob ca. 16.00h. Kot študent v Ljubljani sem si takrat nekajkrat privoščil tudi kako vožnjo - študenti smo dobili na študijsko leto od JŽ ekstra objavo za 6 voženj s 75 %-nim popustom! Kakšen luksuz!
LP - Peter
Če se prav spominjam, je bil to res izdelek TŽV Boris Kidrič in ni šel v serijo. Ne vem , če ni imel motorjev OM. Tudi ne vem, ali je šlo za licenčno izdelavo ali lastno konstrukcijo.
Garnitura je nato obratovala kot poslovni vlak na relaciji Maribor - Ljubljana (in nazaj) - odhod iz MB ob ca 6.00h, povratek iz Ljubljane ob ca. 16.00h. Kot študent v Ljubljani sem si takrat nekajkrat privoščil tudi kako vožnjo - študenti smo dobili na študijsko leto od JŽ ekstra objavo za 6 voženj s 75 %-nim popustom! Kakšen luksuz!
LP - Peter
Re: Ex DMU - vprašanje
Ne morem, da nebi vprašal
Kje pa se je leta 1957 vozilo 100 km/h
Kje pa se je leta 1957 vozilo 100 km/h
Re: Ex DMU - vprašanje
V začetku 60 let, po prihodu prvih lokomotiv 661 so vagone za mednarodni promet po reviziji preiskušali s hitrostjo 120 km/h na odseku Brežice-Dobova, saj je bil moj oče podpisnik papirjev. verjetno se je torej tudi leta 57 našel kakšen odsek, kjer je bilo dovoljeno 100 km/h. Kakega leta 1962-3 sem pa se peljal v kabini tega "izdelka" domače tehnike in je vozil 100 km/h v rednem prometu. Kje pa ugibajte! Odkod pa številka 5 garnitur? Kolikor vem je bila ena sama dvočlenska.Kje pa se je leta 1957 vozilo 100 km/h
LPL
Re: Ex DMU - vprašanje
Hiter odsek je bil tudi med Grobelnim in Štorami. Nekaj časa so bili položeni tudi betonski pragovi in tirnice so bile tam takrat tudi neprekinjeno zvarjene.
LP - Peter
LP - Peter
Re: Ex DMU - vprašanje
To je pa mnogo mlajše, nekako sovpada z elektrifikacijo in remontom proge ZM-ŠtIlj, začetku 70 let. Takrat je tam bila vozno redna hitrost 711 120 km/h, preverjeno na brzinometru.Hiter odsek je bil tudi med Grobelnim in Štorami. Nekaj časa so bili položeni tudi betonski pragovi in tirnice so bile tam takrat tudi neprekinjeno zvarjene.
LP - Peter
LPL
Re: Ex DMU - vprašanje
Je že moralo biti takrat, kot sem zapisal. V Ljubljano sem se nehal voziti sredi leta 1963 in dobro vem, kje so pod vlakom nehali nabijati tirnični stiki!Ljubitelj napisal/-a:To je pa mnogo mlajše, nekako sovpada z elektrifikacijo in remontom proge ZM-ŠtIlj, začetku 70 let. Takrat je tam bila vozno redna hitrost 711 120 km/h, preverjeno na brzinometru.Hiter odsek je bil tudi med Grobelnim in Štorami. Nekaj časa so bili položeni tudi betonski pragovi in tirnice so bile tam takrat tudi neprekinjeno zvarjene.
LP - Peter
LPL
So pa bili betonski pragovi slabe kakovosti in so jih morali kar hitro nadomestiti .
LP - Peter
Re: Ex DMU - vprašanje
En bolj slab posnetek vožnje ALN 880 iz Italije
http://www.youtube.com/watch?v=Qezwz0K9Z_Y
Od 3.45 razlaga nekaj o vožnji. Bi bilo fino, če bi lahko kdo malce prevedel
http://www.youtube.com/watch?v=Qezwz0K9Z_Y
Od 3.45 razlaga nekaj o vožnji. Bi bilo fino, če bi lahko kdo malce prevedel
Re: Ex DMU - vprašanje
Večerovci so objavili zaklad na wikipediji in vmes sem našel tole sliko:
Podnapis pravi: železniška postaja Maribor 1961, avtor fotografije: Dragiša Modrinjak
Še večjo sliko pa se da sneti na temle linku na wikipediji.
Podnapis pravi: železniška postaja Maribor 1961, avtor fotografije: Dragiša Modrinjak
Še večjo sliko pa se da sneti na temle linku na wikipediji.
Goran