Pendolino 160 km/h

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4450
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a igor72 » 11.12.2017, 13:41

ledeni napisal/-a:
Regan 664 napisal/-a:Včeraj je šlo za dve testni vožnji in sicer:
1-po reviziji, z menjavo VR gre garnitura v promet
2-po progovnih hitrostih (do 160 km/h), ki bodo stopile v veljavo z aktivnim GSM-R


Se že ve kdaj bo GSM-R "vstopil v veljavo" in ali bo to veljalo za celotno omrežje ali samo posamezne proge?


Martink napisal/-a:
Na strani izvajalca projekta so 7.12. napisali, da je GSM-R sistem dan v uporabu:
https://www.iskratel.com/si/podjetje/no ... -R-projekt


Po moje še precej dolgo.... omrežje je očitno delujoče, kot je razvidno iz gornjega linka, kar pa prav nič ne pomaga, če imamo na velikem delu voznega parka še analogne naprave, ali pa jih sploh ni... :cry:
LEP DAN
Igor
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1198
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a preglednik » 11.12.2017, 14:04

Zgleda, kot da je ta GSM-R čisto ločen projekt od ostalih projektov SŽ in da v praksi še dolgo ne bo zaživel na celotnem omrežju. Ali ni to sofinancirala EU, kakšne so obveznosti do njih?
preglednik
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3204
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a mkx » 11.12.2017, 14:34

GSM-R je, tako kot recimo modernizacija Pomurke, infrastrukturni projekt Republike Slovenije (magari diktiran iz EU). Na vozni park in ostala tehnična sredstva ex-monopolnega prevoznika po teritoriju Slovenije se pri teh projektih ni ozirati, saj bi tako čakanje še bolj zaviralo morebitne modernizacije. Primer je razpis za nabavo novih motornikov, ko se SŽ nikakor ne odloči za nič. Sicer pa imam v pominu, da je bil odprt razpis za dobavo in vgradnjo GSM-R modulov za precejšen del vozil SŽ, torej SŽ kažejo nekaj interesa za nadaljnje obratovanje v Sloveniji. Ali se je s tistim razpisom kaj zgodilo?

Glede na objavo izvajalca je GSM-R sedaj polno delujoč na celotnem omrežju JŽI. Kot olajševalno okoliščino za prevoznike se stari sistem RDZ nekaj časa še pušča v obratovanju, torej bosta oba sistem nekaj časa delovala vzporedno. AŽP bo pač v imenu države predpisala datum ugašanja RDZ in če bo v ustreznem pravilniku pisalo, da na progah JŽI smejo prometovati samo vozila, ki imajo vgrajen ustrezen sistem brezžične komunikacije (RDZ takrat to ne bo več), potem se bo pač SŽ moral zelo na hitro prilagoditi. Kako hitro to bo, bo najverjetneje še najbolj odvisno od tega, kako dobro bodo vpleteni direktorji raznih firm SŽ (vsaj SŽ-PP in SŽ-VIT, ali ima še kateri SŽ svoja vozila?) lobirali pri državnih sekretarjih.

Mimogrede: nikjer nisem zasledil, da bi se DARS pri modernizaciji avtocest oziral na maksimalno hitrost katrce mojega očeta ... in tudi RTV - Oddajniki in zveze se niso ozirali na mojo staro Č/B televizijo Iskra Jasna, ko so po diktatu AKOS (ta pa po diktatu Bruseljskih birokratov :evil: ) ukinili dobro staro analogno televizijo in uvedli neko post-moderno DVB-T.

Da se vrnemo na temo: ali imajo Pendolini že vgrajen GSM-R?
LP, Metod
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4450
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a igor72 » 11.12.2017, 14:53

mkx napisal/-a:....Kako hitro to bo, bo najverjetneje še najbolj odvisno od tega, kako dobro bodo vpleteni direktorji raznih firm SŽ (vsaj SŽ-PP in SŽ-VIT, ali ima še kateri SŽ svoja vozila?) lobirali pri državnih sekretarjih....

SŽ-VIT nima svojih vozil, razen ene nesrečne španke...
Potniški in tovorni promet sta lastnika voznega parka SŽ.
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3204
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a mkx » 11.12.2017, 15:04

igor72 napisal/-a:
mkx napisal/-a:....Kako hitro to bo, bo najverjetneje še najbolj odvisno od tega, kako dobro bodo vpleteni direktorji raznih firm SŽ (vsaj SŽ-PP in SŽ-VIT, ali ima še kateri SŽ svoja vozila?) lobirali pri državnih sekretarjih....

SŽ-VIT nima svojih vozil, razen ene nesrečne španke...
Potniški in tovorni promet sta lastnika voznega parka SŽ.

Hvala za info.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3910
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 11.12.2017, 15:13

SŽ-VIT nima svojih vozil, razen ene nesrečne španke...
Potniški in tovorni promet sta lastnika voznega parka SŽ.


Če se ne motim je bil VIT še nedolgo nazaj lastnik voznih sredstev, predvsem v izogib težavam v primeru bankrota zgubaških prometov. Sicer pa VIT pomeni Vleka In Tehnika. In firma se predstavlja kot izvajalec vleke:

"Storitve vleke vlakov zajemajo zagotavljanje osebja za potrebe prevoznikov, to je tovornega in potniškega prometa, kar vključuje tako vleko vlakov, kot tudi premik na stalnih premikalnih mestih."
.

Ali to pomeni, da VIT izvaja vleko na najetih lokomotivah. Kolobocija na kvadrat, TP je torej lastnik lokomotiv, vleko izvaja VIT, kaj potem sploh dela TP?

LPL
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4450
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a igor72 » 11.12.2017, 15:42

Ljubitelj napisal/-a:
SŽ-VIT nima svojih vozil, razen ene nesrečne španke...
Potniški in tovorni promet sta lastnika voznega parka SŽ.


Če se ne motim je bil VIT še nedolgo nazaj lastnik voznih sredstev, predvsem v izogib težavam v primeru bankrota zgubaških prometov. Sicer pa VIT pomeni Vleka In Tehnika. In firma se predstavlja kot izvajalec vleke:

"Storitve vleke vlakov zajemajo zagotavljanje osebja za potrebe prevoznikov, to je tovornega in potniškega prometa, kar vključuje tako vleko vlakov, kot tudi premik na stalnih premikalnih mestih."
.

Ali to pomeni, da VIT izvaja vleko na najetih lokomotivah. Kolobocija na kvadrat, TP je torej lastnik lokomotiv, vleko izvaja VIT, kaj potem sploh dela TP?

LPL

SŽ-VIT ni bil nikoli lastnik vozil, ampak zagotavlja osebje za vožnjo potniških ali tovornih vlakov...če je kolobocija, nebi vedu, vem pa da je enako v Avstriji, uni ki vlake vozijo (OBB Production) nimajo nobene lokomotive!
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3204
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a mkx » 11.12.2017, 16:41

igor72 napisal/-a:...če je kolobocija, nebi vedu, vem pa da je enako v Avstriji, uni ki vlake vozijo (OBB Production) nimajo nobene lokomotive!

Tko ku razne Aktiva Čiščenje nimajo nobenega sekreta, pa jih njihovi vseeno pucajo #-o

Skratka prekarizacija strojevodskega poklica. Stroške je treba znižat, pa naj stane kar hoče.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3910
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 11.12.2017, 17:49

SŽ-VIT ni bil nikoli lastnik vozil, ampak zagotavlja osebje za vožnjo potniških ali tovornih vlakov...če je kolobocija, nebi vedu, vem pa da je enako v Avstriji, uni ki vlake vozijo (OBB Production) nimajo nobene lokomotive!


za osvežitev problematike in kolobocije si poglejmo kaj se je pisalo v ne tako davnem letu 2011 Železna cesta v zgodovino.

"Največja težava - lastništvo lokomotiv

Slovenske železnice so v zadnjih petih letih kupile 32 novih lokomotiv, ki naj jim bi pomagale do boljšega poslovanja. Kupile so jih s posojilom Eurofime, to je nekakšna interna banka evropskih železniških operaterjev, zavarovale pa z državnim poroštvom. Lokomotive so sicer kupile v dveh serijah, prvo pogodbo o nakupu 20 so podpisale leta 2004, rok za vračilo posojila pa se izteče leta 2019. Do takrat SŽ plačuje zgolj obresti, ob izteku posojilnega obdobja pa mora plačati še glavnico 74 milijonov evrov v celoti.
Tudi druga serija, 12 lokomotiv, je kupljena s posojilom po enaki poti. Težava, kako ob reorganizaciji urediti lastništvo lokomotiv, pa je nastala, ker je posojilo za nakup zavarovano z državnim poroštvom, ki ga ureja poseben zakon. Kupec lokomotiv je bila namreč družba Tovorni promet SŽ, ki je v tem obdobju formalno obstajala, in tudi zakon o državnem poroštvu govori o poroštvu Tovornemu prometu.
Vendar pa bi moral Tovorni promet (oziroma po združitvi v enovito podjetje SŽ) za vračilo glavnice oblikovati rezervni sklad, kjer bi zbiral denar za vračilo posojila - pa na SŽ takšnega sklada seveda ni. Glede na zdajšnje poslovanje in tudi napovedi za prihodnost tudi skoraj ni mogoče pričakovati, da bi tovorni promet lahko ustvaril dovolj dobička, da bi lahko sam poplačal posojila.
Na ministrstvu za promet, vodi ga Patrick Vlačič, so po neuradnih informacijah našli rešitev, ki naj bi novo družbo Tovorni promet SŽ rešila pred stečajem, ker po vsej verjetnosti ne bo mogla vrniti posojila za nakup lokomotiv. Lokomotive bodo last krovne družbe oziroma Holdinga SŽ, tako da bo družba Tovorni promet zavarovana. Krovna družba pa bo tudi zavarovana pred stečajem, saj zakon o družbi SŽ določa, da ta družba skrbi tudi za uresničevanje javnega interesa na področju železniškega prometa."


Razlika je samo v tem, da lastnik na ne bi bil VIT ampak Holding SŽ, nikakor pa ni bil lastnik TP. kako pa je bila stvar v resnici je pa vprašanje. če me pa spomin ne vara sem pa že na nekaterih voznih sredstvih videl oznako VIT.

LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1279
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 11.12.2017, 18:24

igor72 napisal/-a:SŽ-VIT ni bil nikoli lastnik vozil, ampak zagotavlja osebje za vožnjo potniških ali tovornih vlakov...če je kolobocija, nebi vedu, vem pa da je enako v Avstriji, uni ki vlake vozijo (OBB Production) nimajo nobene lokomotive!


Zato pa je lastnik vseh vlečnih vozil ÖBB Traktion.
nagibni
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 25.01.2017, 21:33

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a nagibni » 11.12.2017, 19:10

Mislim, da sem videl na 33ki napis SŽ-VIT.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1279
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 11.12.2017, 19:11

nagibni napisal/-a:Mislim, da sem videl na 33ki napis SŽ-VIT.


Drži, na začetku tendra tik pri kabini.
Ampak mislim da je tu stvar bolj komplicirana. Dejanski lastnik parnih lokomotiv je SŽ muzej, morajo pa biti pri VIT registrirane da lahko vozijo..ali nekaj takega.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 11.12.2017, 19:45

TGV Lyria napisal/-a:
igor72 napisal/-a:SŽ-VIT ni bil nikoli lastnik vozil, ampak zagotavlja osebje za vožnjo potniških ali tovornih vlakov...če je kolobocija, nebi vedu, vem pa da je enako v Avstriji, uni ki vlake vozijo (OBB Production) nimajo nobene lokomotive!


Zato pa je lastnik vseh vlečnih vozil ÖBB Traktion.


ÖBB Traktion ne obstaja kot družba!

Slika
Lastnika vlečnih vozil in osebja sta ÖBB PV (potniški promet) in RCA. ÖBB produktion gmbh, ki je v lasti omenjenih družb v deležu 50-50, skrbi samo za rapoložljivost voznega parka in izobraževanje strojevodij.

preglednik napisal/-a:Zgleda, kot da je ta GSM-R čisto ločen projekt od ostalih projektov SŽ in da v praksi še dolgo ne bo zaživel na celotnem omrežju. Ali ni to sofinancirala EU, kakšne so obveznosti do njih?


Po podatkih iskre, le ta deluje. Seveda je logično, da na začetku delujeta oba sistema vzopredno, če gsm-r "pade" in menjava opreme na voznih sredstvih. Pravila pa so za VSE operaterje popolnoma enaka. Zato ni nobenih kršitev.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1279
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 11.12.2017, 19:51

Re 4/4 napisal/-a:ÖBB Traktion ne obstaja, kot družba!


Zanimivo, da noben Taurus, Hercules, 1144...nima napisa ne ÖBB-PV in tudi ne RCA, vsi le ÖBB Traktion. Uporabljajo se pa tudi vse tako v tovornem kot v potniškem prometu.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 11.12.2017, 19:57

TGV Lyria napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a:ÖBB Traktion ne obstaja, kot družba!


Zanimivo, da noben Taurus, Hercules, 1144...nima napisa ne ÖBB-PV in tudi ne RCA, vsi le ÖBB Traktion. Uporabljajo se pa tudi vse tako v tovornem kot v potniškem prometu.


To je ex družba. Od leta 2009 (reforma) je to ÖBB-Produktion GmbH (vleka+ranžiranje), ki pa ni lastnik ničesar! Če bi bil lastnik, potem RCH ne bi mogel dobiti 18 taurusov, ko so samo kompenzacija nakupa RCA->MAV Cargo. Lastnik približno 450 lokomotiv in 173 ostalih ranžirnih in podobno je RCA, ostalo od 1,093 je PV. RCA dobi vse Vectrone.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: Majestic-12 [Bot] in 3 gostov