Pendolino 160 km/h

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 649
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a bisabre » 12.06.2019, 6:46

Ko že delajo tak cirkus okoli tistega II.Tira bi lahko začelim pogovore še o hitri progi Lj-MB. Prečnica ki bi sekala 3.Razvojno os ne bi škodila nikomur. Vsaj za potniški promet bi bilo to več kot dobrodošlo. Je pa res, da bi naši lepljivoprsti faloti, ki nam vladajo že 25 let vse skupaj podražili za 3x. Mislim, da je v tem problem in ne v tehnični izvedbi. Torej se zmeniti, koliko bo komu od tega projekta padlo v žep. In to takim, ki ne bi stopili niti na gradbišče trase, kaj šele lopato videli.
Simpl je tanartabul.
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 270
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a andre85 » 12.06.2019, 7:05

bisabre napisal/-a:Ko že delajo tak cirkus okoli tistega II.Tira bi lahko začelim pogovore še o hitri progi Lj-MB. Prečnica ki bi sekala 3.Razvojno os ne bi škodila nikomur. Vsaj za potniški promet bi bilo to več kot dobrodošlo. Je pa res, da bi naši lepljivoprsti faloti, ki nam vladajo že 25 let vse skupaj podražili za 3x. Mislim, da je v tem problem in ne v tehnični izvedbi. Torej se zmeniti, koliko bo komu od tega projekta padlo v žep. In to takim, ki ne bi stopili niti na gradbišče trase, kaj šele lopato videli.

Saj ravno zaradi tega se ne splača in nebi bilo ekonomske računice
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1571
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 12.06.2019, 19:13

Potrjeno je, da bo z julijem na Pohorcu vozil Pendolino, in to kot prvi s hitrostjo 160 km/h na Pomurki.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 396
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a suha » 12.06.2019, 21:12

Ja, ljudje, predvsem pa mladi (Milenijska generacija rojena po letu 1980) je začela gledati čez meje. In ni treba daleč, da se vidi kaj je hitri in poceni vlak. Samo v Benetke je treba skočit. Pa v Avstrijo seveda.

Medtem ko fosili še kar pridigajo da je "Slovenija premajhna" za hitre železnice, se bo mnenje počasi obrnilo. Tudi na račun tega, da znajo mladi očitno uporabit tudi kalkulator in zračunat koliko košta osebni avto... In da njihovi starši namenijo zajetni del plače samo za vzdrževanje vozila, sploh pa koliko življenja zabijejo, ko se vozijo vsak dan v npr. 100 km oddaljeno službo.

Oboje je bedarija prve klase. A včasih nuja, kar pa še ne pomeni, da je treba bit za volanom. V tujini se lahko lepo zlekneš na sedež vlaka in preko Wifi povezave s prenosnim računalnikom že opraviš nekaj dela, preden dejansko prideš v službo. Danes so pač delovni časi bolj kreativni. Ni pomembna prisotnost in kljukanje, kot v svinčenih časih, ampak dejansko opravljeno delo.

Pri nas smo šli sedaj v obnovo obstoječe proge proti Štajerski na podlagi ene dveh desetletjih starih študij, da se bo "služilo" na tranzitnem tovoru iz Kitajske.... Bolj slaba računica, ki po mojem mnenju prinaša predvsem onesnaženje, profita pa zelo malo. Dodana vrednost take obnove je, da bo zaposlenih tistih par ducat strojevodij in pristaniških delavcev več, to je pa tudi vse. Vse ostalo je pobrala digitalizacija in robotizacija. SŽ pa kljub tistemu minimalnemu profitu zelo počasi vrača karkoli nazaj družbi.

Bolje kot obnova bi bilo načrtovanje povsem nove proge. Tam nekje pri Kresnicah tunel proti Celju pa bi rešili 70 % težav. Glavni namen te nove povezave bi moral biti potniški promet. S tako povezavo se lahko ustvari na tisoče novih delovnih mest v storitvenem sektorju v glavnem Slovenskem mestu.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1571
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 12.06.2019, 21:26

Odvisno, kaj razumeš pod hitre proge.
Slovenija je definitivno premajhna za hitre proge v pravem pomenu besede, tj. 200+ km/h. Pač pa bi standardna hitrost okrog 140-160 km/h rešila vse težave.
Poglej recimo Češko, tam vlak nikjer ne preseže 160 km/h, pa imajo vseeno odlično železniško omrežje. Cilj bi nam moral biti vsaj njihov nivo. Khm, nekoč so se oni zgledovali po nas...
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 270
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a andre85 » 13.06.2019, 0:26

TGV Lyria napisal/-a:Odvisno, kaj razumeš pod hitre proge.
Slovenija je definitivno premajhna za hitre proge v pravem pomenu besede, tj. 200+ km/h. Pač pa bi standardna hitrost okrog 140-160 km/h rešila vse težave.
Poglej recimo Češko, tam vlak nikjer ne preseže 160 km/h, pa imajo vseeno odlično železniško omrežje. Cilj bi nam moral biti vsaj njihov nivo. Khm, nekoč so se oni zgledovali po nas...

TGV se strinjam z tabo. Suha oprosti ampak o prometu nimaš pojma in te poceni karte misliš,da imajo ekonomsko računico? Ne nimajo zato pa so marsikje takšni minusi kot so. In še nekaj a veš koliko bi stala proga o kateri sanjaš? Odkod bi za njo vzel denar pri slovenskem proračunu?
Zadnjič spremenil andre85, dne 13.06.2019, 6:48, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3432
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a mkx » 13.06.2019, 6:38

suha napisal/-a:Tudi na račun tega, da znajo mladi očitno uporabit tudi kalkulator in zračunat koliko košta osebni avto...


Mladi že ... pa si ti že poračunal ceno avtomobila?

Na hitro: recimo da se nekdo v službo vsakodnevno vozi iz Maribora v Ljubljano. To je, na okroglo, 250km na dan. Recimo da nekdo kupi nov avto s ceno 20.000€ (poceni) in ga po 5 letih proda (za recimo 5.000€), torej v 5 letih na vrednosti avtomobila izgubi 15.000€. V tem času (če štejemo samo vožnje v službo in domov, upoštevamo samo delovne dni in odštejemo dopust, je to približno 230 voženj na omenjeni relaciji) prevozi približno 287.000 km. Predpostavimo, da ima avto dizelski motor in ima porabo 7l na 100km, torej za gorivo porabi približno 15.100€. Med tem časom mora biti avto registriran, letn istrošek registracije (in zavarovanja) sem ocenil na 700€, skupaj torej 3500€. Vsako leto opravi 3-4 redne servise, recimo da je letni strošek vzdrževanja 800€ (v 5 letih torej 4.000€). V the 5 letih je torej z mobilnostjo fiksnih in variabilnih stroškov približno 37.600€. Če to razdelimo na vse vožnje na relaciji Mb-Lj, pride cena dnevne vožnje z avtom 32,70€. In pri tem nisem upošteval cene parkiranja v Ljubljani, ki je lahko tudi kakšnih 8€ na dan (bližje centru pa tudi več ... ali pa kakšnih 5€ na dan če se najde kakšen najem parkirnega mesta).

Sedaj pa to ceno primerjaj s ceno vlaka: 19,12€ (2x enosmerna vozovnica) za LP in RG ali pa 33,12€ (2x enosmerna vozovnica 2. razred) na ICS.

Razliko v ceni (pri LP je 13,58 € na dan) postavimo v kontekst razlike v potovalnem času. Recimo da z uporabo LP potrebujemo 3,5 ure v eno smer (k voznemu času vlaka okoli 2 ure in 45 minut dodamo še nekaj časa za pot od doma do postaje in pot od postaje do delovnega mesta), z avtom pa recimo 2 uri (po Google zemljevidi danes ob 7:25 je čas potovanja z avtomobilom med obema glavnima železniškima postajama 1:45), dnevno torej okoli 3 ure prihranka z avtomobilom. Če razliko v ceni potovanja razdelimo na 3 ure, dobimo 4,53€ na uro. To je pa neto urna postavka nekoga, ki ima plačo malce nad minimalcem.

Pri ICSu je računica malce obrnjena, če pa upoštevamo ceno parkiranja pa je vlak še vedno cenejši in ne dosti počasnejši.

In ne glede na računico so vlaki še vedno dokaj slabo zasedeni ... v primerjavi z, recimo, gnečo na vlakih pred 30 ali 40 leti.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3184
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 13.06.2019, 10:51

TGV Lyria napisal/-a:. Pač pa bi standardna hitrost okrog 140-160 km/h rešila vse težave.
Poglej recimo Češko, tam vlak nikjer ne preseže 160 km/h, pa imajo vseeno odlično železniško omrežje. Cilj bi nam moral biti vsaj njihov nivo. Khm, nekoč so se oni zgledovali po nas...


Praktičo rešila bi bolj malo. Če se pogovarjamo o gneči v Ljubljani je študija pokazala.
LUR z glavnim mestom Ljubljano je najpomembnejši cilj dnevnih migracijskih tokov v Sloveniji, saj privlači dnevne migrante na delovna mesta in v šolo iz te in iz sosednjih regij (RRP, 2014–2020). V MOL je več kot 222.000 delovnih mest oziroma več kot četrtina vseh delovnih mest v državi (SURS, 2017). Od tega se PRIKAZ DELOVNIH MIGRACIJ več kot 120.000 ljudi (55 %) dnevno pripelje v MOL od drugod (približno 25 % iz drugih občin LUR, 30 % ljudi pa iz preostale Slovenije). Poleg tega se na delo zunaj občine svojega stalnega prebivališča v drugo občino (ki ni MOL) vozi še približno 22.500 delovno aktivnih oseb


Kaj pa je preostala Slovenija? Iz Primorske in Gorenjske se v isti študiji omeja, da prihaja okoli 33.000 ljudi med 6 in 9 uro. Velik delež ima še Grosupeljski del. Proti Dolenjski in Kočevski se delež zmanjšuje. Iz Štajerske prihaja manj ljudi, kot iz Gorenjske. Vlaki ob konicah so zasedeni tudi do 150 % (čeprav je povprečna dnevna zasedenost komaj 27 % :!: ) do sosednjih večjih občin, kar pomeni, da se že preseže tisti varnostni minimum, ki ga Švicarji jemljejo pri maksimalnih 140 % zasedenosti vlaka. In kot sem rekel. V Sloveniji imamo dve konici, med konicama se giblje znotraj mest. Že danes se garniture ob konicah v eno smer vozijo prazne. Ob nedeljah pa je Ljubljana dobesedno "prazna", nekateri bi pa kapaciteto LGV prog vlekli v Ljubljano. In kapaciteta teh znaša debelih 290 vlakov na dan. Pa sem potem jaz fosil, zapečkar, pa ne vem kaj še vse, čeprav rojen v 80ih rastel z windowsi, DOSom, DSJ igro...in že davnaj testiral high speed proge. :mrgreen:

O Čehih pa je tako. Ne gradijo tja v tri dni. Izven velikih mest pa je beda večja, kot pri nas. Mladi Čehi zapuščajo podeželje in silijo v Prago. Slovaki tudi ne gradijo vsepovprek.. Še več, nekaterih ovinkov do Košic še niso niti zgladili. Od Bratislave do Košic za 445 km potrebuješ med štiri in šest ur pa pol, pri zadnjem imaš še 21 postankov. Slovenja pa...njen problem je, da ima veliko strmega sveta, tretjino države ima pogojno stabilna zemljišča, razseljenost previalstva, prenizek naravni prirastek...Vse to se vhodni podatki, če se kaj izplača. In zaradi večih parametrov so vse načrtovane high speed proge in tudi navezava na Brnik prikazane kot ekonomsko in prostorsko neutemeljene. Po domače povedano. Vložiti bi moral ogromno denarja, izkoriščenost, pa bi bila bizarno nizka, glede na primerjavo iz tujine. Za razliko od Švicarjev nimamo takšnega delovnega urnika, kot oni, zato so pri nas vrhne konice do mest enkratne, in omejeno dolge.
defy
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 63
Pridružen: 25.04.2010, 16:39

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a defy » 14.06.2019, 12:08

andre85 napisal/-a:Najbolje,da kar Adria leti 5x na dan z saabi.


Dej nehi, kdo bo ta jajca poslušu :)
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1362
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a preglednik » 14.06.2019, 14:41

mkx napisal/-a:
suha napisal/-a:Tudi na račun tega, da znajo mladi očitno uporabit tudi kalkulator in zračunat koliko košta osebni avto...


Mladi že ... pa si ti že poračunal ceno avtomobila?

Na hitro: recimo da se nekdo v službo vsakodnevno vozi iz Maribora v Ljubljano. To je, na okroglo, 250km na dan. Recimo da nekdo kupi nov avto s ceno 20.000€ (poceni) in ga po 5 letih proda (za recimo 5.000€), torej v 5 letih na vrednosti avtomobila izgubi 15.000€. V tem času (če štejemo samo vožnje v službo in domov, upoštevamo samo delovne dni in odštejemo dopust, je to približno 230 voženj na omenjeni relaciji) prevozi približno 287.000 km. Predpostavimo, da ima avto dizelski motor in ima porabo 7l na 100km, torej za gorivo porabi približno 15.100€. Med tem časom mora biti avto registriran, letn istrošek registracije (in zavarovanja) sem ocenil na 700€, skupaj torej 3500€. Vsako leto opravi 3-4 redne servise, recimo da je letni strošek vzdrževanja 800€ (v 5 letih torej 4.000€). V the 5 letih je torej z mobilnostjo fiksnih in variabilnih stroškov približno 37.600€. Če to razdelimo na vse vožnje na relaciji Mb-Lj, pride cena dnevne vožnje z avtom 32,70€. In pri tem nisem upošteval cene parkiranja v Ljubljani, ki je lahko tudi kakšnih 8€ na dan (bližje centru pa tudi več ... ali pa kakšnih 5€ na dan če se najde kakšen najem parkirnega mesta).

Sedaj pa to ceno primerjaj s ceno vlaka: 19,12€ (2x enosmerna vozovnica) za LP in RG ali pa 33,12€ (2x enosmerna vozovnica 2. razred) na ICS.

Razliko v ceni (pri LP je 13,58 € na dan) postavimo v kontekst razlike v potovalnem času. Recimo da z uporabo LP potrebujemo 3,5 ure v eno smer (k voznemu času vlaka okoli 2 ure in 45 minut dodamo še nekaj časa za pot od doma do postaje in pot od postaje do delovnega mesta), z avtom pa recimo 2 uri (po Google zemljevidi danes ob 7:25 je čas potovanja z avtomobilom med obema glavnima železniškima postajama 1:45), dnevno torej okoli 3 ure prihranka z avtomobilom. Če razliko v ceni potovanja razdelimo na 3 ure, dobimo 4,53€ na uro. To je pa neto urna postavka nekoga, ki ima plačo malce nad minimalcem.

Pri ICSu je računica malce obrnjena, če pa upoštevamo ceno parkiranja pa je vlak še vedno cenejši in ne dosti počasnejši.

In ne glede na računico so vlaki še vedno dokaj slabo zasedeni ... v primerjavi z, recimo, gnečo na vlakih pred 30 ali 40 leti.



Odlična analiza "mkx"! Kar pa se tiče slabe zasedenosti vlakov, počakajmo, da še par tankerjev zakurijo v Hormuški ožini...
preglednik
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3549
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 14.06.2019, 15:34

preglednik napisal/-a:Odlična analiza "mkx"! Kar pa se tiče slabe zasedenosti vlakov, počakajmo, da še par tankerjev zakurijo v Hormuški ožini...

Tudi če ne bodo "kurili" nafte tam doli, se bo zasedenost vlakov bistveno povečala ko se bo želja komisarke Violete uresničila, se pravi plačevanje cestnine po prevoženem kilometru tudi za osebna vozila. SŽ itak ni oz. se ne pripravlja na ta dan, kateri pa se žal bliža.
Tine
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3549
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 14.06.2019, 15:37

Kot se da prebrati na tej povezavi https://siol.net/novice/slovenija/bratu ... ami-500207 Pendolina sploh ne bomo več potrebovali, pa tudi 50 minut bo mačji kašelj.

Nekateri člani tega foruma sedaj verjetno že z veseljem onanirajo ob njeni sliki, saj jim je vsaj ustno izpolnila njihove mokre sanje
Tine
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 593
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a trocken » 14.06.2019, 17:01

Alenka ima dobre ideje, ampak civilna iniciativa "50 minut med Celovcem in Gradcem" jo je žal prehitela. Bo pa vsaj širša javnost mogoče sedaj spoznala, kaj smo zamudili...
Čeprav je bilo potrebno tudi avtoceste zgraditi, smo pač capljali za Avstrijo tista dva ducata let zmeraj po drugi vojni, čeprav vsi hvalimo bivšo Jugo, kot da je bila neka svetinja.
Ampak nič bat. Kmalu bodo tudi vlaki za 70 km/h polni, saj bodo ob daljšem prevoznem času vsaj nudili zanesljivost prihoda na cilj. Potrebna je samo ustrezna ponudba z novimi vlaki in ustrezna gostota prevozov.
Avtoceste se namreč res polnijo pred našimi očmi s takšno rastjo tovornega prometa, da tega noben strokovnjak ni niti v sanjah predvideval. Pa ne bom tukaj nobenega obtoževal.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3184
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 15.06.2019, 10:16

Kaj smo, oziroma bomo zamudili?
Predviden takt na linijah sever-jug in jug-Turska proga:

Systemangebot auf der Linie «FV HB Nord<>Süd» im Marktsegment hochrangigbeschleunigter Fernverkehr (rund 4,66 Mio. Zug-km p.a.): Zweistundentakt (Praha –) Břeclav – Wien – Graz – Villach, verdichtet zu einem Stundentakt Wien Hbf – Graz, vsl. vier Zugpaare davon bis und ab Tarvisio (– Venezia), vsl. vier Zugpaare davon zusätzlich bis und ab Břeclav (– Warszawa) und vsl. fünf Zugpaare Villach – Jesenice (– Ljubljana und ggf. weiter) teilweise durchgebunden in Villach Hbf

Systemangebot auf der Linie «FV HR Süd-Tauern» im Marktsegment hochrangiger Fernverkehr (rund 5,93 Mio. Zug-km p.a.): Zweistundentakt Wien – Graz – Villach – Salzburg (– München und ggf. weiter), im Abschnitt Wien – Villach zu einem Stundentakt verdichtet, zusätzlich vsl. zwei Zugpaare Villach – Lienz und vsl. zwei Zugpaare (Ljubljana und ggf. weiter –) Jesenice – Villach teilweise als abweichende Durchbindungen in Villach Hbf


In še dobro, da je bil Plečnik, to kar je bil, da Čehi želijo k nam. Torej kaj bomo izgubili? Nič. Samo opracije se prestavijo v Beljak....lahko pa jokate še naprej...

Tistih nekaj družboslovcev, pa lahko sanja TGV še naprej. Lahko pa prispevajo kakšen evro, tako kot bodo tovornjakarji za novi tir do Kopra. Mogoče jim bo kapnilo, da si 6 milijard evrov vreden projekt Slovenija ne more privoščiti...Je že mogoče znana finančna konstrucija za drugi tir (oziroma tretji tir) nove proge do Kopra? :D Bratuškova pa...no PR mora bit, ko bodo končali, je pa ne bo več na ministrstvu. :D Ampak sej majo študijo, da hitra proga Trst - Zagreb z navezavo na Celje ni izplačljiva. Pa nizkoogljčna družba gor ali dol. Itak samo DB porabi 500 milijonov litrov nafte na leto. Arriva pa še enkrat toliko. Švicarji pa rekorderji po Co2 letalskem onesnaževanju na osebo, Ryanair pa bo počasi po onesnaževanju prehitel največjo termoelektrarno v Bolgariji....:D :D mladi Ryanair fani pa na podnebnem štrajku. :mrgreen: Upam, da Greta Thunberg tega ne izve. :roll:
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 270
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Pendolino 160 km/h

OdgovorNapisal/-a andre85 » 15.06.2019, 10:49

Re4/4 se popolnoma strinjam edino glede cene 6mrd evrica se ne strinjam. Jaz mislim,da bi na koncu bilo vsaj 12 mrd preden bi vsi žepe napolnili. Zdaj pa še nekaj za Suho. Poceni storitve prinesejo zmeraj več negativnega kot pozitivnega dober primer sta zdaj Ryanair in Flixbus. Pri Ryanu so ljudje brez zdravstvenega zavarovanja. Flixovi podprevozniki pa se na dnevni bazi razbijajo,ker jih Flix sili v zmanjšanje stroškov posledično manj šoferjev dela več in posledičnosti vse več šoferjev krši pravila in predpise. Rezultat je utrujeni šoferji, šoferji iz vzhoda z sumljivi dovoljenji itd. Saj pri DB ni nič boljše moja zelo dobra prijateljica je prejšnji teden delala 6x12ur, mojster,ki pa je mene nadomestil pa 5x13ur. No to so rezultati nižjih cen

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov