"Ljubkovalna" imena parnih lokomotiv
- OrientExpress
- Strojevodja I
- Prispevkov: 453
- Pridružen: 03.06.2006, 12:46
"Ljubkovalna" imena parnih lokomotiv
Zanima me, če tudi za parne lokomotive obstajajo/so obstajala taka "ljubkovalna"/žargonska poimenovanja, kot obstajajo za električne in dizelske (regan, brižita, živa ...)? Menda niso železničarji ves čas govorili samo o številkah serij?
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
Ko sva s Klemnom obiskala Toneta v Črnomlju, je bilo iz njegovih ust moč slišati samo: tole petindvajsetko, triintridesetko.... smo vozili...Dolfe napisal/-a:Se pridružujem. To bi bilo res zanimivo slišati. Tone bi lahko povedal iz prve roke.
Samo zdi se mi, da so jih poimenovali kar po seriji: "serija 33; serija 17; serija 25; .....itd
lp
Dolfe
Kajne Tone?
MMG: zadnjič sem zvedel nov vzdevek za Živo: DIGITALKA.. press
Če se spomnim za 40-50 let nazaj, ni bilo nikoli slišati v pogovorih strojevodij, in tudi ne mojega očeta, ki je začel v kurilnici, kasneje pa je bil nekakšen kotlovski inšpektor za imena parnih lokomotiv. Včasih se je na splošno samo omenjalo ime Borsig (to bi naj veljalo za 06, ostalih 05, 30 pa mislim da nisem nikoli videl, vsaj ne v MB). Vedno se je govorilo o serijah 03, 17, 18, 25, 28, 33...
Ko pa smo že pri parnih lokomotivah, kako to, da sta za vožnjo muzejskega vlaka usposobljeni samo tovorni lokomotivi 25 in 33, pri čemer je ta druga njamlajša parna lokomotiva na SŽ (II. sv. vojna). Samo premikalka, ki je nekoč stala pred MB postajo (izdele ĐĐ, Sl Brod iz povojnih dni je bila mlajša). Kaj je z 17. Ali ne bi bilo lepo, če bi bila vozna 06, vsaj na štajerskem koncu kraljica parnih lokomotiv.
LPL
Ko pa smo že pri parnih lokomotivah, kako to, da sta za vožnjo muzejskega vlaka usposobljeni samo tovorni lokomotivi 25 in 33, pri čemer je ta druga njamlajša parna lokomotiva na SŽ (II. sv. vojna). Samo premikalka, ki je nekoč stala pred MB postajo (izdele ĐĐ, Sl Brod iz povojnih dni je bila mlajša). Kaj je z 17. Ali ne bi bilo lepo, če bi bila vozna 06, vsaj na štajerskem koncu kraljica parnih lokomotiv.
LPL
oj
kolkr je meni znano, se je na začetku voženj muzejskih vlakov nekaj delalo na tem;
serija 17 naj bi bila JULIJA, ker je vozila na bohinjski progi
serija 03 naj bi bila ADRIJA ker smo vozili na istrskih progah, tako imenovana KRAŠEVKA
serija 06 je ostala BORSIG, brzovozna lokomotiva je vozila brzovlake na relacijah Ljubljana-Zagreb, Maribor-Zagreb
serija 33 je bila krščena kot EVA, ker je to nemška vojna lokomotiva delana prav za Balkan drugače delano kurišče za naš premog, zato smo v začetku kurjenja s šlezijcem imeli kar nekaj problemov z krivljenjem rešetk v kurišču
serija 25 pa kolikor je meni poznano ni imela imena, ker ta lokomotiva je sestavljena iz 2 lok serije 25, štajerske in primorske
ta imena se pri nas niso prijela , zato se mi zdi še najboljše in tudi lepo je slišati samo ime serije lokomotive kajti vsi starejši železničarji parne lokomotive poznajo samo po serijah
TOREJ NAJ OSTANE PRI TEM DA BOMO PARNE LOKOMOTIVE POIMENOVALI PO SERIJAH
serija 17 naj bi bila JULIJA, ker je vozila na bohinjski progi
serija 03 naj bi bila ADRIJA ker smo vozili na istrskih progah, tako imenovana KRAŠEVKA
serija 06 je ostala BORSIG, brzovozna lokomotiva je vozila brzovlake na relacijah Ljubljana-Zagreb, Maribor-Zagreb
serija 33 je bila krščena kot EVA, ker je to nemška vojna lokomotiva delana prav za Balkan drugače delano kurišče za naš premog, zato smo v začetku kurjenja s šlezijcem imeli kar nekaj problemov z krivljenjem rešetk v kurišču
serija 25 pa kolikor je meni poznano ni imela imena, ker ta lokomotiva je sestavljena iz 2 lok serije 25, štajerske in primorske
ta imena se pri nas niso prijela , zato se mi zdi še najboljše in tudi lepo je slišati samo ime serije lokomotive kajti vsi starejši železničarji parne lokomotive poznajo samo po serijah
TOREJ NAJ OSTANE PRI TEM DA BOMO PARNE LOKOMOTIVE POIMENOVALI PO SERIJAH
pred upokojitvijo sem bil zaposlen na muzejskem vlaku SZ kot referent za muzejske vlake
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
Tó, z označevanjem parnih lokomotiv, je malodane cela znanost. Po končani II. svetovni vojni, l.1945 so šli v novo oštevilčenje. Cilindričnih parnih lokomotiv je bilo veliko, različnih vrst, ter starosti. Zato so to skušali nekako urediti tako, da so pričeli s prvo številko.RisPo napisal/-a:Še nekaj me zanima, kaj pa serije, na podlagi česa se je določila npr. številka 25, 33,...
"0" so dobile lokomotive, katere so na dan, 01.01.1933 bile mlajše kot 25 let.
"1" so dobile tiste parnjače, ki so na dan, 01.01.1933 bile starejše kot 25 let.
"2" bi dobile lokomotive, ki so z drugačno vrsto parnega pogona, od naštetih cilindričnih. Verjetno bi šlo za turbinske pogone, kaj jaz vem?
Vse skupaj so oklasificirali v "stalne" in "začasne" vrste. Tako so bile:
Stalne vrste: 03, 06, 07, 10,17,18, 23, 24, 25, 28, 29, 30, 33, 36, 51, 52 in 53.
Začasne vrste: 145, 147,151, 154,157, 158 in 159.
Ravno tako so te oznake zajemale lokomotive, ki so bile po moči primerne za tovorni, oz. potniški promet. In seveda lokomotive, ki so bile konstrukcijsko drugačne, se pravi "tenderke".
Cela kolobocija, ni kaj. To je le približen povzetek, zato naj me kdo popravi, če ve bolj natančno klasifikacijo.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: oj
vagoncek napisal/-a:kolkr je meni znano, se je na začetku voženj muzejskih vlakov nekaj delalo na tem;
serija 17 naj bi bila JULIJA, ker je vozila na bohinjski progi
serija 03 naj bi bila ADRIJA ker smo vozili na istrskih progah, tako imenovana KRAŠEVKA
serija 06 je ostala BORSIG, brzovozna lokomotiva je vozila brzovlake na relacijah Ljubljana-Zagreb, Maribor-Zagreb
serija 33 je bila krščena kot EVA, ker je to nemška vojna lokomotiva delana prav za Balkan drugače delano kurišče za naš premog, zato smo v začetku kurjenja s šlezijcem imeli kar nekaj problemov z krivljenjem rešetk v kurišču
serija 25 pa kolikor je meni poznano ni imela imena, ker ta lokomotiva je sestavljena iz 2 lok serije 25, štajerske in primorske
ta imena se pri nas niso prijela , zato se mi zdi še najboljše in tudi lepo je slišati samo ime serije lokomotive kajti vsi starejši železničarji parne lokomotive poznajo samo po serijah
TOREJ NAJ OSTANE PRI TEM DA BOMO PARNE LOKOMOTIVE POIMENOVALI PO SERIJAH
ja,točen!
moj zakon štajerska za "25-005" tudi "002"
25-026 je na primorskem!!!!
lp
Nima kompresorja v klasičnem smislu. Za kompromiran zrak poskrbi tale čudna reč.Nejc napisal/-a:Ko smo že pri parnih me nekaj zanima: ima parna lokomotiva tudi vgrajen kompresor za pridobivanje zraka za zavore, ali kako? Kako pridobi zrak?
To je tlačna črpalka ali "pumpa" po domače.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!