tovorna lokomotiva v papirnici Goričane
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Nekaj podatkov za DHL 300 E
Griffth, dobro si opravil industrijsko špijonažo na industrijskem tiru papirnice Goričane.
Igor, 1289-tka (bivši TAM) ni "big brader" od 1291-tke (papirnica Goričane) ampak "little sister", če sledimo Florjanu (isti tip DHL 300 E) in tovarniški številki. Verjetno so si v ĐĐ tovarniške številke sledile po letu izdelave (res pa je, da je čas izdelave takšne lokomotive znašal več kot eno leto in se lahko zgodi tudi kakšna izjema).
Leta 1990 sem bil član komisije za tehnični pregled lokomotive DHL 300 E, tovarniške številke 1291, zato lahko podam nekaj osnovnih tehničnih podatkov za to DHL-ko:
proizvajalec: Složena organizacija udruženega rada (tisti, ki ne veste, kaj je to vprašajte očete) Đuro Đaković, Slavonski Brod
leto proizvodnje: 1988
tip motorja: Torpedo B 529 ĐĐ1 štev. 28492
moč motorja: 220 KW
nazivna moč (po DIN 6270): 226 kW
max. moč (?):314 KM, min. moč(?): 300 KM
nazivno število vrtljajev: 2150 o/min
maksimalno šev. vrtljajev: 2300 o/min
štev. cilindrov: 12
skupni volumen cilindrov: 18,99 litra
masa motorja (brez vode in olja): 1550 kg
dolžina vozila: 7430 mm
višina nad GRT: 3250 mmm
širina vozila: 2774 mm
medosna razdalja: 3600 mm
osna obremenitev: vsaka os 130 MN
teža vozila:26.000 kg
zračna zavora avtomatska MZT OGP LSt 1
zračna direktna zavora: FD1
ročna zavora: zavira 1 os
zavrta masa:16.000 kg
največja dovoljena hitrost: 30 k/h
minimalna trajna hitrost : 5,9 km/h
maksimalna hitrost na industrijskem tiru: 10 km/h
prenos moči:hidravlični prenosnik (proizvajalec Voith, St. Pölten, Avstrija),
tip L 102
medprenosnk: ĐĐ, tip L 161.033.00 ĐĐ
osni pogoni:ĐĐ, tip: SK-2849 ĐĐ
najmanjši radij tira: 25 m
adhezijska vlečna sila (koef.adh. 0,30): 7560 daN
največja vlečna sila pri startu: 8500 daN
največja trajna vlečna sila: 6500 daN
Preizkusna vožnja je bila opravljena dne 8.junija 1988, na relaciji Slavonski Brod-Sibin-Slavonski Brod pred prevzemom vozila.
Lokomotivo so prepeljali v ŽG-CD TOZD (vpašajte očete, kaj pomeni TOZD!) Moste z razpetimi kardani, kar je omogočalo hitrost "šlepanja" 80 km/h.
Vozilo DHL 300 E je zgrajeno na osnovi DHL 300, ki jo je imel leta 1988 v lasti PETROL v Račah, za katero je bila predlagana odločba za predajo v promet z dne 17.12.1987, kar je pomenilo, da goričanske DHL-ke niso obravnavali kot prototip!
Drugič pa kaj več še o "tastari" premikalki v papirnici Goričane ("Belgijki"), ki ima Abrahama že za sabo.
Lep pozdrav in srečno novo leto 2008!
Igor, 1289-tka (bivši TAM) ni "big brader" od 1291-tke (papirnica Goričane) ampak "little sister", če sledimo Florjanu (isti tip DHL 300 E) in tovarniški številki. Verjetno so si v ĐĐ tovarniške številke sledile po letu izdelave (res pa je, da je čas izdelave takšne lokomotive znašal več kot eno leto in se lahko zgodi tudi kakšna izjema).
Leta 1990 sem bil član komisije za tehnični pregled lokomotive DHL 300 E, tovarniške številke 1291, zato lahko podam nekaj osnovnih tehničnih podatkov za to DHL-ko:
proizvajalec: Složena organizacija udruženega rada (tisti, ki ne veste, kaj je to vprašajte očete) Đuro Đaković, Slavonski Brod
leto proizvodnje: 1988
tip motorja: Torpedo B 529 ĐĐ1 štev. 28492
moč motorja: 220 KW
nazivna moč (po DIN 6270): 226 kW
max. moč (?):314 KM, min. moč(?): 300 KM
nazivno število vrtljajev: 2150 o/min
maksimalno šev. vrtljajev: 2300 o/min
štev. cilindrov: 12
skupni volumen cilindrov: 18,99 litra
masa motorja (brez vode in olja): 1550 kg
dolžina vozila: 7430 mm
višina nad GRT: 3250 mmm
širina vozila: 2774 mm
medosna razdalja: 3600 mm
osna obremenitev: vsaka os 130 MN
teža vozila:26.000 kg
zračna zavora avtomatska MZT OGP LSt 1
zračna direktna zavora: FD1
ročna zavora: zavira 1 os
zavrta masa:16.000 kg
največja dovoljena hitrost: 30 k/h
minimalna trajna hitrost : 5,9 km/h
maksimalna hitrost na industrijskem tiru: 10 km/h
prenos moči:hidravlični prenosnik (proizvajalec Voith, St. Pölten, Avstrija),
tip L 102
medprenosnk: ĐĐ, tip L 161.033.00 ĐĐ
osni pogoni:ĐĐ, tip: SK-2849 ĐĐ
najmanjši radij tira: 25 m
adhezijska vlečna sila (koef.adh. 0,30): 7560 daN
največja vlečna sila pri startu: 8500 daN
največja trajna vlečna sila: 6500 daN
Preizkusna vožnja je bila opravljena dne 8.junija 1988, na relaciji Slavonski Brod-Sibin-Slavonski Brod pred prevzemom vozila.
Lokomotivo so prepeljali v ŽG-CD TOZD (vpašajte očete, kaj pomeni TOZD!) Moste z razpetimi kardani, kar je omogočalo hitrost "šlepanja" 80 km/h.
Vozilo DHL 300 E je zgrajeno na osnovi DHL 300, ki jo je imel leta 1988 v lasti PETROL v Račah, za katero je bila predlagana odločba za predajo v promet z dne 17.12.1987, kar je pomenilo, da goričanske DHL-ke niso obravnavali kot prototip!
Drugič pa kaj več še o "tastari" premikalki v papirnici Goričane ("Belgijki"), ki ima Abrahama že za sabo.
Lep pozdrav in srečno novo leto 2008!
Ta film mi je mula iz neta prvlekla. Tle je link na IMDB.Dolfe napisal/-a:...Bila pa je tudi filmska diva. Nekje leta 1992 so Nemci posneli akcijski film "Death train" (Vlak smrti), ki je bil sneman na slovenskih tirih...
Lokfirerja je špilal Borut Veselko,
lokomotiva pa je mela spredi eno, s strani pa drugo številko!
Pa DB logo!!
CenzlovPepe napisal/-a:Ta film mi je mula iz neta prvlekla. Tle je link na IMDB.Dolfe napisal/-a:...Bila pa je tudi filmska diva. Nekje leta 1992 so Nemci posneli akcijski film "Death train" (Vlak smrti), ki je bil sneman na slovenskih tirih...
Lokfirerja je špilal Borut Veselko,
lokomotiva pa je mela spredi eno, s strani pa drugo številko!
Pa DB logo!!
To sta dve različni lokomotivi. Povsem avtentični. Pri tistem filmu je sodelovalo več lokomotiv. 642-186 pa so prelepili z oznako DB, če pa se še prav spomnim, tudi enega Jenbacha.
Naredili pa so tudi leseno, malce čudno 642 (kuliso), katero so postavili na ploščni vagon. Iz ene strani pa je bil iz desk (dvo-dimenzionalno) narejen stranski profil Đure. Vse skupaj je bilo precej špasno za videti, ampak v filmu pa je izgledalo posem originalno.
Pa še to. Povsem resnična je bila scena na koncu filma, ko se lokomotiva zaleti v goreč vagon.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Sorry, ja. V tovornjak se pičijo. Ta film sem gledal pred 10 leti in se le še bežno spomnim nekih prizorov. EMŠO je huda reč.
Je pa bilo precej prahu okrog tiste scene, ker naj bi lokomotiva zadobila poškodbe zaradi tistega trka.
Prah se je polegel, karavana je šla naprej, film pa je ostal.
lp
Dolfe
Je pa bilo precej prahu okrog tiste scene, ker naj bi lokomotiva zadobila poškodbe zaradi tistega trka.
Prah se je polegel, karavana je šla naprej, film pa je ostal.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Griffith je napisal:
Najprej slikca iz: "Naše delo"- glasilo delovnih kolektivov Združenih papirnic Ljubljana in Papirnice Količevo iz 60-tih let prejšnjega stoletja.
Slikco dodajam s podnapisom iz časopisa, saj mi verjetne ne bi verjeli, da so "premikalni stroj" imenovali "Mojzes". Zakaj "Mojzes"? Odgovor na to pa je cela zgodbica...
Premikalno lokomotivo je kupila tovarna celuloze Goričane leta 1954 od proizvajalca "Moteurs Moës S.A. iz kraja Waremme v Belgiji.
Nakup je bil izveden preko zunanje-trgovinske firme Jugomontana iz Beograda. Dopisi za naročilo so bili opremljeni na koncu dopisa s:
"SMRT FAŠIZMU - SLOBODA NARODU !", tisti, ki pa so prihajali iz Beograda, pa so imeli samo še kratice: "S.F. - S.N.!" (zopet smo bili bolj papeški kot papež...).
V Beograd je bilo potrebno poslati potrdilo, da bo lokomotiva ostala v državi, ker drugače ni bilo možno dobiti izvoznega dovoljenja belgijskih oblasti (železna zavesa...).
Cena lokomotive je znašala 418.850 belgijskih frankov.
Tip lokomotive: LND 3
Tovarniška številka: 533.12.031
Z lokomotivo so se hitro začele težave.
Najprej s sklopko (leta 1955), potem pozimi z zagonom z akumulatorjem (1956). Lokomotiva ni imela vgrajenega ogrevanja motorja, tako, da so si pomagali pozimi tako, da so lokomotivo povlekli s traktorjem!
Leta 1960 (25. januarja) je pregledal industrijski tir tovarne celuloze in pinotana "organ" gradbene službe ŽTP Ljubljana in ugotovil, da je Diesel lokomotiva za premik pokvarjena in da se vrši premik s traktorjem. Ugotovljeno je bilo, da tir in okoliški teren ni urejen za take vrste premika ter da lahko zaradi tega pride do "eventuelnih" nezgod.
Leta 1966 lokomotiva ni delovala pol leta, saj je čakala toliko časa na rezervne dele za generalni remont.
Leta 1968 pa so se v tovarni odločili, da bodo kupili nov rezervni motor. Cena za gol motor ( brez vztrajnika, vendar s črpalko in ventilatorjem) je znašala 116.400 belgijskih frankov, dobavni rok pa je znašal 3 tedne. V tovarni Moës so se takoj lotila sestavljanja motorja in ga res v treh tednih poslali v Goričane. Teža motorja je znašala 781 kg.
Originalni motor se je še popravljal do leta 1974, ko so se v tovarni celuloze odločili, da bodo originalni motor zamenjali z Diesel motorjem proizvajalca Torpedo, tvornica motora i motornih vozila Rijeka.
Odločili so se za tip motorja 524 JLS, leto proizvodnje 1974, ki ima 46 KM pri 1200 vrtljajih na minuto. Teža motorja znaša 690 kg.
Lokomotiva je še danes opremljena s tem motorjem in je v voznem stanju.
Tablica proizvajalca "Moës" pri vratih kabine je odpadla in ni več ohranjena.
Firma "Moës" v Belgiji še obstaja, vendar ne gradi več lokomotiv in ne izdeluje več motorjev. Motorje uvaža iz Nemčije....
Tale prispevek bi bil bolj primeren za rubriko "Železnica skozi čas", ker pa so že slikce na kupu, ga dodajam tukaj....Tale ta prva je v zelo slabem stanju. Nikjer nisem videl tehnične ploščice in nobenih podatkov. Lokomotiva verjetno ni registrirana, narejena pa je po mojem občutku najverjetneje v Đakovcu. Kljub temu sem se motal okoli nje kot mačka okoli vrele kaše. Very Happy ..
Najprej slikca iz: "Naše delo"- glasilo delovnih kolektivov Združenih papirnic Ljubljana in Papirnice Količevo iz 60-tih let prejšnjega stoletja.
Slikco dodajam s podnapisom iz časopisa, saj mi verjetne ne bi verjeli, da so "premikalni stroj" imenovali "Mojzes". Zakaj "Mojzes"? Odgovor na to pa je cela zgodbica...
Premikalno lokomotivo je kupila tovarna celuloze Goričane leta 1954 od proizvajalca "Moteurs Moës S.A. iz kraja Waremme v Belgiji.
Nakup je bil izveden preko zunanje-trgovinske firme Jugomontana iz Beograda. Dopisi za naročilo so bili opremljeni na koncu dopisa s:
"SMRT FAŠIZMU - SLOBODA NARODU !", tisti, ki pa so prihajali iz Beograda, pa so imeli samo še kratice: "S.F. - S.N.!" (zopet smo bili bolj papeški kot papež...).
V Beograd je bilo potrebno poslati potrdilo, da bo lokomotiva ostala v državi, ker drugače ni bilo možno dobiti izvoznega dovoljenja belgijskih oblasti (železna zavesa...).
Cena lokomotive je znašala 418.850 belgijskih frankov.
Tip lokomotive: LND 3
Tovarniška številka: 533.12.031
Z lokomotivo so se hitro začele težave.
Najprej s sklopko (leta 1955), potem pozimi z zagonom z akumulatorjem (1956). Lokomotiva ni imela vgrajenega ogrevanja motorja, tako, da so si pomagali pozimi tako, da so lokomotivo povlekli s traktorjem!
Leta 1960 (25. januarja) je pregledal industrijski tir tovarne celuloze in pinotana "organ" gradbene službe ŽTP Ljubljana in ugotovil, da je Diesel lokomotiva za premik pokvarjena in da se vrši premik s traktorjem. Ugotovljeno je bilo, da tir in okoliški teren ni urejen za take vrste premika ter da lahko zaradi tega pride do "eventuelnih" nezgod.
Leta 1966 lokomotiva ni delovala pol leta, saj je čakala toliko časa na rezervne dele za generalni remont.
Leta 1968 pa so se v tovarni odločili, da bodo kupili nov rezervni motor. Cena za gol motor ( brez vztrajnika, vendar s črpalko in ventilatorjem) je znašala 116.400 belgijskih frankov, dobavni rok pa je znašal 3 tedne. V tovarni Moës so se takoj lotila sestavljanja motorja in ga res v treh tednih poslali v Goričane. Teža motorja je znašala 781 kg.
Originalni motor se je še popravljal do leta 1974, ko so se v tovarni celuloze odločili, da bodo originalni motor zamenjali z Diesel motorjem proizvajalca Torpedo, tvornica motora i motornih vozila Rijeka.
Odločili so se za tip motorja 524 JLS, leto proizvodnje 1974, ki ima 46 KM pri 1200 vrtljajih na minuto. Teža motorja znaša 690 kg.
Lokomotiva je še danes opremljena s tem motorjem in je v voznem stanju.
Tablica proizvajalca "Moës" pri vratih kabine je odpadla in ni več ohranjena.
Firma "Moës" v Belgiji še obstaja, vendar ne gradi več lokomotiv in ne izdeluje več motorjev. Motorje uvaža iz Nemčije....
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 08.02.2008, 0:20, skupaj popravljeno 1 krat.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Da spravim temo zopet na prvo mesto...
Popravil sem slikco "Mojzesa" na 800 pixlov...
Dodajam še slikco nove novcate Džure DHL 300 E, ko je prispela v "Celulozo" Medvode avgusta leta 1988.
Proizvodnje celuloze ni več od leta 1992, ostala je le še proizvodnja papirja, premikalki pa sta še obe "živi"...
Fotografija ni zaščitena z avtorskimi pravicami
Lp
Popravil sem slikco "Mojzesa" na 800 pixlov...
Dodajam še slikco nove novcate Džure DHL 300 E, ko je prispela v "Celulozo" Medvode avgusta leta 1988.
Proizvodnje celuloze ni več od leta 1992, ostala je le še proizvodnja papirja, premikalki pa sta še obe "živi"...
Fotografija ni zaščitena z avtorskimi pravicami
Lp
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 21.08.2008, 9:27, skupaj popravljeno 1 krat.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: tovorna lokomotiva v papirnici Goričane
ŽC, kdaj lahko pridem na furo z Mojzesom?
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: tovorna lokomotiva v papirnici Goričane
Kadarkoli
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: tovorna lokomotiva v papirnici Goričane
V času pred "SMRT FAŠIZMU - SLOBODA NARODU !" oziroma "S.F. - S.N.!" pa je bilo....
VSI VSE ZA PETLETKO!
Torej kasko zavarovanje motornega vlačilca "Werk Kromag - Steyr - Daimler - Puch" za leto 1951...
fotke sledijo...
VSI VSE ZA PETLETKO!
Torej kasko zavarovanje motornega vlačilca "Werk Kromag - Steyr - Daimler - Puch" za leto 1951...
fotke sledijo...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers