(Omejeno) vozne parne lokomotive

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

(Omejeno) vozne parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Zdravo!

V roke mi je prišla knjiga g. Brateta o parnih lokomotivah v Sloveniji, hkrati pa še knjižica Slovenske muzejske lokomotive iz davnih 80-tih let. Vsi vemo, da sta trenutno vzni le lokomotivi 25-086 in 33-037, do nedavnega pa še 06-018. Pred mnogo leti sem sem se imel priliko peljati z vlakom, ki ga je vozila 18-006 proti Kamniku, ki pa je sedaj le še statična v muzeju. Pa še jih je bilo nekaj, ki so vozile, pa sedaj iz takega in drugačnega razloga ne vozijo več.
Zato me zanima, kaj se dogaja s trenutno (ne)voznimi lokomotivami, katere mislijo nadaljevati svoje življenje na čelu muzejskega vlaka, katere so se z leti tako poškodovale, da so trenutno le statične, katerim se predvideva obnova v vozno stanje... Djamo kaj podebatirat na to temo, kako fotografijo nalimat :) Je pa res, da me trenutno še najbolj zanima, kaj bo z 06-018?
Aja, mmg sem zasledil, da je svojčas stala v Borovnici (v 80-tih). Ima kdo kako fotografijo iz tistih časov?

Slika
Goran
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: (Omejeno) vozne parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

Gorchi napisal/-a:
Aja, mmg sem zasledil, da je svojčas stala v Borovnici (v 80-tih). Ima kdo kako fotografijo iz tistih časov?
Leta 1983 sem fotografiral tole: 06-018 v Borovnici
Slika
IC-Pohorje503

Re: (Omejeno) vozne parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

Planet 1830 napisal/-a:
Gorchi napisal/-a:
Aja, mmg sem zasledil, da je svojčas stala v Borovnici (v 80-tih). Ima kdo kako fotografijo iz tistih časov?
Leta 1983 sem fotografiral tole: 06-018 v Borovnici



slike je zanimive!

lp
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3868
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: (Omejeno) vozne parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Gorchi napisal/-a: ...Pred mnogo leti sem sem se imel priliko peljati z vlakom, ki ga je vozila 18-006 proti Kamniku, ki pa je sedaj le še statična v muzeju....
Verjetno si se zatipkal in mislil na lokomotivo 17-006, katera je res v Železniškem muzeju Šiška
Slika

Lokomotiva 18-005 pa stoji na železniški postaji Dravograd in jo zob časa že dobro matra.
Slika
Tine
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

ampak Tine , lokomotiva 18-005 je bila prva, ki je sploh vozila muzejske vlake po Sloveniji, kasneje so šele prišle oz bile usposobljene druge lokomotive, več bo ziher Stane napisal ...
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3868
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Milan, to seveda vem. Gorchi je namreč napisal 18-006 bila pa je 18-005. 006 je bila lahko kot muzejska edino 17 serija.
Tine
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: (Omejeno) vozne parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

Gorchi napisal/-a:Pred mnogo leti sem sem se imel priliko peljati z vlakom, ki ga je vozila 18-005 proti Kamniku, ki pa je sedaj le še statična v muzeju.
25. maja 1980 sem slikal tole: muzejski vlak Ljubljana-Kamnik. Lokomotiva 18-005. Vlak je vozil za X. planinski tabor, ki je bil v domu v Kamniški Bistrici.
Slika

Problem lokomotive 18-005 je bil naslednji: Zaradi zapletenosti in pomanjkljivih izkušenj z lentzovim krmiljem (t.i. ventilarca) je bila poraba pare (vode) nevzdržno prevelika. Zato jo je nasledila 17-006.
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: (Omejeno) vozne parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

Gorchi napisal/-a:Je pa res, da me trenutno še najbolj zanima, kaj bo z 06-018?
Ker jo imamo radi je prav, da dobi šopek.
Slika

Revizija lokomotive, še predvsem tiste, predvidene za potrebe muzejskega vlaka, je zanjo prelomen trenutek. 06-018 manjka edino revizija. Na reviziji se pač odpravijo vse pomanjkljivosti. Ta pa stane. Zato je ob vsaki novi reviziji parne lokomotive prisoten tehten premislek. Pri tem se upošteva vrsta faktorjev. Tak premislek je pred časom prevladal v korist 33-036 na račun 06-018. Za obe je le težko zagotoviti dovolj denarja.

Eden večjih problemov vleke muzejskega vlaka s parnimi lokomotivami je zagotavljanje vsakokratne požarne varnosti. Zato gre za muzejcem še TMD z ustrezno opremo in ekipo. To pa povzroča večje organizacijske težave in povzroča znatne stroške. V času velike požarne ogroženosti, ki je pri nas vedno pogostejša in traja vedno dalj časa, pa lokomotiva z odprtim kuriščem pač ne sme voziti. S tem je ogroženo izpolnjevanje pogodbenih obveznosti.

Zato sanjam drzne sanje (pa ne čisto brez veze in to ne samo jaz :D ), ki so zaenkrat še samo sanje: 06-018 gre v revizijo. Predelana bo na kurjenje s tekočimi gorivi. Ali z mazutom, ali še raje z D2. Traparija? Nisem prepričan. Pustimo se presenetiti.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: (Omejeno) vozne parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Planet 1830 napisal/-a:
Zato sanjam drzne sanje (pa ne čisto brez veze in to ne samo jaz :D ), ki so zaenkrat še samo sanje: 06-018 gre v revizijo. Predelana bo na kurjenje s tekočimi gorivi. Ali z mazutom, ali še raje z D2. Traparija? Nisem prepričan. Pustimo se presenetiti.

In konec avtentičnosti domačega parnega stroja. :pope Slika

MMG, Lahko bi najeli kar sosedovo..........

Ta bo pa že bo resna konkureca.


lp
Dolfe
Zadnjič spremenil Dolfe, dne 20.11.2007, 20:42, skupaj popravljeno 3 krat.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

06-018 je zakaj ne vež za muzejski vlaki?!?!? :cry: :cry:
jaz že enkrat notri vozi za muzejski vlaki je res full, zakaj ne revizijo!?

33-037 je slabo, boljši za 06-018 je cool! :)

06-018 je vedno vozi na štajerskem! :)

lp
Uporabniški avatar
vagoncek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 272
Pridružen: 28.09.2005, 11:25
Kraj: jesenice
Kontakt:

oj

Odgovor Napisal/-a vagoncek »

leta 1986 je začela voziti muzejski vlak lok 17-006 in imeli smo samo 2-osno muzejsko garnituro brez zračnih zavor, tako da se je zaviralo samo z lokomotivo, na vlaku pa smo bili 3 delavci TVD, vlakovodja in sklepni sprevodnik ter po signalnih piskih strojevodje smo vlak v padcih ročno zavirali in odvirali, strojevodja je bil takrat stari strojevodski maček Karel Perme, kurjač pa Lojze Kralj, wauuuuu kok je blo to noro HAHA.
nato so leta 1988 usposobili v delavnicah Ptuj 2-0sno garnituro z zračnimi zavorami, ter dodali še 4 - osno garnituro ter lokomotivo 03-002 tako imenovano Kraševko, leta 1989 pa je bila dodana še lokomotiva 06-018. ta lokomotiva pa ni primerna za vožnjo vlakov na bohinjski progi zaradi ostrih lokov in ker lokomotiv v Mostu na Soči nismo mogli obračati so se izredno močno obrabljali sledilni venci na lokomotivah. leta 1991 smo v septembru krstili obnovljeno lokomotivo 33-037 ki je vozna še danes. lokomotiva 25--005, za tako imenovani štajerski vlak, ki pa je vozil samo eno sezono po Štajerskem /zaradi premalo voženj smo vagone prestavili na Jesenice skupaj z lok 25-005 da smo vsaj napravili tiste revizijske kilometre. 2-osna tako imenovana štajerska garnitura je bila v celoti obnovljena v delavnicah Ptuj, stara 2 osna pa ni dobila dovoljenja za vožnjo zaradi lesene konstrukcije vagonov, tako sta se kasneje obnovila od prve 2 osne garniture 2 vagona ki še vedno vozita v 2 osni garnituri ter dodali smo še 2 osni biffe vagon, tudi pri 4 osni garnituri se je dodal nov 4 osni biffe /škoda ker je modre barve/ ker smo starega zaradi dotrajanosti morali kasirati. potem pa so se začele težave z lokomotivami, prvo je počepnika 25-005 katero je po enem letu zamenjala 26-026 ki je bila v Novi Gorici, ustavila se je lok 03-002, nato težave s kolesi na lok 17 in končno po 100-letnici bohinjske proge še lok 06. kako sedaj naprej samo z dvema lokomotivama , brez zadosti delavcev pri vzdrževanju, VSA ČAST VOJKO-tu, UROŠU, IN TER ŠE NEKATERIM, KATERIH IMEN SE NA ŽALOST VEČ NE SPOMNIM, da kolikor toliko vzdržujejo lokomotive da lahko opravljajo svoje poslanstvo.
slik imam ogromno od vseh lokomotiv, samo so skenirane
lok 17 na Jesenicah
Slika
lok 03 na Opčinah
Slika
lok 17
Slika
lok 17 v Avstriji
Slika
lok 06 na snemanju
Slika
lok 33 in Puchov vlak
Slika
lok 33 v Opatija-Matulji
Slika
lok 33 ob krstu na Jesenicah sep 1991
Slika
s turisti v Kanalu 1987
Slika
muzej v Šiški
Slika
vlak traktor v Podčetrtku /škoda/
Slika
pred upokojitvijo sem bil zaposlen na muzejskem vlaku SZ kot referent za muzejske vlake
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

@stane!

zelo lepo sliko in super!!! BRAVO! :)

lp
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: (Omejeno) vozne parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

Dolfe napisal/-a:In konec avtentičnosti domačega parnega stroja. :pope
Da, res je. Takšna predelava edinega primerka za našo dedišino tako zelo pomembne vrste, kot je 06, bi bila nedopustna. Je pa (k sreči) tukaj še en ampak...

Ohranjeni so trije primerki serije 06, in sicer 013, 016 in 018.
Najboljše se je godilo 018, bila je vozna in s tem deležna največje možne skrbi. 016 se je godilo slabše. Je pa vsaj pod streho. Najslabše jo je odnesla 013. Poznane so mnoge fotografije in komentarji njenega propadanja. Povzročala je največ skrbi. Nastopila je srečna okoliščina, da se je precej obnovljena znašla pod streho v Augsburgu, kamor je izposojena. S tem se je rešila nadaljnjega propadanja.

Morebitna (v mojih sanjah) revizija 06-018 in predelava na kurjenje s tekočimi gorivi (cena revizije z navedeno predelavo verjetno ne bi bila nerazumno večja), pa bi pomenila novo življenje, to je najvišje možne skrbi zanjo. Takšna predelava sicer je poseg v avtentičnost, vendar ne tako velik, da bi bila narejena prevelika škoda. Potreben bi bil poseg v peč (dodelava in ne temeljna sprememba konstrukcije peči) in v tender. Morebitna povrnitev v prvotno stanje je možna brez prevelikih zapletov. Vsi bistveni deli in funkcije z izgledom vred (razen kurjenja s premogom) pa ostanejo. Za poznavalce bi manjkal le značilen vonj po premogu in črn dim. Lepa bela para, vidna ob valjevih pipicah, na piščali, pozimi pa izrazito tudi na dimniku, ostane. Ostane tudi avtentičen zvok in izgled.

Predvsem pa ostane živa lokomotiva, uporabna tudi takrat, ko bi se zaradi požarne ogroženosti morala ustaviti. Odpade tudi redna protipožarna spremljava TMD, ki je pomemben strošek. V času velike požarne ogroženosti bi se lahko izpolnile pogodbene obveznosti. Kratko: možnosti aktivnega življenja bi bile boljše. Vsaj po moji oceni.

Za tisti pravi avtentičen stroj pa ostane še 06-016.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Fantje, moram reči, da ste se že takoj izkazali =D> Ko sem opoldne napisal vprašanje si nisem mislil, da bo zvečer že toliko dobrih odgovorov :)

Takoj na začetu naj se opravičim za morebitne tipkarske napake, v službi pač nimam gradiva pa sem bolj po spominu tipkal, se pa spomnim, da je najprej vozila 18, ki jo je zamenjala 17 in kot sem že napisal, imel sem se priložnost vozit v vlaku, ki ga je gnala prav ta lokomotiva. Mislim, da so bili takrat vagoni Baat, ampka tega je že več kot 20 let, kar sem se peljal na tem vlaku.

Zanima me, a to z predelavo 06-018 se misli resno ali je to samo ideja? Sicer je res poseg v avtentičnost verjetno pa pomeni lažje delo za osebje na lokomotivi, predvsem pa zmanjša požarno ogoroženost, kar pa je po svoje zelo pomembno. Sicer pa kolikor sem nekaj tednov nazaj na tem forumu zasledil, je pravzaprav težava v ležaju ene osi, mar ne? Sicer pa ko govorimo o 06, 013 je res samo na posodo v Augsburgu ali je bila prodana?

Vagonček, Ti ki imaš največ znanja in spominov, kaj se je zgodilo z 03-002, da je prenehala vozit? Ležaji, kotel...? Nikjer nisem namreč zasledil, da je vozila muzejske vlake.

Pa še vprašanje okoli maršalke oz. 11. Lani julija je bila v "obdelavi" v muzeju v Šiški in delovalo je, kot da jo bodo obnovili v nulo. Vendar pa ne vem, ali v vozno stanje ali kot statičen eksponat (žal). Torej, bo vozna ali bo statična?
Goran
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: (Omejeno) vozne parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Planet 1830 napisal/-a: Vsi bistveni deli in funkcije z izgledom vred (razen kurjenja s premogom) pa ostanejo. Za poznavalce bi manjkal le značilen vonj po premogu in črn dim. Lepa bela para, vidna ob valjevih pipicah, na piščali, pozimi pa izrazito tudi na dimniku, ostane. Ostane tudi avtentičen zvok in izgled.
Ne vem. Smrdi po amerikanizaciji do nebes.

Že res da bi odpadlo cel kup težav, ki spremljajo vožnjo muzejskega vlaka, s parno lokomotivo. Ampak tudi te imajo svoj čar, krepko podkrepljen z nostalgijo.
Tehnično najbrž res ne bi bil hud poseg, vendar že samo obratovanje take lokomotive, bi pa bilo le povsem drugačno. Prisoten bi bil izraziti vonj po mazutu/nafti, manjkalo pa bi tudi izrazito puhanje pare in dima skozi dimnik. Mazut ima najbrž malce drugačne zakonitosti izgorevanja, kot premog. Od daleč morda vse skupaj res ne bi bilo preveč opazno, pa vendar.

Še primer: Kakšno ceno in zanimanje ima naprimer avto "Old-timer" častitljivih let, če pa je v njem sodobna tehnologija. Torej je le še posodobljena lupina. Nobene.


In kako bi se obračali na turiste?
"Drage obiskovalke, cenjeni obiskovalci, ljubitelji .................. takole bi nekdaj lahko vozili vlaki po naši deželi - pa niso nikoli". press



Seveda gre le za moje razmišljanje. :wink:


lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Odgovori