Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Debata okoli voznega parka
Odgovori
bronz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 435
Pridružen: 03.09.2009, 6:35

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a bronz »

Tomy napisal/-a: Če ni možna komunikacija z UIC kabli, pa se vendar verjetno mojstra obeh strojev morata nekako sporazumeti. Preko RDZ, GSM,... ?
To mi ni bilo nikoli jasno, kako ve mojster v doprežni mašini, kaj namereva mojster v prvi mašini.

Lep dan (pa ne prevroč), Tomaž
Da po RDZ,ampak tukaj je govora o enem mojstru in več lokomotivami!
Pri današnji tehniki bi lahko sedel doma pred računalnikom in peljal vlak oz. bi ga program peljal sam!Kar pa pri nas ne bo!Vsaj pri teh tirih...... :D
Ni ga junaka...............................................................................................................
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

bronz:
Pri današnji tehniki bi lahko sedel doma pred računalnikom in peljal vlak oz. bi ga program peljal sam!Kar pa pri nas ne bo!Vsaj pri teh tirih......
Tiri sami po sebi nimajo nobenega vpliva na daljinsko, brezžično krmiljenje. Potrebno je narediti miselni preskok, kakor so ga v Sev. Ameriki naredili pred 50 leti in začeli zaupati brezžični komunikaciji med posameznimi sklopi lokomotiv. Včasih so za to potrebovali kar poseben "radijski"vagon, danes pa je to stvar "črnih" škatlic......

LPL
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Američani prevažajo v glavnem le železje, oz., neživ tovor. Človeških duš (potnikov) skorajda ne. In če jim gresta dva vlaka "na kup", se ne sekirajo kaj dosti. In če zaradi motnje na radijski povezavi obstane kakšen vlak, tudi ni panike. Vlak pride na cilj - ko pride.

V Evropi je povsem drugače. Poleg neprimerljivo visokega števila prepeljanih potnikov, tečejo proge tudi skozi naselja.

Gremo znova. Spet bi delal računico na račun varnosti ljudi in urejenosti žel. prometa. press #-o

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
bronz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 435
Pridružen: 03.09.2009, 6:35

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a bronz »

Ljubitelj napisal/-a:
bronz:
Pri današnji tehniki bi lahko sedel doma pred računalnikom in peljal vlak oz. bi ga program peljal sam!Kar pa pri nas ne bo!Vsaj pri teh tirih......
Tiri sami po sebi nimajo nobenega vpliva na daljinsko, brezžično krmiljenje. Potrebno je narediti miselni preskok, kakor so ga v Sev. Ameriki naredili pred 50 leti in začeli zaupati brezžični komunikaciji med posameznimi sklopi lokomotiv. Včasih so za to potrebovali kar poseben "radijski"vagon, danes pa je to stvar "črnih" škatlic......

LPL
Imajo, pa zelo velik za tisto kar je mišljeno!Moraš gledat celotno sliko dogajanja na progi in okoli nje.Kadar proga poteka po neobljudenih krajih ali pa pod zemljo potem pa ja..
Eh moram dopisat,kar se tiče daljinskega brezžičnega krmiljenja med lokomotivam to ni noben problem,če se pokaže potreba po tem.Na čelu vlaka bo pa "mojster" še kar lep čas!
Zadnjič spremenil bronz, dne 20.07.2010, 7:08, skupaj popravljeno 1 krat.
Ni ga junaka...............................................................................................................
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1942
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Tudi v Ameriki gredo proge skozi naselja in to dobesedno. Vlak z dvesto in več vagoni, bogve koliko tisoč ton, kakšnih pet lokomotiv spredaj, zvoni kot pri velikonočni procesiji, vse skupaj pa kakšnih deset minut cjazi mimo spuščenih zapornic v središču mesta. Verjetno ne spada v to temo, ampak te Amerike res ne razumem.
preglednik
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Preglednik ima kar prav. Vlaki vozijo tako rekoč po ulici. Pa še to, se voziš po Arizoni, vsaj 15 let nazaj, po Interstate 6 pasovni cesti, pa so na prehodu rampe, ni nadvoza....., kakor še mnogokje, tudi v Silicon Valley. Ko pride tovorna kača lahko mirne duše narediš piknik, saj se vlak vleče v klanec kot kakšen kolesar, dolg pa je nekaj km z 4x4 lokomivami. Kar se tiče potniškega prometa pa ga je vsaj na zahodni in vzhodni obali kar precej. Za primerjavo podajam podatek za Caltrain: dnevno proti 40.000 potnikov z okrog 90 vlaki, to vse na eni progi SF-SJ-Gilroy. Ostalo, razen območja Velikih jezer (Detroit, Chickago), je pa tako in tako večinoma praznina.
Kar se pa tiče varnosti na katero se sklicuje Dolfe, bi dejal samo to, da še ni bilo slišati, da bi prišlo zaradi odpovedi daljinskega krmiljenja do nesreče. Če pa je komu znano pa prosim za sporočilo.
Vzroki nesreče tov. vlakov so podobni kot drugje:
-odpoved zavor zaradi raznih vzrokov,
-zlomi osi
-slabo stanje proge
-človeški faktor

LPL
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Ja v današnjem času, času brezžičnega interneta, gsm telefonije, sat. tv in telefona, sat. cestninjenjadaljinskega zaklepanja avtomobilov, garažnih vrat in tako naprej, pa, da na primer o vojski niti ne govorim (ah kje so bili časi ko je bilo treba vezistom najprej kable vlečt) in da poteka komunikacija že praktično do roba sončnega sistema! In če potem nekdo reče, da mora biti UIC kabel med lokomotivama zaradi varnosti se mi zdi vse skupaj bolj za lase privlečeno. Dobro, vsaka novost ima otroške težave, vendar če bi se to želelo narediti bi se že zdavnaj lahko, ker po mojem niso to tehnični vzroki. Malo se mi že svita kje so :?
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Kompliciranje za brez veze. Vprašanje je, če je stroškovno smiselno zamenjevati v starih lokomotivah obstoječi kabelski sistem za brez žičnega, če je le ta že vgrajen in zanesljivo deluje.
MMG anzovc, kaj narediš takrat ko ti mrkne internet, baterija v ključu za odklepanje. Ko ti na GSM napiše: "izberite omrežje", ti pa dobesedno stojiš pod anteno ..... itd?

Drugo kar je, je dejstvo, da Evropa ni Amerika. V Evropi ni 3 km vlakov, z desetimi vpreženimi in po vlaku razporejenimi lokomotivami. Gre za tandem sprege in doprežno lokomotivo, katere pa so spet lahko dve. In doprege (na sklepu vlaka) morajo praviloma biti vedno zasedene. Čemu? Doprega je pač le doprega in je aktivna ter smiselna le na krajih kjer so vzponi. Na vrhu klanca, oz., ko po nadaljni dopregi ni več potrebe, se le ta odpne in umakne. Bodisi da gre nazaj na prvotno postajo ali pa ostane tam in se umakne na stranski tir. Torej, kakšna korist strojevodji vlaka, ki naprimer pelje svoj vlak z brezžično komando iz Kopra v Maribor, če pa je na Rodiku konec potrebe po dopregi? Naj gre doprežna lokomotiva le zaradi lepšega do konca, čez celo državo? Isto velja naprimer za Semmering in ostale gričke. :lol:

O zanesljivosti radijske povezave lahko povedo strojevodje, ki imajo vsakodnevne težave z RDZ zvezami. Če napišem, da RDZ dosega zgolj 80% delovanje, sem zagotovo pretiraval. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Bo imel Dolfe kar prav, Evropa ni Amerika. Za smiselnost daljinskega, brežžičnega krmiljenja bi se našel en sam argument. Lokomotiva na sklepu vlaka bi lahko porivala v klanec, na drugi starni prevala pa po potrebi elektrodinamsko zavirala vlak, s čimer bi se odpravilo precej požarov ob progi. Nekje drugje, kakšen teden nazaj na forumu je bilo govora ravno o električnem zaviranju. Dve lokomotivi na čelu lahko namreč povzročita nevarnost preskoka odbojnikov (vsaj tako na forumu).
Kar se pa tiče varnosti brezžičnih sistemov, ameriški sistemi imajo vgrajeno redunanco za primer prekinitev komunikacije.

LPL
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Sem mislil, da ste dojeli. Očitno sem se preslabo izrazil.
Gre predvsem za racionalno izrabo lokomotiv. Ne smiselno je, da vozijo en vlak na 300 km dolgi progi kar tri lokomotive, zaradi vsega kritičnih nekih 30 kilometrov vzpona. Pa tudi, razpoložljivost lokomotiv je veliko premajhna. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Fotelji in tipkovnice prenesejo vse svetle ideje :roll:

Tehnologija je pa super stvar. 8)

Vse zadeve pa niso za vse dobre.
[-X
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

Vezano na @Dolfetov post glede zanesljivosti sistema RDZ bi vprašal, kako je s sprejemom signala preko RDZ v praksi. Pride velikokrat do nezmožnosti vzpostavitve povezave? Na kateri progi so težave največje?
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a cokla »

anzovc napisal/-a:In če potem nekdo reče, da mora biti UIC kabel med lokomotivama zaradi varnosti se mi zdi vse skupaj bolj za lase privlečeno.
Se spomnem pred leti, da so zaradi motenja elektronike "prizemljili" vsa ameriška vojaška letala...ruska, ki te elektronike v taki meri niso imela so letela nemoteno....lase imam pa res dolge. :mrgreen:

MMG- kabli niso nič slabega...predstavljaj si, da pride do trenutne prekinitve brezžičnega signala ko je treba zavreti na 26-ih promilih padca.... :zzz2 In še nedolgo nazaj je bila odprta tema o tem, kam naj se vstavi disketa ko se na monitorju ispiše error....sej več ne vem kaj bi radi. :ups


anzovc napisal/-a:Malo se mi že svita kje so :?
Daj še nam razširi obzorja. [-o<
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Cokla:
MMG- kabli niso nič slabega...predstavljaj si, da pride do trenutne prekinitve brezžičnega signala ko je treba zavreti na 26-ih promilih padca.... In še nedolgo nazaj je bila odprta tema o tem, kam naj se vstavi disketa ko se na monitorju ispiše error....sej več ne vem kaj bi radi.
Sistemi daljinske brežžične komande se uporabljao že 50 let. Meni ni znana nobena nesreče zaradi odpovedi. Podobno se sedaj uporablja za zaviranje dolgih tov. vlakov (ECP). Nikakor si ne predstavljaj Cokla, da bi v ZDA, Australiji pa še kje sistem, ki ne bi imel redunance za primer prekinitve zveze dobil uporabno dovoljenje. Obstaja pa tudi daljinsko krmiljenje premikalk. Najbliže je to uporabljeno na drugi strani meje, še na slovenskem etničnem področju.


LPL
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a cokla »

Ljubitelj napisal/-a:Nikakor si ne predstavljaj Cokla, da bi v ZDA, Australiji pa še kje sistem, ki ne bi imel redunance za primer prekinitve zveze dobil uporabno dovoljenje. Obstaja pa tudi daljinsko krmiljenje premikalk. Najbliže je to uporabljeno na drugi strani meje, še na slovenskem etničnem področju.
LPL
Tudi prav....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Odgovori