
Lp

milchy napisal/-a:situacija danes ....
enako dolg vlak (18 Fals-ov), edino spredaj en Taurus in zadaj Džura .....
in zdej vedi kolk zdrži kavelj .... ?
Dolfe napisal/-a:Drži. 541 je sposobna vleči še kaj več kot 2500 ton. Njena spososobnost je omejena predvsem na vlečno silo s katero je obremenjena vlečna naprava in pa seveda na dolžino sestavljenega vlaka. Z nakladom, pri maksimalni dolžini 600 metrov, je težko doseči več kot 2500 ton. Že 600 metrski vlak predstavlja kar precej težav zaradi prekratkih postajnih tirov.
Vlečne vagonske naprave, ki so vgrajene po 1964 letu, imajo silo trganja pri 850 kN (85 ton). Sam kavelj zdrži do 1000kN (100 ton).
Brižita ima vlečno silo na kavlju 258 kN (25 ton), seveda v tovorni prestavi. V potniški le 154 kN (15 ton). In z njo ni noben problem strgati vlak.
Naša 541 povleče kavelj s 304 kN (30 ton).
Dolfe napisal/-a:Kot zanimivost morda še malo teorije:
Razmerje sil na vlečnem kavlju pri vzponu proge, glede na skupno maso vlaka.
Pri povečanem nagibu proge za 1 promilo, se poveča sila na kavlju za 10 N [newton] na 1 tono mase vlaka.
Drugače povedano. Če imamo za lokomotivo pripet 1000 ton težak vlak, je na ravnini 0 (nič) promil, na vlečnem kavlju lokomotive sila 0 Newtonov.
Če isti vlak zapeljemo na progo s 5 promili vzpona, je sila na kavlju lokomotive 50.000 N (približno 5 ton).
Postavimo ta vlak še na 26 promilski vzpon, ki je na koprski progi. V tem primeru je sila na kavlju 260 kN (26 ton).
btw.
Brižitka razvije 258 kN vlečne sile na kavlju. In v tem primeru gre pri polnem gasu![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.......................nazaj v Koper.
![]()
Naj me nekdo popravi, če sem se zmotil.
lp
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov