Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Debata okoli voznega parka
Odgovori
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Odgovor Napisal/-a holding »

milchy napisal/-a:Holding ...... kako se bo dalo razložiti včerajšnje 4 lokomotive na vlaku (3 spredaj in 1 zadaj) in današnji 2 (1 spredaj , ena zadaj), vagonov je bilo pa v obeh primerih 18 .......

M.
V glavnem fizika, a z nekaj komercialnopolitične volje uveljavljena v predpisih!

Eden osnovnih fizikalnih zakonov pravi: "Akcija je enaka reakciji". Tukaj ni dvomov. V praksi pa je takole:

Obremenitev lokomotiv (v tonah) in obremenitev vlečnih naprav - kavljev (v tonah) so v skladu s prvim odstavkom določene in objavljene v Nav.52, pri drugih železniških podjetjih (upravah) pa v njihovih predpisih.
V konkretnem primeru je na odseku od Jesenic do južnega portala "Karavanškega predora - odpor proge po Nav 52 je 22%o - obremenljivost 1216, 541, 1016, 1116 - 1150 ton.
Obremenljivost vlečnega kavlja na istem odseku je po OeBB predpisih (vlak ie že prevzela sosednja firma (uprava) 1350 ton (dokler ni bilo tandemov, je bilo 1270 ton).
Nekoč so take vlake (presežena obremenljivost kavlja) vozili z eno lok. spredaj (vlakovno) in eno zadaj (doprego).
Ker pa je človek (strojevodja) za severnjake predrag, vozijo izključno s tandemi. V skladu s prvim odstavkom pa so povečali obremenljivost kavlja.
Tako je zadnjih 20 let vozila ruda v sestavi: 16 Fals-cca1260 t, 17 Fals-cca1340 t, 18 Fals-cca1420 t
Najprej 1340t-17 vag. - max iz Kopra, OeBB doprega iz Js v OeBB!
Nato 1260t-16 vag, iz Js tandem brez doprege.OeBB špara pri strojnem osebju
Nato 1420 ton-18 vagonov- nenadno povečanje moči naših brižit iz Kopra. Tukaj pa si sosedje niso več upali špogat in povečevat obremenljivost kavlja. Ker je teža vlaka in moč tandema večja od zmogljivosti kavlja, so iznašli salomonsko rešitev. Tistih 80 ton (en vagon) rine naša Đura do južnega portala. Od tam dalje pa je odpor le 7%o in vsled tega bistveno večja obremenljivost kavlja izraženo v tonah.

Po voznem REDu vozi dotični vlak 541+1116 v tandemu +đura do portala.
(iz Ljubljane pa 541 + 342/362/363 kot doprega (pri nas za tandem baje ni potrebe)

Ker ta vlak večkrat prispe zamujen (tudi 8ur ali več) sosedje improvizirajo.

Primer trojnik - zamuda, sosed je pripeljal iz Oebb s tandemom, naredil trojnik, vendar ne sme preseči 1350 ton zaradi kavlja, zato še đura do Hrušce.

Primer enojnik: - zamuda, tudi 541 je šla že prej čez, sosed je pripeljal 1100 ton z eno lok, zapregel rudo, glede na lepo vreme vsi skupaj malo pogoljufamo (povsod so rezerve ) in s skupnimi močmi spravimo rudo naprej v Linz!

Koliko strojevodij je potrebno za vleko takega vlaka tu in tam v vseh kombinacijah pa sami ugotovite.

Navali narode!
Uporabniški avatar
hulk
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 599
Pridružen: 23.09.2005, 9:30
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a hulk »

Na SŽ smo strojevodje prepoceni delovna sila zato tudi ni potrebe po tandemih. =;
Finančni učinek je v obeh primerih enak, ker strojevodjo na SŽ plačujejo pol manj kot na OBB.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

hulk napisal/-a:Na SŽ smo strojevodje prepoceni delovna sila zato tudi ni potrebe po tandemih. =;
Finančni učinek je v obeh primerih enak, ker strojevodjo na SŽ plačujejo pol manj kot na OBB.
Bravo! =D> =D> =D> Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

Odgovor Napisal/-a bojan »

Koliko strojevodij je potrebno za vleko takega vlaka tu in tam v vseh kombinacijah pa sami ugotovite.

Navali narode!
Matr si navalil na te tandeme... Enostavno se je it tandeme in organizirane turnuse za osebje, če imaš več sto lokomotiv, ki se dajo spenjat in nadzorovat med sabo. Tega se ne da s petnajstimi ali dvajsetimi. Tudi če bi jih bilo štirideset bi bilo bolj težko kaj pametnega nardit na področju, kjer je 100 km vožnje vlaka brez menjave lokomotive že kar veliko...

Zdaj pa nehaj s tem za božjo voljo...!
LPB
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Vidim, da se je debata o tandemih kar zaključila. Očevidno OBB skrbi za minimiziranje stroškov (1 mož-2lokomotivi), pri čemer so spredpisi dokaj prožni. Pri nas pa se otepamo z nekimi preživelimi predpisi. Kaj če bi vrh SŽ (če ga sploh SŽ imajo) malo pogledal v tujino.
Mantre, da se pri nas ne da, so nepotrebne. Če se pri nas zaradi majhnosti ne da organizirati ekonomične vleke, pa to posledično pomeni, da bo s SŽ v komercialnem smislu konec. Veliki operaterji bodo slej ko prej (bolje slej) prevzeli posel v svoje roke, in bodo težki vlaki vozili z 1 možem posadke.
Imam pa še zamero na sindikate na SŽ. Hoteli bi povečati delovno silo. Mislim, da je to ta zadnje kar je potrebno. Mislit je potrebno na racionalizacijo. Stroški dela na SŽ so namreč glavni strošek, z neverjetno velikim deležem. Se pozna, da po Miklavčiču, ni bilo umnega gospodarja.

LPL
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Odgovor Napisal/-a holding »

Težko je družbenopolitične interese strokovno zagovarjat....

Zato je najboljše naredit konec....

Še sreča, včasih so neposlušne strelal...

POHORC, ko boš začel deliti tandeme....prvi je moj, ok?
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

holding napisal/-a:Težko je družbenopolitične interese strokovno zagovarjat....

Zato je najboljše naredit konec....

Še sreča, včasih so neposlušne strelal...

POHORC, ko boš začel deliti tandeme....prvi je moj, ok?

8) 8) :) 8)
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

holding napisal/-a:Težko je družbenopolitične interese strokovno zagovarjat....

Zato je najboljše naredit konec....

Še sreča, včasih so neposlušne strelal...

POHORC, ko boš začel deliti tandeme....prvi je moj, ok?
kerga boš vzel ? 541-113 in 541-114 ?

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
... in potem se svizec zavije v folijo in si misli, da je čokolada .....
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

milchy napisal/-a:
holding napisal/-a:Težko je družbenopolitične interese strokovno zagovarjat....

Zato je najboljše naredit konec....

Še sreča, včasih so neposlušne strelal...

POHORC, ko boš začel deliti tandeme....prvi je moj, ok?
kerga boš vzel ? 541-113 in 541-114 ?

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

541-113 ali 114 je nima in nikoli. bo novo drugače za 542 od 2015 :) hehe
Uporabniški avatar
RisPo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1023
Pridružen: 01.11.2006, 14:24

Odgovor Napisal/-a RisPo »

IC-Pohorje503 napisal/-a:
milchy napisal/-a:
holding napisal/-a:Težko je družbenopolitične interese strokovno zagovarjat....

Zato je najboljše naredit konec....

Še sreča, včasih so neposlušne strelal...

POHORC, ko boš začel deliti tandeme....prvi je moj, ok?
kerga boš vzel ? 541-113 in 541-114 ?

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

541-113 ali 114 je nima in nikoli. bo novo drugače za 542 od 2015 :) hehe
In zakaj bi bila serija 542, če bodo iste lokomotive...
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

..pa pust mu vesele ...... Mirotu namreč ....... nej ustvarja nove serije lokomotiv ....
... in potem se svizec zavije v folijo in si misli, da je čokolada .....
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

milchy napisal/-a:..pa pust mu vesele ...... Mirotu namreč ....... nej ustvarja nove serije lokomotiv ....

8) 8) 8)

bo novo E-lok 542 od 2015 ali 2018, zaradi ni več za 342 je konec od leta 2015! :)

Lp
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ljubitelj napisal/-a:Vidim, da se je debata o tandemih kar zaključila. Očevidno OBB skrbi za minimiziranje stroškov (1 mož-2lokomotivi), pri čemer so spredpisi dokaj prožni. Pri nas pa se otepamo z nekimi preživelimi predpisi. Kaj če bi vrh SŽ (če ga sploh SŽ imajo) malo pogledal v tujino. ...................................... Se pozna, da po Miklavčiču, ni bilo umnega gospodarja.

LPL
Ne morem da nebi ...............

Ljubitelj in kaj bi ti vozil v tandemu po slovenskih tirih? Strojne vožnje lokomotiv? Zakaj že?
Da tako imenovani tandem sistem ne potegne iz Kopra v Divačo, smo že obdelali. In tisto kar dve lokomotivi pripeljeta v Divačo (Rodik) odpelje naprej v Maribor ena sama Brižita, ki je komaj 1/2 toliko močna kot 541. Torej, kaj bi delale dve 541 na čelu vlaka do Maribora. Zgolj užitek za par fenov, ki bi to od daleč opazovali in slikali.

Povečati skupno maso vlaka na naprimer 4000 ton pa na dosedanjih prekratkih postajnih tirih in APB odsekih ne gre. Za to bi bilo potrebno zgraditi povsem novo progo in jo projektirati za tako dolge vlake. In pa seveda, zagotoviti zadosten vir napajanja.
Se pozna, da po Miklavčiču, ni bilo umnega gospodarja.
Kaj je umen gospodar bi se dalo razpravljati. Vsekakor vsaj zame, takšen ki za dve leti ustavi vse investicije in vsa nujno vzdrževalna dela na infrastrukturi ter voznem parku, ki niti tolarja ni namenil za notranje vlaganje, poleg tega pa razprodal draga in tržno zanimiva zemljišča in jo nato zbrisal, zagotovo ni dober in umen gospodar za SŽ. Za sebe ja! Za ostale pa ..........

MMG, nič bat. Dopisati nov predpis o vožnji tandemov ni noben problem in slej kot prej po zagledal luč sveta. Morda se že celo dela na tem. Zgolj ugibam. Korist bo pa predvsem ta, da bo lahko en sam strojevodja odpeljal 3 lokomotive iz Ljubljane v CD-Moste in nazaj.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Spoštovani Dolfe,

sploh ne gre zato, da bi se vozilo v tandemih zaradi lepšega. Moja misel je usmerjena k temu, da bi se optimalno izkoristilo lokomotive in osebje. Zakaj ne bi en mašinfuerer peljal dveh če lahko. Kdaj, je pa drugo vprašanje. Ampak očevidno se da najti neke stroškovne optimume, saj se to vidi na OBB, ko prevzeme vlak na Jesenicah.
Jaz verjamem, da lahko 1 lokomotiva pelje v Maribor 22 tovornih, vagonov. Vendar pa je tudi res, da bi dve ob istem času lahko peljale 44 vagonov z enim mašinfirerjem. (dolžina za te vlake za rudo ni omejevali dejavnik, saj se prazni vračajo po 44 vagonov). Seveda, pa je drugi problem na strmejših odsekih. Zato pa je potrebno najti optimum.
Kar se tiče vožnje v tandemih, pa se le spomni mopedov. Vsi so bili predvideni za vožnjo v tandemu. Iz 80 ton vruto teže, bi dobil tandem s težo 160 ton, in bi imel takrat najmočnejšo tov. lokomotivo, pribl. polovico močnejšo od 362. Pa so pametnjakoviči odstranili povezave, ko pa so jih prodali v Italijo pa nazaj vgradili.
Upam, da razumeš, da je potrebno iskati stroškovne optimume. Stroški dela pa so med drugim največji strošek na SŽ.

LPL
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

Odgovor Napisal/-a bojan »

Ljubitelj napisal/-a:sploh ne gre zato, da bi se vozilo v tandemih zaradi lepšega. Moja misel je usmerjena k temu, da bi se optimalno izkoristilo lokomotive in osebje. Zakaj ne bi en mašinfuerer peljal dveh če lahko. Kdaj, je pa drugo vprašanje. Ampak očevidno se da najti neke stroškovne optimume, saj se to vidi na OBB, ko prevzeme vlak na Jesenicah.
Jaz verjamem, da lahko 1 lokomotiva pelje v Maribor 22 tovornih, vagonov. Vendar pa je tudi res, da bi dve ob istem času lahko peljale 44 vagonov z enim mašinfirerjem. (dolžina za te vlake za rudo ni omejevali dejavnik, saj se prazni vračajo po 44 vagonov). Seveda, pa je drugi problem na strmejših odsekih. Zato pa je potrebno najti optimum.
Kar se tiče vožnje v tandemih, pa se le spomni mopedov. Vsi so bili predvideni za vožnjo v tandemu. Iz 80 ton vruto teže, bi dobil tandem s težo 160 ton, in bi imel takrat najmočnejšo tov. lokomotivo, pribl. polovico močnejšo od 362. Pa so pametnjakoviči odstranili povezave, ko pa so jih prodali v Italijo pa nazaj vgradili.
Upam, da razumeš, da je potrebno iskati stroškovne optimume. Stroški dela pa so med drugim največji strošek na SŽ.
Prav zanimivo, koliko strokovnjakov se skriva naokrog. Strokovnjakov, ki bi zmanjšali stoške dela tik-tak, z uvedbo tandemov z dvajsetimi lokomotivami, ki bodo na voljo in na tistih nekaj vlakih, kjer bi tandem prišel v poštev.
Verjetno bodo stali ob progi in veselo mahali, ko se bo to zgodilo. Zelo kmalu, verjetno. Morda zahtevali še višjo plačo, kajti število strojevodij, ki požirajo denar iz sistema SŽ na veliko, bodo lahko totalno znižali.

Tudi o mopedih, ki so vozili v tandemih so prav na veliko poučeni. Naj jim malce zmanjšam njihovo veliko navdušenje nad starimi časi najprej s tem, da je bila takrat dvojna zasedba. Pa še kritika o tem, kako so bili takrat na SŽ tepci, da so ukinili te prekrasen tandeme, ki jih sedaj Italijani s takim pridom izkoriščajo in kupili mehe, ki menda niti približno ne morejo prepeljati toliko kot dva skonektana mopeda... V informacijo le to, da taisti Italijani prodajajo te lokomotive, saj so poštudirali, da niso tako ugodna kombinacijo kot so mislili. Da ne govorim o tem koliko vlečnih motorjev so skurili...

Ne bi rad razlagal o tem, da so nekoč osnutek turnusa za lokomotive naredili tisti, ki so mislili, da vlekarji razmetavajo s sredstvi. Rezultat je bil, da bi na koncu za enako opravljeno delo rabili še več lokomotiv, kot jih je bilo na voljo :roll:

Morda ne bi bilo slabo, če bi vsak sodil o tistem na kar se spozna. Pa še takrat parkrat prečital post preden ga uploada.
LPB
Odgovori