V glavnem fizika, a z nekaj komercialnopolitične volje uveljavljena v predpisih!milchy napisal/-a:Holding ...... kako se bo dalo razložiti včerajšnje 4 lokomotive na vlaku (3 spredaj in 1 zadaj) in današnji 2 (1 spredaj , ena zadaj), vagonov je bilo pa v obeh primerih 18 .......
M.
Eden osnovnih fizikalnih zakonov pravi: "Akcija je enaka reakciji". Tukaj ni dvomov. V praksi pa je takole:
Obremenitev lokomotiv (v tonah) in obremenitev vlečnih naprav - kavljev (v tonah) so v skladu s prvim odstavkom določene in objavljene v Nav.52, pri drugih železniških podjetjih (upravah) pa v njihovih predpisih.
V konkretnem primeru je na odseku od Jesenic do južnega portala "Karavanškega predora - odpor proge po Nav 52 je 22%o - obremenljivost 1216, 541, 1016, 1116 - 1150 ton.
Obremenljivost vlečnega kavlja na istem odseku je po OeBB predpisih (vlak ie že prevzela sosednja firma (uprava) 1350 ton (dokler ni bilo tandemov, je bilo 1270 ton).
Nekoč so take vlake (presežena obremenljivost kavlja) vozili z eno lok. spredaj (vlakovno) in eno zadaj (doprego).
Ker pa je človek (strojevodja) za severnjake predrag, vozijo izključno s tandemi. V skladu s prvim odstavkom pa so povečali obremenljivost kavlja.
Tako je zadnjih 20 let vozila ruda v sestavi: 16 Fals-cca1260 t, 17 Fals-cca1340 t, 18 Fals-cca1420 t
Najprej 1340t-17 vag. - max iz Kopra, OeBB doprega iz Js v OeBB!
Nato 1260t-16 vag, iz Js tandem brez doprege.OeBB špara pri strojnem osebju
Nato 1420 ton-18 vagonov- nenadno povečanje moči naših brižit iz Kopra. Tukaj pa si sosedje niso več upali špogat in povečevat obremenljivost kavlja. Ker je teža vlaka in moč tandema večja od zmogljivosti kavlja, so iznašli salomonsko rešitev. Tistih 80 ton (en vagon) rine naša Đura do južnega portala. Od tam dalje pa je odpor le 7%o in vsled tega bistveno večja obremenljivost kavlja izraženo v tonah.
Po voznem REDu vozi dotični vlak 541+1116 v tandemu +đura do portala.
(iz Ljubljane pa 541 + 342/362/363 kot doprega (pri nas za tandem baje ni potrebe)
Ker ta vlak večkrat prispe zamujen (tudi 8ur ali več) sosedje improvizirajo.
Primer trojnik - zamuda, sosed je pripeljal iz Oebb s tandemom, naredil trojnik, vendar ne sme preseči 1350 ton zaradi kavlja, zato še đura do Hrušce.
Primer enojnik: - zamuda, tudi 541 je šla že prej čez, sosed je pripeljal 1100 ton z eno lok, zapregel rudo, glede na lepo vreme vsi skupaj malo pogoljufamo (povsod so rezerve ) in s skupnimi močmi spravimo rudo naprej v Linz!
Koliko strojevodij je potrebno za vleko takega vlaka tu in tam v vseh kombinacijah pa sami ugotovite.
Navali narode!