Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ljubitelj napisal/-a: Kar se pa tiče varnosti brezžičnih sistemov, ameriški sistemi imajo vgrajeno redunanco za primer prekinitev komunikacije.

LPL
Lahko malce opišeš to, tako imenovano redunanco?
Seveda bolj tako, na izzy - po domače, da bomo tudi laiki razumeli, prosim?

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Saj ni nobena posebna stvar,gre samo za podvajanje sistemov.Tudi pri iltisu jo imaš.Če eden crkne ali gre v motnjo,takoj zadevo zagrabi drugi.
Kmetavzarska razlaga za množice.Jih pa tudi Američane zajebava na polno,predvsem v predorih,ko je razdalja med čredo lokomotiv tudi milja ali več.
Ko izgine signal "supervizor" lokomotive ohranjajo vse podrejene lokomotive enako moč vleke do ponovnega stika z matično lokomotivo,oz. do padca tlaka v zračnem vodu,kar avtomatično zmeče vleko na vseh lokomotivah ven.
Problem nastane ko je potreba po dodajanju vleke,takrat pa "čreva" obležijo.
(govorimo za primere,ko ni signala med lokomotivami)
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Tako nekako sem si to tudi predstavljal. Ni toliko problem v varnosti, ampak v obtičanjih. Že pri nas ti en obležali vlak zabije vozni red za skoraj pol dneva. Kaj šele na progah zahodnih držav, kjer je potniškega prometa bistveno več.
Amerika je razvila železniški sistem glede na svoje potrebe. Evropske železnice pa imamo svojega, prilagojenega našim razmeram. In to je vsa silna kunšt. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a cokla »

Nurmi napisal/-a: Ko izgine signal "supervizor" lokomotive ohranjajo vse podrejene lokomotive enako moč vleke do ponovnega stika z matično lokomotivo,oz. do padca tlaka v zračnem vodu,kar avtomatično zmeče vleko na vseh lokomotivah ven.
Kar se pri kablih ne more zgodit in za naše ( Evropske razmere ) so veliko bolj primerni....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Pri kablih še prej,samo Brajdiči jih zavohajo.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a cokla »

Nurmi napisal/-a:Pri kablih še prej,samo Brajdiči jih zavohajo.
Če vsak naredi svoje delo, potem ne....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Re:

Odgovor Napisal/-a holding »

holding napisal/-a:
bojan napisal/-a:
Koliko strojevodij je potrebno za vleko takega vlaka tu in tam v vseh kombinacijah pa sami ugotovite.

Navali narode!
Matr si navalil na te tandeme... Enostavno se je it tandeme in organizirane turnuse za osebje, če imaš več sto lokomotiv, ki se dajo spenjat in nadzorovat med sabo. Tega se ne da s petnajstimi ali dvajsetimi. Tudi če bi jih bilo štirideset bi bilo bolj težko kaj pametnega nardit na področju, kjer je 100 km vožnje vlaka brez menjave lokomotive že kar veliko...

Zdaj pa nehaj s tem za božjo voljo...!
...pa samo dobre tri leta je minilo... :lol: ...in 32 lokomotiv...
..ja, tako je bilo med leti 2007 in 2010..... :roll: ....dandanes pa je to popolnoma enostavna, logična in vsakdanja praksa....

....pa naj še kdo reče, da se novitete ne primejo hitr'.... :thumbupl ...
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re:

Odgovor Napisal/-a holding »

TERMINATOR napisal/-a::lol:
Hloding, problemi so strojno-progamske narave, ki še sedaj niso čisto rešeni. :-({|=


Mal mimo;
Vlečni kavelj ne prenese več kot cca 85ton. od tukaj max.obremenitev 45ton(cca) vlečne sile, vse ostalo je hazard. 1570 tonski vlak za Jesenice mora imeti doprego. Eloki bi bili smiselno izkoriščeni z težjimi vaki-recimo-2200ton (dve 363) je pa spet problem inštalirane moči napajalnih postaj.
...takole se je razmišljalo in delalo sredi leta 2007...

...toda, tudi v "Butale" prihaja "amerika".... #-o ....isti vagoni (vlečni kavlji), le dobrih sedem let starejši, zdržijo od konca marca 2015 kar 1850 ton težke vlake za Jesenice, ki jih vlečejo tandemi 541..... :thumbupr ....
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Re:

Odgovor Napisal/-a cokla »

holding napisal/-a:
TERMINATOR napisal/-a::lol:
Hloding, problemi so strojno-progamske narave, ki še sedaj niso čisto rešeni. :-({|=


Mal mimo;
Vlečni kavelj ne prenese več kot cca 85ton. od tukaj max.obremenitev 45ton(cca) vlečne sile, vse ostalo je hazard. 1570 tonski vlak za Jesenice mora imeti doprego. Eloki bi bili smiselno izkoriščeni z težjimi vaki-recimo-2200ton (dve 363) je pa spet problem inštalirane moči napajalnih postaj.
...takole se je razmišljalo in delalo sredi leta 2007...

...toda, tudi v "Butale" prihaja "amerika".... #-o ....isti vagoni (vlečni kavlji), le dobrih sedem let starejši, zdržijo od konca marca 2015 kar 1850 ton težke vlake za Jesenice, ki jih vlečejo tandemi 541..... :thumbupr ....

Kot vino...starejše je, boljše je.... :mrgreen:
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Nekdo se je šel učiti fiziko: eno je sunek sile, drugo pa postopno obremenjevanje do neke trajne obtežbe ;) Kdaj bo kavelj prej šel rakom žvižgat?
Goran
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a mkx »

Gorchi napisal/-a:... eno je sunek sile, drugo pa postopno obremenjevanje do neke trajne obtežbe ;) Kdaj bo kavelj prej šel rakom žvižgat?
Kakor določa pravilnik :lol:

Drugače pa so Newtoni indiferentni na trajanje in kavelj bo spustil zaradi preveč Newtonov pa je pri tem več ali manj vseeno kako hitro se do prevelikih pride - desetinke sekunde ali pa ure. Je pa res, da je ponavadi dosti lažje sproducirati kratkotrajno veliko silo (sunek sile) kot pa dolgotrajno ... pri prvem se v sunek vnese kakšne zaloge energije (kinetična energija, prožnost, ...), pri drugem jo je pa kar lepo treba proizvajati.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Nekdo se je šel učiti fiziko: eno je sunek sile, drugo pa postopno obremenjevanje do neke trajne obtežbe Kdaj bo kavelj prej šel rakom žvižgat?
Eni se gredo sholastike oziroma filozofose in o stvari razpravljajo (recimo o število konjskih zob). Bolj priročno in v skladu z današnjimi časi pa se je iti v srednejm veku zaničevane mehanikose in prešteti recimo konju zobe. V našem primeru izmeriti časovni potek sile na kavlju lokomotive F=F(t) in narediti še FFT in dobiti sliko v frekvenčnem prostoru omega (w), F=F(w). In so stvari rešene. Če maksimumi ne presegajo predpisanew vrednosti je pač vse bolj ali manj OK.
Sicer se pa natezne preiskuse dela po določenih predpisih, recimo na sobni temperaturi SIST EN ISO 6892-1. Nikakor pa rezultat ni neodvisen od hitrosti obremenjevanja, toda to se tipično pokaže na povišanih temperaturah, zato je časovni potek testa predpisan. ker pa nisem tozadevni strokovnjak in nočem plačati 178 SFR naj bo to dovolj.

LPL
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Re:

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

holding napisal/-a:
TERMINATOR napisal/-a::lol:

Mal mimo;
Vlečni kavelj ne prenese več kot cca 85ton. od tukaj max.obremenitev 45ton(cca) vlečne sile, vse ostalo je hazard.
....
...toda, tudi v "Butale" prihaja "amerika".... #-o ....isti vagoni (vlečni kavlji), le dobrih sedem let starejši, zdržijo od konca marca 2015 kar 1850 ton težke vlake za Jesenice, ki jih vlečejo tandemi 541..... :thumbupr ....
Ha,ha. Infrastruktura ostaja v butalah.

Na hribčku imaš pri ohranjanju hitrosti, še vedno 15ton(po kmečko) rezerve do prve varnostne meje.
In celih 150t do plastične deformacije. Ko pa ti, trije prometniki, ki 12 ur na postaji, eden drugega lovijo za rep, postavijo signal na rdeče, je pa treba še kako tonico dodati. Boh nedaj, da kaj zaniha.

Sicer pa pri 12MW inštalirane moči lokomotive, bi morali vleči vsaj 6000 tonske vlake.
A, kaj praviš :^o

@Ljubitelj, čemu ti bo fft analiza? Saj iščeš samo maximum.
:lol:
Lp
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a holding »

....navajam samo dejstva, ki so bila meni znana (in sem jih tudi zapisal) že pred sedmimi leti..... :idea: ....pa se zaradi kakršnih koli interesov niso mogla uveljaviti..... :mrgreen: ....do danes....
...ne vem pa, kaj imamo s tem prometniki... :?: ...
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Sprege - tandemi lokomotiv na SŽ

Odgovor Napisal/-a cokla »

holding napisal/-a:....navajam samo dejstva, ki so bila meni znana (in sem jih tudi zapisal) že pred sedmimi leti..... :idea: ....pa se zaradi kakršnih koli interesov niso mogla uveljaviti..... :mrgreen: ....do danes....
...ne vem pa, kaj imamo s tem prometniki... :?: ...
Verjetno je mislil na "prometnike" in "progovne prometnike".... :wink:

Vsekakor so "pacienti" pri nas in pri vas....ko se dva taka najdeta... :pope
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Odgovori