Razpored osi lokomotiv
Razpored osi lokomotiv
Mi lahko kdo razloži ali je kakšna razlika v razporedu osi lokomotive v naslednih primerih:
1. Bo-Bo
2. Bo' Bo'
3. B'o B'o
1. Bo-Bo
2. Bo' Bo'
3. B'o B'o
na moji strani boš našel samo razpored osi parnih lokomotiv, za električne in dizel nimam ....
http://www.vlaki.net/prava-para.html -----> razpored osi parnih lokomotiv
samo kolikor mi je jasno Bo Bo ( SŽ342 in 362) pomeni dvoosoni podstavni voziček z dvema motorjema, C ( SŽ363 ) pa pomeni troosnega z enim motorjem
M.
http://www.vlaki.net/prava-para.html -----> razpored osi parnih lokomotiv
samo kolikor mi je jasno Bo Bo ( SŽ342 in 362) pomeni dvoosoni podstavni voziček z dvema motorjema, C ( SŽ363 ) pa pomeni troosnega z enim motorjem
M.
Bo'
"B" je število gnanih osi v postavnem vozičku (B = 2)
"o" je vsaka os gnana zase (svoj vlečini motor)
" ' " črtica pomeni da je podstavni voziček oddvojiv
" C' " pomeni tri skupno ganane osi z enim motorjem in podsatavni voziček je seveda oddvojiv.( 363 serija)
732 serija ima oznako " C ", kar pomeni tri skupno gnane osi fiksno na fremu lokomotive.
Če je v oznaki številka, pomeni prosto os.
" A1A' A1A' je naprimer 644 serija ali Španka po naše.
" Co' Co' " ima Kenedi 661.
lp
"B" je število gnanih osi v postavnem vozičku (B = 2)
"o" je vsaka os gnana zase (svoj vlečini motor)
" ' " črtica pomeni da je podstavni voziček oddvojiv
" C' " pomeni tri skupno ganane osi z enim motorjem in podsatavni voziček je seveda oddvojiv.( 363 serija)
732 serija ima oznako " C ", kar pomeni tri skupno gnane osi fiksno na fremu lokomotive.
Če je v oznaki številka, pomeni prosto os.
" A1A' A1A' je naprimer 644 serija ali Španka po naše.
" Co' Co' " ima Kenedi 661.
lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Če prav razumem:
342 (Bo`Bo`) 2 podstavna vozička (skupno 4 osi) in 4 vlečni motorji
362 (Bo`Bo`Bo`) 3 podstavni vozički (skupno 6 osi) in 6 vlečnih motorjev
363 (C`C`) 2 podstavna vozička (skupno 6 osi) in 2 vlečna motorja
661 in 664 (Co`Co`) 2 podstavna vozička ( skupno 6 osi) in 6 vlečnih motorjev
644 (A1A`A1A`) 6 podstavnih vozičkov ( skupno 6 osi) in 4 vlečni motorji
Mimogrede, ali je pomembno kje v zapisu je črtica ( " ' ")? Recimo ali obstaja razlika med (Bo' Bo') in (B'o B'o)?
342 (Bo`Bo`) 2 podstavna vozička (skupno 4 osi) in 4 vlečni motorji
362 (Bo`Bo`Bo`) 3 podstavni vozički (skupno 6 osi) in 6 vlečnih motorjev
363 (C`C`) 2 podstavna vozička (skupno 6 osi) in 2 vlečna motorja
661 in 664 (Co`Co`) 2 podstavna vozička ( skupno 6 osi) in 6 vlečnih motorjev
644 (A1A`A1A`) 6 podstavnih vozičkov ( skupno 6 osi) in 4 vlečni motorji
Mimogrede, ali je pomembno kje v zapisu je črtica ( " ' ")? Recimo ali obstaja razlika med (Bo' Bo') in (B'o B'o)?
Najbrž si se zatipkal. 644 ima 2 podstavna vozička. ( V enem vozičku tri osi, dva vlečna motorja. Srednja os je prosta). Ostalo si prav napisal.gapi_1 napisal/-a:Če prav razumem:
644 (A1A`A1A`) 6 podstavnih vozičkov ( skupno 6 osi) in 4 vlečni motorji
Mimogrede, ali je pomembno kje v zapisu je črtica ( " ' ")? Recimo ali obstaja razlika med (Bo' Bo') in (B'o B'o)?
Pravilna oznaka je " Bo' ". Črtica pomeni demontažen - oddvojiv podstavni voziček.
lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
....upsss, nisem opazil, mislil sem 2 podstavna vozička ja
Drugače sem našel še tale grafični prikaz za lažjo predstavo:
http://www.railway-technical.com/whlarr.html
Drugače sem našel še tale grafični prikaz za lažjo predstavo:
http://www.railway-technical.com/whlarr.html
B´o B´o
Po mojem je prišlo do napake pri pisanju. Takega razporeda osi pri lokomotivah ne poznam. Obstaja pa razpored osi 6-osne lokomotive vrste 361 znane kot "Breda" in je Bo´ Bo Bo´. To pomeni: prvi voziček gibljiv (Hrvati uporabljajo besedi "okretno postolje") z dvema posamično gnanima osema, kot drugi voziček sta v glavnem vzdolžnem nosilcu vpeti 3. in 4. posamično gnana os. tretji podstavni voziček je identičen prvemu.
Še največ trpijo tiri v lokih in na kretnicah, ker pride do večjega upora zaradi daljše medosne razdalje.
Drugače pa je razlika v nadzoru spodrsavanja kolesnih dvojic. Pri sistemu Bo' Bo' je potrebno vsako os posamično nadzorovati glede drsanja. Pri sistemu C' C' je to enostavnejše, ker se nadzor vrši samo med prvim in drugim podstavnim vozičkom.
Vsekakor posamično gnane osi mnogo prej zadrsajo kot skupne, saj se adhezijska sila medsebojno kompenzira.
Lep primer je Helga (541), ki kljub sodobni protidrsni napravi kar precej nagaja.
lp
Drugače pa je razlika v nadzoru spodrsavanja kolesnih dvojic. Pri sistemu Bo' Bo' je potrebno vsako os posamično nadzorovati glede drsanja. Pri sistemu C' C' je to enostavnejše, ker se nadzor vrši samo med prvim in drugim podstavnim vozičkom.
Vsekakor posamično gnane osi mnogo prej zadrsajo kot skupne, saj se adhezijska sila medsebojno kompenzira.
Lep primer je Helga (541), ki kljub sodobni protidrsni napravi kar precej nagaja.
lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Brižita, ki ima po tri togo vezane osi, gnane z enim (dvojnim) motorjem, v enem podstavnem vozičku, je adhezijsko zelo dobra. To pravzaprav veli tudi zdrava pamet, če prav premislimo. Je pa izredno grdo videti, ko zadrsa, saj skoči v zrak cel voziček. In zadrsa velikokrat. Predvsem na koprski progi.
In kot je Dolfe omenil, zaradi takšnih podstavnih vozičkov zelo trpi proga v lokih. To je tudi vzrok, da med današnjimi proizvajalci zelo težko najdemo lokomotive, ki bi imele takšne vrste razpored osi.
Kar se tiče Helge, je to zelo dobra lokomotiva, v slabših adhezijskih pogojih pa jo Brižita morda res "nese" zaradi togo vezanih osi v vozičku. Je pa regulacija na Helgah izredna. In ne bi rekel, da kljub sodobni protidrsni napravi nagaja. Res se je zgodilo, da je prišlo do sedaj do nekaj obtičanj na progi, ampak obtičale so tudi že Brižite, da ne bo kakšnih čudnih zaključkov Kljub vsej elektroniki in izrednih regulacijah je namreč še vedno precej v spretnosti in znanju strojevodij...
Naj navedem še eno malenkost. Helge imajo tako imenovano kontrolirano drsanje. Ko pride namreč do tega, da os zdrsne, jo regulacija za kratek nekaj čas pusti, da drsi, namen pa je, da se tekalna površina segreje in s tem izboljša stik s tirnico.
Še to - 541 ima malce drugačen podstavni voziček kot Helga (DB189), ki pa se je pokazal pri težkih pogojih vleke celo boljši. Pa čeprav je sama odzivnost zaradi načina izgradnje počasnejša...
LPB
In kot je Dolfe omenil, zaradi takšnih podstavnih vozičkov zelo trpi proga v lokih. To je tudi vzrok, da med današnjimi proizvajalci zelo težko najdemo lokomotive, ki bi imele takšne vrste razpored osi.
Kar se tiče Helge, je to zelo dobra lokomotiva, v slabših adhezijskih pogojih pa jo Brižita morda res "nese" zaradi togo vezanih osi v vozičku. Je pa regulacija na Helgah izredna. In ne bi rekel, da kljub sodobni protidrsni napravi nagaja. Res se je zgodilo, da je prišlo do sedaj do nekaj obtičanj na progi, ampak obtičale so tudi že Brižite, da ne bo kakšnih čudnih zaključkov Kljub vsej elektroniki in izrednih regulacijah je namreč še vedno precej v spretnosti in znanju strojevodij...
Naj navedem še eno malenkost. Helge imajo tako imenovano kontrolirano drsanje. Ko pride namreč do tega, da os zdrsne, jo regulacija za kratek nekaj čas pusti, da drsi, namen pa je, da se tekalna površina segreje in s tem izboljša stik s tirnico.
Še to - 541 ima malce drugačen podstavni voziček kot Helga (DB189), ki pa se je pokazal pri težkih pogojih vleke celo boljši. Pa čeprav je sama odzivnost zaradi načina izgradnje počasnejša...
LPB
LPB
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Vprašanje.
Kaj je mišljeno z "dvojnim motorjem" pri pogonu Brižite? Sam si pod nazivom dvojni motor predstavljam dva motorja, vgrajena v skupno ohišje (z dvema pogonskima gredema). Na linku je slika, ki prikazuje motor na podstavne vozičku Brižite http://www.vlaki.net/slika3160.html
Na žalost ni najboljša, bom poskusil poiskati druge linke, kjer se zadeva bolje vidi.
LP
Jože
Kaj je mišljeno z "dvojnim motorjem" pri pogonu Brižite? Sam si pod nazivom dvojni motor predstavljam dva motorja, vgrajena v skupno ohišje (z dvema pogonskima gredema). Na linku je slika, ki prikazuje motor na podstavne vozičku Brižite http://www.vlaki.net/slika3160.html
Na žalost ni najboljša, bom poskusil poiskati druge linke, kjer se zadeva bolje vidi.
LP
Jože
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor