Razpored osi lokomotiv

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Razpored osi lokomotiv

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

Mi lahko kdo razloži ali je kakšna razlika v razporedu osi lokomotive v naslednih primerih:

1. Bo-Bo
2. Bo' Bo'
3. B'o B'o
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

na moji strani boš našel samo razpored osi parnih lokomotiv, za električne in dizel nimam ....

http://www.vlaki.net/prava-para.html -----> razpored osi parnih lokomotiv

samo kolikor mi je jasno Bo Bo ( SŽ342 in 362) pomeni dvoosoni podstavni voziček z dvema motorjema, C ( SŽ363 ) pa pomeni troosnega z enim motorjem

M.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Bo'

"B" je število gnanih osi v postavnem vozičku (B = 2)
"o" je vsaka os gnana zase (svoj vlečini motor)
" ' " črtica pomeni da je podstavni voziček oddvojiv

" C' " pomeni tri skupno ganane osi z enim motorjem in podsatavni voziček je seveda oddvojiv.( 363 serija)

732 serija ima oznako " C ", kar pomeni tri skupno gnane osi fiksno na fremu lokomotive.

Če je v oznaki številka, pomeni prosto os.

" A1A' A1A' je naprimer 644 serija ali Španka po naše.

" Co' Co' " ima Kenedi 661.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

Če prav razumem:
342 (Bo`Bo`) 2 podstavna vozička (skupno 4 osi) in 4 vlečni motorji
362 (Bo`Bo`Bo`) 3 podstavni vozički (skupno 6 osi) in 6 vlečnih motorjev
363 (C`C`) 2 podstavna vozička (skupno 6 osi) in 2 vlečna motorja

661 in 664 (Co`Co`) 2 podstavna vozička ( skupno 6 osi) in 6 vlečnih motorjev
644 (A1A`A1A`) 6 podstavnih vozičkov ( skupno 6 osi) in 4 vlečni motorji

Mimogrede, ali je pomembno kje v zapisu je črtica ( " ' ")? Recimo ali obstaja razlika med (Bo' Bo') in (B'o B'o)?
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

gapi_1 napisal/-a:Če prav razumem:

644 (A1A`A1A`) 6 podstavnih vozičkov ( skupno 6 osi) in 4 vlečni motorji

Mimogrede, ali je pomembno kje v zapisu je črtica ( " ' ")? Recimo ali obstaja razlika med (Bo' Bo') in (B'o B'o)?
Najbrž si se zatipkal. 644 ima 2 podstavna vozička. ( V enem vozičku tri osi, dva vlečna motorja. Srednja os je prosta). Ostalo si prav napisal.

Pravilna oznaka je " Bo' ". Črtica pomeni demontažen - oddvojiv podstavni voziček.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

....upsss, nisem opazil, mislil sem 2 podstavna vozička ja :oops:

Drugače sem našel še tale grafični prikaz za lažjo predstavo:

http://www.railway-technical.com/whlarr.html
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

B´o B´o

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Po mojem je prišlo do napake pri pisanju. Takega razporeda osi pri lokomotivah ne poznam. Obstaja pa razpored osi 6-osne lokomotive vrste 361 znane kot "Breda" in je Bo´ Bo Bo´. To pomeni: prvi voziček gibljiv (Hrvati uporabljajo besedi "okretno postolje") z dvema posamično gnanima osema, kot drugi voziček sta v glavnem vzdolžnem nosilcu vpeti 3. in 4. posamično gnana os. tretji podstavni voziček je identičen prvemu.
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

Še nekaj bi vprašal. Ali se kje pokažejo razlike pri lokomotivah z različnimi podstavnimi vozički, recimo Bo`Bo` (npr. moped) in z C`C` (brižita)? Mislim pri sami vožnji lokomotive, recimo v klanec itd.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Še največ trpijo tiri v lokih in na kretnicah, ker pride do večjega upora zaradi daljše medosne razdalje.
Drugače pa je razlika v nadzoru spodrsavanja kolesnih dvojic. Pri sistemu Bo' Bo' je potrebno vsako os posamično nadzorovati glede drsanja. Pri sistemu C' C' je to enostavnejše, ker se nadzor vrši samo med prvim in drugim podstavnim vozičkom.
Vsekakor posamično gnane osi mnogo prej zadrsajo kot skupne, saj se adhezijska sila medsebojno kompenzira.
Lep primer je Helga (541), ki kljub sodobni protidrsni napravi kar precej nagaja.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

Odgovor Napisal/-a bojan »

Brižita, ki ima po tri togo vezane osi, gnane z enim (dvojnim) motorjem, v enem podstavnem vozičku, je adhezijsko zelo dobra. To pravzaprav veli tudi zdrava pamet, če prav premislimo. Je pa izredno grdo videti, ko zadrsa, saj skoči v zrak cel voziček. In zadrsa velikokrat. Predvsem na koprski progi.
In kot je Dolfe omenil, zaradi takšnih podstavnih vozičkov zelo trpi proga v lokih. To je tudi vzrok, da med današnjimi proizvajalci zelo težko najdemo lokomotive, ki bi imele takšne vrste razpored osi.
Kar se tiče Helge, je to zelo dobra lokomotiva, v slabših adhezijskih pogojih pa jo Brižita morda res "nese" zaradi togo vezanih osi v vozičku. Je pa regulacija na Helgah izredna. In ne bi rekel, da kljub sodobni protidrsni napravi nagaja. Res se je zgodilo, da je prišlo do sedaj do nekaj obtičanj na progi, ampak obtičale so tudi že Brižite, da ne bo kakšnih čudnih zaključkov :wink: Kljub vsej elektroniki in izrednih regulacijah je namreč še vedno precej v spretnosti in znanju strojevodij...

Naj navedem še eno malenkost. Helge imajo tako imenovano kontrolirano drsanje. Ko pride namreč do tega, da os zdrsne, jo regulacija za kratek nekaj čas pusti, da drsi, namen pa je, da se tekalna površina segreje in s tem izboljša stik s tirnico.

Še to - 541 ima malce drugačen podstavni voziček kot Helga (DB189), ki pa se je pokazal pri težkih pogojih vleke celo boljši. Pa čeprav je sama odzivnost zaradi načina izgradnje počasnejša...

LPB
LPB
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ja, Bojan, to vse drži.
Izpostaviti sem hotel samo razliko med posamično gnanimi osmi in skupaj vezanimi pri enakih adhezijskih pogojih.
Kontroliranje in regulacija drsanja je že drugo vprašanje.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Vprašanje.

Kaj je mišljeno z "dvojnim motorjem" pri pogonu Brižite? Sam si pod nazivom dvojni motor predstavljam dva motorja, vgrajena v skupno ohišje (z dvema pogonskima gredema). Na linku je slika, ki prikazuje motor na podstavne vozičku Brižite http://www.vlaki.net/slika3160.html

Na žalost ni najboljša, bom poskusil poiskati druge linke, kjer se zadeva bolje vidi.

LP

Jože
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Brižitka ima dva motorja v skupnem ohišju. Gre za dva ločena rotorja, ki sta nameščena na skupno os. Na zunaj izgleda kot en motor, gledano električno, sta pa dva.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Hvala za odgovor!

Ali veš, zakaj tako nenavadna konstrukcijska rešitev? Na prvi pogled mi ni jasno, kaj se s tem pridobi?

LP

Jože
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Moje laično mišlenje, ker nisem iz elektro stroke.
Razmerje med maso stroja in izkoristkom el. moči je ugodnješe pri takšni kombinaciji.
Tehnično gledano je pa enostavnejši skupni prenos iz skupne rotorske osi na reduktorje.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Odgovori