Razpored osi lokomotiv

Debata okoli voznega parka
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Dvojni motor pri Brižitki

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Res je, da se v enem ohišju nahajata dva elektromotorja. Rotorja sta montirana na isti gredi. Motorja sta vezana v zaporedni vezavi. V tokokrogu je tak motor označen z M1A in M1B.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Da še dodam.
Pri 3000V nazivne napetosti je kar velik problem zagotoviti el.izolacijo med navitjem. Ker sta motorja vezana zaporedno, pride le 1500V na posamezen motor.
Seveda govorim le o enem "dvojnem" vlečnem motorju, takrat ko je vezan vzporedno v vlečni tokokrog .

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Zdravo

Sam tudi nisem iz elektro stroke, sem strojnik. Sem pa svojo kariero pričel v maribroski Elektrokovini, ravno v razvoju elektromotorjev. Sicer nismo delali lokomotivskih (delali smo asinhronce do silnih moči 7,5 KW :lol: ), pa tudi kolektorski istosmerni motorji so bili bolj izjema...

Sam sem tudi pomislil na zaporedno vezavo ravno iz razloga zmanjšanja napetosti na enem motorju in s tem na uporabo izolacije z nižjo prebojno trdnostjo. Drug pomeben parameter, ki dejansko določa življensko dobo izolacije, je temperatura. Lahko si predstavljam, da je motor s krajšimi statorji in rotorji lažje hladiti.

Tretja stvar, ki mi pride na misel, je možnost zviševanja prve lastne frekvence na ta način, da tak dvodelen motor v sredini podpreš z ležajem. Za lokomotivske motorje je značilno, da morajo obratovati v področju od 0 do nekega max. števila vrtljajev. Tak motor mora biti oblikovan tako, da dela v ti. podkritičnem režimu. To pomeni, da je prva lastna frekvenca motorja nad max. številom vrtljajev. Tako lahko motor deluje na poljubnem številu vrtljajev v območju, za katerega je definiran, brez nevarnosti vibracij in poškodb. Torej je vprašanje, ali ima Brižita sredino gredi podprto z ležaji in pa kolikšno je max dovoljeno število vrtljajev na motorju.

Je pa tak dvojni motor definitivno dražji od enojnega iste moči, saj potrebuješ dva kolektorja in seta ščetk, pa tudi glave navitij (tisti del navitja, ki ni v utoru statorja ali rotorja) so dvojne. Glave navitij ne doprinesejo prav veliko k moči motorja, povzročajo pa ohmske izgube (segrevanje) in "žrejo" baker.

Še končno vprašanje. Koliko polni je brižitin motor?

LP

Jože
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Večer....

Sem obljubil, da bom poiskal boljše fotke Brižitinega motorja. No tukaj so:

http://www.railroadforums.com/forum/att ... 1126685681

http://www.railroadforums.com/forum/att ... 1126685681

Če se dobro pogleda, sta res vidni dve priključni omarici na motorju.

Avtorja slik pa najbrž dobro poznate.....

PS. Linka se nenavadno obnašata :shock: Uporabljam Firefox. Ko kliknem nanju, mi javi da slike na omenjnem strežniku ni. Če nato kliknem na "go", pa jo prikaže?? Zna kdo to popraviti?

LP

Jože
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

Odgovor Napisal/-a bojan »

Zakaj se se Fancozi odločili za takšno konstrukcijo vedo le oni sami, razlagajo pa to na sto in en način. Verjetno je "dvojni" motor po gabaritih manjši kot dva. Kakorkoli že, za napetost 3000V DC pri takšni konstrukciji rabiš štiri motorje (po dva zaporedno vezana) in če hočeš imeti skupen pogon na vse tri osi vozička ti preostane le takšen način...

Pa pustimo filozofijo :wink: Rotor na sredini nima ležaja, na spodnjih linkih pa si lahko pogledate kako zgleda brižitin rotor in cel motor, voziček ste pa tako že videli na Miškovih fotkah.

Slika

Slika
LPB
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Vsi vlečni motorji starejše generacije na SŽ, tako elektro - lokomotiv kot dizel - elektro, imajo enosmerne glavnovezne motorje.

To pa ne velja za lokomotive nove generacije 312, 541 in Helgo. Te imajo asinhronske vlečne motorje. Napetost in frekvenco jim podajajo razsmerniki z GTO tiristorji na 312, in IGBT tranzistorji na 541 in Helgah.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Sicer smo malo zašli iz teme, ampak vseeno.
Tule je fotka Helginega vlečnega motorja z reduktorjem.



Slika Slika


lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
hulk
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 599
Pridružen: 23.09.2005, 9:30
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a hulk »

Pozdrav

Tukaj si lahko pogledate še zlomljeno os rotorja VM 363. Ja tudi to se dogaja.

http://hulkbig.moj-album.com/album/2465640/?os=2465645
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Dober dan

Hvala za odgovore in krasne slike. Res je pri Brižitinem motorju lahko X razlogov, zakaj so Francozi zastavili motor tako kot so. Je pa na vsak način zanimiv.

Še vprašanje za Hulka. Od katere Brižite pa je omenjeni motor (mimogrede, slike prikazujejo lep primer utrujenostnega loma). Je to mogoče Brižita iz te zgodbe (363 003):

http://www.railroadforums.com/forum/sho ... php?t=8982

Pa lep dan želim...

LP

Jože
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

Barbapapa, ja, os se je zlomila malo pred postajo Škofja Loka 10. septembra lani (mislim da ob 12:30)
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Večer...

Hvala. Torej je to - to. Hulk, ali lahko daš link tudi na forum, kjer je Miško Kranjec predstavil zgodbo (Link v mojem prejšnjem postu) oz. ali dovoliš, da ga dam jaz?

LP

Jože
Uporabniški avatar
hulk
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 599
Pridružen: 23.09.2005, 9:30
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a hulk »

Živjo
Ja tista zgodba opisuje točno ta dogodek in zlomljena os na fotografiji v mojem albumu pripada vlečnemu motorju 363-003. Ob dogodku sem doživel poplavo adrenalina in moram priznati, da je bil pravi rodeo.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Dober večer

Hulk, spet sem tečen. Ali dovoliš objavo linka na tvoje fotke na forumu, kjer je Miško Kranjec objavil svojo zgodbo?

Nočko...

Jože
Uporabniški avatar
hulk
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 599
Pridružen: 23.09.2005, 9:30
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a hulk »

Barbarpapa1 napisal/-a:Dober večer

Hulk, spet sem tečen. Ali dovoliš objavo linka na tvoje fotke na forumu, kjer je Miško Kranjec objavil svojo zgodbo?

Nočko...

Jože
Sicer nisem avtor teh dveh fotk ampak mislim, da ne bo nič narobe, če daš link in zgodbo zaokrožiš.
Odgovori