Vozni vod oz. elektrika nad tiri

Debata okoli voznega parka
Odgovori
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

cokla napisal/-a:
541 napisal/-a:
. Do takrat pa naj vlakovni odpravniki v nevihti nastavljamo glave, da v koga vseče, ko izklaplja/vklaplja stikalo. :roll:
Mislim, da ni bilo mišljeno tako, Marko. :-k Je pa bilo govora o neki VN povezavi obeh tirov med Borovnico in Verdom ali pa se motim? #-o
Tako je sedaj, pa sta levi in desni tir povezana ali pa ne. Ko v nevihti vseka v vozno mrežo, pač začnejo štromarji iskati, kje je napaka. In te v nevihti, ko imaš zaradi udara strele napako na kakem prehodu, na APB - skratka miza zvoni, da komaj izklapljaš zvonce, pišeš naloge oziroma iščeš ustrezne nalepke - kliče še stikalničar iz ENP, ja zdaj bi pa midva izključila stikalo X, pa to narediš, pa čez dve minuti bi to vključila nazaj, pa izključila spet nekaj drugega ... Zunaj pa bliska, kot bi bil dan - in takrat imam jaz zelo slab občutek, če šarim po stikalih na postaji. In zdaj se bo počasi spet začela sezona neviht... Jah j*bi ga, jaz se tolažim s tem, da še nisem slišal, da bi pri tem početju v koga vsekalo. Če bi bila povezana levi in desni tir, je pa res, da bi vse stalo, pa bi imel bolj čas naloge pisat, ker vlaki ne bi vozili v nobeno smer, zdaj pa praviloma v eno smer vozijo oziroma vozijo po enem tiru v obe smeri. :lol:

Tista povezava pa ne vem, če vozni vod levega in desnega tira povežeš na enem odseku, je potem povezan celotni vozni vod levega in desnega tira med dvema ENP. Vsekakor pa moraš imeti možnost vozna voda tudi ločiti v primeru napake na enem tiru, da lahko voziš po drugem. To pa na zelo enostaven način dosežeš z vklopom/izklopom stikala 41 na primer na postaji Verd in Borovnica. Ali ne? :oops:

@Dolfe, saj levi in desni tir nista nikjer medsebojno povezana. Ta povezava se ponavadi naredi, če je na nekem odseku en del enega tira izklopljen iz napetosti, potem se povežeta levi in desni tir na postajah med katerima je vozni vod na enem tiru izključen. Recimo sedaj na Ponikvi in v Dolgi Gori bi lahko bila z vklopom obeh stikal 41, vendar so električarji ocenili, da ni potrebe. Tako se levi tir od Čreta do Ponikve napaja izključno iz ENP Čret, od Dolge Gore do Poljčan pa izključno iz ENP Poljčane.
Zadnjič spremenil 541, dne 03.03.2008, 20:12, skupaj popravljeno 2 krat.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Odgovor Napisal/-a cokla »

Dolfe napisal/-a: kV meter na 541 pa kaže 3700 Voltov (lahko tudi več) napetosti.

lp
Dolfe
3900 :wink: -sneg nad progo pa bi se topil,če bi prej zapadel. :snowman
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Odgovor Napisal/-a holding »

Dolfe napisal/-a:Ja Marko, zato g.......

Precej bedno je opazovati, kako se npr. Brižita s 2900 Voltov v voznem vodu, komaj vleče s 50 km/h proti Verdu. Nasproti, po drugem tiru navzdol, se pa bliska izpod koles 1800 t težkega vlaka, kV meter na 541 pa kaže 3700 Voltov (lahko tudi več) napetosti.

lp
Dolfe
...... :lol: ....no, no, saj bo...pa še ni tako dolgo, ko sem bil [-X [-X ves "frdaman", ko sem omenjal elektro zaviranje in šparanje zavornjakov s tem.....
... :idea: ...in če k temu dodaš še 15 ali 25 KV in "futranje" 30 - 40 km naokrog.... :uuuaavv .......
Uporabniški avatar
mg5888
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 110
Pridružen: 28.11.2007, 20:37

Odgovor Napisal/-a mg5888 »

Regan 664 napisal/-a: Cokla, ma ta prihranek je odvisen tudi od vrste proge? :roll: Glede na to, da Koprska proga (ali Jeseniška) ni dvotirna je malo težje porabiti elektriko, ki se proizvaja z zaviranjem, če ni na bližjem odseku vlaka, ki bi le-ta štrom pokoristil. Na enotirni progi med dvema postajama je lahko samo en vlak. Na dvotirni progi, predvidevam, bi bilo to lažje, le VM med tiroma bi morali zvezati skupaj, pa bi se lahko tok koristil.
Pa ravno tu bi bili učinki največji. :roll:
cokla napisal/-a: Tudi na koprski progi se da šparat in to pošteno.Je pa odvisno od dispečerja in količine vlakov.Dispečer skrbi predvsem za pravilno križanje vlakov-vlak dol iz Črnotič in gor iz Rižane,križanje v Hrastovljah.Potem pa gor proti Črnotičam isti vlak koristi,tisti ,ki vozi navzdol napaja tega ,ki vozi gor.In verjemi mi , da je možnost večja kot se zdi glede na enotirno progo.Je pa res , da se to ne da vedno.
Ta varianta je tu edina uporabna, samo dispečerji je verjetno niso najbolj veseli. :D
541 napisal/-a:
Kot ti je že Dolfe napisal, levi in desni tir sta napajna vsak zase in medsebojno ločena, stikala 41 (ločijo levi in desni del postaje in s tem tudi vozni vod odprte proge) so na postajah, razen v izjemnih primerih, izključena. Če bi bila vozna voda združena, pomeni, da bi kratek stik na enem tiru povzročil izklop tudi drugega tira. Glede na to, da stikala vključujemo in izključujemo vlakovni odpravniki po nalogu stikalničarjev, si lahko kar misliš, kako dolgo bi trajalo, preden se vsa stikala 41 izključijo, šele potem bi se začeli z izklaplanjem in vklaplanjem ostalih stikal ustreznega tira, da štromarji določijo vsaj odsek, v katerem je prišlo do preboja. Ko bodo pa stikala VM enkrat krmiljena iz treh centrov, bo pa to povsem drugače. Do takrat pa naj vlakovni odpravniki v nevihti nastavljamo glave, da v koga vseče, ko izklaplja/vklaplja stikalo. :roll:
Ta način krmiljenja napajanja je pa res zelo zastarel. Sicer železniške vozne mreže ne poznam dovolj dobro, jo pa primerjam z mrežo EES. Tu so vsi odklopniki in ločilniki daljinsko krmiljeni in hkrati še pod nadzorom relejne zaščite. Ko na določenem mestu pride do okvare se samodejno izklopi zamo odsek z okvaro, zaščita pa hkrati posreduje informacijo o vrsti in mestu okvare. Signalizirano mesto okvare je določeno zelo natančno in navadno ne odstopa za več kot 10 metrov. Zaščita je namenoma nastavljena tako, da se odsek z okvaro izklopi prej, ko bi to lahko vplivalo na delovanje sosednjega odseka.
Podobnega nadzora na železniški vozni mreži ne bi smelo biti pretežko vpeljati. Je pa seveda res, da je zadeva zelo draga.
holding napisal/-a: ...... :lol: ....no, no, saj bo...pa še ni tako dolgo, ko sem bil [-X [-X ves "frdaman", ko sem omenjal elektro zaviranje in šparanje zavornjakov s tem.....
... :idea: ...in če k temu dodaš še 15 ali 25 KV in "futranje" 30 - 40 km naokrog.... :uuuaavv .......
Pa ravno tu ko bi se res dalo kaj prišparat. :( Ne pa pri plačah. :cry: Prihranki v tekem primeru sploh ne bi bili mali!!!

Saj ni treba, da je 15 ali 25 kV, da se lahko napaja okolica. Je pa res, da je tu lažje kaj narediti. Z 15 kV, kjer imajo lastne daljnovode, bi se razmeroma enostavno dalo narediti celo tako, da bi vlak, ki zavira v Koper napajal vlak, ki se vzpenja proti Postojni. (npr.) Pri 25 kV pa je seveda vračanje v EES razmeroma enostavno, vendar se z današnjo tehnologijo vse to da narediti tudi za 3 kV. Je pa to drago, vendar dolgoročno prihranki sigurno pokrijejo investicijo.

lp MG
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

mg5888 napisal/-a:
Ta način krmiljenja napajanja je pa res zelo zastarel. Sicer železniške vozne mreže ne poznam dovolj dobro, jo pa primerjam z mrežo EES. Tu so vsi odklopniki in ločilniki daljinsko krmiljeni in hkrati še pod nadzorom relejne zaščite. Ko na določenem mestu pride do okvare se samodejno izklopi zamo odsek z okvaro, zaščita pa hkrati posreduje informacijo o vrsti in mestu okvare. Signalizirano mesto okvare je določeno zelo natančno in navadno ne odstopa za več kot 10 metrov. Zaščita je namenoma nastavljena tako, da se odsek z okvaro izklopi prej, ko bi to lahko vplivalo na delovanje sosednjega odseka.
Podobnega nadzora na železniški vozni mreži ne bi smelo biti pretežko vpeljati. Je pa seveda res, da je zadeva zelo draga.
Celotna elektrifikacija je približno takšna, kot je bila v času elektrifikacije. Na nekaterih postajah so namestili pogone, tako da lahko stikala izklaplja vlakovni odpravnik iz prometnega urada. Elektro je daleč pred SŽ in se z njim SŽ ne morejo primerjati.

Zakaj še ni česa takega na SŽ? Tvoj zadnji stavek... :roll:
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4637
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Sej bo...počasi

Slika

...na SŽ ima eno leto 765 dni 8) ...kadar ni prestopno :lol:
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Kolikor sem razumel ta projekt, naj bi se ENPji vodili daljinsko, kar pomeni, da ne bi bila več potrebna prisotna 24 urna dežurstva na vsaki ENP. :roll:

Sicer pa naslov na tabli pove vse - vse se nekaj delno financira: verjetno bo potemtakem tudi v praksi to bolj "delno izvedeno" (=samo spomnite se ILTISa :oops: :lol: :lol: )

Ja Igor, dobro, da si prislonil oni tramič na tablo, drugače bi tako ali tako dol padla... :lol: :lol:
napajalc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 14.03.2008, 15:54

Odgovor Napisal/-a napajalc »

Regan 664 napisal/-a:Kolikor sem razumel ta projekt, naj bi se ENPji vodili daljinsko, kar pomeni, da ne bi bila več potrebna prisotna 24 urna dežurstva na vsaki ENP. :roll:

Sicer pa naslov na tabli pove vse - vse se nekaj delno financira: verjetno bo potemtakem tudi v praksi to bolj "delno izvedeno" (=samo spomnite se ILTISa :oops: :lol: :lol: )

Ja Igor, dobro, da si prislonil oni tramič na tablo, drugače bi tako ali tako dol padla... :lol: :lol:
Fantje-ne pišite neumnosti, če ne veste zakaj se gre... ali pa ste na kakšni postaji ko čakate na smeno nekaj ujeli od nekoga, ki se je pogovarjal o tem...
Zadnjič spremenil napajalc, dne 01.04.2008, 22:37, skupaj popravljeno 1 krat.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

@napajalc, koliko se je že odmaknil september 2009? :roll:
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Pozdravljen @napajalc, vem, da stebri VM med Pivko in Divačo nimajo skupnega z dalinjskim vodenjem stabilnih naprav električne vleke.

Me pa zanima, kako daleč so s tem projektom. če je sploh že štartal... :roll:
napajalc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 14.03.2008, 15:54

Odgovor Napisal/-a napajalc »

541 napisal/-a:@napajalc, koliko se je že odmaknil september 2009? :roll:
Ne vem kaj točno misliš, vendar daljinsko vodenje ni samo da klikneš z miško in se stikalo izklopi ali vklopi ...sklop 5 bo končan v mesecu decembru 2008 ostalo preberi kaj sem napisal Reganu664
napajalc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 14.03.2008, 15:54

Odgovor Napisal/-a napajalc »

Regan 664 napisal/-a:Pozdravljen @napajalc, vem, da stebri VM med Pivko in Divačo nimajo skupnega z dalinjskim vodenjem stabilnih naprav električne vleke.

Me pa zanima, kako daleč so s tem projektom. če je sploh že štartal... :roll:
Celoten projekt dalinjsko vodenje stabilnih naprav električne vleke.zajema : lot 1, 2 in 3 ( preurejanje ENP jev za potrebe daljinskega krmiljenja ter napeljava ustrezne infra.-teren ) lot 4 ( urejanje povratnega voda Divača - Koper [ ojačitve vodov so bile že izvedene v letu 2006 , lot 5 . posodobitev VO Pivka-Divača-Sežana vsi sklopi so že od meseca novembra 2007 v polnem teku...
Lp.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

napajalc napisal/-a:
541 napisal/-a:@napajalc, koliko se je že odmaknil september 2009? :roll:
Ne vem kaj točno misliš, vendar daljinsko vodenje ni samo da klikneš z miško in se stikalo izklopi ali vklopi ...sklop 5 bo končan v mesecu decembru 2008 ostalo preberi kaj sem napisal Reganu664
To je prvotni rok dokončanja projekta "Daljinsko upravljanje sistema stabilnih naprav električne vleke na SŽ".


September 2009, potem zamik na konec leta 2009...

Recimo, da nas je večina forumašev toliko računalniško pismenih, da nam ni potrebno pisati le "o govoricah, ki jih slišimo, ko (po tvojem verjetno 12 ur), čakamo smeno". Slika
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4637
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Pozdravljen na forumu in hvala za razlage.....da ne bomo prenašali,na postajah slišanih kvant :lol:

Zanima me, zakaj se pojavljajo nove konzole na drogovih?


Slika


...protiraketni ščit :?: :lol:
LEP DAN
Igor
napajalc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 14.03.2008, 15:54

Odgovor Napisal/-a napajalc »

541 napisal/-a:
napajalc napisal/-a:
541 napisal/-a:@napajalc, koliko se je že odmaknil september 2009? :roll:
Ne vem kaj točno misliš, vendar daljinsko vodenje ni samo da klikneš z miško in se stikalo izklopi ali vklopi ...sklop 5 bo končan v mesecu decembru 2008 ostalo preberi kaj sem napisal Reganu664
To je prvotni rok dokončanja projekta "Daljinsko upravljanje sistema stabilnih naprav električne vleke na SŽ".


September 2009, potem zamik na konec leta 2009...

Recimo, da nas je večina forumašev toliko računalniško pismenih, da nam ni potrebno pisati le "o govoricah, ki jih slišimo, ko (po tvojem verjetno 12 ur), čakamo smeno". Slika
Ah, se opravičujem..malce sem res grobo potipkal tisti post...
Ne nikakor ne mislim da kdo čaka na tako smeno vendar me jezi kadar kdo govori v slabšalnici o nečem kar ne pozna...
Kar se pa teme tiče no ... projekt teče v skladu s termini ( nekateri so bili celo že časovno predčasno zaključeni... ...torej recimo da vključujemo mesec september v konec leta...
Lp.
Zadnjič spremenil napajalc, dne 01.04.2008, 22:38, skupaj popravljeno 1 krat.
Odgovori