kit napisal/-a: Bi pa prosil, če nam laikom lahko razložiš pomen besede "odbijanje"
.
Odbijanje je pospešitev hitrosti in rinjenje, za premikalni sestav nepripetih voz, ki po zaustavitvi premikalnega sestava, stečejo sami do določenega kraja. Zavore skupaj odbitih voz morajo biti odvrte,vozovi pa medsebojno speti.
To je prepis iz "NAVODILA ZA PREMIK 42". Navodilo potem odreja še ostale pogoje katere je potrebno zagotoviti itd.
Lokomotive se sicer ne smejo odbijati, vendar obstaja izjema.
Čl.160, navodila 42 pravi:
Električna vlečna vozila se odbijajo, če je potrebno, na postajah stičišča dveh sistemov električne vleke in na tirih, katerih vozni vodi so priključeni na en in na drug sistem, ob posebnih varnostnih ukrepih, ki jih predpiše ŽTO za vsako postajo posebej.
Nasploh opažam od "dobrih poznavalcev žel. sistema" zelo površno poznavanje predpisov in njihove kritike so na ravni novinarstva, o katerem je že tudi tekla beseda. Ampak SAMO NJIHOVO MNENJE JE PRAVO!
Železnica ni od včeraj in nič se ne dela na pamet. Vsako kršenje predpisov je poseg v varnost železniškega sistema in se kaznuje. Seveda prihaja tudi do nepravilnosti pri delu, le kje pa ne! Vendar je sistem tako sestavljen, da se posamezna opravila medsebojno prekrivajo in če nekdo pri izvajanju opravil pogreši, sta prisotna še vedno najmanj dva, ki to opazita in reagirata na storjeno napako.
Tudi zaradi tega je, statistično gledano, železniški promet najvarnejši, čeprav mu javnost očita togost in zastarelost.
Zagotavljanje prometne varnosti na SŽ je VEDNO NA PRVEM MESTU.
lp