Vozni vod oz. elektrika nad tiri

Debata okoli voznega parka
napajalc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 14.03.2008, 15:54

OdgovorNapisal/-a napajalc » 15.03.2008, 19:59

igor72 napisal/-a:Pozdravljen na forumu in hvala za razlage.....da ne bomo prenašali,na postajah slišanih kvant :lol:

Zanima me, zakaj se pojavljajo nove konzole na drogovih?


Slika


...protiraketni ščit :?: :lol:


Ha, ha...protiraketni ja...no, resno: To so konzole ( US p Divača ) kjer bo nameščena keravična-strelovodna vrv ( v km 1+500~3+000 ima namreč strela mlade.. )....takšne velikosti in oblike pa je zato ker le na ta način lahko zagotovimo pokritje ponikalnega lijaka za atmosfersko električno praznjenje . Na dvotirni progi je to mnogo lažje doseči ( Prestranek - Pivka ) saj lahko dosežemo zaščito z učinkom Faradayeve kletke...na tem odseku ( Pr-Pk) ni bilo ID-ja ( po novem incidenta ) na VM že od leta 1995..
Lp.
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

OdgovorNapisal/-a holding » 15.03.2008, 22:12

..... :shock: .....no, mogoče se bomo pa le kaj pogovorili...... :roll: ......in kaj novega izvedeli.....
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3373
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 16.03.2008, 8:54

Hvala bogu, da smo dobili še enega forumaša iz EE foha. :D
Da potem ovrže oz. potrdi govorice, ki so na forumu.
Veš @napajalc včasih kakšno tudi takole, malo bolj ironično napišemo... :roll: :D
Tako, počasi si širimo svoje znanje....
Zdej nam manjka še kakšen SVTK-jevec, žerjavist, vozovni preglednik, premikač.... potlej smo pa že popolni. :wink:
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4164
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 16.03.2008, 15:36

Gledam tole topiko o el. napajlnih vodih nad progo in mi ni čisto povsem jasno. Lokomotive 541 lahko pri zaviranju vračajo el. energijo dokler ni presežena maksimalna napetost. Po prebrani debati pa ugotavljam, da sta levi in desni tir/vozni vod med seboj ločena. Prav tako menda različni odseki med napajalnimi postajami. Glede na frekvenco vlakov in konfiguracijo prog potemtakem izpade, da pravzaprav ni možnosti, da bi vlak, ki vozi po kalncu navzdol (Logatec-Borovnica) napajal gor vozeči vlak. Energija gre tako v oblake...
S tem v zvezi bi povprašal, ali so na območju Slovenije predvidene kakšne aktivnosti za odpravo teh "anomalij". Končno je vsa država povezana v enoten elektro enenergetski sistem, pa pride do izpada el. ergije vsled strele vsaj v Ljubljani cca 1x letno. Seveda ima pa javno energetsko omrežeje en kup varoval....
Nekaj časa nazaj je bilo govora tudi o akumulatorjih na ameriških dizelskih lokomotivah za regeneracijo energije. Ali ne bi bilo smiselno v napajalne postaje vgraditi nekaj podobnega v nekoliko večjem obsegu?, če se že ne da viška elektrike direktno pošiljati nazaj v omrežeje?

Hvala za morebitno odgovor poznavalcev tematike

LPL
napajalc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 14.03.2008, 15:54

OdgovorNapisal/-a napajalc » 16.03.2008, 17:29

Ljubitelj napisal/-a:Gledam tole topiko o el. napajlnih vodih nad progo in mi ni čisto povsem jasno. Lokomotive 541 lahko pri zaviranju vračajo el. energijo dokler ni presežena maksimalna napetost. Po prebrani debati pa ugotavljam, da sta levi in desni tir/vozni vod med seboj ločena. Prav tako menda različni odseki med napajalnimi postajami. Glede na frekvenco vlakov in konfiguracijo prog potemtakem izpade, da pravzaprav ni možnosti, da bi vlak, ki vozi po kalncu navzdol (Logatec-Borovnica) napajal gor vozeči vlak. Energija gre tako v oblake...
S tem v zvezi bi povprašal, ali so na območju Slovenije predvidene kakšne aktivnosti za odpravo teh "anomalij". Končno je vsa država povezana v enoten elektro enenergetski sistem, pa pride do izpada el. ergije vsled strele vsaj v Ljubljani cca 1x letno. Seveda ima pa javno energetsko omrežeje en kup varoval....
Nekaj časa nazaj je bilo govora tudi o akumulatorjih na ameriških dizelskih lokomotivah za regeneracijo energije. Ali ne bi bilo smiselno v napajalne postaje vgraditi nekaj podobnega v nekoliko večjem obsegu?, če se že ne da viška elektrike direktno pošiljati nazaj v omrežeje?

Hvala za morebitno odgovor poznavalcev tematike

LPL

Uff, kje naj se lotim...sicer je tvoje vprašanje ( več vprašanj ) kar na mestu in zelo obširno.
Naj najprej poudarim , da nam trenutna tehnologija in konfiguracija terena tovrstni način vračanja eng. v omrežje omogoča ( sicer le delno , saj perpetto mobile tu ni mogoč )...vendar ni problem samo v sami tehnološki izvedbi ampak predvsem kombinaciji le te z vodenjem prometa ,razpoložlivosti voznih sredstev, usposobljenosti dotičnega osebja...etc.
Ko bo prišel čas ( upam da kmalu ) daljinsko vodenega sistema upravljanja SNEV bo to mnogo lažje, saj se bo lahko z ustrezno prerazporeditvijo energijo usmerjalo v točno določen porabnik ( lokomotivo )
.
Zadnjič spremenil napajalc, dne 01.04.2008, 22:36, skupaj popravljeno 1 krat.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4164
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 17.03.2008, 17:59

Najlepša hvala za pojasnila Napajalec. Vidim, da se nekaj dela v okviru posodabljanja nap. postaj. Potemtakem je samo vprašanje časa, kdaj bo sistem prišel na "spodoben" nivo, vreden 21 stoletja.

LPL
Nejc

OdgovorNapisal/-a Nejc » 16.04.2008, 11:40

Da osvežim malo temo...

Kje bi lahko našel dimenzije konzol, katere nosijo vozno mrežo?
Dofle je v eni temi že prilimal slike takšne konzole, ki je na levi strani:
Slika

Rabil bi pa tudi dimenzije za takšno konzolo, ki je na desni strani..

Bi se dalo kje to najti? :oops: :roll:

Zanima me tudi kakšne so dimenzije stebrov (okroglih ali mrežastih)?

Pa še nekaj me zanima: koliko so konzole pomaknjene navzven in navznoter (da dobimo cik-cak poligonacijo)?

Hvala za odgovore!

lp NS
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 16.04.2008, 12:36

Vse bi imel na talarju, a? :roll:

Vzemi meter, ....... :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Nejc

OdgovorNapisal/-a Nejc » 16.04.2008, 12:38

Dolfe napisal/-a:Vse bi imel na talarju, a? :roll:

Vzemi meter, ....... :wink:


Velja, ti pa organiziraš izklop napetosti... :lol:

In obstanejo vsi vlaki... press :lol:
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 16.04.2008, 12:42

Nejc napisal/-a:
Dolfe napisal/-a:Vse bi imel na talarju, a? :roll:

Vzemi meter, ....... :wink:


Vela, ti pa organiziraš izklop napetosti...

Slika


Zakaj izklop napetosti? Čemu le.


..................................................................................... :)o~~
Greš k napajalcem in premeriš skladiščene konzole. press
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 910
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a SIMY » 16.04.2008, 12:53

Evo nekaj na hitrco :

Slika
Uporabniški avatar
kamerad
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 356
Pridružen: 27.03.2008, 19:16
Kraj: dežela cvička

OdgovorNapisal/-a kamerad » 17.04.2008, 7:35

Ljubitelj ima popolnoma prav,res gre večinoma vrnjene energije med oblake.Sistem 3kw ne bo nikoli prišel na spodoben nivo 21 stoletja,o njegovih slabostih pa je škoda izgubljati besed.Na lok 541 naj omenim še zvok ventilatorja ,ki marsikateremu občanu krati nočne ure(da ne omenam tandema).Sam ponoči po vseh naseljenih krajih el. zavoro izklopim,da narod spi.(do naslednjega vlaka)!!!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11303
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

OdgovorNapisal/-a cokla » 17.04.2008, 7:43

kamerad napisal/-a:Sam ponoči po vseh naseljenih krajih el. zavoro izklopim,da narod spi.(do naslednjega vlaka)!!!

Cepec.( drugega tako ni mogoče reči )Potem tudi z Brižito po naseljenih krajih ne vlečeš? :roll:
Mogoče bi bilo pa potrebno ukiniti diesel vleko , ker je prehrupna in obleči bandaže v gumijaste prevleke,da bi lahko prebivalci uživali v nemotenem nočnem počitku. :twisted:
Preveč risank.Slika
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
kamerad
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 356
Pridružen: 27.03.2008, 19:16
Kraj: dežela cvička

OdgovorNapisal/-a kamerad » 17.04.2008, 10:55

Cokla ,glede izklopa ventilatorja si mojo izjavo vzel malce preresno.Vsi (upam) vozimo v duhu čim manjše porabe in el.zavoro uporabljamo maximalno ne glede na porabo vrnjene energije.Na izklop (ročica na kr.pultu,ne stikala na kr.plošči)sem mislil na določenih mestih kjer imaš postanek(US,IS,POSTAJA itd...)in pri hitrosti 10,20 ni več kakšnega večjega efekta.Vsak dober strojevodja razume moj namen pisanja in se verjetno strinja.Glede tvojega naziva se ti pa lepo zahvaljujem! LP cokla pa brez zamere!!!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11303
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

OdgovorNapisal/-a cokla » 17.04.2008, 11:27

kamerad napisal/-a:Vsak dober strojevodja razume moj namen pisanja in se verjetno strinja.Glede tvojega naziva se ti pa lepo zahvaljujem! LP cokla pa brez zamere!!!

Ni zamere( kot verjetno s tvoje ne-za naziv se ti pa opravičujem.Priznam neprimerno reakcijo). Pa vendar-lokomotiva je projektirana za uporabo el.zavore praktično do zaustavitve.Njen učinek je vsekakor primerljiv z zračno ( govorim o lokomotivi ). Pa o tem naj bo dovolj , ker je bilo o njej ( 541 ) napisanega že preveč negativnega.Pa da bi se oziral na stanovalce , ki živijo ob progi? Ti že vlaka ne slišijo več.Prej slišijo , če mimo pripelješ ti z isklopljeno el.zavoro in že se postavlja vprašanje ali se tako drage lokomotive spet kvarijo. :lol: Potem pa članki v financah itd,itd... :lol:

MMG-pojem " dober strojevodja " , ki ga uporabljaš , je pa zelo relativen :wink:
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov