Vozni vod oz. elektrika nad tiri

Debata okoli voznega parka
Gregor
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 25
Pridružen: 25.01.2006, 7:27
Kraj: LJ

Re: Vozni vod oz. elektrika nad tiri

OdgovorNapisal/-a Gregor » 14.03.2006, 8:50

vlakoljub napisal/-a:Živjo.
Že dalj časa me matra firbec, kako na mejnih postajah (npr. Dobova, Jesenice, Špilje...) uravnavajo med 3 kV (SŽ) in 25 kV (HŽ). Ko slovenska lokomotiva pride v Dobovo, spusti pantograf, jo odklopijo od kompozicije in hrvaška lokomotiva jo odvleče stran, med pantografi obeh lokomotiv pa je le nekaj metrov.


No sem videl kako je to na Jesenicah. Pač se pripelje z zaletom naša lokomotiva s spuščenim pantografom na avstrijski tok. Potem jo pa odklopijo pošlepajo kakih 100m stran odklopijo in pahnejo nazaj na naš tok. Opazil sem, da ne uporabljajo ranžirnih lokomotiv ampak kar običajne z katerimi potem tudi vlečejo kompozicije

lp
Gregor
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a milchy » 14.03.2006, 10:46

Tako delajo in s tem kršijo predpise (naj me kdo bolj izkušenj popravi.....), ker je na ŽP Jesenice samo ena ranžirna lokomotiva (ob nedeljah pa še te ni in bog ne daj, da se karkoli zgodi v predoru , ker gre reševalni vlak v predor lahko samo z dizel lokomotivo) in da se predolgo ne čaka, lokomotivo z vlaka odstranijo kar s tisto, ki bo potem vlak peljala naprej. Praviloma bi pa to morali delati z ranžirnimi lokomotivami in brez odbijanja lokomotiv - lokomotivo bi morali pod njeno vozno mrežo odpeljat in jo šele tam odklopiti oz. pustiti, a dokler gre ........
M.
Gregor
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 25
Pridružen: 25.01.2006, 7:27
Kraj: LJ

OdgovorNapisal/-a Gregor » 14.03.2006, 11:19

milchy napisal/-a:Tako delajo in s tem kršijo predpise (naj me kdo bolj izkušenj popravi.....), ker je na ŽP Jesenice samo ena ranžirna lokomotiva (ob nedeljah pa še te ni in bog ne daj, da se karkoli zgodi v predoru , ker gre reševalni vlak v predor lahko samo z dizel lokomotivo) in da se predolgo ne čaka, lokomotivo z vlaka odstranijo kar s tisto, ki bo potem vlak peljala naprej. Praviloma bi pa to morali delati z ranžirnimi lokomotivami in brez odbijanja lokomotiv - lokomotivo bi morali pod njeno vozno mrežo odpeljat in jo šele tam odklopiti oz. pustiti, a dokler gre ........
M.


Meni kot laiku o železniških pravilnikih, se mi je to zdelo, kar delajo čisto racionalno in praktično. ampak je zanimivo, da potem najbrž oboji kršijo pravilnik? Sicer pa lahko tisti, ko to poznate poveste bolje ali je mogoče pravilnik potreben spremembe ali je še kje kakšna druga zanka?

lp
Gregor
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4563
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

OdgovorNapisal/-a igor72 » 14.03.2006, 17:36

Verjetno je to določeno s postajnim poslovnim redom, da se lok. ne sme odbijat.
Pravilnika o tem pa mislim da ni.

Lep dan
Trainz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 100
Pridružen: 27.12.2005, 23:46

OdgovorNapisal/-a Trainz » 14.03.2006, 19:22

V Dobovi so vedno uporabljali za te manevre kar lokomotive, ki so pripeljale vlake na postajo.Nikoli (menda več kot v 25 letih) nisem opazil, da bi tam bila kaka manevrka za to delo.
Vlakci so kul
kit

OdgovorNapisal/-a kit » 14.03.2006, 19:53

Ne vem zakaj imajo potem na železnici pravilnike :shock: , ali zato, da vse lavfa na izi sistem :D :D .
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

OdgovorNapisal/-a bojan » 14.03.2006, 19:56

igorl72 napisal/-a:Verjetno je to določeno s postajnim poslovnim redom, da se lok. ne sme odbijat.
Pravilnika o tem pa mislim da ni.

Lep dan


Lokomotive redno odbijajo. Lokomotiva pripelje vlak s spuščenim odjemnikom toka pod vozno mrežo z drugačno napetostjo, lokomotiva za tisti sistem pa to odbije nazaj pod "pravi" kontaktni vod. Razlika je le v Špilju, kjer OeBB preklaplja napetost vozni mreži na področju postaje in pa zadnje čase na Jesenicah, ko se večsistemske Helge lahko same premaknejo.

Praviloma se za odbijanje uporabi tista lokomotiva, ki je predvidena, da bo vlak odpeljala naprej...

kit napisal/-a:Ne vem zakaj imajo potem na železnici pravilnike Shocked , ali zato, da vse lavfa na izi sistem Very Happy Very Happy .


Nič ne gre na izi sistem. Verjetno niti ne veš natančno kakšni pravilniki sploh obstojajo...
LPB
kit

OdgovorNapisal/-a kit » 14.03.2006, 21:52

Seveda bojan, ker nisem bog ve kakšen poznavalec pravega železniškega sistema in se nisem rodili z ajzaponarsko žlico v ustih, kot sem že napisal, tega ne vem prav dobro. Do sedaj sem mislil, da je kaj takšnega mogoče samo na maketah z modelnimi železnicami, sedaj pa vidim, da je to na železnici praksa. Bi pa prosil, če nam laikom lahko razložiš pomen besede "odbijanje" :wink: .
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

OdgovorNapisal/-a bojan » 14.03.2006, 22:40

kit napisal/-a:Seveda bojan, ker nisem bog ve kakšen poznavalec pravega železniškega sistema in se nisem rodili z ajzaponarsko žlico v ustih, kot sem že napisal, tega ne vem prav dobro. Do sedaj sem mislil, da je kaj takšnega mogoče samo na maketah z modelnimi železnicami, sedaj pa vidim, da je to na železnici praksa. Bi pa prosil, če nam laikom lahko razložiš pomen besede "odbijanje" :wink: .


Ne vem kaj natančno si mislil s tem, češ da je možno le na maketah, ker se na makete ne spoznam. Kot ljubitelju železnic ti verjetno tudi ni potrebno posebej razlagati termina "odbijanje", saj lahko to zlahka vidiš na postajah, kjer se opravlja premik, z izjavo o izi sistemu in pravilnikih pa si približno tam, kjer so novinarji s svojim nepoznavalskim pisanjem o čemer je bilo že precej govora tudi na tem forumu.

BTW - tudi jaz se nisem rodil z ajznponarsko žlico v ustih :roll: Ne vem kakšen faktor je lahko to pri zanimanju za železnice...

LPB
LPB
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 15.03.2006, 8:01

kit napisal/-a: Bi pa prosil, če nam laikom lahko razložiš pomen besede "odbijanje" :wink: .


Odbijanje je pospešitev hitrosti in rinjenje, za premikalni sestav nepripetih voz, ki po zaustavitvi premikalnega sestava, stečejo sami do določenega kraja. Zavore skupaj odbitih voz morajo biti odvrte,vozovi pa medsebojno speti.
To je prepis iz "NAVODILA ZA PREMIK 42". Navodilo potem odreja še ostale pogoje katere je potrebno zagotoviti itd.

Lokomotive se sicer ne smejo odbijati, vendar obstaja izjema.

Čl.160, navodila 42 pravi:
Električna vlečna vozila se odbijajo, če je potrebno, na postajah stičišča dveh sistemov električne vleke in na tirih, katerih vozni vodi so priključeni na en in na drug sistem, ob posebnih varnostnih ukrepih, ki jih predpiše ŽTO za vsako postajo posebej.

Nasploh opažam od "dobrih poznavalcev žel. sistema" zelo površno poznavanje predpisov in njihove kritike so na ravni novinarstva, o katerem je že tudi tekla beseda. Ampak SAMO NJIHOVO MNENJE JE PRAVO!

Železnica ni od včeraj in nič se ne dela na pamet. Vsako kršenje predpisov je poseg v varnost železniškega sistema in se kaznuje. Seveda prihaja tudi do nepravilnosti pri delu, le kje pa ne! Vendar je sistem tako sestavljen, da se posamezna opravila medsebojno prekrivajo in če nekdo pri izvajanju opravil pogreši, sta prisotna še vedno najmanj dva, ki to opazita in reagirata na storjeno napako.

Tudi zaradi tega je, statistično gledano, železniški promet najvarnejši, čeprav mu javnost očita togost in zastarelost.

Zagotavljanje prometne varnosti na SŽ je VEDNO NA PRVEM MESTU.


lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a milchy » 15.03.2006, 19:27

Trainz napisal/-a:V Dobovi so vedno uporabljali za te manevre kar lokomotive, ki so pripeljale vlake na postajo.Nikoli (menda več kot v 25 letih) nisem opazil, da bi tam bila kaka manevrka za to delo.



....no, no .... v torek sem bil v Dobovi, med 14:30 in 15:00 sta pripeljala dva tovorna vlaka iz smeri Zidanega mosta in z obeh je bila slovenska lokomotiva odpeljan s premikalko , ki je bila džura 643-043 ..... tako da jaz ne bi kar takole posploševal - v letih npr .... Trainz , mogoče si bil tako malokrat tam in nisi videl kako z dizel lokomotivo odpeljejo vlakovno lokomotivo ......

M.
vlakoljub
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 83
Pridružen: 12.02.2006, 23:28
Kraj: Brežice

OdgovorNapisal/-a vlakoljub » 15.03.2006, 22:31

milchy napisal/-a:
Trainz napisal/-a:V Dobovi so vedno uporabljali za te manevre kar lokomotive, ki so pripeljale vlake na postajo.Nikoli (menda več kot v 25 letih) nisem opazil, da bi tam bila kaka manevrka za to delo.



....no, no .... v torek sem bil v Dobovi, med 14:30 in 15:00 sta pripeljala dva tovorna vlaka iz smeri Zidanega mosta in z obeh je bila slovenska lokomotiva odpeljan s premikalko , ki je bila džura 643-043 ..... tako da jaz ne bi kar takole posploševal - v letih npr .... Trainz , mogoče si bil tako malokrat tam in nisi videl kako z dizel lokomotivo odpeljejo vlakovno lokomotivo ......

M.
Milchy, to, kar si videl, se v Dobovi ne vidi vsak dan. Še nikoli nisem videl Džurice, kako bi premikala lokomotive. Rad kolesarim, in poleti se vsak dan odpeljem v Dobovo (postaja in tiri se odlično vidijo kar z ceste) in moram priznati, da kaj takega še nisem videl. Doslej sem videl samo, kako električna SŽ premika električno HŽ, in obratno.
Nasploh so dizelke na progi Zidani Most-Dobova redkost, razen španke 644-021, ki jo redno uporabljajo za premikanje in vleko tovornih vlakov v celulozi v Krškem, Regana in Kenedija pa tukaj nisem še nikoli videl.
Matej
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 143
Pridružen: 30.09.2005, 16:30

OdgovorNapisal/-a Matej » 15.03.2006, 22:56

Vlakoljub - malo za šalo, malo za res: bo treba enkrat v Dobovo šotor s sabo vzet in dežurat - pa boš videl tudi kenedija in mogoče celo regana :lol:
vlakoljub
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 83
Pridružen: 12.02.2006, 23:28
Kraj: Brežice

OdgovorNapisal/-a vlakoljub » 15.03.2006, 23:43

Matej napisal/-a:Vlakoljub - malo za šalo, malo za res: bo treba enkrat v Dobovo šotor s sabo vzet in dežurat - pa boš videl tudi kenedija in mogoče celo regana :lol:
Bi se moral zaposliti na postaji v Dobovi. Potem bi najbrž videl vse, kar vozi po naših in hrvaških tirih. :D
Trainz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 100
Pridružen: 27.12.2005, 23:46

OdgovorNapisal/-a Trainz » 16.03.2006, 0:30

Kako je sedaj v Dobovi, ne dam roke v ogenj.Lahko pa zatrdim, da je v času Jugoslavije in tudi še potem bilo tako , kot sem zgoraj napisal. Ne živim sicer ob postaji, sem pa bil priča stokrat, kako so zamenjali lokomotive. Kar se tiče dizelk v Dobovi, pa so sedaj tam res redko. Ampak v časih Juge je bilo tam kat živahno in vse vrste lokomotiv so privlekle kompozicije.Večkrat sem tam videl tudi 216, ki je "skipala" brzca na vhodu v Zagrebški glavni kolodvor.

Pa , če kdo misli, da so leta in leta to počenjali mimo kakih pravilnikov, mu ne verjamem preveč. Železnica in varnost na njej je resna stvar in ne bi se dolgo zafrkavali mimo pravilnikov!
Vlakci so kul

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 9 gostov