Vozni vod oz. elektrika nad tiri

Debata okoli voznega parka
logist
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 25
Pridružen: 17.12.2010, 15:32

Re: Vozni vod oz. elektrika nad tiri

OdgovorNapisal/-a logist » 24.01.2012, 6:59

Dolfe napisal/-a:
Tono napisal/-a:Vem za primer, ko so žareči delci, padajoči z odjemnika toka oz. z voznega voda, prežgali aluminijasto streho Audija A2. Tako da zadeva seveda ni nedolžna.

Lp,

Tono


To je bilo možno edinole v tistih časih, ko smo imeli bakrene (Cu) drsalke. Pa še takrat so morale biti prisotne kakšne ekstremne razmere.


Ni pa nujno, da je to od drsnika lokomotive. Možen je tudi preboj el. toka voznega voda skozi avtomobil. To se dogaja v kolikor je preblizu VV in avtomobil oz. tovor ni ozemljen (bi pa moral biti gled ena pogoje IP). Takih primerov je bilo kar nekaj, bile so ožgane strehe in pod avtomobila.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3452
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Vozni vod oz. elektrika nad tiri

OdgovorNapisal/-a mkx » 24.01.2012, 9:18

logist napisal/-a:Ni pa nujno, da je to od drsnika lokomotive. Možen je tudi preboj el. toka voznega voda skozi avtomobil. To se dogaja v kolikor je preblizu VV in avtomobil oz. tovor ni ozemljen (bi pa moral biti gled ena pogoje IP). Takih primerov je bilo kar nekaj, bile so ožgane strehe in pod avtomobila.

Če bi bil avtomobil pravilno ozemljen, bi še vedno lahko preboj poškodoval streho, ne bi pa smelo prežgati poda avtomobila. Streho pa zato, ker nekje v primeru preboja na ozemljeno telo pride do stika plazme (zaradi preboja pregretega zraka) s telesom in tam se lahko pojavijo poškodbe.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Vozni vod oz. elektrika nad tiri

OdgovorNapisal/-a Tono » 24.01.2012, 9:20

Če bi visoka vsekala na tega ubogega Audija, bi od njega ostal samo tleči ocvirek. Glede na razgovor s kleparjem v delavnici, ki je popravila omenjenega A2, je šlo za majhne luknje v pločevini strehe.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: Vozni vod oz. elektrika nad tiri

OdgovorNapisal/-a Drotar » 24.01.2012, 18:01

mkx napisal/-a:
logist napisal/-a:Ni pa nujno, da je to od drsnika lokomotive. Možen je tudi preboj el. toka voznega voda skozi avtomobil. To se dogaja v kolikor je preblizu VV in avtomobil oz. tovor ni ozemljen (bi pa moral biti gled ena pogoje IP). Takih primerov je bilo kar nekaj, bile so ožgane strehe in pod avtomobila.

Če bi bil avtomobil pravilno ozemljen, bi še vedno lahko preboj poškodoval streho, ne bi pa smelo prežgati poda avtomobila. Streho pa zato, ker nekje v primeru preboja na ozemljeno telo pride do stika plazme (zaradi preboja pregretega zraka) s telesom in tam se lahko pojavijo poškodbe.


Malo brcate v temo.Prevoz avtomobilov, tudi če so naloženi na enonadstropne vagone za prevoz avtomobilov ne spada v izredno pošiljko in jih ni potrebno ozemljiti .Po drugi strani navajate, da lahko pride do preboja napetosti iz VV na streho avtomobila kar je čisti nesmisel zaradi razdalje strehe avtomobila od VV.
Poglejte višino nakladalnega profila in minimalno višino voznega voda.

Poglejte kaj piše Pravilnik o projektiranju, gradnji :::

(1) Normalna varnostna razdalja med najnižjo točko kontaktnega vodnika in zgornjo mejo nakladalnega profila je 300 mm.

(2) Minimalna varnostna razdalja med najnižjo točko kontaktnega vodnika in zgornjo mejo nakladalnega profila je 200 mm.

(3) Varnostna razdalja med deli pod napetostjo (vodniki, ročice, odjemnik toka) in deli, ki normalno niso pod napetostjo (nosilne konstrukcije VO, oboki tunelov, deli zgradb ipd.) znaša:

– za kratkotrajno medsebojno približevanje delov, ki so pod napetostjo, delom, ki normalno niso pod napetostjo (na primer prehod odjemnika toka), normalno 100 mm, minimalno 50 mm;

– za medsebojno približevanje delov, ki so pod napetostjo, delom, ki normalno niso pod napetostjo, ki traja daljši čas, normalno 150 mm, minimalno 90 mm.

(4) V zelo težkih pogojih (bližina morja, zelo velika onesnaženost zraka) se morajo minimalne vrednosti za varnostne razdalje po tem členu povečati za 30 mm.

Vsi ti pogoji pa so glede na nakladalni profil in višino VV doseženi.

Pri tem pa še malo razmislite o prebojnih razdaljah za posamezno napetost. (3kv,15kv,25kv).

Pri iskrenju na OT pri ivju na VV vzdrževalci še nismo slišali ali videli (v Sloveniji), da bi prišlo do padanja žarečih delcev dlje od območja OT. Druga stvar je žled na VV,kateri povzroči pri velikem odjemu med drsalko OT in VV obločni plamen, ki lahko povzroči pri stoječem vlaku (odvzem na enem mestu) prežig vozne žice.Če pa konec pretrgane vozne žice pade na streho lokomotive- vagona - ali pa na tovor ,pa lahko,če je še pod napetostjo naredi še kaj več kot le majhno luknjo. Do poškodbe tovora, streh vagona ali lokomotive lahko pride tudi pri pretrganjih voznega voda zaradi drugih vzrokov, tako mehanskih poškodb tovora zaradi zapetja visečih vodnikov kot tudi zaradi obločnega plamena pri stiku vodnika s kovinsko konstrukcijo tovora ali vagona.
Poznano pa mi je , da je do poškodbe strehe avtomobila tudi v Sloveniji prišlo po udaru strele v izolator nosilne vrvi,nakar so žareči delci nosilca izolatorja padali na streho avtomobila,ki je bil na vagonu pod njim.

Da je vozna mreža vzrok za poškodbo tovora ali vagonov je ponavadi takrat , ko ima hudič mlade (tisti dan gre vse narobe).Tudi vzdrževalci moramo temeljito poročati notranji kontroli , zakaj je prišlo do poškodbe tovora s strani VM.Tudi sankcije so že bile.

Zakaj pa je dvignjen prvi OT pri prevozu avtomobilov, cistern ali pri dveh lokomotivah pa so napisali že drugi.

Drotar
logist
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 25
Pridružen: 17.12.2010, 15:32

Re: Vozni vod oz. elektrika nad tiri

OdgovorNapisal/-a logist » 25.01.2012, 9:03

Drotar napisal/-a:
mkx napisal/-a:
logist napisal/-a:Ni pa nujno, da je to od drsnika lokomotive. Možen je tudi preboj el. toka voznega voda skozi avtomobil. To se dogaja v kolikor je preblizu VV in avtomobil oz. tovor ni ozemljen (bi pa moral biti gled ena pogoje IP). Takih primerov je bilo kar nekaj, bile so ožgane strehe in pod avtomobila.

Če bi bil avtomobil pravilno ozemljen, bi še vedno lahko preboj poškodoval streho, ne bi pa smelo prežgati poda avtomobila. Streho pa zato, ker nekje v primeru preboja na ozemljeno telo pride do stika plazme (zaradi preboja pregretega zraka) s telesom in tam se lahko pojavijo poškodbe.


Malo brcate v temo.Prevoz avtomobilov, tudi če so naloženi na enonadstropne vagone za prevoz avtomobilov ne spada v izredno pošiljko in jih ni potrebno ozemljiti .Po drugi strani navajate, da lahko pride do preboja napetosti iz VV na streho avtomobila kar je čisti nesmisel zaradi razdalje strehe avtomobila od VV.
Poglejte višino nakladalnega profila in minimalno višino voznega voda.

Poglejte kaj piše Pravilnik o projektiranju, gradnji :::

(1) Normalna varnostna razdalja med najnižjo točko kontaktnega vodnika in zgornjo mejo nakladalnega profila je 300 mm.

(2) Minimalna varnostna razdalja med najnižjo točko kontaktnega vodnika in zgornjo mejo nakladalnega profila je 200 mm.

(3) Varnostna razdalja med deli pod napetostjo (vodniki, ročice, odjemnik toka) in deli, ki normalno niso pod napetostjo (nosilne konstrukcije VO, oboki tunelov, deli zgradb ipd.) znaša:

– za kratkotrajno medsebojno približevanje delov, ki so pod napetostjo, delom, ki normalno niso pod napetostjo (na primer prehod odjemnika toka), normalno 100 mm, minimalno 50 mm;

– za medsebojno približevanje delov, ki so pod napetostjo, delom, ki normalno niso pod napetostjo, ki traja daljši čas, normalno 150 mm, minimalno 90 mm.

(4) V zelo težkih pogojih (bližina morja, zelo velika onesnaženost zraka) se morajo minimalne vrednosti za varnostne razdalje po tem členu povečati za 30 mm.

Vsi ti pogoji pa so glede na nakladalni profil in višino VV doseženi.

Pri tem pa še malo razmislite o prebojnih razdaljah za posamezno napetost. (3kv,15kv,25kv).

Pri iskrenju na OT pri ivju na VV vzdrževalci še nismo slišali ali videli (v Sloveniji), da bi prišlo do padanja žarečih delcev dlje od območja OT. Druga stvar je žled na VV,kateri povzroči pri velikem odjemu med drsalko OT in VV obločni plamen, ki lahko povzroči pri stoječem vlaku (odvzem na enem mestu) prežig vozne žice.Če pa konec pretrgane vozne žice pade na streho lokomotive- vagona - ali pa na tovor ,pa lahko,če je še pod napetostjo naredi še kaj več kot le majhno luknjo. Do poškodbe tovora, streh vagona ali lokomotive lahko pride tudi pri pretrganjih voznega voda zaradi drugih vzrokov, tako mehanskih poškodb tovora zaradi zapetja visečih vodnikov kot tudi zaradi obločnega plamena pri stiku vodnika s kovinsko konstrukcijo tovora ali vagona.
Poznano pa mi je , da je do poškodbe strehe avtomobila tudi v Sloveniji prišlo po udaru strele v izolator nosilne vrvi,nakar so žareči delci nosilca izolatorja padali na streho avtomobila,ki je bil na vagonu pod njim.

Da je vozna mreža vzrok za poškodbo tovora ali vagonov je ponavadi takrat , ko ima hudič mlade (tisti dan gre vse narobe).Tudi vzdrževalci moramo temeljito poročati notranji kontroli , zakaj je prišlo do poškodbe tovora s strani VM.Tudi sankcije so že bile.

Zakaj pa je dvignjen prvi OT pri prevozu avtomobilov, cistern ali pri dveh lokomotivah pa so napisali že drugi.

Drotar


Drotar, verjetno si imel v mislih svojega "kalimerota":)
osebni kombinirani avtomobili z dvignjenim prostorom za potnike so se v Koper prevažali pod IP (številk IP-jev se ne spomnim lahko pa ti jih priskrbim) pa tudi ozemljeni so bili s prevodnim vodom med karoserijo avtomobila in vagonom. Dokler tega ni bilo so v Koper prihajali ožgani avtomobili.

Kar se tiče odjemnika toka je praksa tudi drugačna. Lokomotive so morale imeti dvignjen zadnji odjemnik in to tudi zaradi prakse in ne predpisov. V poletnih mesecih ni žleda, lak avtomobilov pa je bil trajno poškodovan zaradi toplote.
Zakaj vse to vem...ker sem enostavno sodeloval pri pregledu avtomobilov in ugotavljanju poškodb.

Iz pisarne se težko vse vidi, ni vse v predpisih, praksa narekuje življenje.
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: Vozni vod oz. elektrika nad tiri

OdgovorNapisal/-a Drotar » 25.01.2012, 15:03

Pozdravljen Logist

Še malo »kalimerovstva« : Podatke o višini voznega voda za celotno omrežje elektrificiranih prog ima tudi služba za organizacijo izrednih prevozov in tudi na podlagi teh podatkov predpisuje pogoje izrednega prevoza za posamezno progo.Višina vozne mreže pa se ne spreminja kakor se komu zahoče ali mu odgovarja.
Verjetno glede na tvoj odgovor poznaš , malo informacij pa tudi za ostale:

P R A V I L N I K
o varnostnih ukrepih pred previsoko napetostjo dotika na elektrificiranih progah
ki predpisuje v 18. členu:
(izredni prevozi)
Izredni prevozi po železnici, ki prekoračujejo nakladalni profil ali predpisane kode proge, so dovoljeni pod pogoji, ki jih določa Prometni pravilnik (Uradni list RS, št. 123/07).

Prometni pravilnik pa predpisuje v
64. člen
(izredne pošiljke)

So med ostalimi tudi:
2. pošiljke na elektrificiranih progah, pri katerih niso zagotovljene predpisane varnostne razdalje med deli pošiljke, ki najbolj izstopajo, in deli voznega omrežja pod napetostjo;
Če je bil pri tem upoštevan 67. člen (splošni in posebni varnostni pogoji za prevoz izredne pošiljke)
pa je treba upoštevati še nekatere določbe 68 člena (dodatni pogoji za prevoz izredne pošiljke na elektrificiranih progah)
Če pa je pri tem še vedno prihajalo do obžiga streh avtomobilov ali zgornje površine drugega tovora pa je morda še verjetnost, da je naročnik prevoza podal napačne podatke o višini tovora kateri se je naložil morda zaradi teh podatkov na napačne vagone.
Verjetno misliš, da sem ali sem bil pisarniški«pacov«kar pravijo marsikje na terenu uslužbencem v pisarnah .Bil sem operativec in sem med ostalim sodeloval pri marsikaterem izrednem prevozu po železnici (tudi transformatorje smo-so-vozili, ki so na marsikaterem odseku preko vgrajene posebne drsalke drsali po izključenem voznem vodu ,tako, da dobro poznam posamezna določila pri odreditvi pogojev za izredni prevoz.
Če pa si pri svojem delu videl takšne poškodbe na vozilih ali ostalem tovoru, pa je moje osebno mnenje, da bi za takšne poškodbe morala biti nekje odgovornost posamezne osebe ali službe za nastalo škodo. Vozna mreža je morda v takšnih primerih povzročitelj, ni pa krivec.
Ni pa rečeno, da je do takih poškodb prišlo samo na območju Slovenije, lahko so nastale že izven Slovenije. Vsaka pošilja pa se ob prehodu k nam verjetno ne pregleduje zgornji strani vozil ali pošiljke.

Drotar
logist
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 25
Pridružen: 17.12.2010, 15:32

Re: Vozni vod oz. elektrika nad tiri

OdgovorNapisal/-a logist » 25.01.2012, 15:45

Drotar napisal/-a:Pozdravljen Logist

Še malo »kalimerovstva« :Podatke o višini voznega voda za celotno omrežje elektrificiranih prog ima tudi služba za organizacijo izrednih prevozov in tudi na podlagi teh podatkov predpisuje pogoje izrednega prevoza za posamezno progo.Višina vozne mreže pa se ne spreminja kakor se komu zahoče ali mu odgovarja.
Verjetno glede na tvoj odgovor poznaš , malo informacij pa tudi za ostale:

P R A V I L N I K
o varnostnih ukrepih pred previsoko napetostjo dotika na elektrificiranih progah
ki predpisuje v 18. členu:
(izredni prevozi)
Izredni prevozi po železnici, ki prekoračujejo nakladalni profil ali predpisane kode proge, so dovoljeni pod pogoji, ki jih določa Prometni pravilnik (Uradni list RS, št. 123/07).

Prometni pravilnik pa predpisuje v
64. člen
(izredne pošiljke)

So med ostalimi tudi:
2. pošiljke na elektrificiranih progah, pri katerih niso zagotovljene predpisane varnostne razdalje med deli pošiljke, ki najbolj izstopajo, in deli voznega omrežja pod napetostjo;
Če je bil pri tem upoštevan 67. člen (splošni in posebni varnostni pogoji za prevoz izredne pošiljke)
pa je treba upoštevati še nekatere določbe 68 člena (dodatni pogoji za prevoz izredne pošiljke na elektrificiranih progah)
Če pa je pri tem še vedno prihajalo do obžiga streh avtomobilov ali zgornje površine drugega tovora pa je morda še verjetnost, da je naročnik prevoza podal napačne podatke o višini tovora kateri se je naložil morda zaradi teh podatkov na napačne vagone.
Verjetno misliš, da sem ali sem bil pisarniški«pacov«kar pravijo marsikje na terenu uslužbencem v pisarnah .Bil sem operativec in sem med ostalim sodeloval pri marsikaterem izrednem prevozu po železnici (tudi transformatorje smo-so-vozili, ki so na marsikaterem odseku preko vgrajene posebne drsalke drsali po izključenem voznem vodu ,tako, da dobro poznam posamezna določila pri odreditvi pogojev za izredni prevoz.
Če pa si pri svojem delu videl takšne poškodbe na vozilih ali ostalem tovoru, pa je moje osebno mnenje, da bi za takšne poškodbe morala biti nekje odgovornost posamezne osebe ali službe za nastalo škodo. Vozna mreža je morda v takšnih primerih povzročitelj, ni pa krivec.
Ni pa rečeno, da je do takih poškodb prišlo samo na območju Slovenije, lahko so nastale že izven Slovenije. Vsaka pošilja pa se ob prehodu k nam verjetno ne pregleduje zgornji strani vozil ali pošiljke.

Drotar



:shock: se pa užigaš 8) ...seveda poznam, pozabili smo navesti, da pri prevozih IP, velja tudi fiša UIC 502, ki je obligatorne narave za vse železnice.
Drugo kar je, nisem iskal krivca za poškodbe avtomobilov, vsekakor pa je krivda po določbah CIM-a vsaj deljena med prevoznikom in uporabnikom prevoza oz. je odgovornost uporabnikova, če prevoznik dokaže, da je do poškodbe prišlo zaradi ene izmed navedenih vzrokov, ki so navedene v CIM določbah (te vzroke ne bom na tem mestu navajal). Infrastruktura tukaj ne more biti odgovorna, elektrika ni kriva, da brez potrebe gori žarnica :idea: , saj je pravočasno objavljala vse elemente infrastrukture vključno z nakladalnim profilom. Niti ni nujno, da so se omenjene poškodbe zgodile na SŽ.
Pojasniti sem želel le, da je do tega prišlo, kaj se je zgodilo in kaj se lahko zgodi in kako preprečiti take zadeve. Navajanje predpisov in členov iz predpisa je v tem primeru popolnoma brezpredmetno in birokratsko.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 400
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Vozni vod oz. elektrika nad tiri

OdgovorNapisal/-a suha » 23.06.2012, 10:50

Tono napisal/-a:Vem za primer, ko so žareči delci, padajoči z odjemnika toka oz. z voznega voda, prežgali aluminijasto streho Audija A2. Tako da zadeva seveda ni nedolžna.

Lp,

Tono


Vroča iskra ki pade na avto, poškoduje njegov lak. Kasneje lahko posledično začne karoserija po pikicah kjer je prežgalo lak tudi rjaveti. To sem jaz enkrat lepo izkusil, ko sem na balkonu nekaj švasal, spodaj je bil pa parkiran avto.... :evil:

Sicer me pa zanima sledeče. Na odseku Pragersko-Hodoš naj bi bil na žalost ob bodoči elektrifikaciji še vedno planiran 3 KV DC tok. Vendar naj bi bilo dolgoročno planirano, da se ga zamenja s 25 KV izmeničnim in naj bi bilo že vse predpripravljeno zanj ob montaži 3 kV. Večjih kasnejših težav ob menjavi sistema naj tako nebi bilo. Pa me zanima kako naj bi ta predpriprava izgledala.... Najbrž bodo to samo nosilci postavljeni, ali kaj več?

Kot izgleda si je najbrž SŽ in pa država zadala rok zamenjave napetosti na omrežju ob izločitvi iz prometa še zadnjih vozil, ki imajo pogon samo na 3 kV DC. Pri njih nebo prišlo do zamenjave pogonov, ker se ne izplača, ampak jih bodo iztrošili do konca.... Če se ne motim so bile zadnje s tem edinim sistemom nabavljene serije 312 (Desiro), ki pa so zdaj stare 10 let ali koliko? Če pogledamo torej prastare Gomulke, ki so služile 40 let in več, se torej nadejamo zamenjave sistema čez 30 let :evil:

Z nekim preprostim izračunom so najbrž pri progi Pragersko Hodoš izračunali, da se jim bolj splača vozit s 3 kV sistemom in starimi vozili, kot pa uveljavit 25 kV sistem in deloma še vedno vozit na dizel vleko, ter posledično predčasno po hitrem "postopku" upokojiti (za železnice po hitrem za nas v roku 10 let) še uporabna električna vozila in nabaviti nova. Drugače si jaz te neumnosti ne znam razlagati.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3230
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Vozni vod oz. elektrika nad tiri

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 23.06.2012, 12:31

suha napisal/-a:Z nekim preprostim izračunom so najbrž pri progi Pragersko Hodoš izračunali, da se jim bolj splača vozit s 3 kV sistemom in starimi vozili, kot pa uveljavit 25 kV sistem in deloma še vedno vozit na dizel vleko, ter posledično predčasno po hitrem "postopku" upokojiti (za železnice po hitrem za nas v roku 10 let) še uporabna električna vozila in nabaviti nova. Drugače si jaz te neumnosti ne znam razlagati.


Ja, pozabo si pa, da žive še niso shujšale :lol: in pa na €€€ za nova vozila
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: Vozni vod oz. elektrika nad tiri

OdgovorNapisal/-a Čišo » 25.06.2012, 21:05

suha napisal/-a:Sicer me pa zanima sledeče. Na odseku Pragersko-Hodoš naj bi bil na žalost ob bodoči elektrifikaciji še vedno planiran 3 KV DC tok. Vendar naj bi bilo dolgoročno planirano, da se ga zamenja s 25 KV izmeničnim in naj bi bilo že vse predpripravljeno zanj ob montaži 3 kV. Večjih kasnejših težav ob menjavi sistema naj tako nebi bilo. Pa me zanima kako naj bi ta predpriprava izgledala.... Najbrž bodo to samo nosilci postavljeni, ali kaj več?


Tega jaz nikakor ne morem razumeti. Pri 25 kV AC je presek vodnikov manjši, posledično je celotna vozna mreža lažja, nihanja v omrežju so veliko manjša, zato so tudi ENP veliko manj pogoste ... Mi pa bi zdaj gradili VEČ, čeprav bomo čez nekaj let potrebovali MANJ??? To je možno samo v deželi, kjer se vse dela samo zato, da se zraven lahko na veliko krade.
Kar se pa tiče voznega parka: imamo že večsistemske 541, dizel vozni park bo pa v kakem desetletju komplet zrel za zamenjavo (najmlajša vozila - 664 in 713 - so stara že več kot četrt stoletja). In če planiramo, da bo promet enak ali večji kot danes, potem sploh nimamo kaj razmišljati o tem, da bi vozni park s sedanjih elektrificiranih prog prestavljali na na novo elektrificirane, saj ga enostavno ne bo dovolj.
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3230
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Vozni vod oz. elektrika nad tiri

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 25.06.2012, 22:19

Čišo napisal/-a:Tega jaz nikakor ne morem razumeti. Pri 25 kV AC je presek vodnikov manjši, posledično je celotna vozna mreža lažja, nihanja v omrežju so veliko manjša, zato so tudi ENP veliko manj pogoste ... Mi pa bi zdaj gradili VEČ, čeprav bomo čez nekaj let potrebovali MANJ??? To je možno samo v deželi, kjer se vse dela samo zato, da se zraven lahko na veliko krade.
Kar se pa tiče voznega parka: imamo že večsistemske 541, dizel vozni park bo pa v kakem desetletju komplet zrel za zamenjavo (najmlajša vozila - 664 in 713 - so stara že več kot četrt stoletja). In če planiramo, da bo promet enak ali večji kot danes, potem sploh nimamo kaj razmišljati o tem, da bi vozni park s sedanjih elektrificiranih prog prestavljali na na novo elektrificirane, saj ga enostavno ne bo dovolj.



Ja, najprej bo pa treba dvignat osno obremenitev na odseku Zidani Most-Pragersko na 22,5 t pol se bomo pa lahko pogovarjali o elektrifikaciji na 25 kV in novem voznem parku...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4306
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vozni vod oz. elektrika nad tiri

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 26.06.2012, 6:26

Re 4/4:
Ja, najprej bo pa treba dvignat osno obremenitev na odseku Zidani Most-Pragersko na 22,5 t pol se bomo pa lahko pogovarjali o elektrifikaciji na 25 kV in novem voznem parku...


Izgleda, da vsi pozabljajo na to majhno podrobnost (dodal bi še Mb-Šentilj), ki pa je največja ovira na obeh (kako dolgo še) koridorjih. Je že res, da je Koperska proga obremenjena, toda po Štajerski vlaki s spodobno osno obremenitvijo sploh ne morejo voziti.
O izbiri sistema pa samo to, že mnogokrat sem povedal, da so se SŽ zavestno odločile za izbiro sistema, kljub primerjalnim računom, ki so pokazali, da bi bilo ceneje podedovane proge reelektrificirati za 25 kV.
Sedaj pa se ne da kaj več storiti, živeti bo treba z debelimi bakrenimi droti in pogostimi napajalnimi postajami in velikimi izgubami v veselje ptičev v mrzlih zimskih dneh.

LPL
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Vozni vod oz. elektrika nad tiri

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 26.06.2012, 7:07

Tu te moram popraviti,SŽ ne odločajo o sistemu elektrifikacije.Odločitev je politična,ki se sprejme med vlado,vsemi agencijami in Ministrstvom za promet.
Tedanji izgovor pa je bil,da SLO ni ustrezno pokrita z dovolj močnimi visokonapetostnimi daljnovodi,ki bi omogočali 25 kV.
Kokr so jazbeci in grejo tudi meni na živce,ker mešajo samo drek,jih moram tu zagovarjati.
Naši drotarji in službe SNEV-a bi takoj podpisali!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3230
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Vozni vod oz. elektrika nad tiri

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 26.06.2012, 7:17

Nurmi napisal/-a:Tedanji izgovor pa je bil,da SLO ni ustrezno pokrita z dovolj močnimi visokonapetostnimi daljnovodi,ki bi omogočali 25 kV.


No, sj sm slišal mal drugačno verzijo. Že res da ni močnega dalnovoda 110 kV, vedar ga ni zato, ker ga elektro Maribor noče preusmerit na tisto lokacijo kjer je bla predvidena ENP 25 kV. #-o . Delček resnice je v tem....
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Vozni vod oz. elektrika nad tiri

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 26.06.2012, 7:43

V glavnem zaplet je okoli daljnovodov in iznad jurisdikcij SŽ.Če je to res to,če niso kake druge politične mučke in prepucavanja,pa ne bomo nikoli vedeli. 8)
Kolikor je bakra po teh naših štangah in denarja,je dobro da ga držijo vedno pod napetostjo.Prijatelj Brajdić nikad ne spava. :mrgreen:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov