Vozni vod oz. elektrika nad tiri

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 16.03.2006, 7:00

Na postaji Jesenice in v postaji Dobova se za premik pri menjavi lokomotiv vedno uporabi lokomotiva ki je v tistem trenutku najbolj primerna. Največkrat se premik opravi ravno z novo vlakovno lokomotivo, katera bo prevzela vlak, iz povsem preprostega razloga: Ker je pač že pripravljena za delo.
Lahko se zgodi, da vlak pripelje v postajo, v bližini pa stoji na razpolago dizel lokomotiva, (premikalka ali katetera druga), in postajno osebje se posluži nje kot najprimernejšo, da bo proces dela čim hiterje opravljen.

Pa za Božjo voljo, pustite "pravilnike pri miru"!

Kako je že rekel Prešeren? Le čevlje.....!


lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

OdgovorNapisal/-a 541 » 16.03.2006, 9:28

Trainz napisal/-a:Železnica in varnost na njej je resna stvar in ne bi se dolgo zafrkavali mimo pravilnikov!


Kakih 20 let so se pri premiku uporabljale UKV naprave za dajanje signalnih znakov mimo pravilnika. Ampak zgolj zato, ker se nihče ni spomnil, da bi to v pravilnik zapisal - še celo v novi, slovenski, Signalni pravilnik, ki še ne velja, je bilo potrebno dodati popravek. :? Ko so pa pred kakim letom začeli premikat "po pravilniku", je pa tovorni promet skoraj stal.
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a milchy » 16.03.2006, 12:06

Trainz napisal/-a:Kako je sedaj v Dobovi, ne dam roke v ogenj.Lahko pa zatrdim, da je v času Jugoslavije in tudi še potem bilo tako , kot sem zgoraj napisal. Ne živim sicer ob postaji, sem pa bil priča stokrat, kako so zamenjali lokomotive. Kar se tiče dizelk v Dobovi, pa so sedaj tam res redko. Ampak v časih Juge je bilo tam kat živahno in vse vrste lokomotiv so privlekle kompozicije.Večkrat sem tam videl tudi 216, ki je "skipala" brzca na vhodu v Zagrebški glavni kolodvor.

Pa , če kdo misli, da so leta in leta to počenjali mimo kakih pravilnikov, mu ne verjamem preveč. Železnica in varnost na njej je resna stvar in ne bi se dolgo zafrkavali mimo pravilnikov!


...ampak Jugoslavije že 15 let ni več .......
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a milchy » 16.03.2006, 12:08

Dolfe napisal/-a:Na postaji Jesenice in v postaji Dobova se za premik pri menjavi lokomotiv vedno uporabi lokomotiva ki je v tistem trenutku najbolj primerna. Največkrat se premik opravi ravno z novo vlakovno lokomotivo, katera bo prevzela vlak, iz povsem preprostega razloga: Ker je pač že pripravljena za delo.
Lahko se zgodi, da vlak pripelje v postajo, v bližini pa stoji na razpolago dizel lokomotiva, (premikalka ali katetera druga), in postajno osebje se posluži nje kot najprimernejšo, da bo proces dela čim hiterje opravljen.

Pa za Božjo voljo, pustite "pravilnike pri miru"!

Kako je že rekel Prešeren? Le čevlje.....!


lp


...Dolfe , saj se ne spuščam v pravilnike, samo napisal sem kako je in kako naj bi bilo .....

pa je res bolje, da človek tu nič ne napiše in samo bere , tako kot 80 % prijavljenih ....
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 16.03.2006, 13:20

Milchy, saj ne leti samo nate.
Vsa stvar je v tem, da se pravilnike ne da kar tako spreminjat, ko ima nekdo pet minut časa.

Zbode me če nekdo kar tako očita:"SŽ delajo mimo pravilnikov", in se sklicuje na nekje pobran predpis. En sam člen pravilnika je zgolj osnova za delo. Potrebno je poznati še kup drugih predpisov, ki se nanašajo na neko opravilo.

Verjamem, da je gledano od strani, vsem vse jasno in točno vedo, kaj je narobe in kako bi moralo biti. Ampak, ko si noter pa vidiš da je vse drugače in precej zapleteno.

Sam sem že lep čas član tega kompleksnega sistema in še zdaleč ne vem vsega ter se še vedno učim. Predvsem zato sem napisal, "pustite pravilnike ...", ker vsak zakaj ima tudi svoj zato.

Milchy, če ti ne bi pisal bi bila to katastrofa za ta forum. Jaz sem ga zadnjič povsem slučajno odkril in bil presenečen ker sem izvedel zelo veliko stvari za katere nisem vedel.

Za tistih 80% ...Že to je veliko če nekdo ve, kaj ne ve in potem vpraša.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a milchy » 16.03.2006, 23:55

v galeriji imate fotko džure 643-043, kako vleče mopeda stran od tovornega vlaka - desno spodaj pa datum in uro ...... (da ne bo kdo reku, da sem si kaj izmislil)
vlakoljub
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 83
Pridružen: 12.02.2006, 23:28
Kraj: Brežice

OdgovorNapisal/-a vlakoljub » 20.06.2006, 11:48

Zanima me, koliko znaša električni tok v voznem vodu, ter zakaj so ponekod 1, drugod pa 2 žici ena zraven druge, tiste, ki se dotikajo pantografa.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 20.06.2006, 12:14

vlakoljub napisal/-a:Zanima me, koliko znaša električni tok v voznem vodu, ter zakaj so ponekod 1, drugod pa 2 žici ena zraven druge, tiste, ki se dotikajo pantografa.


Verjetno misliš napetost.
El. napetost v voznem vodu je nazivno 3600V enosmerne napetosti. V resnici se ta napetost giblje nekje med 3400V in 3800V, pač odvisno od bližine nepajalne postaje in trenutnega odvzema. Večji je odvzem, nižja je napetost. Lahko pa tudi pade precej niže, vendar se to odrazi na slabi vlečni moči lokomotive.

Na progi in na glavnih prevoznih tirih preko postaj, ima kontaktni vod dva vodnika. Na stranskih postajnih tirih pa le enega.

lp
Zadnjič spremenil Dolfe, dne 20.06.2006, 17:55, skupaj popravljeno 1 krat.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

OdgovorNapisal/-a 541 » 20.06.2006, 12:36

Nazivne moči ENP pa so od najšibkejše na Viču (2268 kW) preko večih moči 4536 kW in 6800 kW do najmočnejše Črnotiče (10200 kW). Vse pa imajo nazivno napetost 3,6 kV. Vse ENP razen ENP Vič imajo po dva agregata, Vič pa enega. :roll:
vlakoljub
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 83
Pridružen: 12.02.2006, 23:28
Kraj: Brežice

OdgovorNapisal/-a vlakoljub » 20.06.2006, 12:55

Zanima me tok, količina, ki jo merimo v amperih.
Glede 2 kontaktnih vodov pa sem nekje zasledil, da je to zaradi preseka. V čem je poanta tega?
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

OdgovorNapisal/-a 541 » 20.06.2006, 13:06

vlakoljub napisal/-a:Zanima me tok, količina, ki jo merimo v amperih.
Glede 2 kontaktnih vodov pa sem nekje zasledil, da je to zaradi preseka. V čem je poanta tega?


Večji je presek, več toka lahko teče po žici. Npr. tudi v hišni inštalaciji imaš za močnejše porabnike večji presek žic. Koliko so pa nazivni tokovi ENP si pa lahko izračunaš iz podatkov o nazivni moči in nazivni napetosti. Možne so seveda tudi kratkotrajne in nekoliko daljše preobremenitve... Dejanski tokovi pa so odvisni od potreb vlečnih vozil vlakov na odseku.
Nejc

OdgovorNapisal/-a Nejc » 20.06.2006, 13:40

541 napisal/-a:Nazivne moči ENP pa so od najšibkejše na Viču (2268 kW) preko večih moči 4536 kW in 6800 kW do najmočnejše Črnotiče (10200 kW). Vse pa imajo nazivno napetost 3,6 kV. Vse ENP razen ENP Vič imajo po dva agregata, Vič pa enega. :roll:


Kaj se ne more lokomotiva pri taki amperaži "skurit" po domače rečeno. Žarnica, jakosti 3 V, se bo pri toku 12 V skurila oziroma pregorela.

Nisem pa vedel, da amperaža vpliva na moč lokomotive, jasno če ni toka, da ne bomo nikamor prišli, ampak +- cca. 300 Voltov pa nisem vedel da se pozna.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 20.06.2006, 14:07

El. napetost X el. tok = moč [W]
Ali

U x I = moč v Wattih

Primer:

220 Voltov krat 10 Amperov je 2200 Wattov 2,2kW.....
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

OdgovorNapisal/-a 541 » 20.06.2006, 14:07

SŽ 312-001 napisal/-a:
541 napisal/-a:Nazivne moči ENP pa so od najšibkejše na Viču (2268 kW) preko večih moči 4536 kW in 6800 kW do najmočnejše Črnotiče (10200 kW). Vse pa imajo nazivno napetost 3,6 kV. Vse ENP razen ENP Vič imajo po dva agregata, Vič pa enega. :roll:


Kaj se ne more lokomotiva pri taki amperaži "skurit" po domače rečeno. Žarnica, jakosti 3 V, se bo pri toku 12 V skurila oziroma pregorela.

Nisem pa vedel, da amperaža vpliva na moč lokomotive, jasno če ni toka, da ne bomo nikamor prišli, ampak +- cca. 300 Voltov pa nisem vedel da se pozna.


Čakaj ti tukaj sedaj vse mešaš. Sicer nisem kak "štromar", ampak vendar. Moč se meri v Wattih [W], tok v amprekih [A] in napetost v voltih [V].

Omenjaš žarnico za napetost 3V na 12 V - pa to je ja 4x nazivna napetost, to je kot bi imel 3 kV lokomotivo na 12 kV. Dejasnko sem pa jaz tam govoril o nazivni moči ENP, torej o Wattih (P=U*I), nazivna napetost v V pa je 3600V. Torej če imaš elektrarno moči 600 MW (~NEK), lahko komot gor priklopiš žarnico z močjo 1W ... :roll:

Drugače pa napetost lahko pade tudi krepko pod 3 kV - to bo znal "Dolfe" ali pa kak drug strojevodja povedati iz prve roke, jaz sem tako samo slišal. ;)
vlakoljub
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 83
Pridružen: 12.02.2006, 23:28
Kraj: Brežice

OdgovorNapisal/-a vlakoljub » 20.06.2006, 14:10

Kolega, ki študira na strojnem faksu, mi je rekel, da je tok tisti, ki je smrtno nevaren, ne pa napetost. Tako je v Zagorju konec 2002 umrl delavec TEGRAD-a, baje je tipa scvrlo do neprepoznavnosti.
541, katere nazivne moči in napetosti misliš, lokomotive ali ENP?

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov