Vozni vod oz. elektrika nad tiri

Debata okoli voznega parka
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

OdgovorNapisal/-a 541 » 07.07.2006, 8:00

In tudi Pendolino bi moral doživeti predelavo...

Samo kot pravim, ne vem, če kdo od tistih, ki odločajo, kaj dosti razmišlja v tej smeri, ker potem bi že v izhodišču do Hodoša delali 25 kV. Če bi bili edini s tem sistemom, potem bi se to hitro spremenilo, dokler pa so poleg nas še veliki Italijani, ki razen prog za visoke hitrosti nimajo elektrificiranih drugače kot s 3 kV, bo pa še trajalo in trajalo. No vsaj faktor 10... :wink:
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 07.07.2006, 8:51

Ja, pendolina sem pozabil. So pač samo trije.
Mislim da predelava sodobne lokomotive ali EMG v današnjem času ne predstavlja kakšen problem. En dodaten ali pa drugačen pretvornik pa je zadeva rešena.

Mogoče, prvavim mogoče, ker mi projekt pač ni znan, bodo že sedaj projektirali tako da bo pozneje kar pasalo na drugačen sistem. Vsaj ideja se mi ne zdi napačna. Pustimo se presenetiti.

Če bi samo prekmurska proga imela svoj - drugačen sistem, pa ne bi bilo preveč ekonomično. Slovenija je tako majhna, da mora biti vse ali nič.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

OdgovorNapisal/-a bojan » 07.07.2006, 20:52

Dolfe napisal/-a:V prihodnjem obdobju, ko bodo v voznem parku pretežno več sistemske lokomotive, bodo enostavno spremenili napetost. Po zagotovilih enega precej pomembnega pri ENP, to sploh ne bo velik problem.Obstoječa mreža to že sedaj omogoča.


Ja, upgrade iz 3kV na 1,5kV je še najprej mogoč :wink:

Brez skrbi, da obstoječa 3kV mreža ne bo nikoli 25kV. Bi pa res rad videl tistega majstra, ki je to izjavil! To, kar so naredili na Hrvaškem se običajno ne dela. Francozi, na primer, so se ob takratni odločitvi izredno čudili in jih spraševali zakaj raje ne nabavijo dvosistemskih lok...

Mislim da predelava sodobne lokomotive ali EMG v današnjem času ne predstavlja kakšen problem. En dodaten ali pa drugačen pretvornik pa je zadeva rešena.


Zelo velik problem... praktično nemogoče! Boljše nova lok!

Če bi samo prekmurska proga imela svoj - drugačen sistem, pa ne bi bilo preveč ekonomično. Slovenija je tako majhna, da mora biti vse ali nič.


Zaenkrat je še vedno v mislih za elektrifikacijo prekmurske proge 3kV, kolikor vem. Upam sicer, da se bo odločitev spremenila in da se bodo odločili za 25kV. Če pa se ne bodo, bo drugi tir Koper Divača prva 25kV proga pri nas...

LPB
LPB
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 08.07.2006, 8:08

bojan napisal/-a:
Ja, upgrade iz 3kV na 1,5kV je še najprej mogoč :wink:

Brez skrbi, da obstoječa 3kV mreža ne bo nikoli 25kV. Bi pa res rad videl tistega majstra, ki je to izjavil! To, kar so naredili na Hrvaškem se običajno ne dela. Francozi, na primer, so se ob takratni odločitvi izredno čudili in jih spraševali zakaj raje ne nabavijo dvosistemskih lok...


Zelo velik problem... praktično nemogoče! Boljše nova lok!


LPB



Majstra ki je to izjavil, bi rekel, da kar dobro poznaš in jaz mu verjamem.


Predelava Siemensa 312 iz 3 kV enosmernega sistema v 25 kV / 50Hz, ne bi smela bit noben problem. V bistvu je bila narejena predelava iz 15kV 16 2/3 Hz v 3 kV enosmerne. Zamenja se vhodni modul napajanja, (glavni odklopnik in TSR ter še drobnarije katere gredo zraven), ostalo ostane.


lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
jakaa
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 63
Pridružen: 07.07.2006, 20:53

Sprememba sistema

OdgovorNapisal/-a jakaa » 08.07.2006, 11:35

Dolfe

Mislim, da tega da ne bomo doživeli..
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

OdgovorNapisal/-a bojan » 08.07.2006, 20:16

Dolfe, bodi prepričan, da to ne gre kar tako. Niti vozni vod niti predelava EMG kot je Desiro... Siguren sem, da se niti Siemens ne bi lotil predelave, ampak bi vztrajal na novem vozilu. Za primer: bohve, če je na 3kv verziji še vedno prostor za več ton težak trafo, na primer.... :wink:
Še en primer - Treno Zero (Cisalpino, dvosistemski, 15kV+3kV) in naš 310 praktično nimata enakih delov kar se električne pogonske opreme tiče. Zagotovo! Pa sta iz iste firme...

LPB
LPB
kit

OdgovorNapisal/-a kit » 08.07.2006, 22:07

Fantje malo se zamislite za primerjavo, kako bi bilo, če bi pri avtomobilih probali zrihtat bencinski motor na dizel gorivo ali obratno dizel motor na bencin :?: :shock: Enostavno je bolje zamenjati cel avto.
Če upoštevate samo vse varnostne predpise in standarde je na istem omrežju ali sistemu lokomotiv menjava 3kW istosmerne napetosti na 25kW izmenične napetosti nesmiselna in lahko z improvizacijo tudi smrtno nevarna. Predelava lokomotive na 25kW bi stala toliko , da bi za ta denar lahko kupili novo lokomotivo za 25kW napetost, ker so rezervni deli 3x dražji od prvovgrajenih delov v novo lokomotivo.
Pa še nekaj: čeprav je istosmerna in izmenična elektrika vse elektrika je med njima velika razlika :wink:
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 417
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

OdgovorNapisal/-a STIB » 09.07.2006, 5:08

kit napisal/-a:Fantje malo se zamislite za primerjavo, kako bi bilo, če bi pri avtomobilih probali zrihtat bencinski motor na dizel gorivo ali obratno dizel motor na bencin :?: :shock: Enostavno je bolje zamenjati cel avto.
Če upoštevate samo vse varnostne predpise in standarde je na istem omrežju ali sistemu lokomotiv menjava 3kW istosmerne napetosti na 25kW izmenične napetosti nesmiselna in lahko z improvizacijo tudi smrtno nevarna. Predelava lokomotive na 25kW bi stala toliko , da bi za ta denar lahko kupili novo lokomotivo za 25kW napetost, ker so rezervni deli 3x dražji od prvovgrajenih delov v novo lokomotivo.
Pa še nekaj: čeprav je istosmerna in izmenična elektrika vse elektrika je med njima velika razlika :wink:

kV (ne kW)
kilovoltov (ne kilovatov) :roll:
lp iz Zagreba
ZDRU
kit

OdgovorNapisal/-a kit » 09.07.2006, 7:59

STIB hvala za opozorilo.
Pravilno je kV (kilovoltov) in ne kW (kilovatov), kot sem pomotoma zapisal.
Se oproščam moja napaka, ko nisem še enkrat pregledal predno sem poslsl.
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a milchy » 09.07.2006, 10:35

kit napisal/-a:Fantje malo se zamislite za primerjavo, kako bi bilo, če bi pri avtomobilih probali zrihtat bencinski motor na dizel gorivo ali obratno dizel motor na bencin :?: :shock: Enostavno je bolje zamenjati cel avto.
Če upoštevate samo vse varnostne predpise in standarde je na istem omrežju ali sistemu lokomotiv menjava 3kW istosmerne napetosti na 25kW izmenične napetosti nesmiselna in lahko z improvizacijo tudi smrtno nevarna. Predelava lokomotive na 25kW bi stala toliko , da bi za ta denar lahko kupili novo lokomotivo za 25kW napetost, ker so rezervni deli 3x dražji od prvovgrajenih delov v novo lokomotivo.
Pa še nekaj: čeprav je istosmerna in izmenična elektrika vse elektrika je med njima velika razlika :wink:



kit ..... napaka .... v avtu enostavno zamenjaš motor in vse kar paše zraven in gre .... poznam vsaj 20 takih primerov (kar sicer glede na število vozil ni veliko) a vseeno je izvedljivo.
kit

OdgovorNapisal/-a kit » 09.07.2006, 11:42

milchy vse je izvedljivo :wink: .
Vprašanje je samo ali je smiselno. :shock: ne vem, če se zavedaš, da imaš ob menjavi motorja še zmerom star avto :twisted: :twisted:
Pa dovolj o tem, da ne bomo zašli iz teme.
Za menjavo 3kV= napetosti za 25kV~ napetosti je potrebno razmišljati pri novogradnji, kar je tudi na koncu kljub visoki ceni najcenejše.
Zato je tudi odločitev vodstva SŽ, da so pri zadnji nabavi večsistemskih lokomotiv (541) pravilna. Končno so se zazrli tudi delček v prihodnjost, saj izmenična napetost dopušča več kot istismerna napetost. :wink:
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 09.07.2006, 18:25

bojan napisal/-a:Dolfe, bodi prepričan, da to ne gre kar tako. Niti vozni vod niti predelava EMG kot je Desiro... Siguren sem, da se niti Siemens ne bi lotil predelave, ampak bi vztrajal na novem vozilu. Za primer: bohve, če je na 3kv verziji še vedno prostor za več ton težak trafo, na primer.... :wink:
Še en primer - Treno Zero (Cisalpino, dvosistemski, 15kV+3kV) in naš 310 praktično nimata enakih delov kar se električne pogonske opreme tiče. Zagotovo! Pa sta iz iste firme...

LPB


Bojan, nobenega transformatorja ni treba. To je danes izvedljivo s GTO tiristorji ali IGBT tranzistorji. V Siemensu 312 je vgrajen razsmernik z GTO tiristorji, ki se v naši shemah imenuje TRS. Tega se zamenja s presmernikom prvega ali drugega tipa in je zadeva rešena. Stvar je pa velika kot dve gajbi krompirja.

Ne smeš pozabiti, da je Siemens pri začentnem načrtovanju imel največ problemov ravno s konstruiranjem omenjenga tiristorskega rasmernika, katerega ni bilo na voljo in ga je bilo potrebno skonstruirati. V bistvu je naš Desiro predelan iz 15 kV izmeničnega sistema, v 3 kV enosmerni.

Helga 189 in Taurus 541 pa uporabljata tehnologijo z IGBT tranzistorji.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
marinc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 114
Pridružen: 25.05.2006, 17:31
Kraj: Slap ob Idrijci
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a marinc » 09.07.2006, 19:19

Lejte nov avto stane 3-4 milijonov tolarjev z dizel motorjem, imaš avto star 10let in je vreden 200.000 tolarjev z bencin motorjem, nov dizel motor stane cca 3 milijone tolarjev zračunajte, kaj se bolj splača.
Nova potniška garnitura stane cca 4-10 milijonov evrov, predelava iz 3kv v 25kv bi stala 50 milijonov tolarjev, sedaj pa zračunajte kaj se bolj spača.
P.S. Ceno predelave vlaka sem si izmislil, po mojem nebi smela biti dražja od 100 milijonov tolarjev.
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

OdgovorNapisal/-a bojan » 09.07.2006, 22:22

Bojan, nobenega transformatorja ni treba. To je danes izvedljivo s GTO tiristorji ali IGBT tranzistorji. V Siemensu 312 je vgrajen razsmernik z GTO tiristorji, ki se v naši shemah imenuje TRS. Tega se zamenja s presmernikom prvega ali drugega tipa in je zadeva rešena. Stvar je pa velika kot dve gajbi krompirja.

Ne smeš pozabiti, da je Siemens pri začentnem načrtovanju imel največ problemov ravno s konstruiranjem omenjenga tiristorskega rasmernika, katerega ni bilo na voljo in ga je bilo potrebno skonstruirati. V bistvu je naš Desiro predelan iz 15 kV izmeničnega sistema, v 3 kV enosmerni.

Helga 189 in Taurus 541 pa uporabljata tehnologijo z IGBT tranzistorji.


:roll: :roll: :roll: eno je razsmerjanje in usmerjanje, drugo je zmanjševanje izmenične napetosti... slučajno sem videl trafote za vse vrste ICEjev, Velarov innevemkaterihše elektromotornikov za 15kV ali 25kV.
Trafo na 541 tehta malce prek 10 ton...
Mislim, da je čisto dost te debate... :roll: :roll: :roll:

LPB
LPB
vlakoljub
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 83
Pridružen: 12.02.2006, 23:28
Kraj: Brežice

OdgovorNapisal/-a vlakoljub » 22.07.2006, 10:51

Dolfe napisal/-a:Še zanimivost:

Na koprski progi dodatno, (ali so celo že) montirajo še dva napajalna vodnika po stebrih. Tako bo tudi še za druge lokomotive ostalo kaj moči.
Če 541 (ali Helga), odpre svoje grlo do kraja, noben ptič ne bo počival na žici, dokler se ne ohladi. :twisted:

lp
Ali ni 541 lokomotiva Živa?
Zakaj ne bi mogel noben ptič počivat na žici, ali se ta segreje?

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: prometnik 54 in 9 gostov