EDZ Elektro dinamična zavor na 644-664

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Uporabniški avatar
s52r
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 150
Pridružen: 09.02.2006, 21:27
Kraj: Črnomelj
Kontakt:

EDZ Elektro dinamična zavor na 644-664

Odgovor Napisal/-a s52r »

Pozdrav vsem, ki tole čitate !!!!
V več direktorijih sem prečital kar nekaj, o zaviranju...pa bi še jaz nekaj dodal, pred vsem o elektro dinamični zavori....
Kot je že negdo zapisal, se ne uporablja za popolno zaustavitev lokomotive ali vlaka, temveč predvsem za zaviranje same lokomotive, s ciljem šparanja zavornjakov, in najlažjega vzdrževanja enakomerne hitrosti, kar se lepo vidi na skoraj ravni črti na brzinomernem traku...
Jaz sem jo vedno uporabljal na daljših padcih, npr med Mirno Pečjo in Novim mestom, Semičem in Črnomljem, ali pa na kočevski progi itd...
In kako zadeva poteka ?
Ko se vlak zavre z indirektno zračno zavoro, je zračno zavrta tudi lokomotiva...
Ročico selektorja se prestavi iz položaja PWR v položaj OFF za cca 6 sek, to je čas za pripravo elektovlečnih motorjev za istop iz režima vleke, po tem se ročico selektorja prestavi v položaj BRAKE, elektrovlečni motorji preidejo v režim delovanja generatorjev in proizvajajo el. energijo, ki s svojo kontra elekro motorno silo, ki se prenaša preko zobnikov na pogonsko os delujejo zaviralno z ozirom na smer vrtenja. El. tok, ki se proizvaja, se dovaja na upore, kjer se spreminja v toploto in izgublja v atmosfero. Lahko pa bi se ga tudi izkoristilo, a se ga ne.....
S prestavitvijo selektorja v položaj BRAKE se vklopi tudi poseben ventilator za prisilno hlajenje teh uporov, hkrati pa se avtomatsko izzračijo zavorni valji. Strogo je prepovedano v položaju EDZ lokomotivo zavirati z lokomotivsko zavoro, da ne bi prišlo do blokiranja vrtenja koles.
Če začetni položaj zaviranja ne zadostuje, in običajno ne, se prestavi ročico manipulatorja iz položaja IDLE v položaje 1-8...po potrebi, DM takoj preide iz prostega teka v položaj tretje stopnje polnitve, s tem se pojača prisilno hlajenje motorjev...Na A metru pa se spremlja jakost toka, ki ne sme preseči 370 A. Izklop EDZ poteka po obratnem vrstnem redu...
Manipulator se prestavi v položaj IDLE, DM preide v prosti tek, selektorsko ročico se prestavi iz položaja BRAKE v položaj OFF in po 6 sek v položaj PWR in elektro vlečni motorji so spet pripravljeni za vleko...
Kot zanimivost bi še zapisal, da ima 644 oz 664 dejansko 4 različne zavore in sicer :
1. Indirektno zračno zavoro
2. Direktno zračno zavoro
3. EDZ zavoro
4. Ročno zavoro
Če koga zanimajo sami zaviralniki, naj pogleda v GALERIJO, tam sem naložil sliko zaviralnika BOŽIČ, ki je v uporabi na parnih lokomotivah, pa tudi na seriji 642, in Jembach, zaviralnika OERLIKON, ki je na seriji 813 in 644 in WESTINGHOUSE, ki je na seriji 661 in 664....
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Tone, kaj pa če je strojevodja nespereten in recimo nima lokomotive dovolj dolgo v nevtralnem (IDLE) položaju? Pride do poškodbe motorjev, poškodbe česa drugega ali je kakšna zaščita?

Na hrvaškem forumu sem celo bral, da je nek strojevodja poskusil, kaj se zgodi, če preden se dizelelektrična lokomotiva ustavi, spremenil smer vožnje (pri cca 20 km/h). Potem so mu vzdrževalci lokomotiv povedali, da je to početje smrtno nevarno, sploh če bi bila hitrost višja ... :? Sprememba smeri, dokler se lokomotiva ne ustavi, bi naj sicer bila onemogočena (če je lokomotiva izpravna) - je to res?
Uporabniški avatar
s52r
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 150
Pridružen: 09.02.2006, 21:27
Kraj: Črnomelj
Kontakt:

EDZ.....odgovor Marku

Odgovor Napisal/-a s52r »

Lep pozdrav Marko !!!!

Najprej v zvezi z IDLE.....
Manipulator se imenuje glavna komandna ročica, ki ima 3 osnovne položaje:
1. IDLE- DM je v prostem teku
2. Če se ročica potegne navzven preko grbe pride v položaj STOP, DM se zaustavi
3. položaji 1-8, to so posamezne stopnje polnitve

Moram priznati, da nisem v mnogih letih vožnje na lokomotivah, nikoli experimentiral, kaj bi se zgodilo, če bi delal nasprotno navodilom, za ravnanje z določenimi napravami....
Ročica za smer vožnje se blokira takoj, ko se prestavi manipulator iz položaja IDLE v položaj polnitve, v prostem teku, pa se smer lahko prestavi, ni pa to dovoljeno....saj bi lokomotiva hotela vleči v nasprotno smer od trenutne....kar seveda sila inercije teže lokomotive + vlaka ne bi takoj dopuščala in bi prišlo do drsenja koles, pregretja vlečnih motorjev in s tem sigurno do pregretja oz.topitve izolacije vodnikov in s tem ogromne škode, pa tudi do ploščatih mest....
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: EDZ.....odgovor Marku

Odgovor Napisal/-a Signal »

s52r napisal/-a:Lep pozdrav Marko !!!!

Najprej v zvezi z IDLE.....
Manipulator se imenuje glavna komandna ročica, ki ima 3 osnovne položaje:
1. IDLE- DM je v prostem teku
2. Če se ročica potegne navzven preko grbe pride v položaj STOP, DM se zaustavi
3. položaji 1-8, to so posamezne stopnje polnitve
...
Je operacija pod tč. 2 dovoljena samo v izrednih primerih?

Lep dan Mirko
Uporabniški avatar
Jembah
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1859
Pridružen: 05.11.2006, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Jembah »

Na lokomotivi serije 664 je to dovoljeno tako kot si napisal v primeru nevarnosti, na lokomotivi 644 pa je to normalen postopek za ugasnitev DM.
Odgovori