Stran 19 od 25

Re: 642/643

Objavljeno: 19.06.2016, 16:38
Napisal/-a casio
okna so zamenjana, dobra lokomotiva za premike na postajah

Re: 642/643

Objavljeno: 19.08.2017, 21:01
Napisal/-a boris
saj ni res, pa jee...
obeta se remotorizacija džur...
:roll: #-o

Re: 642/643

Objavljeno: 20.08.2017, 7:11
Napisal/-a Ljubitelj
saj ni res, pa jee...
obeta se remotorizacija džur...
:roll: #-o
Ampak glede na razpisne pogoje morajo motorji ustrezati dokaj zastarelim predpisom izpred 13 let, direktiva 2004/26 EC......

LPL

Re: 642/643

Objavljeno: 20.08.2017, 8:38
Napisal/-a grizeldi
boris napisal/-a:saj ni res, pa jee...
obeta se remotorizacija džur...
:roll: #-o
Kaj pa manjka trenutnim motorjem?

Re: 642/643

Objavljeno: 20.08.2017, 16:15
Napisal/-a Ljubitelj
Kaj pa manjka trenutnim motorjem?
40-50 let stari dizelski (in tudi bencinski) motorji ne ustrezajo nikakršnim okoljskim zahtevam. In tudi prekomerno potratni so. Če ne verjameš primerja kakšen starodobni avtomobil iz tistih časov s sodobnikom....

LPL

Re: 642/643

Objavljeno: 20.08.2017, 17:04
Napisal/-a Matevz96
grizeldi napisal/-a:
boris napisal/-a:saj ni res, pa jee...
obeta se remotorizacija džur...
:roll: #-o
Kaj pa manjka trenutnim motorjem?
Manka nič :D Imajo pa preveliko porabo, previsoke zvočne emisije in prekomerne izpuste CO2 in podobnih spojin.

Re: 642/643

Objavljeno: 20.08.2017, 17:56
Napisal/-a boris
to pa sploh ni res, SACM MGO imajo presenetljivo nizko porabo...

ljubitelj, kakšni pa so bli razpisni pogoji??? imaš kakšen link od e-portala???

Re: 642/643

Objavljeno: 20.08.2017, 18:04
Napisal/-a boris

Re: 642/643

Objavljeno: 20.08.2017, 21:48
Napisal/-a boris
Ljubitelj napisal/-a:Ampak glede na razpisne pogoje morajo motorji ustrezati dokaj zastarelim predpisom izpred 13 let, direktiva 2004/26 EC......
LPL
sej to sploh ni pomembno, đure imajo že zdej 50 let, in na njih bomo stavli nove motorje drugega proizvajalca, torej jih bomo gonili še najmanj 20 let??
kakšno starost mora dopolnit vozilo pr nas v tej zahojeni bananarepubliki, da je zrelo za na odpad in da se kupi kaj novega, modernega, času primernega...??

Re: 642/643

Objavljeno: 21.08.2017, 7:35
Napisal/-a bisabre
Vemo po čigavi zaslugi živimo v banana republiki, a "prenova" Đuric je le preveč tehnološko strokovna zadeva, da bi zanjo lahko krivili zgolj politiko. Na koncu koncev so danes nove "premikačice" cenovno dokaj dostopno blago na trgu tovrestne "delovne sile", zato se tudi sam čudim remontu starih. Očitno so nam vzor Indijci, se ne bi čudil, če bi še kakšno Gomulko privlekli na plano in jo spedenali za ponovno obratovanje. :mrgreen:

Re: 642/643

Objavljeno: 21.08.2017, 8:48
Napisal/-a cokla
bisabre napisal/-a:Vemo po čigavi zaslugi živimo v banana republiki, a "prenova" Đuric je le preveč tehnološko strokovna zadeva, da bi zanjo lahko krivili zgolj politiko. Na koncu koncev so danes nove "premikačice" cenovno dokaj dostopno blago na trgu tovrestne "delovne sile", zato se tudi sam čudim remontu starih. Očitno so nam vzor Indijci, se ne bi čudil, če bi še kakšno Gomulko privlekli na plano in jo spedenali za ponovno obratovanje. :mrgreen:

Z Gomulko ni nič narobe. Navsezadnje so jo Poljaki zelo uspešno zmodernizirali. Z modernizacijo Đuric pa tudi ni nič narobe...le speljana bi morala biti popolnoma in ne nekaj na pol; kar pa ne more bit, če ni denarja.

Re: 642/643

Objavljeno: 21.08.2017, 12:29
Napisal/-a bisabre
Se strinjam, a nimam nobene finančne predloge pred seboj, da bi me prepričal, da je prenova dolgoročno opravičljivejša od nakupa novih premikačic. Če sem seveda prav razumel bistvo debate, razen, če bodo Đurice vozile tudi še kaj drugega in na daljših razdaljah?
Ko smo pa že pri Gomulkah, moje vprašanje je še vmesnejše. Če so Poljaki obnovili (posodobili) svoje, bi jih tudi mi lahko. Zakaj jih potem nismo in v čem so Đurice tako hudo pomebnejše od Gomulk, da se jih bo remontiralo? Posodobljene Gomulke bi bile čisto primerne za Prekmurko, razen, če zopet kakšen peron, za katerega še nismo slišali preveč ven, ali not ne štrli. O tem še nisem nič bral, razen za Desiroje.

Re: 642/643

Objavljeno: 21.08.2017, 15:27
Napisal/-a Matevz96
boris napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a:Ampak glede na razpisne pogoje morajo motorji ustrezati dokaj zastarelim predpisom izpred 13 let, direktiva 2004/26 EC......
LPL
sej to sploh ni pomembno, đure imajo že zdej 50 let, in na njih bomo stavli nove motorje drugega proizvajalca, torej jih bomo gonili še najmanj 20 let??
kakšno starost mora dopolnit vozilo pr nas v tej zahojeni bananarepubliki, da je zrelo za na odpad in da se kupi kaj novega, modernega, času primernega...??
Če se ne motim je v planu zamenjava motorja in generatorja (oz. generator se lahko obrdži star, po želji ponudnika), kaj pa sploh ostane starega potem? Na pamet mi pridejo samo pogonski motorji pri katerih pa verjetno ni možno povečati izkoristka za več kot par %. Rekel bi, da tudi na SŽ niso tako zabiti, da ne bi okvirno pregledali cen novih lokomotiv in jih primerjali s ceno obnove.

Re: 642/643

Objavljeno: 21.08.2017, 15:30
Napisal/-a mkx
Ko se je tam konec devetdesetih kupilo Desiro-te, je bila odločitev da se vse Gomulke kasira oziroma odproda. Izkazalo se je, da kupljena flota Desiro-tov ne zadošča za pokrivanje vseh potreb, zato so obdržali v prometu nekaj najmanj starih Gomulk. Ostale so pač uspeli odprodati Poljakom.

Pri Đurah je očitno drugače, saj trenutno nimajo visokoletečih planov po nabavi novih premikalk, zavedajo pa se da so Đure v zadnjih izdihljajih. Edina finančno realistična (pa ne polovična!) rešitev je pač remotorizacija.

Sicer pa remotorizacija ni nikakršen unikum nerazvitega sveta: angleži so med 1975 in 1983 proizvedli kar nekaj garnitur tipa HST, sestavljenih iz po dveh dizel-električnih lokomotiv class 42 (po ena na vsakem koncu), vmes pa 7 do 9 potniških vagonov. To je še vedno najhitrejši dizelski vlak na svetu (z operativno maksimalno hitrostjo 201 km/h oz. 125 mph). Leta 2005 je Angel trains (leasing firma) začela projekt re-motorizacije, temu so sledili še drugi lastniki teh garnitur. Vse skupaj so remotorizirali menda približno 54 od 197 skupaj narejenih lokomotiv in se tem podaljšali življenjsko dobo HST garnitur za vsaj 10 let.
Jaz verjamem, da bi bile garniture uporabne še precej več kot teh dodatnih 10 let: ta doba se omenja zato, ker so imeli že takrat v igri razne projekte HST2 ... ki se sedaj zaključujejo z uvajanjem novih garnitur class 800 in class 801 (prvi so hibridi elektrika/dizel, drugi samo elektrika) v redno službo prav v teh mesecih.

Zgornji primer samo dokazuje, da je remotorizacija popolnoma normalen način za ekonomično podaljšanje življenske dobe železniškega vozila in da to nikakor ni kazalec za ne vem kakšno zaplankanost lastnika vozil.

Re: 642/643

Objavljeno: 21.08.2017, 15:33
Napisal/-a mkx
Matevz96 napisal/-a:Če se ne motim je v planu zamenjava motorja in generatorja (oz. generator se lahko obrdži star, po želji ponudnika), kaj pa sploh ostane starega potem?
Verjetno omembe vreden del cene nove lokomotive predstavlja sama mehanika (frem, podstavni vozički, karoserija, ...) in seveda regulacija vleke ter strojevodska kabina. Če ostane vse, razen motorja (in generatorja), in pri tem ostane skupna teža tukaj-tukaj, ostanejo vozne lastnosti lokomotive identične starim. Kar je zelo dobro iz stališča eksploatacije (ni treba šolanja strojevodij, ostanejo isti papirji za vožnjo po progah, ...).