Vrata na đuri
Vrata na đuri
Pozdravljeni,
Sem "novi" in ljubitelj lokomotiv, predvsem dizlovk (pa tudi ostale železniške infrastrukture). Forum je zelo zanimiv, pohvala forumašem.
Pred več meseci, morda letom dni, sem opazil na p. MB-Studenci đuro z vrati razporejenimi spredaj-desno in zadaj-levo. Zanima me vzrok takšne razporeditve vrat. Za katero serijo gre in koliko je takšnih primerkov? Kje so razporejeni vzvodi za upravljanje lokomotive?
Lp Signal
P.S.
Kdaj so bili demontirani parni generatorji na đurah?
Sem "novi" in ljubitelj lokomotiv, predvsem dizlovk (pa tudi ostale železniške infrastrukture). Forum je zelo zanimiv, pohvala forumašem.
Pred več meseci, morda letom dni, sem opazil na p. MB-Studenci đuro z vrati razporejenimi spredaj-desno in zadaj-levo. Zanima me vzrok takšne razporeditve vrat. Za katero serijo gre in koliko je takšnih primerkov? Kje so razporejeni vzvodi za upravljanje lokomotive?
Lp Signal
P.S.
Kdaj so bili demontirani parni generatorji na đurah?
Pozdravljen in dobrodošel.
Razpored vrat kot jih omenjaš, ima le 642-000 serija. Trenutno so v prometu le še 642-011 in 642-015. Oziroma, še kar nekaj časa bosta obratovali, saj sta "frišni" iz revizije.
Gre za izvedbo z enim krmilnim pultom in ročicami za upravljanje na vsaki strani.
To so najstarejše in povsem Francoske Đurice. ĐĐ Slavonski Brod je namestil le nekaj ploščic z opisom v srpsko-grvaškem jeziku.
Parne generatorje so najprej konzenvirali (l.1985), kasneje pri revizijah, pa so jih demontirali.
lp
Dolfe
Razpored vrat kot jih omenjaš, ima le 642-000 serija. Trenutno so v prometu le še 642-011 in 642-015. Oziroma, še kar nekaj časa bosta obratovali, saj sta "frišni" iz revizije.
Gre za izvedbo z enim krmilnim pultom in ročicami za upravljanje na vsaki strani.
To so najstarejše in povsem Francoske Đurice. ĐĐ Slavonski Brod je namestil le nekaj ploščic z opisom v srpsko-grvaškem jeziku.
Parne generatorje so najprej konzenvirali (l.1985), kasneje pri revizijah, pa so jih demontirali.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Naj ti nekdo razkaže motorni prostor. ĐĐ je nabil samo ploščice in morda še kakšno nepomembno drobnarijo. Čreva in jetra pa so original francoska.milchy napisal/-a:Dolfe tle si pa malo mem udaru, džurice narejene v Franciji imajo resda številke od 001 do 01. (?), a niso 642, ampak so 643.
lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Še moj prispevek k (ne)razumevanju, ali so 642-0 povsem francoske, ali so izdelek ĐĐ. Iz literature tistega časa, začetek sedemsesetih let dvajsetega soletja, povzemam naslednje:Dolfe napisal/-a:Naj ti nekdo razkaže motorni prostor. ĐĐ je nabil samo ploščice in morda še kakšno nepomembno drobnarijo. Čreva in jetra pa so original francoska.milchy napisal/-a:Dolfe tle si pa malo mem udaru, džurice narejene v Franciji imajo resda številke od 001 do 01. (?), a niso 642, ampak so 643.
lp
642-001 do 036, izdelane v letih 1961 do 1963, so sestavili (ne izdelali po - sicer kasnejši - licenci) v ĐĐ iz originalnih delov iz Francije. To so bile lokomotive z enim krmilnim pultom, brez generatorja pare. Bile sp podobne SNCF BB 63400. Za njih so navajali tudi tovarniške oznake ĐĐ.
Tako je npr. 642-002 imela tovarnišk oznako ĐĐ 520.0088.02/61.
642-1 pa so bile grajene v ĐĐ po francoski licenci v letih 1964 in kasneje. Od serije 642-0 se razlikujejo po tem, da imaja dva krmilna pulta in so imele vgrajen generator pare. Še zanimivost: V šestdesetih letih so v ĐĐ predelai in renumerirali nekaj lokomotiv podserije 0 v podserijo 1. Tako so 004 preštevilčili v 104, 005 v 121, 007 v 105, 008 v 117, 010 v 118, 022 v 110, 023 v 111.
643-001 do 022 (iz leta 1967, za ostale ne vem) so bile izdelane v Franciji. Opremljene so bile z generatorjem pare.
643-101 pa je bila prototipno izdelana v ĐĐ.
Dolfe pravi, da so 642-0 povsem francoske lokomotive, Milchy pa pravi, da te lokomotive niso narejene v Franciji. Jaz bi rekel, da imata oba prav.
Še to: podatke sem povzel po meni dostopni literaturi, z vsemi morebitnimi napakami ali netočnostmi vred.
Zadnjič spremenil Planet 1830, dne 07.02.2008, 14:44, skupaj popravljeno 1 krat.
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Sicer nimam nobenih pravih podatkov o tem, koliko in kaj so izdelovali pri seriji DE 642/643, opiram se le na poznavanje lokomotive. Po moje je firma ĐĐ v glavnem le sestavljala te lokomotive. Videti je bore malo jugo izdelkov. V glavnem so to izdelki Rade Končarja, ki je šele kasneje naredil glavni, vzbujalni in pomožni generator. Njihova tablica je tudi na nekaterih vlečnih motorjih. Verjetno je bila v ĐĐ izvedena tudi elektro instalacija, vendar z vso francosko opremo. Stikala, releji, kontaktorji in cela signalizacija, so francoski in niso bili v skladu s takratnim JUS. standardom.
Morda je bil v ĐĐ narejen še frem lokomotive, kabina in okrov motornega prostora. Zagotovo pa je bilo vse narejeno po licenci BRISSONNEAU et LOTZ.
Posamezni sklopi so različnih proizvajalcev. Tako je dizel motor firme SACM, turbo-kompresor firme BROWN & BOVERI, kompresor in oprema za kompromiranje zraka je firme WESTINGHOUSE, razen ÖERLIKON razporednika in dveh zaviralnikov indirektne zavore, BOŽIĆ. No, serija 643 je dobila tudi oba zaviralnika firme ÖERLIKON. ...........
Vsekakor so najbolj vidne ravno omenjene ploščice, ki so privite na oplato in pa srbo-hrvaški napisi v strojevodski kabini.
Pri Đurici povsem velja Renaultov slogan: "ima vse kar imajo veliki." Vsekakor je zelo uspešna in "cartig" lokomotiva, ki jo še najbolj kazi malce čudno ime.
lp
Dolfe
Morda je bil v ĐĐ narejen še frem lokomotive, kabina in okrov motornega prostora. Zagotovo pa je bilo vse narejeno po licenci BRISSONNEAU et LOTZ.
Posamezni sklopi so različnih proizvajalcev. Tako je dizel motor firme SACM, turbo-kompresor firme BROWN & BOVERI, kompresor in oprema za kompromiranje zraka je firme WESTINGHOUSE, razen ÖERLIKON razporednika in dveh zaviralnikov indirektne zavore, BOŽIĆ. No, serija 643 je dobila tudi oba zaviralnika firme ÖERLIKON. ...........
Vsekakor so najbolj vidne ravno omenjene ploščice, ki so privite na oplato in pa srbo-hrvaški napisi v strojevodski kabini.
Pri Đurici povsem velja Renaultov slogan: "ima vse kar imajo veliki." Vsekakor je zelo uspešna in "cartig" lokomotiva, ki jo še najbolj kazi malce čudno ime.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!