Sž Fiat 813/814-xxx rdeči

Debata okoli voznega parka
Nejc

Sž Fiat 813/814-xxx rdeči

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Živijo!!

Zanima me, kje še sploh danes vozijo rdeči Fiati, razen na Velenjskem, Celjskem, in Štajerskem koncu??
Slika
Na Kamniški progi jih še tako ali tako nikdar nisem videl in verjamem tudi da jih nikoli ne bom.

Kaj pa na Dolenjski progi, so sploh kdaj vozili, če so, kdaj so nehali?
Tudi po Koroški progi jih ni pogosto videvati?
Kaj je razlog njihovih ukinitev omenjenih relacij? Jaz ji videvam samo na relaciji Celje - Velenje, Celje - Sv. Rok, Celje - Imeno, maribor - Murska Sobota, ter proti Središču.
Kaj je povod ukinitev??
Mislite da se bo njihova pot kmalu končala??
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Živjo!

Rdeči, t. j. stari fiati (podserije 000; 813/814-000) vozijo le še na celjskem in mariborskem območju, torej na progah proti Velenju, Imenu, Svetem Roku ob Sotli, Čakovcu, Hodošu, Spielfeld-Strassu in Bleiburgu. Vozijo tudi med Mariborom in Poljčanami, kot vlak 3401/3404 pa pripelje tudi do Zidanega Mosta. Morda kdaj vozi tudi kot vlak 3402 (Sevnica - Celje), ki vozi v sestavi dveh garnitur 813.

Včasih so vozili tudi po Kamniški progi ter proti Dolenjskem, vendar je od tega že kar lepo število let. Seveda so vozili tudi na soškem koridorju, med Jesenicami in Sežano, vendar tudi tja nikoli več ne zaidejo. Kdaj so nehali voziti po teh progah ne vem, spomnim pa se, da sem leta 1997 z njim peljal iz Ivančne Gorice v Ljubljano ter iz Sežane v Prvačino :wink:

Kolikor gledam spisek vozil 813-000, jih je v voznem parku še 9, vendar težko rečem, če vsi še dejansko vozijo. Navedeni so 813-020, -021, -031, -033, -034, -036, -037, -041 in -046. K sreči na njih še vedno delajo revizije (pred dobrega pol leta je iz revizije v Studencih prišel 813-036), tako da vse kaže, da se še ne poslavljajo od nas :D
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Tudi na Goriški progi so vozili taki Fiati. saj so to bile njegove originalne barve.Potem pa ko so šli v revizijo (okoli 1990 ali malo prej) so jim menjali karoserijo in barvo in dodali stotico (001 potem 101).
Lep dan
Nejc

Re: Sž Fiat 813/814-xxx rdeči

Odgovor Napisal/-a Nejc »

V čem je torej razlika med
Slika in Slika, da so rdeče Fiate zamenjali z rumenimi?? V nečem morajo biti boljši od rdečih, ne?
kondukter
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 931
Pridružen: 15.11.2005, 0:04
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a kondukter »

Poglej vsi Fiati, ki so sedaj rumeni, so bili prej rdeči. Mislim, da so jih nekje po letu 1990 v Mariboru obnovili. Zamenjali so jim karoserijo in s tem tedaj prinesli neko novost na železnico. Seveda je novi fiat vsaj iz varnosti potnikov malce bolj pozitiven, kajti že samo vrata pomenijo nekaj čisto drugega, kot je to na rdečem. Notranjost pa kot po vsej verjetnosti veš ostaja skoraj enaka. Razlika je pri prehodu iz motornika v prikolico in seveda pri službenem prostoru, kateri se pri rumenem fiatu nahaja takoj za strojevodsko kabino, pri rdečih pa je v večini na sredi garniture. Strojevodska kabina je skoraj enaka pri obeh, le da ima rumeni fiat zaviralnik višje, kot rdeči. Ja, pa sirena je bistveno bolj glasna in ima dva tona. Seveda je še nekaj sprememb, a po moje nekako funkcionira vse kot pri rdečem. Pogled iz strojevodske kabine rumenega fiata je tudi veliko boljši in preglednejši. Kar se kabine tiče in seveda motorjev in tehničnih zadev, roko na srce, nimam toliko pojma, a vseeno je pa rdeči fiat nekako bolj prisrčen in bolj izžareva svoj čar, kot rumeni. Ne vem, morda zato, ker se je moja kariera začela ravno na njih.
Kot zanimivost pa še tole. Prvo uradno vožnjo je opravil na progi Velenje-Celje ( datuma žal ne vem ) in sicer z odhodom iz Celja kot delavski vlak okoli 14:30 ure.
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Doma imam fotokopirani 2 strani iz neke stare Nove proge (okoli leta 1990). Zapisano je sledeče:

Po 15 letnih obratovanja in približno 1.500.000 prevoženih kilometrih so ugotovili, da so "koši" zaradi korozije v izredno slabem stanju. Zato so se v TVT odločili, da bodo vozila predelali v podvrsto 100.
V mariborskem podjetju TVT so pri rekonstrukciji DMV 813/814 iz vrste 000 v 100 zamenjali na košu vse nosilce in pločevino, razen vzdolžnih glavnih nosilcev in strehe. Poleg tega so predelali čela vozil po vzoru DMV 713/715, vgradili so novo električno instalacijo, izboljšali so izolacijo vozila, izdelali nov sistem ogrevanja, vgradili sušilne naprave, v celoti predelali tudi vhodna vrata in pridobili šest novih sedežev.


P.S. morda je bolje govoriti "novi" in "stari" Fiat, saj tudi 813-100 počasi postajajo rdeči :wink:
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

kondukter napisal/-a:Mislim, da so jih nekje po letu 1990 v Mariboru obnovili.
Kot piše v tisti številki Nove proge, so z rekonstrukcijami začeli leta 1988!
kondukter napisal/-a:A vseeno je pa rdeči fiat nekako bolj prisrčen in bolj izžareva svoj čar, kot rumeni. Ne vem, morda zato, ker se je moja kariera začela ravno na njih.
Se čisto strinjam :D :wink:
kondukter napisal/-a:Kot zanimivost pa še tole. Prvo uradno vožnjo je opravil na progi Velenje-Celje ( datuma žal ne vem ) in sicer z odhodom iz Celja kot delavski vlak okoli 14:30 ure.
Imaš v mislih prvo vožnjo obnovljenega fiata ali prvo vožnjo fiata sploh?
Matej
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 143
Pridružen: 30.09.2005, 16:30

Odgovor Napisal/-a Matej »

Stvar je čisto preprosta: motornike serije 813-000 ima samo še kurilnica Maribor, zato vozijo le na Štajerskem koncu. Razlog, da se jih pa ne vidi najbolj pogosto tudi tam, pa je v tem, da jih je zelo malo, le še nekaj primerkov, kot je bilo že navedeno.
Po letu 1988 so začeli prihajati predelani 813-100, prve garniture je dobila kurilnica Gorica, zato se "stari" fiati na tistem koncu ne pojavljajo že skoraj 15 let. Na novomeškem koncu in kamniški progi pa jih ni več slabih 10 let.

Tako da 312-001 - na kamniški progi in dolenjskem koncu starih fiatov nisi videl, ker si premlad, žal pa jih nihče od nas več ne bo.
jaffa
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 53
Pridružen: 03.01.2006, 16:32

Odgovor Napisal/-a jaffa »

Ima mogoče kdo kakšne slike teh starih 'fiatov', ki so vozili po slovenskih progah?
Iz novogoriškega konca sem jih nekaj že videl, na ostalih progah pa še ne, slike namreč.
kondukter
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 931
Pridružen: 15.11.2005, 0:04
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a kondukter »

Mislil sem prvo vožnjo kot potniškega vlaka fiata 813/814 vrste 100!
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

jaffa napisal/-a:Ima mogoče kdo kakšne slike teh starih 'fiatov', ki so vozili po slovenskih progah?
Iz novogoriškega konca sem jih nekaj že videl, na ostalih progah pa še ne, slike namreč.
bi se dalo najdet .... Celje naprimer, ali pa Atomske Toplice. ... pa mogoče še kaj
Uporabniški avatar
s52r
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 149
Pridružen: 09.02.2006, 21:27
Kraj: Črnomelj
Kontakt:

Fiati.....

Odgovor Napisal/-a s52r »

Lep pozdrav !!!!

O letnicah ne bi....da me kdo ne prime za besedo, pa tudi 12 let sem že *outh*, torej v penziji....
Fiati so na dolenjskem zamenjali tedanje GOŠE-812...zelo smo jih bili veseli, saj je bila velika razlika, tako za osebje, kot tudi za potnike..Je pa bilo z njimi precej več dela pri spenjanju garnitur...spele so se dve garnituri in se krmilili iz enega kom.prostora.
Spenjanje je bilo zamudno in treba je bilo predvsem na postajah paziti, da se se ni poškodoval kakšen potnik....
Ko se je druga garnitura dodajala, je bilo treba najprej stisniti obe toliko, da se je lahko vreteno prenosne spenjače obrnilo še dvakrat, nato sta
se speli gumijasti spojki glavnega voda in pomožnega rezervarja. Šele potem se je ugasnilo oba DM na dodajajoči garnituri in morale so se izklopiti baterije, to pa je povzročilo avtomatsko zapiranje vseh vrat za vstop potnikov, in tu je bila nevarnost poškodovanja le teh...Nato se je lahko spel električni kabel med obema garniturama...
Na čelnih straneh obeh garnitur so se odprla prehodna vrata, spustile so se prehodnice in speli mehovi, tako, da je bil možen prehod med obema garniturama....Torej kar precej dela...če se je vse to delalo na vmesnih postajah, se je ustvarila zamuda......
Nekdo je omenil položaj zaviralnika...res je bil nisko, a je bil priročen za rokovanje....sirena je bila enozvočna, ker se je vklopila z električnim stikalom, razgled s strojevodskega prostora pa ni bil preveč dober, ker so bila na sredini strojevodske kabine vrata za prehod....Regulacija gretja oddelkov se je vršila v samih oddelkih, torej je strojevodja ni mogel kontrolirati s svojega mesta med vožnjo...
Novomeške garniture so bile spete tako, da je bila prikolica pripeta na motornik na nasprotnem mestu od prtljažnega prostora motornika, saj smo kljub samčni zasedbi morali strojevodje pri nekaterih vlakih sprejemali tudi službeno pošto....
Dolenjski FIATI so vozili od LJU do Karlovca, Trebnje na Dol-Sevnica in LJU-Kamnik. Mnogokrat sem peljal izletnike v Kumrovec, Podčetrtek,Ptuj in Pulo. Prav tako tudi prazno garnituro na struženje bandažev v Žitnjak pri Zagrebu, kasneje so uredili strugarno v Mostah...
Garnitura nad 813-100 pa ima zelo lep razgled, isto kot 713...Zaviralnik je postavljen na priročnem mestu, sirena se vklaplja mehaničo zato je dvoglasna, na komannem mestu je dodana kontrolna plošča za vklop in kontrolo ogrevanja garniture...odstranjena so tudi čelna vrata, torej ni prehodnih mehov itd....Meni deluje prenovljena garnitura zelo lepo.
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Zanimivost v zvezi s Fiati je tudi ta, da je bilo kupljenih 47 motornikov, od katerih je bilo le 46 takih, kot jih poznamo danes, torej dvočlenskih. Pogonski vagon 813-047 pa je bil brez prikolice in je vozil samostojno.

Morda kdo ve, kaj je z njim? Kdaj je prenehal voziti, kje se danes nahaja oz. če je že kasiran?
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

Odgovor Napisal/-a bojan »

047 je bila izločena iz prometa leta 1993.

Obstajala je tudi 048, ki pa je bila leta 1978 preobeležena v 014. Originalna 014 je bila kasirana po naletu v Rimskih Toplicah leta 1976.

014 je sedaj 123...
LPB
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

bojan napisal/-a:047 je bila izločena iz prometa leta 1993.

Obstajala je tudi 048, ki pa je bila leta 1978 preobeležena v 014. Originalna 014 je bila kasirana po naletu v Rimskih Toplicah leta 1976.

014 je sedaj 123...
Obstaja mogoče kakšna fotografija te samostojne prikolice. Sam namreč nisem nikoli videl kako je to izgledalo v praksi :wink:
Odgovori