Re: Kenediji
Objavljeno: 28.11.2015, 18:25
Morda kdo ve, kakšna usoda čaka 032 po izteku revizije? Vrnitev v muzej?
Železna cesta, v vsej svoji velikosti in majhnosti..
http://www.vlaki.info/forum/
Parni generator za ogrevanje potniških vagonov.noell napisal/-a:morda kdo ve kaj se skriva v krajšem nosu kenedija? zakaj ima serija 4xx nižji nos?
hvala
Pri podserijah -000, -100 in -200 je v krajšem koncu, kot je že @Meh 362 napisal, parni generator. Pri podseriji -300 nisem ziher, da je imela parni generator, je pa v krajšem koncu imela (tudi) upore elektro-dinamične zavore. Podserija -400 ni imela ničesar od tega, tamo so bili samo akumulatorji in so imele lokomotove te podserije krajši konec nižji. Srbi so nekaj svojih lokomotiv 661 so tam okoli leta 1990 (malo prej in malo kasneje) posodabljali - ven so vzeli parni generator in vgradili generator za električno gretje, tem lokomotivam so znižali krajši konec in so navzven zelo podobne lokomotivam podserije -400.noell napisal/-a:morda kdo ve kaj se skriva v krajšem nosu kenedija? zakaj ima serija 4xx nižji nos?
Parni generator pri lokomotivah ni generator na paro (kot je to v elektrarnah) temveč generator pare. V bistvu je to kotel oziroma peč za pripravo tolote za gretje vagonov, ki se ga kuri z dizel gorivom. Voda se greje na temperaturo vretja (ponavadi tam okoli 100°C), para se potem po ceveh za parno gretje vodi v potniške vagone.noell napisal/-a:kako pa deluje ta parni generator?
Za generatorje v Kenedijih ne vem. Sem pa našel članek na Wikipediji, kjer pišejo da gre za nasičeno paro. Zdi se smiselno, saj večino toplote v vodo vložimo pri izparevanju, dvigovanje temperature potem nima smisla, dvigovanje tlaka pa sploh ne (ogrevalni vod je nizkotlačni).Ljubitelj napisal/-a:... me zanima ali dela takšen generator nasičeno ali pregreto paro?
Sam generator pare (po domače parni kotel) bi že lahko proizvajal pregreto paro pod višjimi tlaki. To pomeni večje izkoristke pri gorivu. Kasneje para ekspandira preko ekspanzijskega ventila in gre z nižjim tlakom po vagonih.mkx napisal/-a:Za generatorje v Kenedijih ne vem. Sem pa našel članek na Wikipediji, kjer pišejo da gre za nasičeno paro. Zdi se smiselno, saj večino toplote v vodo vložimo pri izparevanju, dvigovanje temperature potem nima smisla, dvigovanje tlaka pa sploh ne (ogrevalni vod je nizkotlačni).Ljubitelj napisal/-a:... me zanima ali dela takšen generator nasičeno ali pregreto paro?
Ne razumem v čem bi se izboljšal izkoristek goriva s pregrevanjem pare, ki se jo proizvaja izključno za ogrevanje vagonov. Lahko tole razložiš?preglednik napisal/-a:Sam generator pare (po domače parni kotel) bi že lahko proizvajal pregreto paro pod višjimi tlaki. To pomeni večje izkoristke pri gorivu.
Nisem mislil na pregrevanje pare, temveč na proizvodnjo pare pod višjimi tlaki. Ni res da parni generator pare proizvaja nasičeno paro pri nizkem tlaku (1bar - 100 C), ker bi potem ta para že pri prvem uporabniku takoj kondenzirala. Pri parnih lokomotivah se uporablja para iz kotla pri tlaku kotla (temu ustrezno višje temperature), ki naknadno ekspandira na nizke tlake in mislim da je bilo pri kenediju nekaj podobnega.mkx napisal/-a:Ne razumem v čem bi se izboljšal izkoristek goriva s pregrevanjem pare, ki se jo proizvaja izključno za ogrevanje vagonov. Lahko tole razložiš?preglednik napisal/-a:Sam generator pare (po domače parni kotel) bi že lahko proizvajal pregreto paro pod višjimi tlaki. To pomeni večje izkoristke pri gorivu.
-Robert- napisal/-a:Jaz bi tukaj postavil tudi vprašanje, zakaj so se pri nas menjale tako imenovane ''žabje'' luči za Saturnus-ove?