Kenediji

Debata okoli voznega parka
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 10.08.2016, 17:54

To sem se tudi jaz spraševal.. kakšna pa je razlika v svetilnosti obeh luči?
Goran
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3143
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 10.08.2016, 17:59

Gorchi napisal/-a:To sem se tudi jaz spraševal.. kakšna pa je razlika v svetilnosti obeh luči?


"Žabe" so slabše.
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 910
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a SIMY » 10.08.2016, 19:07

Drugače pa si na ''žabjih očeh'' moral iti dol in premaknit steklo na lučeh za označitev sklepa na lokomotivi,to sedaj ni več potrebno.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3422
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a mkx » 11.08.2016, 11:46

preglednik napisal/-a:
mkx napisal/-a:
preglednik napisal/-a:Sam generator pare (po domače parni kotel) bi že lahko proizvajal pregreto paro pod višjimi tlaki. To pomeni večje izkoristke pri gorivu.

Ne razumem v čem bi se izboljšal izkoristek goriva s pregrevanjem pare, ki se jo proizvaja izključno za ogrevanje vagonov. Lahko tole razložiš?


Nisem mislil na pregrevanje pare, temveč na proizvodnjo pare pod višjimi tlaki. Ni res da parni generator pare proizvaja nasičeno paro pri nizkem tlaku (1bar - 100 C), ker bi potem ta para že pri prvem uporabniku takoj kondenzirala. Pri parnih lokomotivah se uporablja para iz kotla pri tlaku kotla (temu ustrezno višje temperature), ki naknadno ekspandira na nizke tlake in mislim da je bilo pri kenediju nekaj podobnega.

Gotovo je bil tlak v parnem generatorju več kot 1 bar, saj sicer ne bi mogli doseči toka pare po ogrevalnih vodih. Skoraj gotovo pa se je proizvajalo le malo pregreto paro, toliko da ni kondenzirala preden je pritekla do porabnikov toplote. Vsekakor pa to nima veze z izkoristkom goriva, prav tako ne s kondenziranjem pri porabnikih. V enem od prejšnjih prispevkov sem že napisal, da je večina energije (toplote) pri pari "vgrajena" v samo izparevanje vode, to energijo dobimo nazaj s kondenzacijo in je torej izpuščanje pare na koncu vlaka metanje energije stran. Ko so še čisto zares ogrevali vlake s paro, se je na koncu vlaka komaj kaj kadilo, torej je (skoraj) vsa ogrevalna para kondenzirala v grelnih telesih po vagonih.

Ne smemo pri tem stvari mešati s parnim strojem, ki ima v idealnem približku izkoristek sorazmeren razliki temperature pare na vstopni in izstopni strani. Večja ko je razlika, boljši izkoristek energije pare (in s tem energije goriva) dobimo. Ima pa parni stroj resno omejitev glede temperature na izstopni strani: para ne sme kondenzirati v cilindru parnega stroja, saj bi s tem dosegli ravno nasproten učinek (tlak na "delovno" čelo bata mora biti višji kot je z druge strani, recimo da je tam ravno zračni tlak). Nenazadnje so prvi parni stroji izkoriščali ravno podtlak ob kondenzaciji pare za svoj delovni učinek. Zato se pri zadnji generaciji parnih strojev uporablja pregreto (in posušeno) paro visokih tlakov.
LP, Metod
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1356
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a preglednik » 11.08.2016, 14:52

Končno sva na liniji :D
preglednik
Uporabniški avatar
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1758
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a Signal » 11.08.2016, 15:40

Zanimivo je, da so začeli odstranjevati parne generatorje še pred "uradno opustitvijo" parnega ogrevanja v Evropi.
(Velja tudi za Španke in Đure.)
Prijeten preostanek dneva
Signal
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1356
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a preglednik » 11.08.2016, 17:07

Ali so Španke (644) ob nabavi sploh imele parne generatorje ?
preglednik
Uporabniški avatar
s52r
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 144
Pridružen: 09.02.2006, 21:27
Kraj: Črnomelj
Kontakt:

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a s52r » 11.08.2016, 19:23

preglednik napisal/-a:Ali so Španke (644) ob nabavi sploh imele parne generatorje ?

013, 014 in 015,ki so kot nove prišle v Novo mesto, so jih imele.
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone
Uporabniški avatar
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1758
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a Signal » 12.08.2016, 6:56

s52r napisal/-a:
preglednik napisal/-a:Ali so Španke (644) ob nabavi sploh imele parne generatorje ?

013, 014 in 015,ki so kot nove prišle v Novo mesto, so jih imele.

Vse Španke so imele parne generatorje.
Prijeten preostanek dneva
Signal
-Robert-
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 49
Pridružen: 03.02.2008, 19:17

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a -Robert- » 12.08.2016, 7:46

SIMY napisal/-a:Drugače pa si na ''žabjih očeh'' moral iti dol in premaknit steklo na lučeh za označitev sklepa na lokomotivi,to sedaj ni več potrebno.


Če te prav razumem, si moral fizično zamenjati steklo z rdečim za označitev sklepa na lokomotivi?
Lep pozdrav!

Robert
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 910
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a SIMY » 12.08.2016, 15:20

-Robert- napisal/-a:
SIMY napisal/-a:Drugače pa si na ''žabjih očeh'' moral iti dol in premaknit steklo na lučeh za označitev sklepa na lokomotivi,to sedaj ni več potrebno.


Če te prav razumem, si moral fizično zamenjati steklo z rdečim za označitev sklepa na lokomotivi?


Se opravičujem,na lokomotivah 664 je bilo tako kot sem napisal ne na 661.
-Robert-
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 49
Pridružen: 03.02.2008, 19:17

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a -Robert- » 16.11.2016, 22:18

Ali morda kdo ve kaj se dogaja in kakšno je stanje s Kenedijem 164? Ali je še vedno parkiran zadaj za delavnicami Studenci? Kakšen pa je trenutni plan s tem Kenedijem - bo dočakal revizijo ali se ga porabi za rezervne dele?
Morda ga komu uspe poslikat in zalepit kakšno sliko, seveda če se ga še najde tam?
Lep pozdrav!



Robert
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3378
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 18.11.2016, 6:54

Če bo slučajno kateri kenedi ostal vozen je to potem 032. Vse ostalo pri nas, žal, ne bo nikoli več vozilo. Kenediji so svoje odslužili, naj počivajo v miru :D
Uporabniški avatar
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1758
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a Signal » 18.11.2016, 7:47

Regan 664 napisal/-a:Če bo slučajno kateri kenedi ostal vozen je to potem 032. Vse ostalo pri nas, žal, ne bo nikoli več vozilo. Kenediji so svoje odslužili, naj počivajo v miru :D

Velja napisano tudi za Krokodile 661-4xx :?:
Prijeten preostanek dneva
Signal
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 18.11.2016, 12:28

Enako velja za krokodile in kolikor sem slišal, bodo tudi Španke nehale voziti po izteku revizij. Čas bo pa povedal, ali so na SŽ zreli za odstavljanje dizel lokomotiv (=imajo/bodo imeli zamenjave).
Goran

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov