Kenediji

Debata okoli voznega parka
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 559
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 18.11.2016, 12:38

Napisal/-a Signal » 18.11.2016, 7:47

Regan 664 napisal/-a:
Če bo slučajno kateri kenedi ostal vozen je to potem 032. Vse ostalo pri nas, žal, ne bo nikoli več vozilo. Kenediji so svoje odslužili, naj počivajo v miru :D


Velja napisano tudi za Krokodile 661-4xx :?:


Bila sta (414 in 415) namensko nabavljena za takratni ŽTP Maribor in so ju, potem ko sta večino svoje vleke opravila na bohinjski progi, poslali v Maribor tudi umret.

LP - Peter
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1375
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a preglednik » 18.11.2016, 15:47

Na bohinjski progi sta svoj čas res vozila, ne pa prav veliko. Po zatonu pare so namreč kmalu prišle Španke, ki so tam kraljevale do prihoda Reganov. Je pa imela serija 661-414 in 15 zmanjšano max. obremenitev napram ostalim Kenedijem, menda zaradi tega, ker sta bili obe lokomotivi nekaj časa potopljeni v morju. Naj pove kdo kaj več o tem!
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3232
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 18.11.2016, 16:05

preglednik napisal/-a:menda zaradi tega, ker sta bili obe lokomotivi nekaj časa potopljeni v morju. Naj pove kdo kaj več o tem!


A še kar se vrti to. Veš kako je nastal val 202? Ko sta dve zastavi 101 padli v morje in je nastal današnji val 202 :P .

Če bi bile nekaj časa v morju potem bi sol naredila svoje. V morju so bile čisto druge lokomotive. Od leta 1972 651-272,661-273 i 661-276

Svih 15 lokomotiva podserije 400 su IZVORNO NARUČENE za ŽTP SKOPJE :!: Po mojim izvorima (još živim :lol: ) iz uprave ZJŽ, dogodila se banalna činjenica: Skopje nije moglo namaknuti novce za svih 15 kom pa je dve lok platio i preuzeo ŽG Ljubljana


Tako so prišle v Slovenijo. Nobenih zgodbic Amerika Evropa preko Filipinov pa ribiči...
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1594
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 18.11.2016, 16:30

preglednik napisal/-a:Na bohinjski progi sta svoj čas res vozila, ne pa prav veliko. Po zatonu pare so namreč kmalu prišle Španke, ki so tam kraljevale do prihoda Reganov.


To pa nikakor ne bo držalo! 414 in 415 sta na Bohinjki službovali vštric z Regani do svojega konca, pogosto sta vlekli avtovlak in takratni šolski vlak 14.22 NG - Bohinjska Bistrica, sestavljen iz treh Baat-ov. Španke so se na Bohinjko vrnile šele po izločitvi obeh lokomotiv ter prevzele avtovlak.
Poleg vzdevkov Krokodil ali Aligator smo ju poznali tudi pod imenom "Kanadčanki", saj sta bili narejeni v Kanadi.
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 559
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 18.11.2016, 17:35

Zdravo!
Septembra 2009 sem Imel sem možnost vpogleda v lokomotivski knjigi 661-414 in 415 in tudi v njun fascikel v CD Maribor in sem si ob tej priliki lahko marsikaj zapisal.
Takrat sem napisal tudi celotno zgodbo in mislim, da jo je forumaš Mišo z mojim dovoljenjem objavil tudi tukaj (včlanil sem se šele kasneje).

Za začetek nekateri datumi:

661-414:
prometno dovoljenje in začetek vleke : SV Maribor 10.11.1973
nato SV Divača 30.12.1973
nato SV Maribor 01.03.1976
nato SV Divača 07.06. 1991
nato odstavljena v Novi Gorici 07.02.2002

661-415:
prometno dovoljenje in začetek vleke : SV Maribor 26.11.1973
nato SV Divača 11.05.1974
nato SV Maribor 26.03.1976
nato SV Divača 06.06. 1991
nato odstavljena v Novi Gorici 27.02.2003

Žal pa nisem dobil podatka, kdaj so ju privlekli v CD Maribor

LP - Peter
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6492
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 19.11.2016, 1:44

preglednik napisal/-a:Na bohinjski progi sta svoj čas res vozila, ne pa prav veliko. Po zatonu pare so namreč kmalu prišle Španke, ki so tam kraljevale do prihoda Reganov. Je pa imela serija 661-414 in 15 zmanjšano max. obremenitev napram ostalim Kenedijem, menda zaradi tega, ker sta bili obe lokomotivi nekaj časa potopljeni v morju. Naj pove kdo kaj več o tem!

O odisejadi teh dveh krokodilov na čezatlantski poti smo že debatirali. Iskalnik je našel to temo:
viewtopic.php?f=2&t=4904
Goran
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4308
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 19.11.2016, 8:40

Tale tvoj link se mi zdi hudičevo neverodostojen:

1.) Senj ni v Dalmaciji, ampak v Ličko-senjski županiji ob Velebitskem kanalu precej severneje od Dalmacije
2.) Če kaj vem, tovorne ladje v Luko Rijeka ne vozijo skozi Velebitski kanal
3.) Sklep, vse skupaj je neka urbana legenda, ki se citira in citira brez konkretnih dokazov......., sicer je pa Re4/4 napisal
V morju so bile čisto druge lokomotive. Od leta 1972 651-272,661-273 i 661-276


....Zanimiva pa je dogodivščina dveh lo-
komotiv, posodobljene serije 661-400 Co Co
(dva podstavna vozička s po tremi pogonskimi
osmi), označeni s števili 414 i 415. Na slovenske
tire sta prišli kot v kaki pustovlovščini, naravnost z
morskega dna. Ladja, ki ju je na začetku leta 1974
iz ZDA prevažala na Reko, je pred dalmatinskim
obmorskim mestecem Senj
naletela na nenadno
burjo, zaradi katere se tisti del morja imenuje
Kanal slabega vremena. Nevihta je bila silovita in
ladijskitovor se premaknil. Zato je kapitan mislil,
da se bo ladja rešila, če lokomotivi spustijo v
morje. Zdelo se je, da sta zguljeni, vendar ni bilo
tako. Lokomotivi so namreč potegnili iz vode,
ju raztavili, očistili in ponovno sestavili. Najprej
sta vozili na koperski, potem pa sta prišli na
bohinjsko progo......


LP od dvomečega L
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3232
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 19.11.2016, 10:18

Gorchi napisal/-a:O odisejadi teh dveh krokodilov na čezatlantski poti smo že debatirali.


Zaključek imaš na Srbskem forumu, kjer sem citirial par postov višje, kaj je resnica. Vsi trije kenediji, ki so padli v morje (V bližino Kanadske obale, vsi so 661, 651 je napaka) so povzeti po CJ Halliwellu-The Locomotives of Jugoslavia. Juga je v zameno dobila tri nove kenedije namesto tistih v morju. Vse ostale zgodbice so izmišljene. Kdo se pa spomne resnice iz leta 75.

Še zgodba, zakaj so končale v morju.
http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... topic=8166
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4308
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 19.11.2016, 13:18

A veš da srbskega foruma nisem šel gledat, je pa to o lokomotivah v Velebitskem kanalu ena od odličnih ilustracij verodostojnosti nekih forumov. Šele analitični pristop pokaže o budalosti nekaterih piscev in o priljubljenem nekritičnem copy-paste postopku. Kaj hočemo žalost o sodobni ”nespametni” tehnologiji iz ”silikonske” doline (op.p. namerno uporabljam priljubljen izraz iz rumenih medijev, kljub temu da tehnologija integriranih vezij na siliciju nima nobene zveze s silikonskimi vsadki za povečevanje ženskih oblin).

LPL
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 559
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 19.11.2016, 14:53

Re: Kenediji

Odgovor Napisal/-a Gorchi » 19.11.2016, 1:44

preglednik napisal/-a:
Na bohinjski progi sta svoj čas res vozila, ne pa prav veliko. Po zatonu pare so namreč kmalu prišle Španke, ki so tam kraljevale do prihoda Reganov. Je pa imela serija 661-414 in 15 zmanjšano max. obremenitev napram ostalim Kenedijem, menda zaradi tega, ker sta bili obe lokomotivi nekaj časa potopljeni v morju. Naj pove kdo kaj več o tem!


O odisejadi teh dveh krokodilov na čezatlantski poti smo že debatirali. Iskalnik je našel to temo:
viewtopic.php?f=2&t=4904
Goran


Zdravo!
Na linku, ki ga je prispeval @Goran, se pride do mesta, kamor je, kot sem že omenil, @mmatija prilepil moj zapis, ki je nastal pred ca. 7 leti po pregledu več kot 30 strani dokumentacije iz CD Maribor, ampak kot grafiko! Medtem je žal odromal, kot mnoge druge slike, v nepovrat (=error 404)!
Zapis še hranim v Wordovem formatu in, če še obstoja interes, ga lahko prilepim sem.

Lep pozdrav - Peter
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3232
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 19.11.2016, 15:59

Ljubitelj napisal/-a:A veš da srbskega foruma nisem šel gledat...



http://railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=3987

@Peter5, še naj zalima word, pa je zgodba zaključena.
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 559
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 19.11.2016, 17:48

Zdravo!
Prilagam omenjeni tekst iz Wordove datoteke:
LP - Peter


Prava zgodba o lokomotivah 661-414 in 415 (dopolnjena)

Gospod Ž. H. je pred nekaj tedni na forumih »Vlaki info«, »Željeznice net« in »Railserbia« zastavil isto vprašanje o tem, kaka je bila dejansko usoda lokomotiv JŽ (kasneje SŽ) 661- 414 in 415 pred prevzemom v lokomotivski »park« ZŽTP Ljubljana. Vprašanje je bilo postavljeno spričo različnih zgodb, ki so krožile med poznavalci. Eno od zgodb je prispeval na Yahoo-forum »Železnica« tudi mag.Viktor Lednik, ki je pri njihovi usodi l. 1973 tudi sodeloval kot strojni tehnik in sodelavec CD, obrat Maribor-Studenci. Ta zgodba, zapisana zgolj po spominu in brez uporabe kakršnihkoli drugih virov je, kot bomo videli, še najbližja resnični, nekaj manj bistvenih geografskih spodrsljajev pa mu moramo po preteku 36-tih let od dogodkov vsekakor odpustiti.

Vzpodbujena z diskusijami na omenjenih forumih in tudi sama radovedna sva se z Viktorjem odločila, da poizkusiva priti stvari do dna in najti kake dokumente, iz katerih bi bilo razvidno takratno dogajanje. Iz tabel v Halliwellovi knjigi in Pospichalovih statistik je razvidno, da imata lokomotivi 414 in 415 v podseriji najnižji tovarniški številki, ki sicer za celotno skupino 15 lokomotiv tega tipa tečejo neprekinjeno zaporedno, a prejeli sta najvišji inventarni številki. Torej je za to moral obstajati kak tehten razlog.

Podala sva se v CD Maribor, kjer je še vedno aktivnih nekaj Viktorjevih nekdanjih sodelavcev in naletela pri njih s svojo nenavadno prošnjo na polno razumevanje, za katerega se tukaj najtopleje zahvaljujeva. Lahko sva prefotografirala nekaj strani iz njunih »lokomotivskih knjig« in smela sva natančno pregledati zajeten fascikel dokumentov, ki se nanašajo na te lokomotive. Na osnovi njih pa je nastal naslednji zapis:

* * *
L. 1971 je takratno ZŽTP Ljubljana sklenilo, da za potrebe Prometne sekcije TP Maribor nabavi 2 lokomotivi tipa G-16, vendar brez parnega generatorja in dinamičnih zavor. Lokomotivi je nabavilo, delno s krediti Eurofima, ŽTP Zagreb v sklopu 25 lokomotiv (iz celotnega kontingenta 149 lokomotiv, ki so se nabavljale za ŽTPje ZG, BG, SA in SK) in za to je bila sklenjena odstopna pogodba med ŽTP Zagreb in ZŽTP Ljubljana. Nosilec investicije je bilo TP Maribor. Pogodbe z dobaviteljema GM Overseas Operations, New York, in GM of Canada, London, Ontario, Ca. so se sklepale julija 1972. Za uvoznika je bil izbran Feroelektro, Sarajevo, za špediterja pa Transjug, Rijeka, in z njima so bile sklenjene ustrezne pogodbe. Transport je bil zavarovan pri Slavija Lloydu Rijeka brez franšize - za vso škodo, ki bi lahko nastala med prevozom, razen zalitja z morsko vodo, od odhodne luke Toronto do lokomotivske lope/ skladišča prejemnikov.

Ladja Rumba je decembra 1972 v Torontu natovorila 16 lokomotiv, namenjenih za ŽTP Zagreb, ŽTP Sarajevo in za ZŽTP Ljubljana. V noči 14/15 december je ca. 200 navt. milj jugovzhodno od rta Cape Race (Nova Fundlandija) doživela neurje jakosti 12 boforjev, pri čemer je 3 lokomotivske »zaboje« (661-272, 273 in 276) odplaknilo s palube, ostale pa občutno premaknilo, tako na palubi kot v podpalubju, in jih več ali manj poškodovalo. Zato se je ladja nagnila in posadko so morali rešiti s helikopterji, saj se sicer prisotni vlačilec ni mogel varno približati. Ladja je bila v podpalubju tudi poškodovana – gibni podstavki so se sprostili, tekali sem in tja ter se zabijali – izlila se je balastna voda (sladka voda iz jezera Ontario) do višine ca. 200 mm. Ko se je vreme umirilo, se je posadka vrnila, ladjo Rumbo so odvlekli najprej v pristanišče St. John's, zaradi pomanjkanja primernih dvigal pa nato v Halifax, kjer so ladjo v prisotnosti zavarovalnih agentov in predstavnikov špediterjev raztovorili, popravili poškodbe na njej, ponovno natovorili in poškodovani tovor dodatno utrdili.

Ladja Rumba je v Ploče prispela šele 05.03.1973. Sklenjeno je bilo, da se vse poškodovane lokomotive po iztovarjanju prepeljejo delno na lastnih, delno pa (zaradi poškodb) na rezervnih gibnih podstavkih v dizel depo Doboj in sicer v dveh etapah. ŽTP Sarajevo je prevzel obvezo za sanacijo lokomotiv na stroške zavarovalnice. 21.03.1973 je bilo v Doboju po ogledu dogovorjeno, da gredo gibni podstavki lokomotiv 661-414 in 415 na popravilo v CD Maribor, saj bi sicer bili kot zadnji na vrsti za popravilo. Zaboja, sicer med manj poškodovanimi v celotni pošiljki, pa sta ostala na popravilu v Doboju.

Dokončni seznam rezervnih delov, ki jih je začasno posodila CD Maribor za popravilo poškodovanih vozičkov, je bil predan na sestanku pri Feroelektro Sarajevo 04.06.1973. Takrat so vozički bili tudi poslani v Maribor. Popravilom v Mariboru je prisostvoval predstavnik Slavija Lloyda g. Joško Suša. Pri popravilu in predaji lok. je sodeloval tudi Viktor Lednik kot takratni poslovodja za spodnji ustroj dizel lokomotiv.

Kdaj so bili gibni podstavki vrnjeni v Doboj in kdaj sta Viktor Lednik in Niko Kovačič pripeljala/spremljala obe (hladni) lokomotivi iz Doboja v Maribor, iz dokumentacije ni razvidno. Popravila, preizkušanja in meritve v Mariboru so se nadaljevali in 25.10.1973 je bilo izdano interno potrdilo na osnovi komisijskega zapisnika z 19.10.1973, da sta lokomotivi 661-414 in 415 brezhibni. Bilo je sicer še nekaj zapletov glede verodostojnosti zapisnikov in tako sta dobili lokomotivi Dovoljenje za predajo vozila v promet
661-414 dne 22.11.1973 in
661-415 dne 04.12.1973.

Še nekaj podatkov povzetih iz lokomotivskih knjig:

Lokomotiva 661-414 661-415
-------------------------------------------------------
Tip G16-W G16-W
Tip motorja 567C 567C
Tov. št. A2709 A2710
Proizv. GM GM
V uporabi od 10.11.1973 26.11.1973
Razporejena od dne od dne
-------------------------------------------------------
SV Maribor 10.11.1973 26.11.1973
SV Divača 30.12.1973 11.05.1974
SV Maribor 01.03.1976 26.03.1976
SV Divača 07.06.1991 06.06.1991


Ni podatkov, kdaj sta bili lokomotivi vzeti iz prometa in odstavljeni. Sedaj se že nekaj let nahajata na področju CD Maribor-Studenci v precej obžalovanja vrednem stanju.


Peter P., Maribor, 03.10.2009


Pripis:

Iz članka objavljenega v glasilu Torontskega združenja za pomorsko zgodovino, katerega faksimile je prispeval administrator g. Renato 16.sept.2009 v temi »Spašavanje broda Rumba« na http://zeljeznica.net/forum/viewtopic.php?t=10332
(skupaj s posnetkom vlačenja in opisom poteka neurja, kot ga je doživela Rumba,) pa izhaja, da so posadka in lastniki vlačilca »Smit Lloyd 103«, ki je privlekel zapuščeno ladjo Rumba na varno, sprožili sodni spor zaradi odškodninskih zahtevkov vsled reševanja zapuščene ladje in tovora

19.10.2009 je g. L. iz CD Maribor poizvedel v maticnem depoju Divaca in sporočil, kdaj in kje sta bili lokomotivi odstavljeni:

661-414 odstavljena 07.02.2002 v Novi Gorici
661-415 odstavljena 27.02.2003 v Novi Gorici

PP/ 19.10.2009
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4308
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 19.11.2016, 18:48

Link ne dela, zato kratka povezava do vlačilca Smit Lloyd 103, ki je rešil ladjo Rumba z lokomotivami in poročilo o nesreči v časopisu Chickago Tribune 1z dne 15.12.1972.

Da so pa lastniki in posadka sprožili spor je pa samoumnevno, ko obstane neka ladja nemočna na morju kot nesrečna Rumba je po pomorskem pravu reševalec deležen nagrade, če že ne celotnega tovora. O tem govori Mednarodna konvencija o reševanju na morju 1989 (MKRM89), ki jo je ratificirala tudi RS, http://www2.gov.si/zak/Zak_vel.nsf/0/c1 ... enDocument

Nekaj izvlečkov:


III. poglavje – Pravice reševalcev

12. člen

Pogoji za nagrado

1. Uspešno reševanje je podlaga za pravico do nagrade.
....
.....

15. člen

Porazdelitev med reševalci

1. Nagrada iz 13. člena se porazdeli med reševalce na podlagi meril iz navedenega člena.


Dolčene posadke in ladje se preživljao izključno z reševanjem nemočnih ladij. In noben kapitan si ne želi pod nobeno ceno, da ga vlačilec odvleče v varno zavetje luke, to namreč tipično pomeni izgubo tovora.....


LPL
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 308
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a električar » 19.11.2016, 21:57

Pohvale raziskovalcem usode "krokodilov". Res zanimiva zgodba in dobri prispevki.

lp
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 559
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Kenediji

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 20.11.2016, 16:22

Zdravo!
Še nekaj: Popravilo v neurju poškodovanih lokomotiv kakor tudi nadomestno izdelavo 3 potopljenih je krila zavarovalnica. Zanimivo pa je, da so te 3 nadomestne lokomotive dobile enake tovarniške številke, kot so jih imele prvotno izdelane.
Iz podserije 4xx sta bili na Rumbi natovorjeni le 414 in 415 in sicer v podkrovju. Z ozirom na to , da so imele lokomotive s številkami 401 do 413 višje tovarniške številke in v neprekinjenem zaporedju z ozirom na 414 in 415, smemo domnevati, da so prispele v takratno Jugoslavijo s kasnejšimi transporti. Ker pa sta transport in popravilo naših dveh lokomotiv trajala skorajda celo leto, so makedonske lokomotive naše "prehitele" in prejele svoje zaporedne številke ne oziraje se na zaporedje tovarniških številk.
LP - Peter

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov