Naj nekdo od vas strokovnjakov malo razloži kaj tole ''srce brižitke'' počne? Je to nekakšna ura?
Nikjer na zgornjih slikah nisem zasledil tistih ''glavnih'' elektro motorjev, ki poganjajo to francosko kraljico po naših progah - mogoče ima kdo kakšno sliko?
Objavljeno: 31.03.2008, 13:00
Napisal/-a Gorchi
-Robert- napisal/-a:Naj nekdo od vas strokovnjakov malo razloži kaj tole ''srce brižitke'' počne? Je to nekakšna ura?
Naj ugibam - to je avtomatika kombinator, ki pri vleki oz. zaviranju preklaplja kontaktorje (za vleko). Torej, če pospešuješ, potem počasi dodaja tok, pri zaviranju pa je malce hitrejši. Na mopedu in mehu to vlogo igra ročica, pod katero je kombinacijski valj, pri Brižitki pa se ta avtomatika dirigira z volanom:
Imam prav?
-Robert- napisal/-a:Nikjer na zgornjih slikah nisem zasledil tistih ''glavnih'' elektro motorjev, ki poganjajo to francosko kraljico po naših progah - mogoče ima kdo kakšno sliko?
A tegale?
Objavljeno: 31.03.2008, 13:17
Napisal/-a Dolfe
Odlično Gorči! Sedi, pet!
Naj dodam. Tej napravi se reče servo-motor. V bistvu sta dva. Eden je za vleko, drugi za el-dinamično zaviranje. Zgleda pa kot mega programator strejših pralnih strojev. Z ekscentri vklaplja/izklaplja mikro stikala, tí pa kontaktorje. Servo-motorja sta krmiljena impulzno. Za obračanje pa poskrbita dva pnevmatska cilindra, ki sta v "V" obliki nameščena na strani, poleg ročice.
MMG, tisto slišno šklopotanje je delovanje pnematskih cilindrov.
Pa še to: Vlečnih motorjev se iz notranjosti ne vidi, ker sta pokrita s pločevinastim ohišjem.
Objavljeno: 31.03.2008, 14:11
Napisal/-a -Robert-
Hvala Gorchi in hvala Dolfe za strokovno razlago!
Koliko takih vlečnih motorjev ima torej Brižita za pogon? In kako so potem dostopni za servise oz. preglede - ali je dovolj samo demontaža tiste pločevine odznotraj?
Objavljeno: 31.03.2008, 14:25
Napisal/-a Signal
Gorchi napisal/-a:
-Robert- napisal/-a:Naj nekdo od vas strokovnjakov malo razloži kaj tole ''srce brižitke'' počne? Je to nekakšna ura?
Naj ugibam - to je avtomatika kombinator, ki pri vleki oz. zaviranju preklaplja kontaktorje (za vleko). Torej, če pospešuješ, potem počasi dodaja tok, pri zaviranju pa je malce hitrejši. Na mopedu in mehu to vlogo igra ročica, pod katero je kombinacijski valj, pri Brižitki pa se ta avtomatika dirigira z volanom:
Imam prav?
-Robert- napisal/-a:Nikjer na zgornjih slikah nisem zasledil tistih ''glavnih'' elektro motorjev, ki poganjajo to francosko kraljico po naših progah - mogoče ima kdo kakšno sliko?
A tegale?
-------------------------------------
Kaj sta pa tista kazalca na levi strani v "volanu"? Morda kažeta položaj kombinatorja?
Ima gomulka tudi neke vrste kombinator in to dvobrzinskega?
Lp Signal
Objavljeno: 31.03.2008, 15:23
Napisal/-a Dolfe
-Robert- napisal/-a:Hvala Gorchi in hvala Dolfe za strokovno razlago!
Koliko takih vlečnih motorjev ima torej Brižita za pogon? In kako so potem dostopni za servise oz. preglede - ali je dovolj samo demontaža tiste pločevine odznotraj?
Brižita ima dva takšna vlečna motorja. Po enega na vsakem podstavnem vozičku.
Za neposreden dostop do redukorjev in vlečnega motorja, je potrebno dvigniti koš lokomotive. Iz strojevodske kabine je sicer možen le dostop do priključnih sponk.
@ Signal,
Gomulka ima tudi servo motor, vendar je malce drugačen. In res je, obračanje servomotorja na Gomulki ima dve stopnji. Vendar je to izvedeno povsem električno. V obeh primerih; na Brižiti in na Gomulki, je nek rele, ki pogojuje obračanje SMT. Torej šele po tem, ko vrednost toka pade pod določeno vrednost. In Gomulka ima v ta namen izvedeno še eno hitrejšo stopnjo. Za Brižito kaj takega pač ne pride v poštev.
Na levi strani manipulatorja so trije dvojni manometri za razne zračne tlake, katere nadzoruje strojevodja.
Servo-motor (SMT) nima natančnega pokazatelja trenutnega položaja. S kontrolnimi lučkami na piktogramu, se sicer signalizira le 1. začetni položaj vleke v serijski vezavi, ter z vključenimi upori in nato izključitev uporov. Ter nadalje; vzporedna vezava z upori in čista paralela (vzporedje), brez uporov.
Pri el.dinamičnem zaviranju gori le simbol za zavoro, dokler je servomotor za el.zaviranje v funkciji zaviranja.
In to je to.
Objavljeno: 31.03.2008, 16:29
Napisal/-a Mojster_Strojevodja
Dolfe napisal/-a:
Brižita ima dva takšna vlečna motorja. Po enega na vsakem podstavnem vozičku.
Za neposreden dostop do redukorjev in vlečnega motorja, je potrebno dvigniti koš lokomotive. Iz strojevodske kabine je sicer možen le dostop do priključnih sponk.
Bom bil težk, pa te bom popravil, Brižita ima električno gledano štiri motorje, mehansko pa dva. O tem smo razpravljali že v tej temi.
Motor je narejen tako da ima na isti osi dva električno ločena rotorja in prav tako dva statorje na ohišju.
Sliki za boljšo predstavo:
Upam, da mi bojan nebo preveč zameril, ker sem si sposodil slike.
Objavljeno: 01.04.2008, 7:20
Napisal/-a Signal
Dolfe napisal/-a: @ Signal,
Gomulka ima tudi servo motor, vendar je malce drugačen. In res je, obračanje servomotorja na Gomulki ima dve stopnji. Vendar je to izvedeno povsem električno. V obeh primerih; na Brižiti in na Gomulki, je nek rele, ki pogojuje obračanje SMT. Torej šele po tem, ko vrednost toka pade pod določeno vrednost. In Gomulka ima v ta namen izvedeno še eno hitrejšo stopnjo. Za Brižito kaj takega pač ne pride v poštev.
Na levi strani manipulatorja so trije dvojni manometri za razne zračne tlake, katere nadzoruje strojevodja.
Servo-motor (SMT) nima natančnega pokazatelja trenutnega položaja. S kontrolnimi lučkami na piktogramu, se sicer signalizira le 1. začetni položaj vleke v serijski vezavi, ter z vključenimi upori in nato izključitev uporov. Ter nadalje; vzporedna vezava z upori in čista paralela (vzporedje), brez uporov.
Pri el.dinamičnem zaviranju gori le simbol za zavoro, dokler je servomotor za el.zaviranje v funkciji zaviranja.
In to je to.
Dolfe, hvala za izčrpen odgovor.
Še vedno pa me zanimata kazalca na desni strani v manipulatorju. Včeraj sem napačno zapisal v vprašanju "na levi" (je bil ponedeljek).
Kaj pa signali za ventilatorje na piktogramu? Signalizirajo obratovanje ali okvaro-izpad?
Lp Signal
Objavljeno: 01.04.2008, 7:38
Napisal/-a Dolfe
Aha. Zgornji je smer vožnje, spodnji pa stopnja šentiranja. Povsem mehansko.
Mogoče komu v pojasnilo ...... v manipulatorju je le puščica, ki kaže na položaj manipulatorja. Manipulator ni kot volan, da bi se vrtel okrog svojega središča. Ima le dva položaja, na vsako stran iz točke "0" (nič). Vse se manipulira impulzno.
S signalizacijo je Brižita bolj uboga. Določena lučka na piktogramu lahko v različnih situacijah pove več stvari. Tako obstajajo različne kobinacije, preko katerih strojevodja vé, kaj se dogaja.
Kontrola ventilacije je npr. vezana kar na lučko za delovanje motor-generatorja, ki mora med delovnjem le tega ugasniti. Če ta lučka utripa, pomeni težavo z ventilacijo, aktivira se zaščita ...... itd.
Objavljeno: 01.04.2008, 10:21
Napisal/-a Signal
Dolfe napisal/-a:Aha. Zgornji je smer vožnje, spodnji pa stopnja šentiranja. Povsem mehansko.
Mogoče komu v pojasnilo ...... v manipulatorju je le puščica, ki kaže na položaj manipulatorja. Manipulator ni kot volan, da bi se vrtel okrog svojega središča. Ima le dva položaja, na vsako stran iz točke "0" (nič). Vse se manipulira impulzno.
S signalizacijo je Brižita bolj uboga. Določena lučka na piktogramu lahko v različnih situacijah pove več stvari. Tako obstajajo različne kobinacije, preko katerih strojevodja vé, kaj se dogaja.
Kontrola ventilacije je npr. vezana kar na lučko za delovanje motor-generatorja, ki mora med delovnjem le tega ugasniti. Če ta lučka utripa, pomeni težavo z ventilacijo, aktivira se zaščita ...... itd.
Malo bom še tečnaril.
- Na fotki komandnega pulta ne vidim (najdem) zaviralnika vlakovne in ročice lokom. zavore. Kje sta "skriti"?
- Kje se napaja kompresor (mreža-3kV ali preko mot.-gen.)?
- Je bilo na začetku predvideno (možno) daljinsko upravljanje lokomotiv?