Kdaj so v Evropi (EU) ukinili parno gretje potniških vagonov?
Lp Signal
Parno gretje
Re: Parno gretje
Signal napisal/-a:Kdaj so v Evropi (EU) ukinili parno gretje potniških vagonov?
Lp Signal
S prihodom elektrifikacije?
Ukinjalo se je postopoma, skozi več let. Ter vsaka železniška uprava zase.
Pri nas v Sloveniji, okrog leta 1985. Ampak, vagoni s parnim sistemom ogrevanja, so vozili še deset let po tem.
lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Parno gretje
Parno gretje se še uporablja v Evropi in to pri muzejskih vlakih z parno vleko. Drži pa, da se je pri nas ukinilo parno ogrevanje okoli leta 1985 z nabavo lok.serije 664, katera pa kot veste ima el. gretje. Na Kenedijih in Špankah pa so demontirali generatorje pare. Za izredne prevoze zdomcev se je do leta 1990 v konicah zaradi pomanjkanja vagonov še uporabljalo parno gretje, le da je bil vlaku dodan vagon z parnim kotlom.Signal napisal/-a:Kdaj so v Evropi (EU) ukinili parno gretje potniških vagonov?
Lp Signal
Re: Parno gretje
Smo Slovenci imeli svoj parni kotel ali je bil sposojen od bratov Hrvatov?Florjan napisal/-a:Parno gretje se še uporablja v Evropi in to pri muzejskih vlakih z parno vleko. Drži pa, da se je pri nas ukinilo parno ogrevanje okoli leta 1985 z nabavo lok.serije 664, katera pa kot veste ima el. gretje. Na Kenedijih in Špankah pa so demontirali generatorje pare. Za izredne prevoze zdomcev se je do leta 1990 v konicah zaradi pomanjkanja vagonov še uporabljalo parno gretje, le da je bil vlaku dodan vagon z parnim kotlom.Signal napisal/-a:Kdaj so v Evropi (EU) ukinili parno gretje potniških vagonov?
Lp Signal
Zanima me tudi kaj je bilo kurivo, mazut ali lahka nafta?
Lp Signal
Re: Parno gretje
Vedno le nafta. Z mazutom je preveč dela, kar je za železnico neustrezno.Signal napisal/-a:
Smo Slovenci imeli svoj parni kotel ali je bil sposojen od bratov Hrvatov?
Zanima me tudi kaj je bilo kurivo, mazut ali lahka nafta?
Lp Signal
V bistvu je bil parni kotel vzet iz ene od dizel lokomotiv in nameščen na vagon Gbs. Ta se je po potrebi dodal nekemu potniškemu vlaku.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Leta 1939 so v glavni delavnici v Nišu pričeli izdelovati vagone z parnim gretjem. Izdelali so jih v velikih količinah, saj so jih uporabljali na izhodnih postajah za predogrevanje vlakov, ali za pomoč pri gretju med vožnjo ponavadi na sklepu vlaka. Oznaka voz je bila V 190xxx. V 60-ih letih so jih počasi umaknili iz obratovanja zaradi dotrajanosti kotla in nabavo delok z parnim ali el. generatorjem. Kotle so vgradili v vozove G serije. Tlak v kotlu je bil 11 barov, grelna površina 2.883 m2 in imel 55 grelnih cevi. Kurivo je bilo seveda premog. Sled za temi vozovi se je verjetno zgubila.
ĐĐ pa je leta 1974 začel izdelovati 4-osne VD vozove z parnim generatorjem.
Nekaj podatkov: hitrost 120km/. dolžina preko odbojnikov 15 m, skupna teža 47 t, zaloga vode 17m3, zaloga dizel goriva 1,8 t. Da je parni generator deloval je potrebno tudi napajanje z elektriko in komprimiran zrak. Dizel motor WITTE ENGINE CORP.120 moči 2o kw in 1800 obr/min, glavni generator KATO 12 SB 12 kw-162 A-74V, motor kompresorja Nortaweitain electric Co. 4C 3DC moči 2,2 kw, alternator za razsvetljavo Motorola R3-135A 12V, enostopenjski kompresor DE VILBISS Model 230 in generator pare Vapor OK 4625 z proizvodnjo pare 1.250kg/h tlaka 0-5 barov Te vozove so imeli južneje od nas, za pri nas pa ne vem.
ĐĐ pa je leta 1974 začel izdelovati 4-osne VD vozove z parnim generatorjem.
Nekaj podatkov: hitrost 120km/. dolžina preko odbojnikov 15 m, skupna teža 47 t, zaloga vode 17m3, zaloga dizel goriva 1,8 t. Da je parni generator deloval je potrebno tudi napajanje z elektriko in komprimiran zrak. Dizel motor WITTE ENGINE CORP.120 moči 2o kw in 1800 obr/min, glavni generator KATO 12 SB 12 kw-162 A-74V, motor kompresorja Nortaweitain electric Co. 4C 3DC moči 2,2 kw, alternator za razsvetljavo Motorola R3-135A 12V, enostopenjski kompresor DE VILBISS Model 230 in generator pare Vapor OK 4625 z proizvodnjo pare 1.250kg/h tlaka 0-5 barov Te vozove so imeli južneje od nas, za pri nas pa ne vem.
Florjan, se spomniš, da je nekje v 80.-tih letih bil na ljubljanski postaji en na hitro predelan Gbs s parnim generatorjem? Sicer ga nikoli nisem videl v funkciji, po postaji pa se je precej motal in delal gužvo. Kolikor se še spomnim, je imel Đurin kotel.
Haa! Že vem!
Kasneje je bil v pralnici. Ogreval je vagone, ki so bili predvideni za temeljito čiščenje. Parkiran pa je bil v štucu tira 18 ali 19, v pralnici. Blizu kurilniškega premikalnega mejnika.
lp
Haa! Že vem!
Kasneje je bil v pralnici. Ogreval je vagone, ki so bili predvideni za temeljito čiščenje. Parkiran pa je bil v štucu tira 18 ali 19, v pralnici. Blizu kurilniškega premikalnega mejnika.
lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!