Hladilni sistemi kenedija in regana, . . .
Hladilni sistemi kenedija in regana, . . .
- Zanima me, kakšen hladilni sistem DM imata kenedi in regan? Dvokrožni kot đura?
- Kako regan, ki nima krmiljenih žaluzij kot kenedi, vzdržuje temperaturo hladilne vode? Z vklapljanjem/izklapljanjem ventilatorjev?
- Kako strojevodja nadzira temperaturo vode DM? Na komandnem pultu ni termometra hladilne vode.
Čemu pa služi svetilka pod strojevodsko kabino? Imajo jo kenedi, regan ter par-lok.
Hvala, lp Mirko
- Kako regan, ki nima krmiljenih žaluzij kot kenedi, vzdržuje temperaturo hladilne vode? Z vklapljanjem/izklapljanjem ventilatorjev?
- Kako strojevodja nadzira temperaturo vode DM? Na komandnem pultu ni termometra hladilne vode.
Čemu pa služi svetilka pod strojevodsko kabino? Imajo jo kenedi, regan ter par-lok.
Hvala, lp Mirko
Re: Hladilni sistemi kenedija in regana, . . .
Signal napisal/-a:- Zanima me, kakšen hladilni sistem DM imata kenedi in regan? Dvokrožni kot đura?
- Kako regan, ki nima krmiljenih žaluzij kot kenedi, vzdržuje temperaturo hladilne vode? Z vklapljanjem/izklapljanjem ventilatorjev?
- Kako strojevodja nadzira temperaturo vode DM? Na komandnem pultu ni termometra hladilne vode.
Čemu pa služi svetilka pod strojevodsko kabino? Imajo jo kenedi, regan ter par-lok.
Hvala, lp Mirko
Popravek. Đura nima dvokrožnega sistema hladilne tekočine. Dvokrožni sistem premore le Jenbach 732.
Sicer pa je tole področje za našega Jembaha. Kar naj se malce izkaže. Če morda ne bo hotel, potem bomo pa našli nekega drugega pacienta, da pojasni zadevo na Reganu.
MMG, na amerikankah ni potreben nadzor hlajenja DM, ker je vse avtomatsko.
In še slikica tokokroga hladilne tekočine na seriji 642 in 643 .......
lp
Dolfe
Zadnjič spremenil Dolfe, dne 07.05.2008, 17:39, skupaj popravljeno 1 krat.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Popravek TA odpre zaluzije in pozene prvi ventilator, TB pozene se drugi ventilator, ETS pa aktivira pri pregretju hladilne tekocine. Bom napisal ju3 nekaj na to temo, danes ni vec casa .CSX napisal/-a:Regan vzdržuje temperaturo hladilne vode s pomočjo termostatov TA, TB, ETS. TA vklopi prvi ventilator, TB vklopi še drugi ventilator ter obenem odpre žaluzije, ETS pa DM postavi v prosti tek.
LP
Sistem za hlajenje DM 16-654E na lokomotivi 664:
Če želimo zadostit uspešno hlajenje DM-ja v vseh pogojih delovanja, mora sistem delovati pod zadostnim tlakom. Za hlajenje se uporablja 833L omehčane vode z 10 % proti korozijske zaščite.
Ohlajena tekočine se s pomočjo dveh zobniško gnanih črpalk, nameščenih na sprednji strani DM-ja črpa iz rezervoarja hladilne tekočine in hladilnika olja v DM. Dva ventilatorja imata nalogo, da skozi stranske odprtine sesata zrak iz okolice in ga potiskata skozi hladilne celice in odprtino na strehi (žaluzije) nazaj v zrak. Vsak ventilator ima za pogon prigrajen lasten asinhronski elektromotor, ki dobi napajanje od alternatorja D 18, zato so vrtljaji teh dveh ventilatorjev odvisni od frekvence alternatorja D 18, le ta pa od števila vrtljajev DM. Segreta tekočina iz DM-ja gre v hladilne celice kjer se ohladi. Ohlajena tekočina se ponovno vrača v hladilnik olja (izmenjevalec toplote), del ohlajene tekočine hladi kompresor in ta ciklus se ponavlja.
Nekaj hladilne tekočine gre skozi termostatska stikala TA, TB in ETS. Termostatski stikali TA in TB, ki sta vgrajeni na razdelilcu in vključujeta elektropnevmatska ventila za pogon ventilatorja in delovanje žaluzij. Termostatsko stikalo ETS pa kontrolira pregretost hladilne tekočine.
Krmiljenje hlajenja DM-ja z hladilno tekočino:
TA 79°C - 71°C odprejo se žaluzije, prične se vrteti en ventilator
TB 88°C - 79°C žaluzije so odprte, vrtita se oba ventilatorja
ETS 98°C - 92°C pregretje DM-ja (zvoni alarmni zvonec in prižge se opozorilna lučka na kontrolni plošči DM in na AN modulu).
DM ne ugasne, vleka se ne prekine
Dizel motor je varovan proti prenizkemu tlaku hladilne tekočine z detektorjem, ki kontrolira razlike tlakov na izhodu iz črpalke za vodo in vhodu v črpalko z tlakom v zračnih komorah DM-ja.
1. Detektor (moder) nizkega tlaka hladilne tekočine
2. Termostatska stikala
3. Hlajenje kompresorja prvič
4. in drugič
5. Vodna črpalka
6. Ventilator
7. Taljive varovalke (4x200A) in kontaktorji za vklop ventilatorja
8. Signalizacija pregretja hladilne tekočine
Sistem za hlajenje DM 12-654E na lokomotivi 644:
Dizelski motor in kompresor se hladita s tehnološko pripravljenim hladilnim sredstvom. Z namenom, da se zagotovi dobro hlajenje in prepreči kavitacija na vodni črpalki je sistem je zaprt in pod pritiskom. Ustrezeni tlak v hladilnem sistemu zagotavlja varnostni ventil, ki odpre pri tlaku približno 0,27 bar.
Za prisilno cirkulacijo hladilnega sredstva skrbijo centrifugalne črpalke, ki so gnane preko zobniškega prenosa DM. Ventilator ima nalogo, da skozi stranske odprtine (žaluzije) sesa zrak iz okolice in ga potiskata skozi hladilne celice in skozi odprtino na strehi nazaj v zrak. Ventilator poganja dizelski motor preko multiplikatorja z razmerjem prenosa 1,5 : 1, ki poveča število vrtljajev elise. Ventilator ni v stalni zvezi z vertikalno pogonsko osjo, temveč to zvezo vzpostavlja posebna torna sklopka, ki jo aktivira stisnjen zrak, krmiljen z elektropnevmatskim ventilom.
Intenzivnost hlajenja je odvisna od temperature hladilnega sredstva, oziroma delovanja termostata TA (680C / 600C), ki preko elektropnevmatskega ventila MV-FAN krmili delovanje ventilatorja in termostata TB (770C / 690C). Ta pa preko elektropnevmatskega ventila MV-SH krmili odpiranje in zapiranje žaluzij na oplati (košu) lokomotive.
V sistem hlajenja hladilnega sredstva so vgrajeni še naslednji pomožni sistemi za:
• hlajenje olja,
• hlajenje zračnega kompresorja,
• ogrevanje goriva v glavnih rezervoarjih.
Za krmiljenje in nadzor skrbijo termostatska stikala (TA, TB, ETS), plavajoče stikalo - pomanjkanje vode in termometer.
1. Vodna črpalka
2. Termostatska stikala
3. Ventilator s multiplikatorjem in ventilatorjem za hlajenje VM 3-4
Pri lokomotivi serije 661 je enak sistem kot pri seriji 644.
Če želimo zadostit uspešno hlajenje DM-ja v vseh pogojih delovanja, mora sistem delovati pod zadostnim tlakom. Za hlajenje se uporablja 833L omehčane vode z 10 % proti korozijske zaščite.
Ohlajena tekočine se s pomočjo dveh zobniško gnanih črpalk, nameščenih na sprednji strani DM-ja črpa iz rezervoarja hladilne tekočine in hladilnika olja v DM. Dva ventilatorja imata nalogo, da skozi stranske odprtine sesata zrak iz okolice in ga potiskata skozi hladilne celice in odprtino na strehi (žaluzije) nazaj v zrak. Vsak ventilator ima za pogon prigrajen lasten asinhronski elektromotor, ki dobi napajanje od alternatorja D 18, zato so vrtljaji teh dveh ventilatorjev odvisni od frekvence alternatorja D 18, le ta pa od števila vrtljajev DM. Segreta tekočina iz DM-ja gre v hladilne celice kjer se ohladi. Ohlajena tekočina se ponovno vrača v hladilnik olja (izmenjevalec toplote), del ohlajene tekočine hladi kompresor in ta ciklus se ponavlja.
Nekaj hladilne tekočine gre skozi termostatska stikala TA, TB in ETS. Termostatski stikali TA in TB, ki sta vgrajeni na razdelilcu in vključujeta elektropnevmatska ventila za pogon ventilatorja in delovanje žaluzij. Termostatsko stikalo ETS pa kontrolira pregretost hladilne tekočine.
Krmiljenje hlajenja DM-ja z hladilno tekočino:
TA 79°C - 71°C odprejo se žaluzije, prične se vrteti en ventilator
TB 88°C - 79°C žaluzije so odprte, vrtita se oba ventilatorja
ETS 98°C - 92°C pregretje DM-ja (zvoni alarmni zvonec in prižge se opozorilna lučka na kontrolni plošči DM in na AN modulu).
DM ne ugasne, vleka se ne prekine
Dizel motor je varovan proti prenizkemu tlaku hladilne tekočine z detektorjem, ki kontrolira razlike tlakov na izhodu iz črpalke za vodo in vhodu v črpalko z tlakom v zračnih komorah DM-ja.
1. Detektor (moder) nizkega tlaka hladilne tekočine
2. Termostatska stikala
3. Hlajenje kompresorja prvič
4. in drugič
5. Vodna črpalka
6. Ventilator
7. Taljive varovalke (4x200A) in kontaktorji za vklop ventilatorja
8. Signalizacija pregretja hladilne tekočine
Sistem za hlajenje DM 12-654E na lokomotivi 644:
Dizelski motor in kompresor se hladita s tehnološko pripravljenim hladilnim sredstvom. Z namenom, da se zagotovi dobro hlajenje in prepreči kavitacija na vodni črpalki je sistem je zaprt in pod pritiskom. Ustrezeni tlak v hladilnem sistemu zagotavlja varnostni ventil, ki odpre pri tlaku približno 0,27 bar.
Za prisilno cirkulacijo hladilnega sredstva skrbijo centrifugalne črpalke, ki so gnane preko zobniškega prenosa DM. Ventilator ima nalogo, da skozi stranske odprtine (žaluzije) sesa zrak iz okolice in ga potiskata skozi hladilne celice in skozi odprtino na strehi nazaj v zrak. Ventilator poganja dizelski motor preko multiplikatorja z razmerjem prenosa 1,5 : 1, ki poveča število vrtljajev elise. Ventilator ni v stalni zvezi z vertikalno pogonsko osjo, temveč to zvezo vzpostavlja posebna torna sklopka, ki jo aktivira stisnjen zrak, krmiljen z elektropnevmatskim ventilom.
Intenzivnost hlajenja je odvisna od temperature hladilnega sredstva, oziroma delovanja termostata TA (680C / 600C), ki preko elektropnevmatskega ventila MV-FAN krmili delovanje ventilatorja in termostata TB (770C / 690C). Ta pa preko elektropnevmatskega ventila MV-SH krmili odpiranje in zapiranje žaluzij na oplati (košu) lokomotive.
V sistem hlajenja hladilnega sredstva so vgrajeni še naslednji pomožni sistemi za:
• hlajenje olja,
• hlajenje zračnega kompresorja,
• ogrevanje goriva v glavnih rezervoarjih.
Za krmiljenje in nadzor skrbijo termostatska stikala (TA, TB, ETS), plavajoče stikalo - pomanjkanje vode in termometer.
1. Vodna črpalka
2. Termostatska stikala
3. Ventilator s multiplikatorjem in ventilatorjem za hlajenje VM 3-4
Pri lokomotivi serije 661 je enak sistem kot pri seriji 644.
Super, vsem hvala za izčrpne odgovore.Jembah napisal/-a:Sistem za hlajenje DM 16-654E na lokomotivi 664:
. . .
Krmiljenje hlajenja DM-ja z hladilno tekočino:
TA 79°C - 71°C odprejo se žaluzije, prične se vrteti en ventilator
TB 88°C - 79°C žaluzije so odprte, vrtita se oba ventilatorja
ETS 98°C - 92°C pregretje DM-ja (zvoni alarmni zvonec in prižge se opozorilna lučka na kontrolni plošči DM in na AN modulu).
DM ne ugasne, vleka se ne prekine
. . .
Kaj pa se zgodi, če temperatura še narašča (okvara motorja)? Se vleka le prekine in DM ustavi?
Lp Mirko
Dolfe, a ti res ni jasno!?Dolfe napisal/-a:Jembah napisal/-a: Bom napisal ju3 nekaj na to temo, danes ni vec casa .
Sami izgovori. Do takrat bodo šli že vsi v kasacijo.
Ta izgovor je @Jembah uporabil zato, da je pripravil do danes slikovni material.... press
Ne moreš kar takoj, brez "fotorobe"
lp NS