342 - Moped in tehnika

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

342 - Moped in tehnika

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 13.05.2008, 6:37

Odpiram novo temo, kjer bi se zbiralo tehnično gradivo o seriji 342. Imenujemo ga tudi Moped.
MMG, cokla mu pravi kar APN4. Menda ima v mislih Tomosaky APN4. Ampak ni. Moped, je Moped in . :lol:


Prenos moči se vrši z zobniškim parom 25 zob na malem zobniku, ki je na osi vlečnega motorja in z zobnikom 76 zob, ki je na osi kolesne dvojice.
MMG, čemu je le izbran komplet z lihim in sodim številom zob? Oz., zakaj je to pravilo v strojništvu. Vprašanje ni namenjeno strojnikom. Slika :wink:


Pogonski zobnik, ki je na osi mopedove ali mehove kolesne dvojice, je elastično vpet. Le da v tem primeru za elastičnost poskrbi šest skupkov vzmeti.

Še skica:

Slika

Gre za veliki pogonski zobnik (76 zob) na kolesni dvojici, lokomotiv serije 342 in 362. Vzmeti dovoljujejo zamik venca zobnika za 3°12' pri sili 92kN. Dovolj da ublaži sunke pri vrtilnem momentu.


lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11315
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

OdgovorNapisal/-a cokla » 13.05.2008, 15:09

Nova signalizacija na APN-u :lol:
Slika

Slika

preiskus
Slika
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Nejc

OdgovorNapisal/-a Nejc » 13.05.2008, 15:12

A je bilo za upravljanje moderniziranega mopeda kakšno posebno uvajanje??

Ali so to samo zamenjane lučke? :lol:
Uporabniški avatar
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1757
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

OdgovorNapisal/-a Signal » 13.05.2008, 15:50

cokla napisal/-a:
. . .

Slika

. . .



Kaj je zaščita prvega zoba? Je ta v zvezi z kontrolerjem?

Hvala, lp Mirko
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11315
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

OdgovorNapisal/-a cokla » 13.05.2008, 16:02

Signal napisal/-a:Kaj je zaščita prvega zoba? Je ta v zvezi z kontrolerjem?
Hvala, lp Mirko


Slika Če je kontroler na prvem zobu več kot 30 sekund se izklopi glavno stikalo.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
whistler
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 716
Pridružen: 31.05.2007, 19:19
Kraj: Gorenjska

OdgovorNapisal/-a whistler » 13.05.2008, 16:27

Na katerem mopedu je to montirano?
10-ka?
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1937
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Mojster_Strojevodja » 13.05.2008, 17:05

Novo signalizacijo imajo vsi mopedi k so pofarban rdeč, 10, 23 , ...

Če pa misliš zaščito prvega zoba, to majo pa vsi.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Uporabniški avatar
pero
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 29
Pridružen: 09.01.2007, 10:03

OdgovorNapisal/-a pero » 13.05.2008, 22:36

cokla napisal/-a:
Signal napisal/-a:Kaj je zaščita prvega zoba? Je ta v zvezi z kontrolerjem?
Hvala, lp Mirko


Slika Če je kontroler na prvem zobu več kot 30 sekund se izklopi glavno stikalo.


popravek: več kot 40s
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11315
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

OdgovorNapisal/-a cokla » 13.05.2008, 22:45

pero napisal/-a:
cokla napisal/-a:
Signal napisal/-a:Kaj je zaščita prvega zoba? Je ta v zvezi z kontrolerjem?
Hvala, lp Mirko


Slika Če je kontroler na prvem zobu več kot 30 sekund se izklopi glavno stikalo.


popravek: več kot 40s

Res je,hitri prsti...sicer pa natančnost nastavitve je tako , tako :roll: .Tu nekje. :lol:
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 14.05.2008, 0:18

A lahko še malo za laike - kaj je zdaj prvi zob? Na kontrolerju (predvide3vam na bobnu pod ročico oz. oni lok z zobmi po katerem teče ročica), na prenosu ali kaj drugega? In kaj bi bilo, če te varnostne "naprave" ne bi bilo?
Goran
Uporabniški avatar
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1757
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

OdgovorNapisal/-a Signal » 14.05.2008, 6:06

Mojster_Strojevodja napisal/-a:Novo signalizacijo imajo vsi mopedi k so pofarban rdeč, 10, 23 , ...

Če pa misliš zaščito prvega zoba, to majo pa vsi.



Kaj pa ščiti zaščita prvega zoba? Upore?
MMG, jo ima tudi brižita?
Pa še eno vprašanje: je med menjavo režima vleka/zavora in obratno potrebno čakati, podobno kot pri DELOK?

Lp Mirko
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11315
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

OdgovorNapisal/-a cokla » 14.05.2008, 6:47

Gorchi napisal/-a:A lahko še malo za laike - kaj je zdaj prvi zob? Na kontrolerju (predvide3vam na bobnu pod ročico oz. oni lok z zobmi po katerem teče ročica), na prenosu ali kaj drugega? In kaj bi bilo, če te varnostne "naprave" ne bi bilo?

Prvi zob je prvi položaj kontrolerja za vleko-na prvem zobu se torej vspostavi vleka...
Signal napisal/-a:Kaj pa ščiti zaščita prvega zoba? Upore?
MMG, jo ima tudi brižita?
Pa še eno vprašanje: je med menjavo režima vleka/zavora in obratno potrebno čakati, podobno kot pri DELOK?

Lp Mirko

....ščiti pa predvsem upore , ker so v tem položaju vsi vključeni.Prej se je dogajalo , da je pri vračanju kontrolerja na nulo ostal le ta v prvem položaju in so lokomotive "gorele" ( upori so se enostavno stopili).Zaščita je tudi na 362 , 363 je pa nima ,ker je hlajenje uporov izvedeno drugače in ni nevarnosti stopitve.
Pri menjavi vleka -zaviranje ni potrebe po čakanju , ker se na prvem zobu kontrolerja obrne kombinator za zaviranje šele na drugem zobu pa se ustvari dejanska zav. sila el.dinamičnega zaviranja.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 16.05.2008, 18:21

Še en slikovni prikaz Mopedovih/Mehovih vitalnih delov pogona:


2. Slika

Takole izgleda škrbina malega zobnika, ki se nahaja na vlečnem motorju. Se pač zgodi. Nekaj podobnega tudi na amerikanki 661-032, pred nekaj tedni na Dolenjskem.
Pozor na ventilacijske mrežice. Izolacijski materijal govori da je rotor utrpel veliko škodo. 100% hin!. press Slika



3.Slika

Povsem obnovljena kolesna dvojica za lokomotivo 342, oz. 362.



4. Slika

Veliki, 76 zobi zobnik lokomotive 342, oz. 362. Pod poklopci se nahajajo skupki vzmeti, ki imajo nalogo blažiti sunke pri speljavi, oz. elektro- dinamičnemu zaviranju.
MMG, Slika je v neposredni zvezi s skico na začetku teme.

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 16.05.2008, 22:48

Kako izgleda velik zobnik, če malemu odškrtnete "zobke"? Fotka :?: :medic

Pozdrav
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 17.05.2008, 16:34

Lepo je pobralo mali zobniček...
Goran

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov