Stran 1 od 13

342 - Moped in tehnika

Objavljeno: 13.05.2008, 6:37
Napisal/-a Dolfe
Odpiram novo temo, kjer bi se zbiralo tehnično gradivo o seriji 342. Imenujemo ga tudi Moped.
MMG, cokla mu pravi kar APN4. Menda ima v mislih Tomosaky APN4. Ampak ni. Moped, je Moped in . :lol:


Prenos moči se vrši z zobniškim parom 25 zob na malem zobniku, ki je na osi vlečnega motorja in z zobnikom 76 zob, ki je na osi kolesne dvojice.
MMG, čemu je le izbran komplet z lihim in sodim številom zob? Oz., zakaj je to pravilo v strojništvu. Vprašanje ni namenjeno strojnikom. Slika :wink:


Pogonski zobnik, ki je na osi mopedove ali mehove kolesne dvojice, je elastično vpet. Le da v tem primeru za elastičnost poskrbi šest skupkov vzmeti.

Še skica:

Slika

Gre za veliki pogonski zobnik (76 zob) na kolesni dvojici, lokomotiv serije 342 in 362. Vzmeti dovoljujejo zamik venca zobnika za 3°12' pri sili 92kN. Dovolj da ublaži sunke pri vrtilnem momentu.


lp
Dolfe

Objavljeno: 13.05.2008, 15:09
Napisal/-a cokla
Nova signalizacija na APN-u :lol:
Slika

Slika

preiskus
Slika

Objavljeno: 13.05.2008, 15:12
Napisal/-a Nejc
A je bilo za upravljanje moderniziranega mopeda kakšno posebno uvajanje??

Ali so to samo zamenjane lučke? :lol:

Objavljeno: 13.05.2008, 15:50
Napisal/-a Signal
cokla napisal/-a:
. . .

Slika

. . .
Kaj je zaščita prvega zoba? Je ta v zvezi z kontrolerjem?

Hvala, lp Mirko

Objavljeno: 13.05.2008, 16:02
Napisal/-a cokla
Signal napisal/-a: Kaj je zaščita prvega zoba? Je ta v zvezi z kontrolerjem?
Hvala, lp Mirko
Slika Če je kontroler na prvem zobu več kot 30 sekund se izklopi glavno stikalo.

Objavljeno: 13.05.2008, 16:27
Napisal/-a whistler
Na katerem mopedu je to montirano?
10-ka?

Objavljeno: 13.05.2008, 17:05
Napisal/-a Mojster_Strojevodja
Novo signalizacijo imajo vsi mopedi k so pofarban rdeč, 10, 23 , ...

Če pa misliš zaščito prvega zoba, to majo pa vsi.

Objavljeno: 13.05.2008, 22:36
Napisal/-a pero
cokla napisal/-a:
Signal napisal/-a: Kaj je zaščita prvega zoba? Je ta v zvezi z kontrolerjem?
Hvala, lp Mirko
Slika Če je kontroler na prvem zobu več kot 30 sekund se izklopi glavno stikalo.
popravek: več kot 40s

Objavljeno: 13.05.2008, 22:45
Napisal/-a cokla
pero napisal/-a:
cokla napisal/-a:
Signal napisal/-a: Kaj je zaščita prvega zoba? Je ta v zvezi z kontrolerjem?
Hvala, lp Mirko
Slika Če je kontroler na prvem zobu več kot 30 sekund se izklopi glavno stikalo.
popravek: več kot 40s
Res je,hitri prsti...sicer pa natančnost nastavitve je tako , tako :roll: .Tu nekje. :lol:

Objavljeno: 14.05.2008, 0:18
Napisal/-a Gorchi
A lahko še malo za laike - kaj je zdaj prvi zob? Na kontrolerju (predvide3vam na bobnu pod ročico oz. oni lok z zobmi po katerem teče ročica), na prenosu ali kaj drugega? In kaj bi bilo, če te varnostne "naprave" ne bi bilo?

Objavljeno: 14.05.2008, 6:06
Napisal/-a Signal
Mojster_Strojevodja napisal/-a:Novo signalizacijo imajo vsi mopedi k so pofarban rdeč, 10, 23 , ...

Če pa misliš zaščito prvega zoba, to majo pa vsi.

Kaj pa ščiti zaščita prvega zoba? Upore?
MMG, jo ima tudi brižita?
Pa še eno vprašanje: je med menjavo režima vleka/zavora in obratno potrebno čakati, podobno kot pri DELOK?

Lp Mirko

Objavljeno: 14.05.2008, 6:47
Napisal/-a cokla
Gorchi napisal/-a:A lahko še malo za laike - kaj je zdaj prvi zob? Na kontrolerju (predvide3vam na bobnu pod ročico oz. oni lok z zobmi po katerem teče ročica), na prenosu ali kaj drugega? In kaj bi bilo, če te varnostne "naprave" ne bi bilo?
Prvi zob je prvi položaj kontrolerja za vleko-na prvem zobu se torej vspostavi vleka...
Signal napisal/-a: Kaj pa ščiti zaščita prvega zoba? Upore?
MMG, jo ima tudi brižita?
Pa še eno vprašanje: je med menjavo režima vleka/zavora in obratno potrebno čakati, podobno kot pri DELOK?

Lp Mirko
....ščiti pa predvsem upore , ker so v tem položaju vsi vključeni.Prej se je dogajalo , da je pri vračanju kontrolerja na nulo ostal le ta v prvem položaju in so lokomotive "gorele" ( upori so se enostavno stopili).Zaščita je tudi na 362 , 363 je pa nima ,ker je hlajenje uporov izvedeno drugače in ni nevarnosti stopitve.
Pri menjavi vleka -zaviranje ni potrebe po čakanju , ker se na prvem zobu kontrolerja obrne kombinator za zaviranje šele na drugem zobu pa se ustvari dejanska zav. sila el.dinamičnega zaviranja.

Objavljeno: 16.05.2008, 18:21
Napisal/-a Dolfe
Še en slikovni prikaz Mopedovih/Mehovih vitalnih delov pogona:


2. Slika

Takole izgleda škrbina malega zobnika, ki se nahaja na vlečnem motorju. Se pač zgodi. Nekaj podobnega tudi na amerikanki 661-032, pred nekaj tedni na Dolenjskem.
Pozor na ventilacijske mrežice. Izolacijski materijal govori da je rotor utrpel veliko škodo. 100% hin!. press Slika



3.Slika

Povsem obnovljena kolesna dvojica za lokomotivo 342, oz. 362.



4. Slika

Veliki, 76 zobi zobnik lokomotive 342, oz. 362. Pod poklopci se nahajajo skupki vzmeti, ki imajo nalogo blažiti sunke pri speljavi, oz. elektro- dinamičnemu zaviranju.
MMG, Slika je v neposredni zvezi s skico na začetku teme.

lp
Dolfe

Objavljeno: 16.05.2008, 22:48
Napisal/-a železocestnik
Kako izgleda velik zobnik, če malemu odškrtnete "zobke"? Fotka :?: :medic

Pozdrav

Objavljeno: 17.05.2008, 16:34
Napisal/-a Gorchi
Lepo je pobralo mali zobniček...