342 - Moped in tehnika

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 10.10.2008, 8:43

Še nekaj sličic iz VN oddelka:


1.Slika

2.Slika

Domača elektrarna. Motor-generator s 65kW razpoložljive moči. Ampak, kateri je kateri - to je vprašanje? :lol:

3.Slika

Kontaktorji za vklop ventilacije in kompresorja(ev)



4.Slika

Menjalnik smeri vožnje in kombinator vleka/zavirane.



5.Slika

Veliki kombinator "CIC". Služi za šentiranje vlečnih motorjev.



6.Slika

In še vsi trije skupaj: Kombinator šentiranja CIC, menjalnik smeri vožnje INV in v ozadju kombinator za vleko/zaviranje CTF.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6492
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 10.10.2008, 12:58

Dolfe napisal/-a:Domača elektrarna. Motor-generator s 65kW razpoložljive moči. Ampak, kateri je kateri - to je vprašanje?

Zanimivo vprašanje, še bolj interesantno pa je, da se namesto statičnega pretvornika uporablja tako varianto (torej, z leti uporabe ni prišlo do posodobitve). In če me spomin ne vara, se rabi za pretvarjanje 3 kV napetosti v 380 AC trifazno... Je pa vsekakor uporabna obtežitev lokomotive, da ne leti prehitro :lol:
Goran
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 10.10.2008, 13:26

Statičen razsmernik, iz 3kv DC, v 3 x 250 AC 50Hz, je prišel k nam šele s Siemensovim Desirojem. Najverjetneje prej niti obstajal ni. Vsaj serijsko ne.
Z njim pa cel kup težav. Od tega, da se hudo pogosto kvari, da rabi digitalno (računalniško) krmilje, do tega, da je astronomsko drag.

Brez veze toliko vlagati v že napol odslužene Mopede. Teh nekaj let (25), bodo že lahko zdržali s staro opremo. Sicer pa si lahko ogledaš zunanja vzvratna ogledala 21.stoletja, pa bo vsakemu vse jasno. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11371
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

OdgovorNapisal/-a cokla » 10.10.2008, 13:37

Dolfe napisal/-a:Teh nekaj let (25),

Slika Slika Slika
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6492
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 10.10.2008, 13:39

Cokla, si me prehitel :) Če bomo mopede srečevali na naših tirih še po letu 2013, bomo dobri...
Goran
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 10.10.2008, 13:56

Gorchi napisal/-a:Cokla, si me prehitel :) Če bomo mopede srečevali na naših tirih še po letu 2013, bomo dobri...


Gorči, takrat ko je komaj prvih nekaj Desirojev komaj šele pričelo voziti, so že šefi nosili plan odhoda Gomulk. In rok prenehanja eksploatacije zadnje Gomulke je bil oddaljen le dve leti, ter slovo za vekomaj.

Kaj pa danes, po štirikratnem nategu tega plana, se pravi po osmih letih? :lol:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6492
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 10.10.2008, 15:27

Dolfe, ne rečem da ni možno, mogoče bo čez 6 let kak moped poln elektronike, kabina pa kot iz Žive, kaj pa veš... :twisted:
Goran
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 10.10.2008, 17:02

Gorchi napisal/-a:Dolfe, ne rečem da ni možno, mogoče bo čez 6 let kak moped poln elektronike, kabina pa kot iz Žive, kaj pa veš... :twisted:



Edino kar bo dišalo po elektroniki, bo xxx - generacija GSM mobitela. :lol:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11371
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

OdgovorNapisal/-a cokla » 01.11.2008, 22:49

Na nekaj Mopedov ( 010 , 015 , 020 , 22 , 25 ,027 ) so vgradili vijačni kompresor , ki izgleda takole:

kompleten sklop
Slika
spodaj kompresor , ki je povsem zaprt; zgoraj sušilna naprava
Slika
krmilna omarica
Slika
Zadnjič spremenil cokla, dne 02.11.2008, 11:18, skupaj popravljeno 1 krat.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1765
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

OdgovorNapisal/-a Signal » 02.11.2008, 6:35

@cokla, super.

Lahko več napišeš o sušilni napravi (princip delovanja, ...)?

MMG, zakaj sta dva režima obratovanja stalno/prekinjeno?


Lep pozdrav Signal
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11371
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

OdgovorNapisal/-a cokla » 02.11.2008, 8:07

Signal napisal/-a:@cokla, super.

Lahko več napišeš o sušilni napravi (princip delovanja, ...)?

MMG, zakaj sta dva režima obratovanja stalno/prekinjeno?


Lep pozdrav Signal


Sušilna naprava deluje impulzno tudi med delovanjem kompresorja. odvisno od časovnih nastavitev . Nastaviš pa inerval ispihovanja in dolžino le tega. je pa pozimi malo težav , ker je cevka za ispihovanje premalega presekain rada zamrzne. Zato si jaz pozimi nastavim kratek interval ter daljši impulz.
Režim delovanja pa je zato dvojni , ker kompresor deluje dvostopenjsko. Naprej se zažene in po cca 10 sekundah zapre izzračevačlne ventile in začne črpat zrak. Zagon je težak zato je dvostopenjski. Ko se zrak načrpa se spet odprejo izzračevalni ventili in kompresor se še vrti cca 20 sekund in se stem tudi ohlaja. Nato sledi popoplen izklop.To je normalen način delovanja kompresorja-prekinjeno.

Stalen način pa pride v poštev obkvari statičnega vzbujanaj MG. Ob prestavitvi na baterijsko vzbujanje se prestavi stikalo nakrmilni omarisi v " Stalno" delovanje in kompresor ob zagonu deluje vedno v prvi stopnji. Se pravi se vedno vrti in ko je v rezervoarjih dovolj zraka so izzračevalni ventili odprti i nzrak gre v atmosfero.Ko zraka zmanjka se ti ventili zaprejo in črpanje se začne. Podobno je pri kompresorjih na diesel lokomotivah , ki se tudi stalno vrtijo.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1765
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

OdgovorNapisal/-a Signal » 02.11.2008, 10:00

MMG, ko smo že pri sušenju, kako je s sušilno napravo na Fiatih 1xx?

Hvala, lp Signal
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 02.11.2008, 10:05

Temeljit opis, cokla. Slika

Nekaj pa bom še jaz dodal. Ta kompresor je zelo občutljiv na pregretje, oz. vročino. Poletni meseci so za njega smrt in vzrok marsikakšnemu obležanju.

Ni ga čez klasičen batni kompresor. Sploh če sta dva. In Moped, ter Meh imata po dva. Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11371
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

OdgovorNapisal/-a cokla » 02.11.2008, 10:30

Dolfe napisal/-a:Temeljit opis, cokla. Slika

Nekaj pa bom še jaz dodal. Ta kompresor je zelo občutljiv na pregretje, oz. vročino. Poletni meseci so za njega smrt in vzrok marsikakšnemu obležanju.

Ni ga čez klasičen batni kompresor. Sploh če sta dva. In Moped, ter Meh imata po dva. Slika


Moram te popravit. Bil je občutljiv , ker so pri vgradnji pozabili na dotok svežega zraka s strani in so naredili pokrove brez rež. To so potem popravili. Se mi zdi... :-k
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 02.11.2008, 10:35

V vroči sezoni letos so bile vseeno težave. Ne vem natančnega vzroka, globalno pa se je vse vrtelo okrog tega dvo-stopenjskega ventilatorja. :lol:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 8 gostov