SŽ 311/315

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: SŽ 311/315

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 12.04.2012, 19:23

Pojma nimam, zakaj sicer kopiran link vrže nazaj le to. V Google vtipkaj "Istrska proga" in izberi drugo ponujeno opcijo wikipedije.

Drugače pa je tu kompleten citat:
Železniška proga Prešnica - Rakitovec d.m.
Iz Wikipedije, proste enciklopedije
Skoči na: navigacija, iskanje
Železniška proga Prešnica - Rakitovec d.m.
Splošno
Gradnja: 1873 - 1876
Začetek uporabe: 20. september 1876
Kategorija: regionalna
Del proge/sistema: Železniško omrežje v Sloveniji
Upravljalec: Slovenske železnice
Tehnični podatki
Št. tirov: 1
Sistem vleke: dizel

Železniška proga Prešnica - Rakitovec d.m. (državna meja) je ena izmed železniških prog, ki sestavljajo železniško omrežje v Sloveniji. Po prehodu meje s Hrvaško se proga nadaljuje do Pulja.
[uredi] Zgodovina

Z izgubo ozemelj v severni Italiji se je geostrateški položaj za Avstrijo precej spremenil in pokazala se je potreba po pomorski vojni bazi. Puljski zaliv na koncu istrskega polotoka je imel naravne danosti za takšno oporišče, težava pa je bila v tem, da je bil Pulj 140 km oddaljen od železnice Dunaj-Trst in praktično dostopen le po morju, kar je predstavljalo velike težave pri dovozu potrebnega materiala. Čeprav segajo prve pobude za železniško povezavo Pulja z zaledjem že v leto 1863, pa je vlada šele marca 1873 sprejela zakon o državnem poroštvu za gradnjo istrske železnice. Zaradi borznega zloma maja istega leta za dela ni bilo zanimanja s strani zasebnega kapitala, in država se je gradnje lotila v lastni režiji. 17. decembra 1873 se je v Pazinu začela gradnja »Istrske državne železnice« (Istrianer Staatsbahn, IStB). 172,3 km proge so zgradili v nepolnih treh letih in jo otvorili 20. septembra 1876. Progo je do leta 1884, ko so jo vključili v sistem Cesarsko-kraljevih državnih železnic, upravljala Družba južne železnice.

Po razpadu Avstro-Ogrske je celotna Istra pripadla Italiji in progo so tako upravljale Italijanske državne železnice. Po koncu 2. svetovne vojne je Istra pripadla Jugoslaviji. Ker odsek na hrvaškem delu Istre ni imel (in še danes nima) neposredne povezave s preostankom hrvaškega železniškega omrežja, je celotno istrsko omrežje upravljalo ŽG Ljubljana (predhodnik Slovenskih železnic). Leta 1991, ob razpadu Jugoslavije, so Hrvaške železnice prevzele odseke prog na hrvaškem ozemlju, Slovenske železnice pa še vedno upravljajo slovenski del trase med Divačo, Prešnico (kjer se odcepi proga proti Kopru) in mejno postajo v Rakitovcu.


Lej Ljubitelj, nikjer nisem trdil, da sta Reka in Pula naša. Dejstvo je, da je slovensko Železniško Gospodarstvo v celoti upravljalo z istrskimi progami, v dogovoru s Hrvaškim ŽG. Po osamosvojitvi je ŽG Ljubljana sporazumno predala istrske proge državi, ki ji sicer pripadajo, z lokomotivami in Gomulkami vred. In to je to.
Verjetno bi v svoji knjžnici, ki ni ravno majhna, lahko našel ustrezne zapiske, ki bi potrdili moje navedbe. Ampak, resnici na ljubo, se mi ne da iskati, da bi dokazoval tisto, kar sem svoj čas službeno doživljal. Verjemi če hočeš ali pa tudi ne. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4538
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: SŽ 311/315

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 13.04.2012, 6:41

Ker odsek na hrvaškem delu Istre ni imel (in še danes nima) neposredne povezave s preostankom hrvaškega železniškega omrežja, je celotno istrsko omrežje upravljalo ŽG Ljubljana (predhodnik Slovenskih železnic).


Dolfe, za istrsko progo ni dvomov, kdo jo je upravljal. Govorimo pa o progi do Rijeke, ki pa ni spadala pod istrsko progo. Situacija je tu nekoliko drugačna, saj je ta proga še kako povezana s HŽ preko Delnic proti Budimpešti. Res so slovenski strojevodje vozili na Rijeko s slovenskimi lokomotivami, ampak prav tako so zagrebški vozili v Beograd in obratno in v času ko je vozil 711 kot poslovni vlak v Bg verjetno tudi ljubljanski.

LPL
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: SŽ 311/315

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 13.04.2012, 7:08

Čakaj malo. A ti gledaš relacijo Zagreb - Karlovac - Rijeka? :shock:

Jasno. Ta del je bil povsem Hrvaški. Pod Istrske proge spadata progi Ilirska Bistrica - Reka in Prešnica - Pula. Sem mislil, da je to jasno vsem. Kje je bila točna meja med različnima upravama, pa naju morda poduči nekdo, ki ima ustrezne tehnične podatke, ali pa je tisti čas vsaj delal na tem področju.

Mimogrede, poznano pa mi je, da so slovenski strojevodje vozili celo v Bakar.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: SŽ 311/315

OdgovorNapisal/-a milchy » 13.04.2012, 9:09

Dolfe napisal/-a:Čakaj malo. A ti gledaš relacijo Zagreb - Karlovac - Rijeka? :shock:

Jasno. Ta del je bil povsem Hrvaški. Pod Istrske proge spadata progi Ilirska Bistrica - Reka in Prešnica - Pula. Sem mislil, da je to jasno vsem. Kje je bila točna meja med različnima upravama, pa naju morda poduči nekdo, ki ima ustrezne tehnične podatke, ali pa je tisti čas vsaj delal na tem področju.

Mimogrede, poznano pa mi je, da so slovenski strojevodje vozili celo v Bakar.


pa tudi do Meje so pomagali kakšnemu od tovornih vlakov

ups, Škrljevo sem imel v mislih
Uporabniški avatar
1047 504-4
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 27
Pridružen: 24.08.2006, 19:51
Kraj: Budapest (Ungarn/Hungary)
Kontakt:

Re: SŽ 311/315

OdgovorNapisal/-a 1047 504-4 » 12.08.2012, 13:22

Hello!

Are the trains 2261 and 2262 Monday-Friday served with EMG311/315 or with Desiro?

Thank You for the reply!
Desiro, im Fahrplan die Futur!

Slika
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3521
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: SŽ 311/315

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 12.08.2012, 18:16

1047 504-4 napisal/-a:Hello!

Are the trains 2261 and 2262 Monday-Friday served with EMG311/315 or with Desiro?

Thank You for the reply!


Hello

In summertime 25.6. to 1.9. EMG 311/315 don't drive. 2261 and 2261 drive Desiro.

EMG 311/315 drive 2207 and 2200, that's I know. EMG 311 many times drive in relation Ljubljana-Kranj
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3095
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: SŽ 311/315

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 11.11.2012, 4:32

Sem bil prepričan, da je link do prispevka na temo "40 let Gomulk na Slovenskem" v "Novi progi" - Januar 2005 (stran 5 in 6) že bil objavljen na forumu, pa ga nikakor ne najdem!

Avtor članka je Andraž Briški - Javor

Zato še enkrat:
40 let Gomulke na Slovenskem I. del

V članku se omenja tudi "Bife", o katerem smo se na forumu že spraševali:

Med Mariborom in Koprom so uvedli hitri vlak Pohorje ekspres, za katerega so prilagodili nekaj
elektromotornikov serije B 311/315: na št. 123/124, 221/222 in 225/226 so vgradili prostor za
bife in tako je gomulka postala celo ekspresni vlak. Po nekaj letih so bifeje preuredili nazaj
v običajne prostore za prevoz potnikov


Razkrit še en misterij!!!
Zadnjič spremenil _Borsig_, dne 11.11.2012, 6:06, skupaj popravljeno 1 krat.
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3095
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: SŽ 311/315

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 11.11.2012, 4:36

Pa če drugi del (istega avtorja), objavljen v Novi progi - Februar 2005 - stran 6:

40 let Gomulk na Slovenskem II del.



P.S. A ima kdo idejo, kako stopiti v kontakt z avtorjem članka t.j. gospod Andraž Briški-Javor?
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 839
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: SŽ 311/315

OdgovorNapisal/-a Tomy » 11.11.2012, 11:12

_Borsig_ napisal/-a:so vgradili prostor za bife in tako je gomulka postala celo ekspresni vlak.

Hm, sem v dvomoh, da je bil kdaj bife v gomulki. Kakor se jaz spomnim, je bil tam prazen tovorni prostor in n ič drugega. Ne dam pa roke v golaž..., ampak bifeja se ne spomnim, praznega prostora pa.

Lep dan
Tomaž
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3095
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: SŽ 311/315

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 11.11.2012, 16:53

Tomy napisal/-a:
_Borsig_ napisal/-a:so vgradili prostor za bife in tako je gomulka postala celo ekspresni vlak.

Hm, sem v dvomoh, da je bil kdaj bife v gomulki. Kakor se jaz spomnim, je bil tam prazen tovorni prostor in n ič drugega. Ne dam pa roke v golaž..., ampak bifeja se ne spomnim, praznega prostora pa.

Lep dan
Tomaž


Kot sem že napisal na 8. strani te teme, se tudi jaz spomnim samo praznih prostorov:
_Borsig_ napisal/-a:Spomnim se gomulke, s katero smo se v osemdestih letih vozili iz Pragerskega v Maribor - in seveda obratno.

Imela je vagon, katerga del je bil brez sedežev.
Ne vem kako naj opišem. Del od vstopnega hodnika pa do povezave z naslednjim vagonom je bil prazen.
(Če ima kdo kakšno sliko ali skico notranjosti gomulkinega vagona, se priporočam - bi poskusil označiti kako je zgledalo).
Na eni strani tega vagona so bila okna, druga stran pa je bila brez nijh - zaprta stena.

Zelo je spominjalo na restavracijo.


Ter poličk, omenjenih na 9. strani:
_Borsig_ napisal/-a:
Točno tako je obstajalo. Na "A" krmilnem vozu je bil prvi oddelek za strojevodjo namenjen bifeju, vendar ni bil nikoli opremljen. Na levi steni v smeri vožnje je bilo montirano nekaj preklopnih sedežev. Na stropu pa je bil odvod za napo, kateri je bil zaprt z pločevino. Pri SP (v TVT Mb) so izrezali v desni steni okenske odprtine in vgradili okna, ter pridobili še en prtljažni oddelek. Za te tri garniture sem siguren( 315-2o1,203,205), za 207 in 209 pa ne. Ostale teh oddelkov niso imele. Bile so tudi dve garnituri in to 315 221 in 315 223 katere so imele pripravljeno za bifeje in celo v prvem pot. vstopnem prostoru male šanke na steni.



Tudi teh malih šankov-polic se spomnim.
Smo se veslo naslanjali na njih :D


Je pa res, da so takrat kompozicije vozile že kot "LP - Lokalni potniški" in ne več kot "Pohorje ekspres"!
Mogoče so opremo že odstranili?!?
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
Božiček
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 672
Pridružen: 14.08.2009, 14:26
Kraj: Krško
Kontakt:

Re: SŽ 311/315

OdgovorNapisal/-a Božiček » 22.10.2013, 19:50

Danes sem med vožnjo opazil, da je (vsaj) ena izmed Gomulk dobila v notranjosti novo LED razsvetljavo, ki je presenetljivo močna in svetla.

Še ena slika, žal ne najboljše kvalitete
Slika
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11460
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: SŽ 311/315

OdgovorNapisal/-a cokla » 22.10.2013, 19:58

Božiček napisal/-a:Danes sem med vožnjo opazil, da je (vsaj) ena izmed Gomulk dobila v notranjosti novo LED razsvetljavo, ki je presenetljivo močna in svetla.

Še ena slika, žal ne najboljše kvalitete
http://i.imgur.com/9NkW4o2.jpg?1


To je LED osvetlitev na 311 - 225/226.....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6498
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: SŽ 311/315

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 23.10.2013, 11:18

Upam, da se svetilk ne bo dalo uničiti...
Goran
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3095
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: SŽ 311/315

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 28.01.2014, 14:57

Letos praznuje 311/315 50 let vožnje po naših tirih!

Se že kaj sliši, bo kakšna proslava na to temo, la' pa vsaj kak napis na vlakih, kot je to bilo za 40-letnico?!?


Slika
Slika sneta iz neta, avtor neznan!


Še članek iz Nove proge leta 1964:

Slika
Sliko je na Facebook prilimal na svoj profil "Jovica Savkovic"
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
kvak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 307
Pridružen: 18.07.2009, 16:34

Re: SŽ 311/315

OdgovorNapisal/-a kvak » 28.01.2014, 20:56

škoda ker nimajo več takih lepih lučk

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 26 gostov