Stran 16 od 26

Re: SŽ 311/315

Objavljeno: 12.04.2012, 19:23
Napisal/-a Dolfe
Pojma nimam, zakaj sicer kopiran link vrže nazaj le to. V Google vtipkaj "Istrska proga" in izberi drugo ponujeno opcijo wikipedije.

Drugače pa je tu kompleten citat:
Železniška proga Prešnica - Rakitovec d.m.
Iz Wikipedije, proste enciklopedije
Skoči na: navigacija, iskanje
Železniška proga Prešnica - Rakitovec d.m.
Splošno
Gradnja: 1873 - 1876
Začetek uporabe: 20. september 1876
Kategorija: regionalna
Del proge/sistema: Železniško omrežje v Sloveniji
Upravljalec: Slovenske železnice
Tehnični podatki
Št. tirov: 1
Sistem vleke: dizel

Železniška proga Prešnica - Rakitovec d.m. (državna meja) je ena izmed železniških prog, ki sestavljajo železniško omrežje v Sloveniji. Po prehodu meje s Hrvaško se proga nadaljuje do Pulja.
[uredi] Zgodovina

Z izgubo ozemelj v severni Italiji se je geostrateški položaj za Avstrijo precej spremenil in pokazala se je potreba po pomorski vojni bazi. Puljski zaliv na koncu istrskega polotoka je imel naravne danosti za takšno oporišče, težava pa je bila v tem, da je bil Pulj 140 km oddaljen od železnice Dunaj-Trst in praktično dostopen le po morju, kar je predstavljalo velike težave pri dovozu potrebnega materiala. Čeprav segajo prve pobude za železniško povezavo Pulja z zaledjem že v leto 1863, pa je vlada šele marca 1873 sprejela zakon o državnem poroštvu za gradnjo istrske železnice. Zaradi borznega zloma maja istega leta za dela ni bilo zanimanja s strani zasebnega kapitala, in država se je gradnje lotila v lastni režiji. 17. decembra 1873 se je v Pazinu začela gradnja »Istrske državne železnice« (Istrianer Staatsbahn, IStB). 172,3 km proge so zgradili v nepolnih treh letih in jo otvorili 20. septembra 1876. Progo je do leta 1884, ko so jo vključili v sistem Cesarsko-kraljevih državnih železnic, upravljala Družba južne železnice.

Po razpadu Avstro-Ogrske je celotna Istra pripadla Italiji in progo so tako upravljale Italijanske državne železnice. Po koncu 2. svetovne vojne je Istra pripadla Jugoslaviji. Ker odsek na hrvaškem delu Istre ni imel (in še danes nima) neposredne povezave s preostankom hrvaškega železniškega omrežja, je celotno istrsko omrežje upravljalo ŽG Ljubljana (predhodnik Slovenskih železnic). Leta 1991, ob razpadu Jugoslavije, so Hrvaške železnice prevzele odseke prog na hrvaškem ozemlju, Slovenske železnice pa še vedno upravljajo slovenski del trase med Divačo, Prešnico (kjer se odcepi proga proti Kopru) in mejno postajo v Rakitovcu.
Lej Ljubitelj, nikjer nisem trdil, da sta Reka in Pula naša. Dejstvo je, da je slovensko Železniško Gospodarstvo v celoti upravljalo z istrskimi progami, v dogovoru s Hrvaškim ŽG. Po osamosvojitvi je ŽG Ljubljana sporazumno predala istrske proge državi, ki ji sicer pripadajo, z lokomotivami in Gomulkami vred. In to je to.
Verjetno bi v svoji knjžnici, ki ni ravno majhna, lahko našel ustrezne zapiske, ki bi potrdili moje navedbe. Ampak, resnici na ljubo, se mi ne da iskati, da bi dokazoval tisto, kar sem svoj čas službeno doživljal. Verjemi če hočeš ali pa tudi ne. :wink:

Re: SŽ 311/315

Objavljeno: 13.04.2012, 6:41
Napisal/-a Ljubitelj
Ker odsek na hrvaškem delu Istre ni imel (in še danes nima) neposredne povezave s preostankom hrvaškega železniškega omrežja, je celotno istrsko omrežje upravljalo ŽG Ljubljana (predhodnik Slovenskih železnic).
Dolfe, za istrsko progo ni dvomov, kdo jo je upravljal. Govorimo pa o progi do Rijeke, ki pa ni spadala pod istrsko progo. Situacija je tu nekoliko drugačna, saj je ta proga še kako povezana s HŽ preko Delnic proti Budimpešti. Res so slovenski strojevodje vozili na Rijeko s slovenskimi lokomotivami, ampak prav tako so zagrebški vozili v Beograd in obratno in v času ko je vozil 711 kot poslovni vlak v Bg verjetno tudi ljubljanski.

LPL

Re: SŽ 311/315

Objavljeno: 13.04.2012, 7:08
Napisal/-a Dolfe
Čakaj malo. A ti gledaš relacijo Zagreb - Karlovac - Rijeka? :shock:

Jasno. Ta del je bil povsem Hrvaški. Pod Istrske proge spadata progi Ilirska Bistrica - Reka in Prešnica - Pula. Sem mislil, da je to jasno vsem. Kje je bila točna meja med različnima upravama, pa naju morda poduči nekdo, ki ima ustrezne tehnične podatke, ali pa je tisti čas vsaj delal na tem področju.

Mimogrede, poznano pa mi je, da so slovenski strojevodje vozili celo v Bakar.

Re: SŽ 311/315

Objavljeno: 13.04.2012, 9:09
Napisal/-a milchy
Dolfe napisal/-a:Čakaj malo. A ti gledaš relacijo Zagreb - Karlovac - Rijeka? :shock:

Jasno. Ta del je bil povsem Hrvaški. Pod Istrske proge spadata progi Ilirska Bistrica - Reka in Prešnica - Pula. Sem mislil, da je to jasno vsem. Kje je bila točna meja med različnima upravama, pa naju morda poduči nekdo, ki ima ustrezne tehnične podatke, ali pa je tisti čas vsaj delal na tem področju.

Mimogrede, poznano pa mi je, da so slovenski strojevodje vozili celo v Bakar.
pa tudi do Meje so pomagali kakšnemu od tovornih vlakov

ups, Škrljevo sem imel v mislih

Re: SŽ 311/315

Objavljeno: 12.08.2012, 13:22
Napisal/-a 1047 504-4
Hello!

Are the trains 2261 and 2262 Monday-Friday served with EMG311/315 or with Desiro?

Thank You for the reply!

Re: SŽ 311/315

Objavljeno: 12.08.2012, 18:16
Napisal/-a Re 4/4
1047 504-4 napisal/-a:Hello!

Are the trains 2261 and 2262 Monday-Friday served with EMG311/315 or with Desiro?

Thank You for the reply!
Hello

In summertime 25.6. to 1.9. EMG 311/315 don't drive. 2261 and 2261 drive Desiro.

EMG 311/315 drive 2207 and 2200, that's I know. EMG 311 many times drive in relation Ljubljana-Kranj

Re: SŽ 311/315

Objavljeno: 11.11.2012, 4:32
Napisal/-a _Borsig_
Sem bil prepričan, da je link do prispevka na temo "40 let Gomulk na Slovenskem" v "Novi progi" - Januar 2005 (stran 5 in 6) že bil objavljen na forumu, pa ga nikakor ne najdem!

Avtor članka je Andraž Briški - Javor

Zato še enkrat:
40 let Gomulke na Slovenskem I. del

V članku se omenja tudi "Bife", o katerem smo se na forumu že spraševali:
Med Mariborom in Koprom so uvedli hitri vlak Pohorje ekspres, za katerega so prilagodili nekaj
elektromotornikov serije B 311/315: na št. 123/124, 221/222 in 225/226 so vgradili prostor za
bife in tako je gomulka postala celo ekspresni vlak. Po nekaj letih so bifeje preuredili nazaj
v običajne prostore za prevoz potnikov
Razkrit še en misterij!!!

Re: SŽ 311/315

Objavljeno: 11.11.2012, 4:36
Napisal/-a _Borsig_
Pa če drugi del (istega avtorja), objavljen v Novi progi - Februar 2005 - stran 6:

40 let Gomulk na Slovenskem II del.



P.S. A ima kdo idejo, kako stopiti v kontakt z avtorjem članka t.j. gospod Andraž Briški-Javor?

Re: SŽ 311/315

Objavljeno: 11.11.2012, 11:12
Napisal/-a Tomy
_Borsig_ napisal/-a:so vgradili prostor za bife in tako je gomulka postala celo ekspresni vlak.
Hm, sem v dvomoh, da je bil kdaj bife v gomulki. Kakor se jaz spomnim, je bil tam prazen tovorni prostor in n ič drugega. Ne dam pa roke v golaž..., ampak bifeja se ne spomnim, praznega prostora pa.

Lep dan
Tomaž

Re: SŽ 311/315

Objavljeno: 11.11.2012, 16:53
Napisal/-a _Borsig_
Tomy napisal/-a:
_Borsig_ napisal/-a:so vgradili prostor za bife in tako je gomulka postala celo ekspresni vlak.
Hm, sem v dvomoh, da je bil kdaj bife v gomulki. Kakor se jaz spomnim, je bil tam prazen tovorni prostor in n ič drugega. Ne dam pa roke v golaž..., ampak bifeja se ne spomnim, praznega prostora pa.

Lep dan
Tomaž
Kot sem že napisal na 8. strani te teme, se tudi jaz spomnim samo praznih prostorov:
_Borsig_ napisal/-a:Spomnim se gomulke, s katero smo se v osemdestih letih vozili iz Pragerskega v Maribor - in seveda obratno.

Imela je vagon, katerga del je bil brez sedežev.
Ne vem kako naj opišem. Del od vstopnega hodnika pa do povezave z naslednjim vagonom je bil prazen.
(Če ima kdo kakšno sliko ali skico notranjosti gomulkinega vagona, se priporočam - bi poskusil označiti kako je zgledalo).
Na eni strani tega vagona so bila okna, druga stran pa je bila brez nijh - zaprta stena.

Zelo je spominjalo na restavracijo.
Ter poličk, omenjenih na 9. strani:
_Borsig_ napisal/-a:
Točno tako je obstajalo. Na "A" krmilnem vozu je bil prvi oddelek za strojevodjo namenjen bifeju, vendar ni bil nikoli opremljen. Na levi steni v smeri vožnje je bilo montirano nekaj preklopnih sedežev. Na stropu pa je bil odvod za napo, kateri je bil zaprt z pločevino. Pri SP (v TVT Mb) so izrezali v desni steni okenske odprtine in vgradili okna, ter pridobili še en prtljažni oddelek. Za te tri garniture sem siguren( 315-2o1,203,205), za 207 in 209 pa ne. Ostale teh oddelkov niso imele. Bile so tudi dve garnituri in to 315 221 in 315 223 katere so imele pripravljeno za bifeje in celo v prvem pot. vstopnem prostoru male šanke na steni.

Tudi teh malih šankov-polic se spomnim.
Smo se veslo naslanjali na njih :D
Je pa res, da so takrat kompozicije vozile že kot "LP - Lokalni potniški" in ne več kot "Pohorje ekspres"!
Mogoče so opremo že odstranili?!?

Re: SŽ 311/315

Objavljeno: 22.10.2013, 19:50
Napisal/-a Božiček
Danes sem med vožnjo opazil, da je (vsaj) ena izmed Gomulk dobila v notranjosti novo LED razsvetljavo, ki je presenetljivo močna in svetla.

Še ena slika, žal ne najboljše kvalitete
Slika

Re: SŽ 311/315

Objavljeno: 22.10.2013, 19:58
Napisal/-a cokla
Božiček napisal/-a:Danes sem med vožnjo opazil, da je (vsaj) ena izmed Gomulk dobila v notranjosti novo LED razsvetljavo, ki je presenetljivo močna in svetla.

Še ena slika, žal ne najboljše kvalitete
http://i.imgur.com/9NkW4o2.jpg?1" onclick="window.open(this.href);return false;
To je LED osvetlitev na 311 - 225/226.....

Re: SŽ 311/315

Objavljeno: 23.10.2013, 11:18
Napisal/-a Gorchi
Upam, da se svetilk ne bo dalo uničiti...

Re: SŽ 311/315

Objavljeno: 28.01.2014, 14:57
Napisal/-a _Borsig_
Letos praznuje 311/315 50 let vožnje po naših tirih!

Se že kaj sliši, bo kakšna proslava na to temo, la' pa vsaj kak napis na vlakih, kot je to bilo za 40-letnico?!?


Slika
Slika sneta iz neta, avtor neznan!


Še članek iz Nove proge leta 1964:

Slika
Sliko je na Facebook prilimal na svoj profil "Jovica Savkovic"

Re: SŽ 311/315

Objavljeno: 28.01.2014, 20:56
Napisal/-a kvak
škoda ker nimajo več takih lepih lučk