skrivnostna 361
Oho Florjan! Tole je pa zanimivo! Menda ni bila lih najbolj priljubljena v Italiji, verjetno tudi ne pri nas? Kako se je pa kaj sploh delalo z njo v primerjavi z Mehom, Mopedi? Se je sploh dalo kaj pametnega videti skozi ona okna oz. bolje rečeno line? Čemu škatla Drava šibic; glede na to, da ima zgleda lesen strop bi jo lahko še zažgal?Florjan napisal/-a:Lj363, hvala lepa za slike 361 106. Tu se lepo vidi, da ta podserija ni imela stranskih zračnikov, kar se nisem moral spomniti. Ko sem vozil na njej. sem bil bolj pozoren kaj ima pod kiklo (zavornjaki, drsni osni ležaji in podobno) kot pa make up. Pa še škatlja Drava šibic je prav prišla.
Goran
Ko še ni bilo mopedov in mehovk je bila ta lokomotiva izredno dobra in zaželjena pri strojevodjih in pomočnikih. Tudi kasneje je bila v redu posebno za nabiralne vlake. Zato mislim, da so strojevodji radi vozili na tej lok, tudi jaz. Je bila preprosta za upravljanje, saj je imela malo komponent v sistemu krmiljenja, posledično tudi manj okvar. Potrebno pa je bilo dnevno kontrola in dolivanje olja v drsnih osnih ležajih.Imela je dvojno zasedbo to se pravi strojevodja in pomočnik. Lokomotive podserije 100 so bile zelo tihe. saj smo pri polnih baterijah izključili motor-ventilator- dinamo in se je med premikom slišalo samo zapiranje stikal za izključevanje zagonskih uporov in menjava smeri vožnje, delovanje zavor in občasno kompresor. Lok je imela tudi mehanski kompresor kateri je bil gnan iz osne dvojice in je med vožnjo največkrat zadovoljeval potrebe po zraku. Pogled iz kabine je bil res omejen, slaba
čelna razsvetljava, vendar je bila dovolj varna vožnja. Škatla šibic pa je prav prišla v primeru suma naleta. Namreč ta pripomoček smo uporabljali za izmero zračnosti med gibljivim in fiksnim podstavnim vozičkom. Ko se se pogovarjal z Italijani, oni niso marali njihove lok 628 zaradi vzponov. Ta lok je imela spredaj in zadaj prosta podstavna vozička in 4 pogonske osi (torej 8-osna). V slabem vremenu na vzponu je z težjim vlakom dobesedno riknila, mrcina pa mislim da je težka 136 ton.
čelna razsvetljava, vendar je bila dovolj varna vožnja. Škatla šibic pa je prav prišla v primeru suma naleta. Namreč ta pripomoček smo uporabljali za izmero zračnosti med gibljivim in fiksnim podstavnim vozičkom. Ko se se pogovarjal z Italijani, oni niso marali njihove lok 628 zaradi vzponov. Ta lok je imela spredaj in zadaj prosta podstavna vozička in 4 pogonske osi (torej 8-osna). V slabem vremenu na vzponu je z težjim vlakom dobesedno riknila, mrcina pa mislim da je težka 136 ton.
- zbowe
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1189
- Pridružen: 19.09.2007, 16:14
- Kraj: Na sončni strani Krasa
- Kontakt:
E428 Florjan (glej nekaj Gorchi-jev post malo nazaj). Imela je 8 osi a samo 4 jih je bilo pogonskih, ostale 4 osi so bile na vozičkih in so samo razdeljevale težo mašine. Skupna teža je bila 135t, adezicijska masa (se reče tako?Al ne?) pa skoraj polovična, če se ne slabo spomnim je bila za dobre 4 metre daljša od E626 (JŽ 361).
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Aha, potem šibice niso bile za prižiganje ampak bolj kot merilni instrument
Praviš, da je breda bila enostavnejša za upravljanje. Kaj to pomeni, da je redko zadrsala, da je imela enostavnejše ročice, mogoče brez elektrodinamičnega zaviranja...? Imaš mogoče kako sliko brede iz dni, ko je bila še v uporabi?
Mimogrede še dve sliki italijanske E626, najdena na straneh Trenomanie
Je veliko razlike med tistim kar se spomniš iz naših lokomotiv?
Praviš, da je breda bila enostavnejša za upravljanje. Kaj to pomeni, da je redko zadrsala, da je imela enostavnejše ročice, mogoče brez elektrodinamičnega zaviranja...? Imaš mogoče kako sliko brede iz dni, ko je bila še v uporabi?
Mimogrede še dve sliki italijanske E626, najdena na straneh Trenomanie
Je veliko razlike med tistim kar se spomniš iz naših lokomotiv?
Goran
Tisto na levi strani od merilnikov naše lokomotive niso imele. Če se ne motim je to italijanska varnostna naprava signalizacijo , nekaj takšnega kot naš avtostop. Pri nas ASN naprav niso vgrajevali, saj so jih prej umaknili iz prometa. Kabina je bila zelo podobna, le pri nas smo imeli Božičeve zaviralnike indirektne zavore in Lučičeve za direktno zavoro. V kabini se je nahajala še nizkonapetostna tabla z varovalkami in stikali kateri so bili popolnoma enostavni - nož in nožnica (ni slike). Lokomotiva je bila brez električnega zaviranja, drsala je pa tudi rada. kar je strojevodja hitro ugotovil po zvoku. Žal slik nimam, imam pa še načrte krmiljenja vlečnega tokokroga in načrte pomožnih tokokrogov podserije 000 in 100(200).zbowe napisal/-a:Tistega na levi strani druge slike gotovo ni blo!
Zbowe ima prav , adhezijska teža lokomotive je enaka teži katera je razdeljena na pogonske osi.
This is a fascinating topic, even though I have to translate every post!
Do I understand that the derelict 361 I saw in CD Moste has been moved to Siska for renovation and future display? This would be good news.
Do I understand that the derelict 361 I saw in CD Moste has been moved to Siska for renovation and future display? This would be good news.
Alan Curtis
http://www.andersley.co.uk/
http://www.andersley.co.uk/
Thanks Goran. Wouldn't it be great to have one of those running some Museum Trains! Unfortunately that one looks well beyond repair to working order!!!
Alan Curtis
http://www.andersley.co.uk/
http://www.andersley.co.uk/