skrivnostna 361

Debata okoli voznega parka
Odgovori
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: skrivnostna 361

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Preglednik,

pri vlečni sili

F=P/v

(F= vlečna sila, P= moč motorja, recimo v prvem približku neodvisna od hitrosti, v = hitrost) ne smeš pozabiti na količnik trenja, ki določi kritično hitrost, ki je določena kot min(kt(v)*m*g;P/v). Vlečna sila motorjev namreč ne more biti večja od adhezijske določe s težo in koeficientom trenja. in nima nobene zveze s pregrevanjem motorjev, kot je bilo napačno napisano v neki diplomski nalogi o seriji 541. (B. Cene, Strojniški vestnik, 51(2005)5, 260-266, http://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DOC.../PDF). Drugače si pa vsi zaineteresinari naj obvezno preberejo omenjeni članek.
ta je pa posebna zgodba, parne lokomotive so imele koeficiente ~0,15-0,18 (dvojiške, trojiške, toda pozor, tale podatek je po spominu iz mojih "učnih" knjig v knjižnici pokojnega očeta) zaradi neenakomernega delovanja pri pretvarjanju translatornega gibanja batov v rotacijsko gibanje koles in neenakomernega tlaka v cilindrih med posamezno fazo.
Lokomotive, gnane s klasičnimi elektro motorji (večina DE in starejše Elok so imele ta koeficient okoli 0,24, lokomotive s frekvenčno regulacijo in asihronskimi motorji pa skoraj 0,3. Odtod pride vlečma sila 235 kN pri ~ 80 ton težki lokomotivi. Dvojiška parnjača pa ima pri isti adh. teži adhezijsko vlečno silo skromnih 120 kN. O tem je že bilo govora na (forumu.
Kot rečeno, za boljše razumevanje problenmatike pa breberite članek B. Ceneta.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: skrivnostna 361

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:(B. Cene, Strojniški vestnik, 51(2005)5, 260-266, http://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DOC.../PDF)
404 - File or directory not found.
The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: skrivnostna 361

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Obstaja iskalnik po Dlib.si, ki vrne naslednjo povezavo:
http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:D ... ageSize=25
Goran
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: skrivnostna 361

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Bom prebral tisti članek. Še prej pa sem naredil preprost izračun za obe lokomotivi. Iz danih moči in max. vlečnih sil sem izračunal kritično hitrost, v smislu Vk=P/Fmax.

Hercules: Vk=2000kWx0,8x1000/235000N*3,6= 24,5 km/h
Breda: Vk=1890kWx0,9x1000/139000N*3,6= 44,1 km/h

Pri Herculusu sem upošteval malo slabši izkoristek prenosa zaradi vmesnega generatorja, ki ga Breda nima. Rezultat nam pove, da Breda ne more vleči na polno pri hitrosti manjši od 44 km/h, zaradi premajhne adhezije ali pa zaradi nekih drugih vzrokov, Hercules pa lahko, četudi je njuna instalirana moč
podobna.

Ali se morda motim?
preglednik
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: skrivnostna 361

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Sem dvakrat kliknil, brez zamere!
preglednik
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 842
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: skrivnostna 361

Odgovor Napisal/-a Tomy »

Signal napisal/-a:Zanima me, kako 'fina' je regulacija vleke oz. koliko stopenj imajo kontrolerji reostatskih lokomotiv, Brede, Meha, Mopeda in Brižite.

'Majstri' bodo podatke potegnili iz rokava, kot bi mignil. #-o
Takole je to:
Za Elok 626 od številke 015 do 099:
Zaporedna vezava:
13 stopenj + 2 stopnji shuntiranja,
Zaporedna-vzporedna vezava:
8 stopenj + 2 stopnji shuntiranja,
Vzporedna vezava:
6 stopenj + 2 stopnji shuntiranja

Še tabela:
Slika

Za Elok 626 od številke 100 do 407:
Zaporedna vezava:
13 stopenj + 1 stopnja shuntiranja,
Zaporedna-vzporedna vezava:
8 stopenj + 1 stopnja shuntiranja,
Vzporedna vezava:
6 stopenj + 1 stopnj1 shuntiranja

Še tabela:
Slika

Lep dan
Tomaž
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: skrivnostna 361

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Če nekdo bere podatke pazljivo, najde tudi kakšno napakico ali pa tipkarsko napakico...
mkx napisal/-a:
železocestnik napisal/-a:Dr. Josip Orbanić je objavil na spletni strani Društva ljubiteljev železnic Ilirska Bistrica življenjsko pot Brede 361-106...

link do članka:
http://dlz.ilbis.com/zivljenjska-pot-brede/
Meni se ob branju članka porajate dve vprašanji.

V tekstu avtor omeni, da je imela lokomotiva tovarniško številko 245, v razpredelnici pa je zapisana tovarniška številka 125. Katera je prava? Ali morda zamenjava vpliva tudi na ostale podatke o zgodovini lokomotive?

V tabeli je navedeno, da so ob predelavi leta 1957 spremenili razmerje prenosa. Na katero razmerje prenosa se nanaša podatek o najvišji hitrosti (95 km/h), na tovarniško 29/68 ali na "predelano" 24/73? Če na prvo, bi to po letu 1957 pomenilo najvišjo hitrost približno 73 km/h ...

Če že nimamo avtorja članka med forumaši, bi lahko imeli s strani Slika nekoga, ki bi sledil temi in bil za oficirja za zvezo, da se popravljajo napakice. Morda so jih med tem že popravili in bi bilo dobro, da smo o tem obveščeni. Škoda se mi zdi, da se ne bi popravile takšne malenkosti pri tehničnih vprašanjih.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: skrivnostna 361

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Sedaj pa smo "ulovili" tudi Metoda, da ni preveč pozorno prebral Drotarjevega prispevka :wink: :lol:

Drotar napisal/-a:Nekaj podatkov:

Slika
Slika


Vse pa je na strani Železničkega priručnika 1948
na tem naslovu. Stran 280.
http://www.arzenal.si/sobe/knjiznica/108

Povezava je že v temi: Katere knjige berete.

Drotar
mkx napisal/-a:
V tabeli je navedeno, da so ob predelavi leta 1957 spremenili razmerje prenosa. Na katero razmerje prenosa se nanaša podatek o najvišji hitrosti (95 km/h), na tovarniško 29/68 ali na "predelano" 24/73? Če na prvo, bi to po letu 1957 pomenilo najvišjo hitrost približno 73 km/h ...

95 km/h je...maksimalna konstrukcijska hitrost. To je hitrost, za katero je projektirana lokomotiva in njeni sestavni deli in je naj ne bi dosegala brez soglasja za predelavo projektanta.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: skrivnostna 361

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Na strani 11 sem napotil po podatke o lokomotivah E 626/JŽ 361 na wikipedijo...
železocestnik napisal/-a:
Če pogledamo wikipedijo...

http://sl.wikipedia.org/wiki/J%C5%BD_serija_361
V tekstu je kar nekaj poenostavitev, vendar je kot vir naveden tudi Pospichal: http://www.pospichal.net/lokstatistik/21621-jz361.htm

Ta evidenca je v glavnem v redu, nastane pa nekaj vprašanj pri "preživetju" lokomotiv (zadnja kolona).Naše "preživele" 361-106 v Ilirski Bistrici nima zapisane med preživelimi, ima pa druge...
Niso pa skladni nekateri podatki pri Pospichalu o lokomotivah z Orbanićevim tekstom in wikipedijo...bo potrebno preveriti, tudi za JŽ 361-001.

iz wikipedije:
"Ostanki

V Sloveniji sta se ohranili dve lokomotivi serije 361. 361-001 (prvotna oznaka FS E626.030), ki jo je leta 1932 pod tovarniško številko 245 izdelala tovarna Officine Meccaniche Milano, je razstavljena na dvorišču Centralnih delavnic v Mostah. V bližini je dolgo propadala tudi lokomotiva 361-106 (prvotna oznaka FS E626.077, leta 1931 jo je pod tovarniško št. 125 izdelala tovarna Savigliano[2]), ki je služila kot vir delov za prej omenjeno in vmes je le malo manjkalo, da je niso razrezali. Leta 2008 je na pobudo ilirskobistriškega društva ljubiteljev železnice odšla v Železniški muzej Slovenskih železnic. Po temeljiti obnovi jo nameravajo razstaviti na ilirskobistriški železniški postaji kot tehniški spomenik.[3]

Lokomotiva 361-201 je razstavljena pred zagrebškim železniškim muzejem."


Poenostavitve v slovenski enciklopediji so predvsem te, da niso omenjene vmesne numeracije. Če jih poznaš, lahko določiš lokomotivo iz tistega obdobja.
Za primer si sposodimo za raziskovalne namene eno fotko pri Pospichalu s takšno numeracijo...

Slika
Foto: E. Mäser; Reka/Rijeka, JŽ E 61.002, 17. 8. 1961

Vidimo, da v takšnem primeru nujno potrebujemo Pospichalovo statistiko!


Vrnimo se na wikipedijo.

"Med obema svetovnima vojnama je bila zahodna Slovenija in deli zahodne Hrvaške pod italijansko okupacijo. Takrat je stekla elektrifikacija prog med Trstom in Postojno ter Pivko in Reko. 21. aprila 1936 sta obe elektrificirani progi bili predani prometu in po njiju so zapeljale lokomotive serije E626 kot prve električne lokomotive v rednem železniškem prometu na ozemlju Slovenije in nekdanje Jugoslavije. Po vojni je Jugoslaviji pripadlo 17 lokomotiv serije E626, ki so jih preštevilčili v serijo JŽ 361."


Poglejmo pa še v tuje loge...

link: http://www.railfaneurope.net/ric/hr361.htm

"Lokomotiva serije JŽ 361 (serija Talijanskih željeznica E 626) proizvođene su od 1927. do 1940. godine kod više proizvođača u Italiji u količini od 448 komada, a predviđene su bile za vuču teretnih i putničkih vlakova na nizinskim i brdskim prugama. Nakon primirja sklopljenog s Italijom 10. veljače 1947.godine u Divači (Slovenija) je u prosincu 1948. i siječnju 1949. godine preuzeto 16 elektrolokomotiva serije FS E 626. Jedna lokomotiva je poslije oslobođenja ostala u depou Rijeka, gdje je stajala od 1943 (lakše oštećena u sudaru). Serija tih prvih lokomotiva promijenjena je 1957. godine u seriju JŽ E 61, a 4. svibnja 1962. godine u seriju JŽ 361. Od tih lokomotiva 16 ih je bilo dodijeljeno na sluzbu u ŽG (Železniško gospodarstvo) Ljubljana, a samo jedna, s brojem 361-107 i popularno nazvana «Marijan», ondašnjemu ŽTP-u Zagreb. Od 1. prosinca 1976. godine s lokomotivama 361-002, 361-10, 361-003, 361-103 i 361-008 zapocelo je njihovo pojedinacno povlacenje iz prometa i kasiranje, koje je trajalo sve do 17. siječnja 1983. godine, kada su bile kasirane posljednje dvije lokomotive 361-106 i 361-006. Kao muzejski eksponat ostala je lokomotiva 361-001 u Železniškoj delavnici Moste u Ljubljani i lokomotiva 361-102 u Železniškom šolskom centru Šiška u Ljubljani. Elektrolokomotiva 361-201 od 12. studenog 1982. godine nalazi se u krugu Pogona remonta lokomotiva u Vukomercu, a 1992. godine je premještena u krug Željezničkog muzeja u Zagrebu."

Še bolj podrobna je angleška verzija...

http://www.railfaneurope.net/ric/361.htm

Se nadaljuje...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: skrivnostna 361

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Če primerjamo zgornji tekst o lokomotivah E 626 s tekstom iz knjige Zvonimir Horvat: 100 godina remonta lokomotva, Zagreb 1994...

Slika

Vidimo, da je tekst copy-paste, razen pri številu lokomotiv, ki so bile dodeljene po premirju med Italijo in Jugoslavijo leta 1947.
Pri Horvatu je to število 17, pri Railfaneurope.net pa piše, da je bilo prevzetih 16 lokomotiv E 626, da pa je bila ena v depoju Reka/Rijeka, kjer je ostala od leta 1943, ko je bila poškodovana.

Na razpolago nimam mirovne pogodbe, kjer je zapisano, katere lokomotive so dodeljene Jugoslaviji. Kljub temu pa bomo poskušali rekonstruirati stanje lokomotiv E 626 v Jugoslaviji.

Najprej moramo pogledati, kakšen je bil sistem klasifikacije.
Po prevzemu (1948/1949) so lokomotive dobile oznako JDŽ E 626.
Leta 1957 so se lokomotive JDŽ E 626 preimenovale v serijo JDŽ E 61.
Leta 1962 so se preimenovale JDŽ E 61 v JŽ 361.


Horvat piše (glej zgoraj):

16 lokomotiv je bilo dodeljeno ŽG Ljubljana
1 lokomotiva (JŽ 361-107) pa je bila dodeljena ŽTP Zagreb (nadimek: "Marjan")

Če hočemo razčistiti to "dodelitev" ŽTP Zagreb, moramo zopet pogledati v Horvatovo knjigo: 100 godina...

Slika


Horvat piše:
" Lokomotiva E 626-083 se je poškodovala v veliki nesreči 12.3.1949 na kolodvoru Matulji in bila 28.5.1949 prepeljana na popravilo v remontno delavnico v Zagreb. Ker je bila precej poškodovana, je kar nekaj časa služila kot "donator delov" za druge E 626, ki so iz Slovenije prihajale na generalno popravilo v Zagreb.
Končno so se tudi za to poškodovano lokomotivo odločili, da jo generalno popravijo in modificirajo. Izdelali so nov lokomotivski koš z modificiranimi vrati in okni ter vgradili pomožne elektromotorje moči 10 kW, napajane direktno s 3.000 V (prej 90 V).
Pobarvali so jo z modro barvo in takrat je dobila nadimek "Marjan".
Dobila pa je tudi novo serijsko oznako in številko: E 61-015 in kasneje JŽ 361-107.
V promet je bila predana 11. 6. 1956.
...
Zaradi težkoč pri vzdrževanju samo ene lokomotive serije 361-107 v statusu ŽTP Zagreb, je bila lokomotiva "Marjan" od 13. decembra 1966 garažirana v Reki/Rijeka in do 22. 3.1967 čakala na odobritev za kasiranje. Dne 4. 9. 1968 je bila prepeljana v remontni zavod Zagreb in se še uporabljal za rezervne dele, potem pa bil še istega leta kasiran."


Če pogledamo v Pospichalovo statistiko, ugotovimo, da se vsi podatki o prenumeracijah ujemajo s Horvatovim zapisom!
Torej je bila FS E 626-083/JDŽ E 626-083/ JŽ E 61-015/JŽ 361-107....kasirana leta 1968!

Dodajam samo še to: ŽTP Zagreb je lokomotivo kupil leta 1954 od ŽG Ljubljana!



Tole igračko pa si je kupil Željko :igraca

Slika

JDŽ E 61-015/ JŽ 361-107..."Marjan"
link: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 13#p108413



se nadaljuje...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: skrivnostna 361

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Horvat nadalje piše o lokomotivi E 626-018/ JŽ 361-101...

" Druga lokomotiva, ki je prišla v remontni zavod Zagreb je bila JŽ 361-101. Prišla je na investicijski remont 11. 6. 1949 in je bil naše prvo srečanje z novo tehnologijo. Popravilo in montaža sta trajala skoraj eno leto, tako da je bila lokomotiva predana v promet šele 19. 5. 1950 na Reki/Rijeka."

Če pogledamo v Pospichalovo statistiko, se podatki o numeraciji pokrivajo za lokomotivo FS E 626.018/ JDŽ E 626-018/ JDŽ E 61-001/JŽ 361-101!
V Pospichalovi statistiki je tudi fotka JŽ 361-101 z dne 5.7.1966 (Foto: F. Kraus).


Preidemo na lokomotivo JŽ 361-201, ki je danes v HŽM (Hrvatski željeznički muzej) v Zagrebu...
Zopet moramo pogledati v Horvatovo knjigo: 100 godina...


Slika

Horvat zapiše:
" Zadnja lokomotiva JŽ 361, ki se je popravljala v našem oddelku, je bila JŽ 361-201 v lastništvu ŽG Ljubljana. Popravljali smo jo od 19. 12. 1975 do 19. 3.1976."

Katera lokomotiva od 17-tih je postala JŽ 361-201 :?:

Tukaj si s Horvatom ne moremo pomagati. Edino kar še izvemo pri njem je to, da je JŽ 361-201 od 12. 11. 1982 bil garažiran na dvorišču remonega zavoda v Vukomercu in da čaka zgodovinsko mesto v Železniškem muzeju HŽ.


Pomagamo pa si lahko z zapisom HŽM, ki je prijavilo lokomotivo JŽ 361-201 v hrvaško tehnično dediščino...

"Danas su u Registar kulturnih dobara RH upisane dvije lokomotive s riječkoga područja koje su dio fundusa Hrvatskog željezničkog muzeja, i to parna lokomotiva MÁV 375.503/JŽ 51-032 i električna lokomotiva FS E 626.093/JŽ 361-201".
link: http://www.hznet.hr/hz_muzej/index.php/ ... ina/rijeka

Preverimo v Pospichalovi statistiki in ugotovimo, da bi to naj bila FS E 626-093/JDŽ E 626-093/ JDŽ E 61-016/ JŽ 361-009/JŽ 361-201!

Edino, kar lahko dodam je to, da je bila leta 1960 v lasti ŽG Ljubljana in da še ni bila predelana v serijo 2XX (torej je imela še oznako: JŽ 361-009. Horvat samo potrjuje lastništvo ŽG Ljubljana leta 1976, vendar že predelane v serijo 2xx (JŽ 361-201).

Pospichal pa navaja v statistiki še eno lokomotivo, ki naj bi se predelala v serijo 2xxx:

FS E 626.098/JDŽ E 626-098/ JDŽ E 61-017/ Jž 361-010
Mislim, da bi bilo to potrebno preveriti, ali drži.


se nadaljuje...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: skrivnostna 361

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pri Horvatu imamo še zapis o kasiranju (uničenju) lokomotiv JŽ 361...

"Od 1. 12.1976 se je začelo posamezno umikati iz prometa in kasirati lokomotive: JŽ 361-002; -101; 003; -103; in -008, ki je trajalo vse do 17.1.1983, ko sta bili kasirani zadnji lokomotivi: JŽ 361-106 in JŽ 361-006."

Tukaj pa je pomota: JŽ 361-106 je ohranjena in je v Ilirski Bistrici pri železniški postaji kot ekponat.
Jadran Možina, Muzejska lokomotiva 361-106 v Ilirski Bistrici, Nova proga oktober 2010, str. 20
link: http://www.slo-zeleznice.si/uploads/pic ... kt2010.pdf

Si bomo sposodili eno fotko od @cokle...

Slika



Železniški muzej ima v svojem statusu še lokomotivo JŽ 361-001...
iz wikipedije:

Slika
Lokomotiva 361-001 na dvorišču Centralnih delavnic v Mostah


Pri Pospichalu je v statistiki napačno navedena JŽ 361-102 kot eksponat na prostem, nima pa navedenega JŽ 361-106.
Morda ga je zavedla tale napisna tabla...ki sem si ji sposodil pri @N amaterju...

Slika

Ta lokomotiva (JŽ 361-102) je bila včasih za železniškim šolskim centrom v Šiški in je šla zaradi prerjavelosti v razrez.
Tin€ napisal/-a:Jaz sem se prvič srečal s to serijo lokomotive v železničarski šoli Šiška. Tja so kot muzejski eksponat pripeljali lokomotivo JŽ 361-102, katera je mimogrede narejena tudi v H0 merilu (ROCO). Zelo zanimivo je bilo gledati kako so s kamijonom in prikolico za prevoz vagonov po cesti pripeljali tja lokomotivo. Na nekaj metrov tam postavljenih tirnic so potem namestili omenjeno lokomotivo.

Žal so bili načrti zelo visokoleteči, obnovili naj bi jo učenci te šole, vendar je ostalo le pri načrtih. Dočakala je svoj žalosten konec saj je bila na koncu svojega domovanja tam le še kup rjavine in so jo zaradi tega razrezali :cry: .

Jaz ne bi bil to kar sem, če se nebi kar nekajkrat povzpel na njo, žal pa so ti spomini že zbledeli...
In še link do miniaturne železnice: http://www.miniaturna-zeleznica.com/gal ... index.html


Takšen seznam, kot je v Pospichalovi statistiki, je tudi v Halliwell/THE LOCOMOTIVES OF JUGOSLAVIA/Stenvalls, Malmö 1973


Mislim pa, da bi bilo potrebno še enkrat preveriti tovarniške številke lokomotiv in leto proizvodnje...ter letnice predelave lokomotiv
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: skrivnostna 361

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Da ne načenjam nove teme o "Marjanu".

Poglejmo kaj je @ŽC že odkril o tem JŽ unikatu:

železocestnik napisal/-a:Če primerjamo zgornji tekst o lokomotivah E 626 s tekstom iz knjige Zvonimir Horvat: 100 godina remonta lokomotva, Zagreb 1994...

Horvat piše (glej zgoraj):

1 lokomotiva (JŽ 361-107) pa je bila dodeljena ŽTP Zagreb (nadimek: "Marjan")
Prav tako piše:

"Lokomotiva E 626-083 se je poškodovala v veliki nesreči 12.3.1949 na kolodvoru Matulji in bila 28.5.1949 prepeljana na popravilo v remontno delavnico v Zagreb. Ker je bila precej poškodovana, je kar nekaj časa služila kot "donator delov" za druge E 626, ki so iz Slovenije prihajale na generalno popravilo v Zagreb.
Končno so se tudi za to poškodovano lokomotivo odločili, da jo generalno popravijo in modificirajo. Izdelali so
nov lokomotivski koš z modificiranimi vrati in okni
ter vgradili pomožne elektromotorje moči 10 kW, napajane direktno s 3.000 V (prej 90 V).
Pobarvali so jo z
modro barvo
in takrat je dobila nadimek
"Marjan".

Dobila pa je tudi novo serijsko oznako in številko: E 61-015 in kasneje JŽ 361-107.
V promet je bila predana 11. 6. 1956.
...
Zaradi težkoč pri vzdrževanju samo ene lokomotive serije 361-107 v statusu ŽTP Zagreb, je bila lokomotiva "Marjan" od 13. decembra 1966 garažirana v Reki/Rijeka in do 22. 3.1967 čakala na odobritev za kasiranje. Dne 4. 9. 1968 je bila prepeljana v remontni zavod Zagreb in se še uporabljal za rezervne dele, potem pa bil še istega leta kasiran."


Če pogledamo v Pospichalovo statistiko, ugotovimo, da se vsi podatki o prenumeracijah ujemajo s Horvatovim zapisom!
Torej je bila FS E 626-083/JDŽ E 626-083/ JŽ E 61-015/JŽ 361-107....kasirana leta 1968!

Dodajam samo še to: ŽTP Zagreb je lokomotivo kupil leta 1954 od ŽG Ljubljana!



Tole igračko pa si je kupil Željko :igraca

Slika

JDŽ E 61-015/ JŽ 361-107..."Marjan"
link: viewtopic.php?p=108413#p108413
Ob tem se mi porajajuo sledeča vprašanja:

- imamo kje kakšen podatek, kako so modificirali vrata in okna

- od kod ima Marjan

in najbolj zanimivo: zakaj je bil prebarvan v modro barvo?

Je bil predviden za vleko "Plavega vlaka"?!?

Logično bi bilo, da bi "Plavi vlak" na elektrificirani progi vlekla (tudi) e-lok!!

Je kdo zasledil kakšne fotografije "Marjana".

Očitno jih je zelo malo, pa še to nobena barvna!?!
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Puhalnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 119
Pridružen: 09.01.2010, 15:10
Kraj: Dobrepule

Re: skrivnostna 361

Odgovor Napisal/-a Puhalnik »

Tukaj velja logika 'obaveštajaca'. Kaj pa če zmanjka štroma? Še če je vlekla modri vlak serija 761 sta šli ponavadi vedno po dve mašini. Zato so po opustitvi pare vedno vlekli diesli, tudi zato, da je bilo vedno mogoče spremeniti plan in se zapeljati kamorkoli (iz varnostnih razlogov).
miloš
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 388
Pridružen: 26.11.2008, 10:12

Re: skrivnostna 361

Odgovor Napisal/-a miloš »

Po mojem ni bila pobarvana v plavo zaradi modrega vlaka,ampak preprosto zato,ker pri Hrvatih vse vleče na plavo barvo-vsi dizli,nekaj elokov v sivo plavi shemi,poslovni vlaki še prej....Dinamo plavo bela,Hajduk belo plava...
LP Miloš
Odgovori