Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Pozdrav
Kot je že @mkx napisal, so tipični obratovalni tlaki običajnih parnih lokomotiv (z dimocevnim kotlom) nekje med 10 in 16 bari, nižje vrednosti načeloma veljajo za starejše lokomotive (npr. naša najstarejša muzejska, JŽ 124-004 (SB 29.718) ima (oz. je imela) obratovalni tlak kotla 9 bar, Borsig (SŽ 06-018) in pa SŽ 33-037, kot "najmlajši" pa imata obratovalni tlak 16 bar).
Glede tipov lokomotiv je že @TGV Lyria napisal (edino JŽ01 ni zvezna, temveč štirivaljna lokomotiva z enojnim raztezanjem pare. Obstajala je tudi nasičenoparna zvezna štirivaljna verzija, kateri je bila dodeljena serija JŽ04 vendar se noben stroj ni ohranil). Imamo pa pri nas ohranjenih kar nekaj dvovaljnih zveznih nasičenoparnih lokomotiv, kot so seija 52 v Laškem, serija 24 v muzeju v Šiški (serija 25 je v bistvu pregretoparna dvojična verzija serije 24), na istem mestu imamo serijo 116 in pa še tri primerke serije 153. Ta tip lokomotive se da "na oko" zlahka razpoznati, ker imata oba valja različna premera, visokotlačni je manjši, nizkotlačni pa večji...
LP
Jože
Kot je že @mkx napisal, so tipični obratovalni tlaki običajnih parnih lokomotiv (z dimocevnim kotlom) nekje med 10 in 16 bari, nižje vrednosti načeloma veljajo za starejše lokomotive (npr. naša najstarejša muzejska, JŽ 124-004 (SB 29.718) ima (oz. je imela) obratovalni tlak kotla 9 bar, Borsig (SŽ 06-018) in pa SŽ 33-037, kot "najmlajši" pa imata obratovalni tlak 16 bar).
Glede tipov lokomotiv je že @TGV Lyria napisal (edino JŽ01 ni zvezna, temveč štirivaljna lokomotiva z enojnim raztezanjem pare. Obstajala je tudi nasičenoparna zvezna štirivaljna verzija, kateri je bila dodeljena serija JŽ04 vendar se noben stroj ni ohranil). Imamo pa pri nas ohranjenih kar nekaj dvovaljnih zveznih nasičenoparnih lokomotiv, kot so seija 52 v Laškem, serija 24 v muzeju v Šiški (serija 25 je v bistvu pregretoparna dvojična verzija serije 24), na istem mestu imamo serijo 116 in pa še tri primerke serije 153. Ta tip lokomotive se da "na oko" zlahka razpoznati, ker imata oba valja različna premera, visokotlačni je manjši, nizkotlačni pa večji...
LP
Jože
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Torej gre v primeru JŽ 01 za redek primerek t.i. četvorčice? Zanimivo. V Srbiji je bila ena pred časom še aktivna.
Vprašanje glede dvovaljnih zveznih pa se nanaša na morebitne še delujoče, v celotni Evropi. Tudi sicer sem našteval le delujoče, razen tam pri poreklu naših parnih lokomotiv.
Vprašanje glede dvovaljnih zveznih pa se nanaša na morebitne še delujoče, v celotni Evropi. Tudi sicer sem našteval le delujoče, razen tam pri poreklu naših parnih lokomotiv.
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Takole na hitro dva primera delujočih dvovaljnih zveznih lokomotiv v sosednji Avstriji: Zillertalbahn Nr. 3 "Tirol" (zvezna verzija U-jevke), in kkStB 30.33 v Strasshofu.
Tako počasi se prebujamo ...
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Pa da ne bo kdo na delujočo grdosijo kkStB 310.23 (štirivaljna pregretoparna zvezna) pozabil!
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Ooops res je kako sem lahko na "Adriatica" pozabil... (MMG. se ga še drži ta vzdevek?)Tono napisal/-a:Pa da ne bo kdo na delujočo grdosijo kkStB 310.23 (štirivaljna pregretoparna zvezna) pozabil!
No nekaj se jih še nahaja - na Švedskem! Serija F švedskih železnic je štirivaljna zvezna, in v delujočem stanju!
V sledeči oddaji iz serije Eisenbahnromantik pa je predstavljeno reševanje švedskih lokomotiv ki so služile kot vojna rezerva. Ena od njih, B 1037, je bila prenovljena nazaj v delujoče stanje. Malo off-topic, ampak naj bo...
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Za malo obujanja teme:
Potreboval bi nekaj več podatkov o delovanju drugih vrst krmiljenja, ki še niso bile obravnavane v tej temi. In sicer Bulleid verižno krmilje in (British) Capriotti krmilje, oba tipa se najde na delujočih lokomotivah v Veliki Britaniji.
Potreboval bi nekaj več podatkov o delovanju drugih vrst krmiljenja, ki še niso bile obravnavane v tej temi. In sicer Bulleid verižno krmilje in (British) Capriotti krmilje, oba tipa se najde na delujočih lokomotivah v Veliki Britaniji.
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Gotovo si že videl tale opis (British) Caprotti ventila. Vključuje tudi nekaj povezav naprej ...
LP, Metod
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Pozdrav
Za bulleidov "chain driven valve gear" pa je kar dober opis tukaj:
http://www.bulleidsociety.org/21C123/21 ... _Gear.html
LP
Jože
Za bulleidov "chain driven valve gear" pa je kar dober opis tukaj:
http://www.bulleidsociety.org/21C123/21 ... _Gear.html
LP
Jože
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Hvala obema! Je pa stvar krepko zakomplicirana, sploh pri Bulleidu. Ni čudno da so šli mašine predelovat v bolj "normalno" varianto z Walschaertovim krmiljem.
Bom pa odgovoril še na eno stvar, ki se je pojavila na prejšnjih straneh, pa še ni dobila odgovora.
Drugače pa je 01 kar simpatična mašina. V Srbiji je bila pred časom ena še vozna (01-088), no sedaj ni pri njih nobene vozne parne lokomotive več...
Bom pa odgovoril še na eno stvar, ki se je pojavila na prejšnjih straneh, pa še ni dobila odgovora.
Tudi sam sem si ogledal to lokomotivo in mislim, da je to "vzvodovje" v bistvu notranje vozno drogovje. 01 je namreč štiricilinderska lokomotiva, ko pa sem pogledal med kolesa, je tam zijala velika praznina nikjer drogovja, vidne so bile le še osi pogonskih koles (prilagojene na drogovje) in nekje daleč spredaj oba notranja valja. No ko sem se povzpel na stroj, sem to drogovje na moje veliko presenečenje videl v zalogovniku...Ajznponar napisal/-a:
Potem je tu še "vzvodovje" na levi in desni, ki mi ni čisto jasno, čemu služi.
Drugače pa je 01 kar simpatična mašina. V Srbiji je bila pred časom ena še vozna (01-088), no sedaj ni pri njih nobene vozne parne lokomotive več...
Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Pa še nekaj uporabnega: spletna stran s simulacijami delovanja različnih krmiljenj. Toplo priporočam prenos in ogled simulacij, ker so zelo nazorne!
http://www.billp.org/Dockstader/ValveGear.html
http://www.billp.org/Dockstader/ValveGear.html
Re: Celje, 17.12.2013
Tomy napisal/-a:Pa nisi opazil, kdo je darovalec teh pljuč?_Borsig_ napisal/-a:A ni Knorr delal tudi juhic
Lep večer
Tomaž
03-002 !?
Nisem opazil!
Mogoče so ob srečanju v Sežani dne 02.05.1989 neopazno zamenjali dele!!!
Slika iz te teme foruma Drescheibe-foren.de: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 17,5484532" onclick="window.open(this.href);return false;
avtor in lastnik slike: Detlef Schikorr
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Celje, 17.12.2013
21.6.2008 je bila Knorrova pumpa označena še z 06-018. Ampak tudi ta menda ni original z 06-018, kolikor sem slišal. Na 06-016 je drugačna, dvojna in nižja. Čigava oz. kako se ji reče pa khm_Borsig_ napisal/-a:Tomy napisal/-a:Pa nisi opazil, kdo je darovalec teh pljuč?
Lep večer
Tomaž
03-002 !?
Nisem opazil!
Mogoče so ob srečanju v Sežani dne 02.05.1989 neopazno zamenjali dele!!!
http://foto.arcor-online.net/palb/alben ... 343861.jpg
Slika iz te teme foruma Drescheibe-foren.de: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 17,5484532" onclick="window.open(this.href);return false;
avtor in lastnik slike: Detlef Schikorr
Goran
Re: Muzejski vlak 2013
06-018 je imela od leta 1984 vgrajeno dvostopenjsko Knorrovo zračno črpalko vrste Tolkien, ser. št. 24271 Črpalka Dr. Oettker je bila montirana pred decembersko kampanjo, ker je Knorrova nekaj mencala
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Muzejski vlak 2013
Pozdrav
Me je @Tono pripravil, da sem šel na net iskat, kako zgleda ta Hobbit ( ups Tolkien) pumpa. Baje je taka:
Je pa to iz zelo zanimive strani, kjer je vse o zavorah...
http://www.bremsenbude.de/seiten/einleitung.htm
LP
Jože
Me je @Tono pripravil, da sem šel na net iskat, kako zgleda ta Hobbit ( ups Tolkien) pumpa. Baje je taka:
Je pa to iz zelo zanimive strani, kjer je vse o zavorah...
http://www.bremsenbude.de/seiten/einleitung.htm
LP
Jože
Re: Muzejski vlak 2013
MRS Štajerske je daljnovidno predvidela razvoj debate okoli borsigove pumpe ter 09.12.2013 posnela nekaj gradiva...
truplo originalne borsigove pumpe...
s tipsko ploščico...
in še portret kontrolnega s pumpo
Lp,
Tono
truplo originalne borsigove pumpe...
s tipsko ploščico...
in še portret kontrolnega s pumpo
Lp,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!