Parna lokomotiva - opis delov in delovanje
Objavljeno: 08.12.2008, 0:50
Med brskanjem po različni literaturi o parni vleki sem naletel na zanimiv shematski prikaz strojevodske hišice parne lokomotive, ki prikazuje splošni razpored kotlovske armature po DIN normah.
Seveda se je natančen razpored razlikoval od lokomotive do lokomotive ampak osnova je to.
Ker imam nekaj fotografij strojevodske hišice naše najbolj aktivne parne lokomotive 33-037 bi z vašo pomočjo poskusil potegniti neko vzporednico z zgornjo shemo in ugotoviti čemu služijo posamezne "komande".
Za začetek pa odhod z novogoriške postaje, kar se vidi po izpustu pare iz valjnih pipic (tudi kaj so to bomo ugotovili )
Mislim, da imamo na forumu kar nekaj članov, ki so dobri poznavalci parne vleke in tudi strojevodje parnih lokomotiv.
Na fotografijah, ki jih bom prikazal v nadaljevanju sem označil posamezne dele kotlovske armature in pod nje dopisal čemu naj bi po mojem služili.
Seveda bom vse dopolnitve in popravke z veseljem vnesel naknadno.
Kasneje bi posamezne dele in njihovo delovanje opisali bolj podrobno, mogoče s kakšno tehnično risbico ali fotografijo za lažje razumevanje (seveda, če vas bo zanimalo).
Namreč zelo ma zanima, kakšne tehnične rešitve (krmilje, napajanje, pregrevalnik, razvodnik, regulator,........) so bile uporabljene pri izdelavi te lokomotive.
In nenazadnje, kot ljubitelji železnic in železniških vozil moramo vedeti kako jo premaknemo z mesta .
Od zunaj imamo veliko fotografij zato poglejmo še v notranjost
Sedaj pa seveda bolj podrobno in to na strani strojevodje
1. Parni ventil kompresorja za zrak
2. Manometer pritiska pare v parnem stroju (pare, katere pretok se regulira s parnim ravnalom)
3. Manometer pritiska zraka v zavornih valjih (direktna zavora)
4. Manometer pritiska zraka v glavnem zavornem vodu GZV (rdeča-5bar, črna-pritisk pri zaviranju z indirektnim zaviralnikom)
5. Manometer pritiska zraka v glavnih zračnih posodah - rezervoarjih
6. Manometer kotla (delovni tlak)
7. Preizkusna pipica (zgornji nivo vode v kotlu)
8. Preizkusna pipica (spodnji nivo vode v kotlu)
9. Parni regulator ali parno ravnalo
(se nadaljuje)
Seveda se je natančen razpored razlikoval od lokomotive do lokomotive ampak osnova je to.
Ker imam nekaj fotografij strojevodske hišice naše najbolj aktivne parne lokomotive 33-037 bi z vašo pomočjo poskusil potegniti neko vzporednico z zgornjo shemo in ugotoviti čemu služijo posamezne "komande".
Za začetek pa odhod z novogoriške postaje, kar se vidi po izpustu pare iz valjnih pipic (tudi kaj so to bomo ugotovili )
Mislim, da imamo na forumu kar nekaj članov, ki so dobri poznavalci parne vleke in tudi strojevodje parnih lokomotiv.
Na fotografijah, ki jih bom prikazal v nadaljevanju sem označil posamezne dele kotlovske armature in pod nje dopisal čemu naj bi po mojem služili.
Seveda bom vse dopolnitve in popravke z veseljem vnesel naknadno.
Kasneje bi posamezne dele in njihovo delovanje opisali bolj podrobno, mogoče s kakšno tehnično risbico ali fotografijo za lažje razumevanje (seveda, če vas bo zanimalo).
Namreč zelo ma zanima, kakšne tehnične rešitve (krmilje, napajanje, pregrevalnik, razvodnik, regulator,........) so bile uporabljene pri izdelavi te lokomotive.
In nenazadnje, kot ljubitelji železnic in železniških vozil moramo vedeti kako jo premaknemo z mesta .
Od zunaj imamo veliko fotografij zato poglejmo še v notranjost
Sedaj pa seveda bolj podrobno in to na strani strojevodje
1. Parni ventil kompresorja za zrak
2. Manometer pritiska pare v parnem stroju (pare, katere pretok se regulira s parnim ravnalom)
3. Manometer pritiska zraka v zavornih valjih (direktna zavora)
4. Manometer pritiska zraka v glavnem zavornem vodu GZV (rdeča-5bar, črna-pritisk pri zaviranju z indirektnim zaviralnikom)
5. Manometer pritiska zraka v glavnih zračnih posodah - rezervoarjih
6. Manometer kotla (delovni tlak)
7. Preizkusna pipica (zgornji nivo vode v kotlu)
8. Preizkusna pipica (spodnji nivo vode v kotlu)
9. Parni regulator ali parno ravnalo
(se nadaljuje)