Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

Debata okoli voznega parka
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 14.10.2013, 20:45

Pozdrav

Kot je že @mkx napisal, so tipični obratovalni tlaki običajnih parnih lokomotiv (z dimocevnim kotlom) nekje med 10 in 16 bari, nižje vrednosti načeloma veljajo za starejše lokomotive (npr. naša najstarejša muzejska, JŽ 124-004 (SB 29.718) ima (oz. je imela) obratovalni tlak kotla 9 bar, Borsig (SŽ 06-018) in pa SŽ 33-037, kot "najmlajši" pa imata obratovalni tlak 16 bar).

Glede tipov lokomotiv je že @TGV Lyria napisal (edino JŽ01 ni zvezna, temveč štirivaljna lokomotiva z enojnim raztezanjem pare. Obstajala je tudi nasičenoparna zvezna štirivaljna verzija, kateri je bila dodeljena serija JŽ04 vendar se noben stroj ni ohranil). Imamo pa pri nas ohranjenih kar nekaj dvovaljnih zveznih nasičenoparnih lokomotiv, kot so seija 52 v Laškem, serija 24 v muzeju v Šiški (serija 25 je v bistvu pregretoparna dvojična verzija serije 24), na istem mestu imamo serijo 116 in pa še tri primerke serije 153. Ta tip lokomotive se da "na oko" zlahka razpoznati, ker imata oba valja različna premera, visokotlačni je manjši, nizkotlačni pa večji...

LP

Jože
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1545
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 14.10.2013, 21:00

Torej gre v primeru JŽ 01 za redek primerek t.i. četvorčice? Zanimivo. V Srbiji je bila ena pred časom še aktivna.
Vprašanje glede dvovaljnih zveznih pa se nanaša na morebitne še delujoče, v celotni Evropi. Tudi sicer sem našteval le delujoče, razen tam pri poreklu naših parnih lokomotiv.
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a Čišo » 14.10.2013, 21:58

Takole na hitro dva primera delujočih dvovaljnih zveznih lokomotiv v sosednji Avstriji: Zillertalbahn Nr. 3 "Tirol" (zvezna verzija U-jevke), in kkStB 30.33 v Strasshofu.
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a Tono » 14.10.2013, 22:16

Pa da ne bo kdo na delujočo grdosijo kkStB 310.23 (štirivaljna pregretoparna zvezna) pozabil!
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1545
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 15.10.2013, 9:05

Tono napisal/-a:Pa da ne bo kdo na delujočo grdosijo kkStB 310.23 (štirivaljna pregretoparna zvezna) pozabil!


Ooops res je #-o kako sem lahko na "Adriatica" pozabil... (MMG. se ga še drži ta vzdevek?)
No nekaj se jih še nahaja - na Švedskem! Serija F švedskih železnic je štirivaljna zvezna, in v delujočem stanju!
V sledeči oddaji iz serije Eisenbahnromantik pa je predstavljeno reševanje švedskih lokomotiv ki so služile kot vojna rezerva. Ena od njih, B 1037, je bila prenovljena nazaj v delujoče stanje. Malo off-topic, ampak naj bo...

Povezava na video

TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1545
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 23.11.2013, 18:00

Za malo obujanja teme:

Potreboval bi nekaj več podatkov o delovanju drugih vrst krmiljenja, ki še niso bile obravnavane v tej temi. In sicer Bulleid verižno krmilje in (British) Capriotti krmilje, oba tipa se najde na delujočih lokomotivah v Veliki Britaniji.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3423
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a mkx » 23.11.2013, 18:34

Gotovo si že videl tale opis (British) Caprotti ventila. Vključuje tudi nekaj povezav naprej ...
LP, Metod
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 23.11.2013, 21:18

Pozdrav

Za bulleidov "chain driven valve gear" pa je kar dober opis tukaj:

http://www.bulleidsociety.org/21C123/21C123_Valve_Gear.html

LP

Jože
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1545
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 05.12.2013, 18:42

Hvala obema! Je pa stvar krepko zakomplicirana, sploh pri Bulleidu. Ni čudno da so šli mašine predelovat v bolj "normalno" varianto z Walschaertovim krmiljem.

Bom pa odgovoril še na eno stvar, ki se je pojavila na prejšnjih straneh, pa še ni dobila odgovora.

Ajznponar napisal/-a:Slika

Potem je tu še "vzvodovje" na levi in desni, ki mi ni čisto jasno, čemu služi.


Tudi sam sem si ogledal to lokomotivo in mislim, da je to "vzvodovje" v bistvu notranje vozno drogovje. 01 je namreč štiricilinderska lokomotiva, ko pa sem pogledal med kolesa, je tam zijala velika praznina :( :( :( nikjer drogovja, vidne so bile le še osi pogonskih koles (prilagojene na drogovje) in nekje daleč spredaj oba notranja valja. No ko sem se povzpel na stroj, sem to drogovje na moje veliko presenečenje videl v zalogovniku...
Drugače pa je 01 kar simpatična mašina. V Srbiji je bila pred časom ena še vozna (01-088), no sedaj ni pri njih nobene vozne parne lokomotive več...
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1545
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 09.12.2013, 21:13

Pa še nekaj uporabnega: spletna stran s simulacijami delovanja različnih krmiljenj. Toplo priporočam prenos in ogled simulacij, ker so zelo nazorne!

http://www.billp.org/Dockstader/ValveGear.html
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3088
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Celje, 17.12.2013

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 31.12.2013, 19:26

Tomy napisal/-a:
_Borsig_ napisal/-a:A ni Knorr delal tudi juhic :roll:

Slika

Pa nisi opazil, kdo je darovalec teh pljuč?

Lep večer
Tomaž


03-002 !?


Nisem opazil!

Mogoče so ob srečanju v Sežani dne 02.05.1989 neopazno zamenjali dele!!!

Slika

Slika iz te teme foruma Drescheibe-foren.de: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 17,5484532
avtor in lastnik slike: Detlef Schikorr
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6491
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Celje, 17.12.2013

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 01.01.2014, 21:46

_Borsig_ napisal/-a:
Tomy napisal/-a:
_Borsig_ napisal/-a:A ni Knorr delal tudi juhic :roll:

http://shrani.si/f/3y/xn/38g5POUs/dscf4562.jpg

Pa nisi opazil, kdo je darovalec teh pljuč?

Lep večer
Tomaž


03-002 !?


Nisem opazil!

Mogoče so ob srečanju v Sežani dne 02.05.1989 neopazno zamenjali dele!!!

http://foto.arcor-online.net/palb/alben/42/537242/3964626362343861.jpg

Slika iz te teme foruma Drescheibe-foren.de: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 17,5484532
avtor in lastnik slike: Detlef Schikorr

21.6.2008 je bila Knorrova pumpa označena še z 06-018. Ampak tudi ta menda ni original z 06-018, kolikor sem slišal. Na 06-016 je drugačna, dvojna in nižja. Čigava oz. kako se ji reče pa khm :)
Goran
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Muzejski vlak 2013

OdgovorNapisal/-a Tono » 01.01.2014, 22:29

06-018 je imela od leta 1984 vgrajeno dvostopenjsko Knorrovo zračno črpalko vrste Tolkien, ser. št. 24271 :) Črpalka Dr. Oettker je bila montirana pred decembersko kampanjo, ker je Knorrova nekaj mencala :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Muzejski vlak 2013

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 01.01.2014, 22:44

Pozdrav

Me je @Tono pripravil, da sem šel na net iskat, kako zgleda ta Hobbit ( :oops: ups Tolkien) pumpa. Baje je taka:

Slika

Je pa to iz zelo zanimive strani, kjer je vse o zavorah...

http://www.bremsenbude.de/seiten/einleitung.htm

LP

Jože
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Muzejski vlak 2013

OdgovorNapisal/-a Tono » 02.01.2014, 2:10

MRS Štajerske je daljnovidno predvidela razvoj debate okoli borsigove pumpe ter 09.12.2013 posnela nekaj gradiva...

truplo originalne borsigove pumpe...
Slika

s tipsko ploščico...
Slika

in še portret kontrolnega s pumpo :)
Slika

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov