Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

Debata okoli voznega parka
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 02.01.2014, 12:50

Zanimivo! Včeraj sem šel gledat fotografije 06-k iz arhiva zbranega z neta pa sem Tolkien pumpo videl na veliko 06-k, dotično dvostopenjsko Knorr-ovo pa le na redkih, med drugim -013 in -016 (slednja jo ima še danes). Preseneča me to, da je 06-018 na slikah iz 1989 pa če se ne motim tudi na Bogičevih slikah, ko so jo postavili v Borovnico na ogled imela Tolkienovo pumpo. Menda pa je Tolkienova močnejša kot dvostopenjska na zadnjih par slikah.
Goran
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1541
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 02.01.2014, 12:54

Ali ni bila pumpa od 33ke na Borsigu, do sedanje zamenjave?
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 02.01.2014, 13:00

Gorchi napisal/-a:Zanimivo! Včeraj sem šel gledat fotografije 06-k iz arhiva zbranega z neta pa sem Tolkien pumpo videl na veliko 06-k, dotično dvostopenjsko Knorr-ovo pa le na redkih, med drugim -013 in -016 (slednja jo ima še danes). Preseneča me to, da je 06-018 na slikah iz 1989 pa če se ne motim tudi na Bogičevih slikah, ko so jo postavili v Borovnico na ogled imela Tolkienovo pumpo. Menda pa je Tolkienova močnejša kot dvostopenjska na zadnjih par slikah.


Ne pomaga močnejša če ne dela. :roll: Imel je tudi tlačni regulator od 25-tke,sem se še jaz zajebaval z njim,pa še kaj sposojenega bi se našlo.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 02.01.2014, 13:05

Evo, našel sem temo, ki jo je odprl ŽC: viewtopic.php?f=21&t=7683
Torej slika iz aktivne dobe, katero je posnel Pleterski:
Slika
Bogve od kdaj, v glavnem tu je dvostopenjska pumpa

Potem pa še slika g. Kumarja iz avgusta 1980, ko je bila parkirana v Muzeju:
Slika
Tu ima Knorr pumpo tipa Tolkien

Pa 26.2.1981 v Borovnici (Bogičeva slika):
Slika
Še vedno ima Tolkien-Knorr pumpo...

Žal pa je na sliki g. Stepica iz leta 1989 pumpa že izgrajena:
Slika

Na oni dvojni pumpi pa je lepo napisano, da so jo izgradili v CD Lj.Šiška 1988 iz 06-018. Sodeč po teh slikah se vprašam, kdaj so jo namontirali nazaj, da so jo pred reaktivacijo 1989 izgradili?
Goran
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 02.01.2014, 13:11

Nurmi napisal/-a:Ne pomaga močnejša če ne dela. :roll: Imel je tudi tlačni regulator od 25-tke,sem se še jaz zajebaval z njim,pa še kaj sposojenega bi se našlo.

To v nobenem primeru ne :) Mene bolj zanima, ali je to res? Pa navsezadnje se takoj poraja še vprašanje, kaj bo s staro pumpo; predvidevam, da je sedaj na 03-002 ali pa v skladišču - se bo popravljala? Navsezadnje, lahko se komu nekaj utrne in bo 03 spet zapeljala po tirih in bo rabila pumpo...
Goran
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1541
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 02.01.2014, 13:22

Gorchi napisal/-a:
Nurmi napisal/-a:Ne pomaga močnejša če ne dela. :roll: Imel je tudi tlačni regulator od 25-tke,sem se še jaz zajebaval z njim,pa še kaj sposojenega bi se našlo.

To v nobenem primeru ne :) Mene bolj zanima, ali je to res? Pa navsezadnje se takoj poraja še vprašanje, kaj bo s staro pumpo; predvidevam, da je sedaj na 03-002 ali pa v skladišču - se bo popravljala? Navsezadnje, lahko se komu nekaj utrne in bo 03 spet zapeljala po tirih in bo rabila pumpo...


Pumpa z 03 baje zdaj dela odlično, na decembrskih vožnjah je delovala brez najmanjše težave. Stara pumpa pa je, kolikor sem slišal, bila pobrana s 33ke. Ob premiku 33ke v CD decembra so jo namontirali nazaj na "matično" lokomotivo in je na njej delovala brez težav.
(Ne vem sedaj, kaj je od tega res in kaj ne, ker ste me v zgornjih postih totalno zmedli. Kar sem napisal mi je povedal Boštjan decembra na vožnji v Litijo.)
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 02.01.2014, 13:27

Jaz ne sledim več kaj premetavajo po mašinah.Vprašajte Boštjana,on ve kaj se packa okoli Borsiga.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a Tono » 02.01.2014, 19:13

Pumpa od 33-ke je na 33-ki, na borsigu je pumpa od 03-002, originalna borsigova pa je na panku. Seveda jo je treba popraviti. Bojazni, da bi 03-002 svojo pumpo še kdaj rabila pa po mojem ni...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 02.01.2014, 22:10

Kwa pa veš... če bi zadel one miljone na €lotu, bi verjetno investiral tudi v reaktivacijo 03... :) Ampak če čebula ne bi imela če... :D
Goran
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 03.01.2014, 8:40

:roll: bolj Slovenske kot je Kraševka je ni. Steffan in Prossy bi že vedela kaj pišem.Borsig je pa Jugohibrid.V Švabskem stilu UNIversal-MOtor-Gerät. Jedna kuja za 3 vrste vozova.Nobeden se ni vsedu in miselno in smiselno kot Prossy načrtoval nekaj povsem novega,edinstvenega,namenskega. #-o Posebej za Jugoslovanski premog?Tudi tu ni nobenega tehnološkega presežka.Peč so raztegnili do maksimuma človeških zmožnosti,to je tehnološki presežek Borsiga.Ko jih j... Jugose,samo vi lopatajte vaš gnili čumur.LF so pa že na Krigserici dol zabrisali,ker zajebava prav na vsaki lokomotivi,samo da stigne.Ja ja dekleta in fantje! Floridsdorf je pa nekaj povsem drugega.
Zadnjič spremenil Nurmi, dne 03.01.2014, 16:08, skupaj popravljeno 2 krat.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 03.01.2014, 13:22

Pozdrav

Tukaj je članek o Kraševki iz "Die Lokomotive" (letnik 1911), ki ga je Ernst Prossy sam spisal (je pa prste zraven imel tudi njegov oče Eustach Prossy).

http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno-plus?aid=lok&datum=1911&page=5&size=45

LP

Jože
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 03.01.2014, 13:57

Hvala Jože!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1541
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 03.01.2014, 22:57

Nurmi napisal/-a::roll: bolj Slovenske kot je Kraševka je ni. Steffan in Prossy bi že vedela kaj pišem.Borsig je pa Jugohibrid.V Švabskem stilu UNIversal-MOtor-Gerät. Jedna kuja za 3 vrste vozova.Nobeden se ni vsedu in miselno in smiselno kot Prossy načrtoval nekaj povsem novega,edinstvenega,namenskega.


Tipično za nemške "Einheitslok". Na ta račun je tudi v Nemčiji šlo iz uporabe veliko posebnih in lepih pokomotiv, še posenbej tistih z zveznimi parnimi stroji. Pravzaprav sta se poleg "enotnih" do konca obdržali le S 3/6 in P8...

Nurmi napisal/-a:LF so pa že na Krigserici dol zabrisali,ker zajebava prav na vsaki lokomotivi,samo da stigne.


LF na Kriegsloku nima kaj iskati, ker naj bi ta lokomotiva bila enostavna!
Pa ali niso imeli Nemci namesto injektorjev na mašinah neke batne črpalke za vodo?

Ampak kaj hočemo... Borsiga imamo, o Kraševki pa zaenkrat lahko samo sanjamo...
[-o< [-o< [-o< da bi prišla nazaj...
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a Tono » 04.01.2014, 0:00

Nurmi napisal/-a:Posebej za Jugoslovanski premog?Tudi tu ni nobenega tehnološkega presežka.Peč so raztegnili do maksimuma človeških zmožnosti,to je tehnološki presežek Borsiga.Ko jih j... Jugose,samo vi lopatajte vaš gnili čumur.


To pa je taboljši komentar, in v tej točki se v celoti strinjam.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 04.01.2014, 19:28

Čuj saj nisem reko,da je toti vaš Borsig slab.Samo ni tak dober kak bi ga radi Nurmiju prodali.Lokomotifski Unimog je. Komunajzarjem so te furbaste švabe namalale eno lokomotivo skup.Ka bi jo meli za gospodo in hlode furat.Teti ni bil problem,ka so jih štampali po 1000 na leto.Samo če so pobrali ka je ostalo po delavnicah in so teli bek fuknuti,pa se je nabralo za Borsiga. :lol:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov