Ne bi bilo slabo malo ofrišati te zanimive teme.
S temi lokomotivami tipa DHL je cela zmeda. DHL-e sta očitno delala tako MIN kakor tudi ĐĐ.
Kar se tiče lokomotive TSO Ormož: me prav zanima, če je stroj še tam. Škoda, da ne gre za Jenbacha, zadeva bi bila uporabna, ta vzhodnonemško - zahodnonemško -srbski stroj pa je verjetno v smislu servisiranja prva črna luknja in jama brez dna.
Če povzamemo: po slovenskih firmah so se pojavljale dizelske lokomotive oz. vlečna vozila (pustimo paro in elektriko po strani):
- samogradnje in raznovrstne predelave (cinkarniška Šeka, železarniški zastekleni hajzlc in še kaj podobnega)
- unikati kot je ŽC-jev goričanski Mojzes
- Zefirji, Unimogi, traktorji in ostala cestno-tirna ropotija
- originalni in licenčni Jenbachi z motorji JW 100 do JW 600 ter mehanskim ali hidravličnim prenosom moči
- predelani Jenbachi z vsemi mogočimi motorji - Torpedo, Cat in drugo
- Štirioglati DHL-i iz proizvodnje ĐĐ s Torpedovimi motorji (npr. Kovinotehna Celje, Javor Il. Bistrica)
- DHL-i iz MIN Niš v vseh mogočih kombinacijah motorjev in menjalnikov
- 642/643
Sem še kaj pozabil?
Z ugašanjem velikih firm z močnim transportom izginjajo tudi tovarniške lokomotive. Večina gre ali je že šla v prodajo na kile ter nato v razrez. Iz prizorišča bo izginilo marsikaj zanimivega. Splošno gledano je industrijski vozni park močno zastarel, saj so razen Zefirjev in nove luške premikalke vsa vozila predpotopna, saj najmlajša izvirajo iz začetka 80-ih let, večina pa jih izvira iz 60-ih let prejšnjega stoletja. Vzdrževanje je hudič, ker so nadomestni deli ekstremno dragi ali pa sploh niso več dobavljivi. En takih primerov je Jenbach, cene delov so tako pretirane, da je boljše lokomotivo takoj vrečti na odpad kot pa jo generalno popravljati. S premikom par vagonov na mesec se vložek nikoli ne more odplačati.
Industrijski železniški promet je precej posebno in zanimivo področje, ki si zasluži pozornost. Glede na dosedanje poznavanje gre za prave majhne železniške uprave, z vsem svojim osebjem, infrastrukturo in stroji.
Zanimivo bi bilo, v tej temi sistematično zbirati podatke o industrijskih lokomotivah, predno te za vedno izginejo s prizorišča. Lokalne in regionalne MRS bodo torej morale na teren v inventuro!
Za konec še fotografije značke, ki so jo nosili železničarji industrijske železnice Železarne Jesenice. Do nje sem prišel z _Borsigovo_ pomočjo.
Zaenkrat lep pozdrav,
Tono