Drezine

Debata okoli voznega parka
Odgovori
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Drezine

Odgovor Napisal/-a 363 »

Bohinjska Bela,1944:
Slika
Die Wocheinerbahn wurde zwischen 1900 und 1906 als strategische Bahn zur Verbindung Westösterreichs mit dem italienischen Hafen Triest erbaut. Die schwierigen topografischen Verhältnisse forderten immer wieder Rückschläge. So stürzte der 6339 m lange Haupttunnel durch den Kobla nach seinem Durchschlag im Jahre 1904 wieder ein. Auch die waghalsige Fahrt mit dem Schienenauto über die Behelfsbrücke nach einer Partisanensprengung bei Wocheiner Feistritz zeugt vom nicht gerade einfachen Betrieb auf dieser Bahn. (1944) Foto: RBD Linz
Vir:
http://h1336311.stratoserver.net/bildergalerie/Ausland

Lp
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 387
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Drezine

Odgovor Napisal/-a miha30 »

Wocheiner Feistritz je Bohinjska Bistrica
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Drezine

Odgovor Napisal/-a 363 »

miha30 napisal/-a:Wocheiner Feistritz je Bohinjska Bistrica
Slika je narobe označena.
Na hitro en posnetek najden na youtubu:

Povezava na video

pri 0:29.

Lp
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: Drezine

Odgovor Napisal/-a Drotar »

Še nekaj drezin, ki smo jih uporabljali njega dni v Sloveniji pri elektrifikaciji in vzdrževanju VM:

Slika

TMD 101

Slikana v Dobovi 1970.

Drezina je po pripovedovanju starejših delavcev (leta 1966) ostala po drugi svetovni vojni v Slovenji in naj bi bila nemškega izvora. Uporabljala se je pri elektrifikaciji železnice od Postojne dalje in za vzdrževanje vozne mreže do leta 1972 ko je bila odpisana in leta 1975 razrezan- končala v peči.
Zadnji pogonski motor je bil tipa DEUTZ(TAM), prenos na obe osi je bil iz menjalnika preko galove verige. Zavore so bile bobnaste na vsa štiri kolesa, največja dovoljena hitrost je bila 65 km/h.

Slika

TMD 104
Slikana leta 1970 med p. Brežice-Krško
Drezina je bila verjetno najprej izdelana leta ? v tovarni Büsing kot avto z možnostjo prehoda na tir. Uporabljala se je že pri elektrifikaciji od Postojne dalje. Do revizije v letu 1965 je imela še volan in blokirana sprednja kolesa za vožnjo po tirih, Po namestitvi koles z gumami na že pripravljena mesto na kolesih za vožnjo po tiru in deblokado sprednjih osi je lahko vozilo zapeljalo na cesto. Leta 1965 je bil krmilni mehanizem odstranjen in preurejena sprednja os samo za vožnjo po tirih. Motor je bil DEUTZ(TAM), največja hitrost je bila 45 km/h, pogon je bil preko kardana na zadnjo os s polosmi .Zavore so bile bobnaste na vseh štirih kolesih.
Možnosti za zaviranje vagonov ni bilo. Na sliki so vidni nastavki na kolesih za montažo koles z gumami.

Slika

Slika

TMD 107
Slikana v Pivki 2002
Drezina je bila izdelana leta 1969 v Mašinski industriji Niš.(MIN). Motor je bil FAP s pogonom preko kardanov na obe osi. Največja hitrost je bila 60 km/h. Zavore so bile bobnaste na vseh štirih kolesih.preko nožne stopalke.Za zaviranje vlečenih vagonov je bil Božič zaviralnik.Na platoju je bilo steberno dvigalo,katero se je dvignilo z ročnim vitlom, za pogon vitla za dviganje tovora preko jeklene vrvi pa je bil uporabljen pogonski motor drezine.
Drezina je bila odpisana nekje leta 1995-96 (@NAPAJALC bo bolje vedel) in sedaj žalostno čaka v Pivki na odhod v pekel (peč).
Imeli smo še enake drezine št 105 in 106 narejene leta 1965, vendar s slabšimi motorji. TMD 105 je žalostno končala po trku s Kenedijem (661) na .p Breg marca 1969 (tudi Kenedi ni ušel brez poškodb). TMD 106 pa je bila razrezana leta 1992.

Slika

Slika iz leta 1970

TMD 110 je bila izdelana v POTM Ljubljana leta 1964 (nekje na forumu je že nekaj podatkov in tudi slika). Motor je bil DEUTZ(TAM), pogon preko kardanov na obe osi, zavore bobnaste na vsa štiri kolesa, največja hitrost 60 km/h, možnosti zaviranja vagonov ni bilo (samo prikolice z direktno zavoro preko nožne pedalke). Obstajale so še enake drezine iste tovarne št 111,112 in 113 katere so že vse razrezane. TMD 110 je bila odpisana 19881 in po čakanju na svoj konec po raznih postajah sedaj čaka na p. Sava, da se je kdo usmili. Rezervirana je za železniški muzej, vendar vse predolgo čaka na boljše čase pod streho.



Morda najde še kdo več tehničnih podatkov o teh drezinah, posebno o TMD 104.
Iskanje pod "Büsing" ne najdem podatkov.


Drotar
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Drezine

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Mogoče pod Büsing ne najdeš ničesar, ker se ti je izmuznil en "s". Büssing je bil njega dni eden največjih proizvajalcev gospodarskih vozil v srednji Evropi. Njegov simbol je bil lev, ki ga še danes najdemo na MAN tovornjakih. Slednji je Büssinga prevzel leta 1971. Tukaj je nekaj za iztočnico:

http://de.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCssing_AG

Je pa izgleda Büssing bil kar močno povezan z železnico, sem že na večih mestih zasledil tovornjake te znamke, predelane za vožnjo po tirih. En (avstrijski) primer je videti na naslednji povezavi:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 17,6068746

LP

Jože
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Drezine

Odgovor Napisal/-a Tono »

Ne pozabiti na Büssinga in njegove motorje v šinobusih.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Drezine

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

SIMY napisal/-a: Slika
Obujam temo, ob tem pa iščem sledeče podateke:

Ali ima kdo sliko linkane drezine oz. sliko drezine iz te serije (taveliko, katera ima kabino "po celem"), in nosi "JŽ" oznake?
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
glajz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 252
Pridružen: 29.06.2011, 15:34

Re: Drezine

Odgovor Napisal/-a glajz »

Slika
darkob
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 24
Pridružen: 30.07.2013, 11:16

Re: Drezine

Odgovor Napisal/-a darkob »

Pozdravljeni,

"Jaz sem tukaj novi", zatorej mi oprostite, če bom vprašal kakšno traparijo. Odločil sem se za prvi vpis v to temo (Drezine), ker se mi že nekaj časa vrti po glavi želja, da bi se kje peljal po kakem opuščenem, navadnem ali ozkem železniškem tiru z drezino, po možnosti z odprto drezino. Ali ima kdo v Sloveniji takšno drezino v zasebni lasti? Idealno bi bilo nekaj takega:

http://www.youtube.com/watch?v=z7buTCULLeY

Hvala za odgovor & lep pozdrav!

Darko

P.S. Za začetnika je vstop v forum približno tako, kot če bi žejnemu dal, da se odžeja iz gasilske brizge. Zelo veliko je (zanimivih in koristnih) informacij...
Branko
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 397
Pridružen: 11.10.2005, 21:17
Kraj: Vir
Kontakt:

Re: Drezine

Odgovor Napisal/-a Branko »

Darkob,
za začetek se lahko pelješ v muzeju SŽ, seveda z drezino na nožni pogon po predhodenem dogovoru na zs.
inovak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 465
Pridružen: 22.03.2013, 10:29
Kraj: Ribnica

Re: Drezine

Odgovor Napisal/-a inovak »

Ne paše ravno na to stran, vendar kot predlog se lahko vzame to vozilo, čeprav nima motornega pogona. Počiva na postaji v Lipovcu, naredili so ga pred leti lipovški fantje za ribniški pustni sprevod. Baje so z njim preizkusili tudi samo železniško progo. Pogon je ročni, z možnostjo nastavitve pogonskih ročic. Vgrajene so zavore, podvozje (krmiljenje) je vzeto iz osebnega avtomobila, posebnih klopi ni. Maksimalna hitrost ni bila izmerjena, vse pa deluje po principu moči ( Večji je konj, večja je konjska sila, manjši je konj, manjša je konjska sila).

Slika

Slika

Slika
inovak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 465
Pridružen: 22.03.2013, 10:29
Kraj: Ribnica

Re: Drezine

Odgovor Napisal/-a inovak »

Ob iskanju novih videoposnetkov ansambla Garavi sokak, ki je imel svoj nastop na MORS v Celju v petek, 12. septembra ob 12. uri, sem našel tudi naslednji zanimiv posnetek. Ob dobri glasbi si je dobro ogledati mesto snemanja in uporabljene rekvizite, tudi tistega, ki se pojavi v 3 minuti in 7 s.


http://www.youtube.com/watch?v=rtQMhM-d1bY" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Drezine

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni.

Letos poleti se je skupina iz Jesenic odločila, da se z "cestno drezino" poda na potovanje do morja. V "Gorenjskem glasu" je bilo v članku "Jeseničani z drezino v Novigrad" (11.8.2014) navedeno: "Vozni park Maksovcev se je tako po skiroju, kolesih, na katerih so igrali človek ne jezi se, teku, rikši in mobilnem šanku razširil še z drezino, ki je bolj znana kot vozilo, namenjeno vožnji po železniških tirih. Da je premikanje po tirih preprostejše, je kaj kmalu postalo jasno tudi maksovcem, saj se vozilo ne premika ravno hitro, kljub štirim poganjalcem na ročnem mehanizmu in dodatnem na pedalih."

Moj komentar. Kaj vse se ljudje spomnijo ? Naj bi potovali kot vsi "normalni". Na žalost nič ne piše, vsaj jaz nisem tega zasledil, kaj se je z "drezino" zgodilo po potovanju. Lahko jo bi še kje uporabili. Na tirih, pa bi bilo verjetno nezaželjeno [-X :m2 .

LP Igor
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Drezine

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

trackpan: če gre (kar verjetno gre) za tole čudo potem tole ni lih drezina v pravem pomenu. Vsaj ne v železniškem in ni namenjena vožnji po železnici (hvala bogu!)
Goran
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Drezine

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Ali mogoče kdo ve, kje se danes nahaja drezina TMD 110, ki je dolgo časa propadala na postaji Sava pri ENP?
Ali je mogoče da je v muzeju v Šiški?

Slika
Odgovori