Spenjanje različnih DMG/EMG
Re: ATR 220
Whistler, kot laik bom rekel, eno je mehansko spetje, drugo je pa spetje z možnostjo upravljanja. Oboje skupaj pa da funkcionalno vpetje.
In verjamem da tu leži že sedaj 100 letni problem, saj je v Evropi spenjanje vagonov z verigo in pnevmatsko zaviranje po eni strani kar malce zaostalo. Vendar pa kljub temu deluje. Pri motornih garniturah pa ga zgleda ni nekega (enotnega) standarda, ki bi predpisoval, kako naj se spenjajo med sabo. Čeprav so spenjače večinoma mehansko kompatibilne, pa komandni vodi niso. In najnovejše garniture uporabljajo za upravljanje elektriko, ne samo zrak... Ampak kot rečeno, napisano kot laik
In verjamem da tu leži že sedaj 100 letni problem, saj je v Evropi spenjanje vagonov z verigo in pnevmatsko zaviranje po eni strani kar malce zaostalo. Vendar pa kljub temu deluje. Pri motornih garniturah pa ga zgleda ni nekega (enotnega) standarda, ki bi predpisoval, kako naj se spenjajo med sabo. Čeprav so spenjače večinoma mehansko kompatibilne, pa komandni vodi niso. In najnovejše garniture uporabljajo za upravljanje elektriko, ne samo zrak... Ampak kot rečeno, napisano kot laik
Re: ATR 220
Kaj čmo... NEM standard jim manjka...
Re: ATR 220
Sandi, ta je malce mičken, kak ISO/DIN/JUS/SIST bo bolj uporaben
Re: ATR 220
Od naštetih bi lahko uporabili kvečjemu ISO, SIST bi mel premalo veljave, ker velja samo v Sloveniji, itak pa more biti enak EN standardu, ki bi bil že bolj uporaben. DIN in JUS so pa samo stari standardi, novih ne izdajajo.Gorchi napisal/-a:Sandi, ta je malce mičken, kak ISO/DIN/JUS/SIST bo bolj uporaben
Re: ATR 220
kako so pa pred nekaj časa pripeljali v Ljubljani dizelski desiro OBB ? menda je bil spet z električno garnituro
Re: ATR 220
Ni tako neuporabno. Vleka motornika izven službe je povsem uporabna...Dolfe napisal/-a:
Spetje je možno le fizično, brez električnega dela in kot táko je neuporabno.
Na novo pridobljeno znanje;press
Re: ATR 220
Verjetno sta povezljiva (z vodenjem) elektro in dizel desiro?
Re: ATR 220
milchy napisal/-a:kako so pa pred nekaj časa pripeljali v Ljubljani dizelski desiro OBB ? menda je bil spet z električno garnituro
ja prej , 5022-035 v Ljubljani
2006 v Mariboru -> 5022-001
lp,miro
Spenjanje različnih DMG/EMG
Tudi seriji 813-0XX in 813-1XX so ze speli skupaj .[/hec]
Re: ATR 220
SIST EN standard je veljaven v celotni EU, če ne verjameš poglej. SIST in EN nista deljena, SIST je ena izmed izpeljank EN standarda (privzeti standard za posamezno državo).Cepi napisal/-a:Od naštetih bi lahko uporabili kvečjemu ISO, SIST bi mel premalo veljave, ker velja samo v Sloveniji, itak pa more biti enak EN standardu, ki bi bil že bolj uporaben. DIN in JUS so pa samo stari standardi, novih ne izdajajo.Gorchi napisal/-a:Sandi, ta je malce mičken, kak ISO/DIN/JUS/SIST bo bolj uporaben
S tem se srečujem prav vsak dan, nekaj posledično povezanega s tem, so bile tudi informacije okoli sanacije Mariborskega mostu, katere sem vam plasiral tudi na tem forumu.
Re: ATR 220
Sicer je to res prava izrednost, ni pa noben bav-bav. Škoda le, ker ni na obeh Fiatih isti tip budnika, potem bi to bila zelo "fina praksa", in bi lahko vozili križem-kražem obe podseriji.Jembah napisal/-a:Tudi seriji 813-0XX in 813-1XX so ze speli skupaj .[/hec]
Re: ATR 220
Verjami, da ni budnik tisto zaradi cesar ni priporocljivo, da vozita skupaj...
Re: ATR 220
Kaj pa potem, če smo že ravno pri temu?Jembah napisal/-a:Verjami, da ni budnik tisto zaradi cesar ni priporocljivo, da vozita skupaj...
Re: ATR 220
Avtomatske, v žargonu jim pravimo tudi "Scharfenberg" spenjače, imajo na SŽ naslednje DMG in EMG garniture:whistler napisal/-a:@Dolfe: Torej našega Siemensa in neke x-garniture ni mogoče speti skupaj (čepravimata enako spenjačo) tako, da bi bil dvojnik uporaben? Ker kaže na odgovor ne, še zakaj?
Mercedes (Zelenec) 711
Kanarček 713
Pendolino 310
Gomulka 311
Siemens Desiro 312
Naštete avtomatske spenjače so raličnih tipov in se ne ujemajo. Torej, ne pašejo skupaj, zato ni ni možno nikakršno medsebojno spetje. Niti fizično, niti električno.
Izjema sta le Zelenec 711 in Kanarček 713, kateri spenjači se fizično sicer ujemata in se teoretično lahko spneta skupaj.
Vendar zaradi različne tehnične zasnove in različnega krmiljenja dizel motornikov, v električnem smislu ti dve seriji nista kompatibilni.
Kot je sicer že cokla napisal. Fizično spetje Zelenca in Kanarčka je sicer mogoče, vendar je pripeta garnitura le prikolica, brez lastnega pogona in brez kakršnega koli upravljanja in nadzora iz prve strojevodske kabine. Deluje le zavora preko GZV in nič drugega.
Bojda so pred časom poskusno (testno) opravili eno spetje, redno pa se ta kombinacija ne uporablja, ker je nesmiselna. Enostavneje je pri morebitnem obležanju vzeti drugo DMG iste serije ali pa v skrajni sili, pomožni stroj (lokomotivo) in uporabiti pomožno spenjačo.
MMG, Nekega standarda za avtomatske spenjače ni. Še celo sami proizvajalci spenjač delajo različne tipe, ki se medsebojno ne ujemajo.
Re: ATR 220
Problem je v regulaciji kompresorja...Nejc napisal/-a:Kaj pa potem, če smo že ravno pri temu?Jembah napisal/-a:Verjami, da ni budnik tisto zaradi cesar ni priporocljivo, da vozita skupaj...