Spenjanje različnih DMG/EMG

Debata okoli voznega parka
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6497
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: ATR 220

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 24.03.2009, 15:16

Whistler, kot laik bom rekel, eno je mehansko spetje, drugo je pa spetje z možnostjo upravljanja. Oboje skupaj pa da funkcionalno vpetje.

In verjamem da tu leži že sedaj 100 letni problem, saj je v Evropi spenjanje vagonov z verigo in pnevmatsko zaviranje po eni strani kar malce zaostalo. Vendar pa kljub temu deluje. Pri motornih garniturah pa ga zgleda ni nekega (enotnega) standarda, ki bi predpisoval, kako naj se spenjajo med sabo. Čeprav so spenjače večinoma mehansko kompatibilne, pa komandni vodi niso. In najnovejše garniture uporabljajo za upravljanje elektriko, ne samo zrak... Ampak kot rečeno, napisano kot laik ;)
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

Re: ATR 220

OdgovorNapisal/-a SandiP » 24.03.2009, 15:32

Kaj čmo... NEM standard jim manjka...

:berr
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6497
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: ATR 220

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 24.03.2009, 15:57

Sandi, ta je malce mičken, kak ISO/DIN/JUS/SIST bo bolj uporaben :P
Uporabniški avatar
Cepi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 845
Pridružen: 14.12.2007, 18:34
Kraj: Izlake

Re: ATR 220

OdgovorNapisal/-a Cepi » 24.03.2009, 16:46

Gorchi napisal/-a:Sandi, ta je malce mičken, kak ISO/DIN/JUS/SIST bo bolj uporaben :P


Od naštetih bi lahko uporabili kvečjemu ISO, SIST bi mel premalo veljave, ker velja samo v Sloveniji, itak pa more biti enak EN standardu, ki bi bil že bolj uporaben. DIN in JUS so pa samo stari standardi, novih ne izdajajo.
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: ATR 220

OdgovorNapisal/-a milchy » 24.03.2009, 16:55

kako so pa pred nekaj časa pripeljali v Ljubljani dizelski desiro OBB ? menda je bil spet z električno garnituro
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11435
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: ATR 220

OdgovorNapisal/-a cokla » 24.03.2009, 16:55

Dolfe napisal/-a:
Spetje je možno le fizično, brez električnega dela in kot táko je neuporabno.


Ni tako neuporabno. Vleka motornika izven službe je povsem uporabna...

Na novo pridobljeno znanje;press :D
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1527
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: ATR 220

OdgovorNapisal/-a LJ363 » 24.03.2009, 16:57

Verjetno sta povezljiva (z vodenjem) elektro in dizel desiro?
363.007

Re: ATR 220

OdgovorNapisal/-a 363.007 » 24.03.2009, 17:17

milchy napisal/-a:kako so pa pred nekaj časa pripeljali v Ljubljani dizelski desiro OBB ? menda je bil spet z električno garnituro



ja prej , 5022-035 v Ljubljani :)

2006 v Mariboru -> 5022-001 :)

lp,miro
Uporabniški avatar
Jembah
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1859
Pridružen: 05.11.2006, 17:38
Kraj: Maribor

Spenjanje različnih DMG/EMG

OdgovorNapisal/-a Jembah » 24.03.2009, 18:45

Tudi seriji 813-0XX in 813-1XX so ze speli skupaj :lol: :lol: :lol: :P :P :P .[/hec]
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3600
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: ATR 220

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 24.03.2009, 20:08

Cepi napisal/-a:
Gorchi napisal/-a:Sandi, ta je malce mičken, kak ISO/DIN/JUS/SIST bo bolj uporaben :P


Od naštetih bi lahko uporabili kvečjemu ISO, SIST bi mel premalo veljave, ker velja samo v Sloveniji, itak pa more biti enak EN standardu, ki bi bil že bolj uporaben. DIN in JUS so pa samo stari standardi, novih ne izdajajo.


SIST EN standard je veljaven v celotni EU, če ne verjameš poglej. SIST in EN nista deljena, SIST je ena izmed izpeljank EN standarda (privzeti standard za posamezno državo).

S tem se srečujem prav vsak dan, nekaj posledično povezanega s tem, so bile tudi informacije okoli sanacije Mariborskega mostu, katere sem vam plasiral tudi na tem forumu.
Nejc

Re: ATR 220

OdgovorNapisal/-a Nejc » 24.03.2009, 20:43

Jembah napisal/-a:Tudi seriji 813-0XX in 813-1XX so ze speli skupaj :lol: :lol: :lol: :P :P :P .[/hec]


Sicer je to res prava izrednost, ni pa noben bav-bav. :wink: Škoda le, ker ni na obeh Fiatih isti tip budnika, potem bi to bila zelo "fina praksa", in bi lahko vozili križem-kražem obe podseriji.
Uporabniški avatar
Jembah
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1859
Pridružen: 05.11.2006, 17:38
Kraj: Maribor

Re: ATR 220

OdgovorNapisal/-a Jembah » 24.03.2009, 22:25

Verjami, da ni budnik tisto zaradi cesar ni priporocljivo, da vozita skupaj...
Nejc

Re: ATR 220

OdgovorNapisal/-a Nejc » 24.03.2009, 22:27

Jembah napisal/-a:Verjami, da ni budnik tisto zaradi cesar ni priporocljivo, da vozita skupaj...


Kaj pa potem, če smo že ravno pri temu? :roll:
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: ATR 220

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 25.03.2009, 9:23

whistler napisal/-a:@Dolfe: Torej našega Siemensa in neke x-garniture ni mogoče speti skupaj (čepravimata enako spenjačo) tako, da bi bil dvojnik uporaben? Ker kaže na odgovor ne, še zakaj?


Avtomatske, v žargonu jim pravimo tudi "Scharfenberg" spenjače, imajo na SŽ naslednje DMG in EMG garniture:

Mercedes (Zelenec) 711
Kanarček 713
Pendolino 310
Gomulka 311
Siemens Desiro 312

Naštete avtomatske spenjače so raličnih tipov in se ne ujemajo. Torej, ne pašejo skupaj, zato ni ni možno nikakršno medsebojno spetje. Niti fizično, niti električno.

Izjema sta le Zelenec 711 in Kanarček 713, kateri spenjači se fizično sicer ujemata in se teoretično lahko spneta skupaj.
Vendar zaradi različne tehnične zasnove in različnega krmiljenja dizel motornikov, v električnem smislu ti dve seriji nista kompatibilni.
Kot je sicer že cokla napisal. Fizično spetje Zelenca in Kanarčka je sicer mogoče, vendar je pripeta garnitura le prikolica, brez lastnega pogona in brez kakršnega koli upravljanja in nadzora iz prve strojevodske kabine. Deluje le zavora preko GZV in nič drugega.
Bojda so pred časom poskusno (testno) opravili eno spetje, redno pa se ta kombinacija ne uporablja, ker je nesmiselna. Enostavneje je pri morebitnem obležanju vzeti drugo DMG iste serije ali pa v skrajni sili, pomožni stroj (lokomotivo) in uporabiti pomožno spenjačo.

MMG, Nekega standarda za avtomatske spenjače ni. Še celo sami proizvajalci spenjač delajo različne tipe, ki se medsebojno ne ujemajo.
Uporabniški avatar
Jembah
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1859
Pridružen: 05.11.2006, 17:38
Kraj: Maribor

Re: ATR 220

OdgovorNapisal/-a Jembah » 25.03.2009, 10:11

Nejc napisal/-a:
Jembah napisal/-a:Verjami, da ni budnik tisto zaradi cesar ni priporocljivo, da vozita skupaj...


Kaj pa potem, če smo že ravno pri temu? :roll:


Problem je v regulaciji kompresorja...

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov